Hankinnassa Audi S4 4.2 -94
Valvoja: ffp jäsenet
Hankinnassa Audi S4 4.2 -94
Eli tollasta peliä olisin ostamassa. Oliskos antaa vinkkejä ko mallista? Lähinnä tyyppivikoja ja sen semmosta...
Kaikki.
- Auto on vanha kuin taivas(melkein), ja jos autolla ajettu keskimääräiset 250-300k, se tarvitsee kutakuinkin täydellisen kunnostuksen. Ehtoopuolella alkaa olemaan alusta, syylärit.. ja paljon muutakin. - Jos taas edellinen / edelliset omistajat pitäeet autosta hyvää huolta, se voi olla hienokuntoinen peli paljon enemmän ajettunakin.
Mutta jos nyt otetaan kieli takaisin suuhun, ja suhtaudutaan viestiin vakavasti. Niin panostaisin lähinnä siihen, että ostaisin mahdollisimman HYVÄN yksilön. Kyse tosiaan vanhasta, aikoinaan varsin hinnakkaasta autosta.. Joten ylläpito on kalliimpaa kuin kakkiksen.
Parin vanhan audin pohjalta (200 20v, varsin lähellä C4 S4 teknisesti) kokemusta mm. jarruista (Tuossa lienee ns. UFO jarrut, ihan hyvät muuten, paitsi hintaa 392e/levy+ palat = rapiat 900e). Samoi moottorin huohotinletkuihin, vesiletkuihin, syyläriin, ilmastoinnin osiin saa laitettua rahaa ihan mukavasti, alustapäivitys ei sinällään kallis ole, nivelet+puslat+iskarit+jouset saa hommattua 1500-2000e budjetilla, ja tällöin auto tältä osin läpikäyty..
Takajarrusatulat jumittaa (käsijarrun osalta) ennemmin tai myöhemmin, erilaisiin sähkövikoihin syytä varautua (ovien kaapeloinnit.. mittariston juotokset).
Muuten, kiva peli ajella. Automaatin suosittelen jättämään myyjälle (ellet sitten henkisesti varaudu siihen että askille varsin todennäköisesti tulee tunnit jossain välissä täyteen, ja uudesta joutunee muutaman tonnin maksamaan)..
Summa summarum, jos aikeissa ostaa hyvä yksilö joka tuskin on nettipalstojen halvin yksilö, niin rahalleen varmasti saa vastinetta hauskan, hiukan harvinaisemman ajokin muodossa. . ylläpito maksaa, mutta eikai harrastuksia saa laskea.
Jos taas mielessä ostaa nettiauton halvin peli, kannattaa asennoitua valmiiksi niin että, sille voi tulla loppu varsin nopeasti.. Eikä tuollaisesta eroon pääsy välttämättä ole helpoin juttu, ellei satu löytömään toista joka hakee mahdollisimman paljon tehoa halvalla viosta piittaamatta:)
- Auto on vanha kuin taivas(melkein), ja jos autolla ajettu keskimääräiset 250-300k, se tarvitsee kutakuinkin täydellisen kunnostuksen. Ehtoopuolella alkaa olemaan alusta, syylärit.. ja paljon muutakin. - Jos taas edellinen / edelliset omistajat pitäeet autosta hyvää huolta, se voi olla hienokuntoinen peli paljon enemmän ajettunakin.
Mutta jos nyt otetaan kieli takaisin suuhun, ja suhtaudutaan viestiin vakavasti. Niin panostaisin lähinnä siihen, että ostaisin mahdollisimman HYVÄN yksilön. Kyse tosiaan vanhasta, aikoinaan varsin hinnakkaasta autosta.. Joten ylläpito on kalliimpaa kuin kakkiksen.
Parin vanhan audin pohjalta (200 20v, varsin lähellä C4 S4 teknisesti) kokemusta mm. jarruista (Tuossa lienee ns. UFO jarrut, ihan hyvät muuten, paitsi hintaa 392e/levy+ palat = rapiat 900e). Samoi moottorin huohotinletkuihin, vesiletkuihin, syyläriin, ilmastoinnin osiin saa laitettua rahaa ihan mukavasti, alustapäivitys ei sinällään kallis ole, nivelet+puslat+iskarit+jouset saa hommattua 1500-2000e budjetilla, ja tällöin auto tältä osin läpikäyty..
Takajarrusatulat jumittaa (käsijarrun osalta) ennemmin tai myöhemmin, erilaisiin sähkövikoihin syytä varautua (ovien kaapeloinnit.. mittariston juotokset).
Muuten, kiva peli ajella. Automaatin suosittelen jättämään myyjälle (ellet sitten henkisesti varaudu siihen että askille varsin todennäköisesti tulee tunnit jossain välissä täyteen, ja uudesta joutunee muutaman tonnin maksamaan)..
Summa summarum, jos aikeissa ostaa hyvä yksilö joka tuskin on nettipalstojen halvin yksilö, niin rahalleen varmasti saa vastinetta hauskan, hiukan harvinaisemman ajokin muodossa. . ylläpito maksaa, mutta eikai harrastuksia saa laskea.
Jos taas mielessä ostaa nettiauton halvin peli, kannattaa asennoitua valmiiksi niin että, sille voi tulla loppu varsin nopeasti.. Eikä tuollaisesta eroon pääsy välttämättä ole helpoin juttu, ellei satu löytömään toista joka hakee mahdollisimman paljon tehoa halvalla viosta piittaamatta:)
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
uossa lienee ns. UFO jarrut, ihan hyvät muuten, paitsi hintaa 392e/levy+ palat = rapiat 900e)
Mää jotenkin muistaasin, että UFOt olis vain 2.2 ja alkupään riesaa. Eli tuossa heleposti olisi isohkoa Levyä sen tilalla. Tosin ei niidenkään palat ja levyt ole halpoja, jos vertaa johonkin 1.3 kakkikseen. Jakopääremppaa pelkäisin enemmän noissa...
Muita tarkastettavaa, ettei tule äitiä ikävä:
- Voimansiirron välykset, pieni "quattro"-kolahdus sallitaan (kuuluu kun voimansiirto "ottaa löysät pois"), mutta ei kilinoitä ei saisi olla.
- Alustan välyksiä kannattaa pikkusen pelätä
muut saa suht kivasti korjattua, jos jakari pysyy handussa.
Alustan osalta suosittelen kaiken uusintaa kerralla. - muutoin käy helpolla niin, että ajelee kokoajan autolla jossa on luvattomia väljyyksiä jossain, ja saa uhrata 100e aina jokaisen osan uusinnan yhteydessä kulmien säätöön.
Kerralla kun vaihtaa kaiken, saa nautiskella hyvästä ajettavuudesta taas seuraavat 150k, sen sijaan että miettisi aina kolahtaessa "missä nyt on väljää".
Jakopääremppakin kuuluu normaaliin huolto-ohjelmaan, joten jos vaihdosta ei tietoa niin kannattaa jättää auto sikseen muutenkin, koska tod. näk. ylläpidossa menty muutoinkin sieltä missä aita on matalin.
Kerralla kun vaihtaa kaiken, saa nautiskella hyvästä ajettavuudesta taas seuraavat 150k, sen sijaan että miettisi aina kolahtaessa "missä nyt on väljää".
Jakopääremppakin kuuluu normaaliin huolto-ohjelmaan, joten jos vaihdosta ei tietoa niin kannattaa jättää auto sikseen muutenkin, koska tod. näk. ylläpidossa menty muutoinkin sieltä missä aita on matalin.
- Se on sitä audifinns propagandaa, samaa osastoa kuin se, että kaikki paitsi viritetyt turbot on paskaa. =)
Monelle vain tulee yllärinä, että se UFO:n näköinen jarrulevy maksaa melkein 400e / kpl, ts. normaali jarruhuolto maksaa osien osalta melkein tonnin, tuntuu monen mielestä vaan kalliilta...
Jarruina UFO:t pesee esim. S2:sen ns. G60 jarrut helposti, UFO:jen haittana tänäpäivänä on vain se hinta suhteessa jarrujen tehoon, samalla rahalla kun melkei upgreidaa Brembot+isohko levy setinkin. - Tosn vannekoko pomppaa vähintään 16" tai 17" kokoon tuossa..
BTDT, UFO:sta kokemusta reilut 100tkm, nyt tosin ei UFO:ja kummassakaan:)
Monelle vain tulee yllärinä, että se UFO:n näköinen jarrulevy maksaa melkein 400e / kpl, ts. normaali jarruhuolto maksaa osien osalta melkein tonnin, tuntuu monen mielestä vaan kalliilta...

Jarruina UFO:t pesee esim. S2:sen ns. G60 jarrut helposti, UFO:jen haittana tänäpäivänä on vain se hinta suhteessa jarrujen tehoon, samalla rahalla kun melkei upgreidaa Brembot+isohko levy setinkin. - Tosn vannekoko pomppaa vähintään 16" tai 17" kokoon tuossa..
BTDT, UFO:sta kokemusta reilut 100tkm, nyt tosin ei UFO:ja kummassakaan:)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Oma muistikuva olisi, ettei UFO jarruja olisi urS4 V8 malleissa edes ollut, 200 V8 kylläkin samoin 2.2 tbo urS4.
Hienot kyydit tarjoava laitehan tuollainen on, kulutukset tuskin on ongelma, kun tuollaista autoa etsii. Alle kympin tuskin pääset, ellei ajele kuin vanha muori.
Varaosat arvokkaita, ja niitä tuon ikäiseen jo joutuu jonnin verran varmasti sijoittamaan, jos aikoo hyvässä kunnossa pitää. Komppaan kyllä siinä kohtaa muita, että kannattaa tuon laitteen kanssa ehkä sijoittaa vähän enemmän ostohinnassa, jos sillä saa ylläpidetyn yksilön. Se touhutonni palaa niin ettei edes huomaa, kun pikkuvikojakin alkaa fiksailee.
Teho / vääntö käyrä kyllä varsin miellyttävä.
Hienot kyydit tarjoava laitehan tuollainen on, kulutukset tuskin on ongelma, kun tuollaista autoa etsii. Alle kympin tuskin pääset, ellei ajele kuin vanha muori.
Varaosat arvokkaita, ja niitä tuon ikäiseen jo joutuu jonnin verran varmasti sijoittamaan, jos aikoo hyvässä kunnossa pitää. Komppaan kyllä siinä kohtaa muita, että kannattaa tuon laitteen kanssa ehkä sijoittaa vähän enemmän ostohinnassa, jos sillä saa ylläpidetyn yksilön. Se touhutonni palaa niin ettei edes huomaa, kun pikkuvikojakin alkaa fiksailee.
Teho / vääntö käyrä kyllä varsin miellyttävä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa