Touareggia hankkimassa

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Jeimssi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 31.8.2011 15:13

Touareggia hankkimassa

ViestiKirjoittaja Jeimssi » 31.8.2011 15:19

Moro!

Pitäsii siirtyä viiden ooppelin jälkeen muihin merkkeihin ja vahvana ehdokkana olisi VW tai Audi. Lähinnä tuo Touareg kiinnostaa, TIguankin ehkä. Tässä on perheenlisäystä tulossa ja tarvitsisi siis vähän normaalia isompaa autoa. Kriteerejä on : Neliveto, mahdollisimman suuri vetokyky (voi joutua viemään hevoskoppia, isoa traileria yms.), diesel, mahdollisimman pieni kulutus tottakai, ja tavaratila iso. Eli katumaasturiin tai farkkuun rajoittuu vaihtoehdot. A4 /A6 audilta ja Tiguan / Touareg VW:ltä on seuloutunut jatkoon. Kärjessä kuitenkin tuo Touareg, katsellut noita R5 2.5 diiselikoneella, ja manuaalilla olevia vaihtoehtoja. Automaattikaan ei ole poissuljettu.
Saksan maalla näyttäisi olevan melko hyvä valikoima, toi malli taitaa muuttua joskus 2007? Tai saanut jonkun pienen faceliftin? On juuri ja juuri rajoilla onko valuuttaa aivan nuon nuorta ostaa, mutta jos siitä lähdettäisiin liikkeelle, niin onko mitä kaikkea mitä pitää ko. mallin kohdalla huomioida? Verot taitaa vaan olla melkomoiset saksasta tuotaessa... :/

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 1.9.2011 11:36

ökympi auto, ökymmät huollot. Taitaa olla parempi jättää vähän pennosia varalle kun yleensä siihen miksi käytetty auto on uutta halvempi, löytyy ennemmin tai myöhemmin se todellinen syy ja yleensä sen korjaaminen maksaa. Golffissa vähemmän, touaregissa enemmän.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 1.9.2011 12:17

Tuolta löytyy jotain vanhaa läppää.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=143736

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 6.9.2011 7:29

Skoda Octavia Scout, taitaa kaikki kriteerit täyttyä. Suurinpiirtein samat viat kuin noissa mainituissa, mutta varmasti selviät halvemmalla. Mielestäni A4 kuuluu pikkuautosarjaan.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 7.9.2011 14:15

Skodaa ei saa kyllä missää nimessä verrata tukkirekeen, on vähä eri autoja. Touregin hyviä puolia on mm se että se on _oikea_ maasturi etenemiskyvyltään. Myös helvetin mukava ajaa, ja on hiljainen. Dieselissä huonoja puolia on korkea käyttömaksu, kiitos korkean massan.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 7.9.2011 15:50

Touareg 2,5TDI koneella on laiska kun mikä, eikä auta vaikka lastuttaa, jos vetohommia joutuu tekemään niin pykälää isompi TDI ehdottomasti.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 7.9.2011 20:54

Millasta vetomäärää saa Scoutilla vetää? Ittellä tuo 4x4 farkku octavia joka ei pitäisi scoutista erota juurikaan niin sillä ei ainakaan kovin isoa traileria saa vetää.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 7.9.2011 20:58

Uudessa Octavia Scoutissa jarruton 650kg / jarrullinen 1600kg

RoadBlock
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.9.2013 23:44

ViestiKirjoittaja RoadBlock » 17.9.2013 22:53

Oon ostamassa tuollaista Touaregia. Listalla

V10 TDI, 4.2 V8 tai sitten niinkin tylsä kuin 3.2 V6.

Mikä noista olisi perus varmin, vähiten vikoja vai ostanko samaan rahaan Cayennen 4.5?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 17.9.2013 23:12

taitaa olla tuo 4,2 V8 versio luotettavin tuosta kolmikosta. V10 TDI on toki makoisa moottori ajella.

RoadBlock
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.9.2013 23:44

ViestiKirjoittaja RoadBlock » 18.9.2013 13:31

Näinhän se varmaan on, tuo V10 on kyllä todella hyvä ajaa

dmn
-
Viestit: 57
Liittynyt: 8.1.2007 12:11

ViestiKirjoittaja dmn » 23.9.2013 9:05

Pieni kulutus ei oikein sovi kuvioon Touaregin kanssa R5 koneellakaan. Näillä taitaa omapaino alkaa siitä mihin tiguaneilla ym skodilla kokonaispaino loppuu.

R5 + rautajouset taitaa olla se huolettomin yhdistelmä, automaattia lienee ihan turha karttaa kun se sopii hyvin auton luonteeseen ja pitäisi olla aika järeä laatikko.

Saksasta ei liene järjeä tuoda, ainakin itse laskeskelin että nykyinen verotus rankaisee aika pahasti noin painavaa autoa ja suomiautoissa taitaa kaikissa olla tupla-akut ja webastot.

Tilapäisestä mielenhäiriöstä johtuen voisi olla myynnissä 2004 R5 Tdi, kun kiikarissa on V10 ilmajousilla ;-) YV:llä lisätietoa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa