Kysymyksiä 6n Polosta
Valvoja: ffp jäsenet
Kysymyksiä 6n Polosta
Nyt voisi muutaman ooppelin jälkeen kokeilla volkkaria. Volkkareista kun ei liiemmin ole itselläni kokemusta, yhden kuplan olen kyllä omistanut ja äitin Ventoa välillä korjaillut, siihenpä se sitten jääkin.
Nyt pitäisi siis löytää luotettava, bensakoneinen, ja suht bensapihi auto. Ei tarvitse olla mikään mahdoton raketti liikkumaan, mutta silti pitäisi kuitenkin päästä rekoista ohi.
6n Polo ollut siis mietinnässä, varmaankin kannattaisi olla vähintään se 1.4 16v kone keulilla?
Tyyppivioista sen verran tältä foorumilta löysin että vaihdelaatikko saattaa olla "kulutustavaraa" jos oikein paska tuuri sattuu? Onko muita pahempia tyyppivikoja?
Ruoste, mitkä paikat ovat useimmiten ruosteessa, ja onko nämä yleensäkin miten herkkiä ruostumaan?
Onko kaikissa malleissa ohjaustehostin? Ja kaikissa malleissa tuo ällötävä harmaa sisusta?
Ulkonäön ehostelemiseen näyttäisi olevan hyvin osaa tarjolla, mitä nyt tässä muutamana iltana olen netistä selaillut.
Nyt pitäisi siis löytää luotettava, bensakoneinen, ja suht bensapihi auto. Ei tarvitse olla mikään mahdoton raketti liikkumaan, mutta silti pitäisi kuitenkin päästä rekoista ohi.
6n Polo ollut siis mietinnässä, varmaankin kannattaisi olla vähintään se 1.4 16v kone keulilla?
Tyyppivioista sen verran tältä foorumilta löysin että vaihdelaatikko saattaa olla "kulutustavaraa" jos oikein paska tuuri sattuu? Onko muita pahempia tyyppivikoja?
Ruoste, mitkä paikat ovat useimmiten ruosteessa, ja onko nämä yleensäkin miten herkkiä ruostumaan?
Onko kaikissa malleissa ohjaustehostin? Ja kaikissa malleissa tuo ällötävä harmaa sisusta?
Ulkonäön ehostelemiseen näyttäisi olevan hyvin osaa tarjolla, mitä nyt tässä muutamana iltana olen netistä selaillut.
Meillä on kakkosautona porrasperäinen polo -00 1.6 100hv. Siihen päädyttiin sen takia, että siinä on modernimpi sisusta kuin 6N:ssä eli kojelauta ja ratti on modernimpia (samat kuin lupossa) ja penkkien keskiosat on auton väriset. Löytyy myös valoautomatiikka ja sähköllä liikkuvat etulasit sekä jälkiasennettu keskulukituksen kaukosäädin. Takapenkin laidoilta löytyy myös isofix-kiinnikkeet mikä oli myös yksi olennainen kriteeri. Netistä löydettyjen tietojen mukaan myös faceliftissä olisi parannettu korin ruostesuojauksia tms. Tiedä häntä mutta ruostetta tuosta ei näyttänyt löytyvän.
Tuolla näyttäisi olevan samanlaisen yksilön myynti-ilmoitus missä on kuvia tuosta sisustasta.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/2731835
Koneena tuo 1.6:n on yllättävän pirtsakka mistä osa varmaan johtuu pienehköistä välityksistä. Tuntuu paljon ärhäkkäämmältä kuin samanikäinen golf 1.6:lla bensakoneella. Vakituiseen moottoritieajoon en tuota suosittele mutta maanteillä ajelee mukavasti ja ohituksetkin onnistuu. Bensapihiksi tuota ei voi meidän ajolla sanoa kun suurin osa ajosta tulee taajamassa.
Jos noita vanhempia katselee niin kannattaa valita GL-varustelulla oleva jos haluaa edes jotain perusvarusteita autoonsa. CL:ssä ei taida pahemmin olla mitään. Facelifteissä varustetasot taitaa olla firstline ja comfortline. Jos ilmastoinnin haluaa niin katseet pitää suunnata ulkomaille.
Minkälainen on ällöttävä harmaa sisusta? Aika samanlainen sisusta taitaa kaikissa poloissa olla. Joissain erikoismalleissa saattaa verhoilukangas olla kuvioitu tms.
Ulkonäön ehosteluun löytyy kyllä palikkaa joka lähtöön.
Tuolla näyttäisi olevan samanlaisen yksilön myynti-ilmoitus missä on kuvia tuosta sisustasta.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/2731835
Koneena tuo 1.6:n on yllättävän pirtsakka mistä osa varmaan johtuu pienehköistä välityksistä. Tuntuu paljon ärhäkkäämmältä kuin samanikäinen golf 1.6:lla bensakoneella. Vakituiseen moottoritieajoon en tuota suosittele mutta maanteillä ajelee mukavasti ja ohituksetkin onnistuu. Bensapihiksi tuota ei voi meidän ajolla sanoa kun suurin osa ajosta tulee taajamassa.
Jos noita vanhempia katselee niin kannattaa valita GL-varustelulla oleva jos haluaa edes jotain perusvarusteita autoonsa. CL:ssä ei taida pahemmin olla mitään. Facelifteissä varustetasot taitaa olla firstline ja comfortline. Jos ilmastoinnin haluaa niin katseet pitää suunnata ulkomaille.
Minkälainen on ällöttävä harmaa sisusta? Aika samanlainen sisusta taitaa kaikissa poloissa olla. Joissain erikoismalleissa saattaa verhoilukangas olla kuvioitu tms.
Ulkonäön ehosteluun löytyy kyllä palikkaa joka lähtöön.
Viimeksi muokannut Kale, 26.8.2009 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämmöstä tarkoitin ällöttävällä harmaalla: http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/2689804 tai no ei ehkä ällöttävä, ankea voisi olla paremmin sanottu. Siis minun mielipide, en vain tykkää tuollaisesta väristä sisustassa, musta on paras :) Vaan kaipa tuollaseen harmaaseenkin silmä tottuisi, että ei ole mikään hylkäämisperuste jos nyt tässä jokupäivä löytäsin jonkun polon jota vois käydä koeajamassa.
Tuota yllä linkittämääni Poloa olen tässä pari päivää miettinytkin, että käviskö katsomassa. Vaan seurailenpa nettiautoa tässä jonkin aikaa, jos vaikka sattus löytymään lähempää Polo, tuonne Kajaaniin kuitenkin 300km matkaa...
Tuota yllä linkittämääni Poloa olen tässä pari päivää miettinytkin, että käviskö katsomassa. Vaan seurailenpa nettiautoa tässä jonkin aikaa, jos vaikka sattus löytymään lähempää Polo, tuonne Kajaaniin kuitenkin 300km matkaa...
Sellainen off-topic -huomio, että 6N2:n kojetaulu ja kuskinpaikka ei sovi kaikille kuskeille. Mun 189-senttinen ja noin 90-kiloinen vartaloni ei istu sitten millään, kojetaulun tai oikeammin keskikonsolin reuna painaa sääreen ikävästi. 6N1:stä en tiedä, ja 9N:ssä on ihan erilainen kojetaulu. Eli kun koeistut, niin istu pitkään ja mieti että häiritseekö kyseinen ominaisuus.
Adenoid kirjoitti:Kaikilla ei olekaan tälläisiä pohkeita... ;D
Mulla on tosiaan rimpulat pohkeet mutta viime viikolla tuli ajeltua pitempi siivu polosella ja nyt kyllä rupeaa ihmetyttämään mihin sun pohkeet oikein ottaa kiinni nimittäin keskikonsolihan on polossa selkeästi kapoisempi kuin GolfIV:ssä ja Passat 3C:ssä. Lisäksi polossahan keskikonsoli kaartuu sinne syvälle pois tieltä kun esim golffissa se jatkuu mankalta pystysuorana alaspäin. Itse en saanut jalkaa ottamaan kiinni keskikonsoliin vaikka kuinka väänsin jalkaa sivuun. Golffissa ja Passatissa jalka jos on hitusenkin kallellaan oikealle niin ottaa konsoliin kiinni.
Kysynpä saman otsikon alla, että mitä öljyä tulisi laittaa ohjaustehostimeen ja paljonko sitä menee?
Febin 6161.
Määrästä en ole ihan satavarma, kaks pulloa riittää kuitenkin varmasti.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”