Kokemuksia Golf mk3 GT Special '92

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Jaappa
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.6.2010 10:44

Kokemuksia Golf mk3 GT Special '92

ViestiKirjoittaja Jaappa » 10.6.2010 10:55

Tervehdys!

Olisi mahdollisuus siirtyä otsikonmukaisen Volkkarin omistajaksi. Ei kuitenkaan ole kovin kummoisia kokemuksia tuollaisesta kolmoskopasta, joten käännyn teidän foorumilasten puoleen. Autohan toimi ajoltaan melkoisen hyvin, kun sitä koeajoin. Kulki suoraan ja pysähtyikin hyvin vikuroimatta. Viat joita löysin oli pakoputki, jossa oli halkeama takavaimentimen ja putken saumassa (n. 1cm). Käsijarru jää myös laahaamaan sekä ilmeisesti venttilikopan tiiviste vuotaa. Tai ainankin kone oli hiukan mehineen näköinen heti siitä venakopan alta. Kilometrejä on 258 000. Motorina siis toimii tuo 1.8 ABS. Golffi on tuotu saksasta vuonna 2005. Jos auto on hintaluokassa pari tonnia, niin mitä ajatuksia se herättää kanssafoorumilaisissa.

Lohkolämmitintä ei autossa ollut mutta sellaisen siihen haluaisin. Onko kokemusta lämppärin asentamisesta/ hintaluokasta?

Rytkonen_A
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.6.2010 11:47

ViestiKirjoittaja Rytkonen_A » 10.6.2010 13:56

Oliko pakoputki muuten missä kunnossa? Kyllä 2 tonnia kuulostaa äkkiseltään kyllä aika paljolta, jos lohkolämmitinkin puuttuu. Nämä 3-kopan golfit ja ventot on (kokemukseni mukaan) aika kovia ruostumaan, joten pellit kannattaa ainakin käydä tarkasti läpi, varsinkin jos tuossa on ne muovilokarit?

Sam79
-
Viestit: 143
Liittynyt: 31.8.2003 0:48

ViestiKirjoittaja Sam79 » 10.6.2010 13:58

Minunkin mielestä pari donaa on paljon tuon ikäisestä ja noilla kilsoilla mutta kuntohan sen ratkaisee onko sen arvoinen. Onko kenties tuo sama joka nettiautossa on myytävänä?

Jaappa
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.6.2010 10:44

ViestiKirjoittaja Jaappa » 10.6.2010 14:21

Kyllä vain on nettiautossa myytävänä. Kotkalainen auto kyseessä. Kakkosautoa tartteis itselle saada ja tuo kolmoskoppa mielyttää kuitenkin silmää. Yllättävänkin ruosteettomalta tuo yksilö vaikutti. tietenkään muovikaarien alle näkemättä. Mutta muuten ei pahemmin missään näkynyt ruostetta. Kuskin puolen etulokarin takakulma on ottanut ruostetta kun sisälokarissa on siinä ihan kaaren kanttauksen kohdalla reikä. mutta liekö sekään nyt vielä aivan tuhon oma. Pakoputki ole melko tuoreen näköinen muuten ja kuulemma vaihdettukin vasta muutama vuosi sitten.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 10.6.2010 19:38

Katoppa haulla, löytyy juttua kaikenlaista.....
Tuossa GT mallissa on levyt takana ja tyyppivikana on satuloiden jumittaminen johon helpoin lääke on uusia satulat, takavaimennin on kulutustavaraa, saa uusia parin vuoden välein, ruostuu päältä puhki/katkeaa sisäänmenon juuresta.
Muovikaaret ja helmat peittää tehokkaasti ruosteet jos niitä on, lämmöt kannattaa tarkistaa, jumittavat termostaatit on kulutustavaraa.
Ovet jäätyy kiinni talvella, ei kaikilla, jostain kumman syystä.

Hinnat näissä menee kunnon mukaan, -92 2000e voi kuullostaa kalliilta mutta jos hinta on kunnon mukaan niin mikäs siinä.
Varaosat on halpoja ja tekniikka yksinkertaista, tyyppivikoja voi vaan olla mitä ihmeellisimpiä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.6.2010 17:32

no omien kokemusten mukaan kolmosissa on pahimpia ruostepaikkoja helmat varsinki jos on tunkattu nostopaikoista kasaan, myös kaaret tahtovat kukkia.
ruostuminen on alkupään kolmosissa pahinta mutta loppua kohden vähemmän. syynä tähän on ruostesuojauksen heikkous alkupään tuotoksissa jota parannettu astettain.
toki itsellä on 530tkm ajettu -95 vento ja siitä on hitsattu pohjasta yks tulpan reikä umpeen ja helmat vaihettu niin en nyt sanois että on niin kauheita ruostumaan. toki helmat joutuu fiksailemaan kuntoon.

levyjarrujen laahaamisesta en nyt olis niin kriittinen. koska jos autolla on ikää melkein parikymmentä vuotta ja alkaa laahaamaan niin eipä tuo nyt niin paska rakenne ole. tosin ei ole omakohtaista kokemusta tuosta ongelmasta

toki nyt termarit jumittuu ku ostetaan sitä halvinta italian saissea ja kirotaan kuin paskoja volkkarit on. jos parisataa tuhatta orggis termari kestää niin joutaaki vaihtaa.
ja kuinkahan monesti noihin termarin jumittamiin autoihin on vaihettu jäähytysnesteet?

ja tämä kaikkein paras osio. eli jäätyvät lukot.
itselläni esiinty samaa ongelmaa ja käytin auki niin eipä tuo nyt ole ihme jos jäätyy. paskan ja kosteuden määräst johtuen ei nyt ole mikään ihme.
voisin purkaa hanttarin puolelta lukkomekanismin ja tehä projekti topicin ns. nippuside korjauksesta, ku tuntuu eräillä olevan joka viikkonen ja vuotinen ongelma tuo sama ja naristaan täällä asiasta..


omasta mielestä siis ihan kohtuullisen hyviä ja luotettavia autoja nuo kolmoset. toki käytetty auto on aina käytetty ja vikojakin näin ollen voi tulla mutta jos työkalut pysyy kädessä niin eipä nuo mitään tähtitiedettä ole ja osatkaan ei nyt kauheita maksa


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa