Terve kaikille!
Uuden (käytetyn) auton hankinta on jälleen ajankohtaista ja tällä kertaa katse suunnataan pieneen diesel autoon.
Eli vaihtoehdot joita olen pitänyt silmällä ovat Ibiza 1.9 tdi Cupra ja Vw Polo 1.9 tdi 96kw. Mukaan vaihtoehtoihin saatetaan kelpuuttaa myös Ibizan 96kw versio. Näistä vaihtoehdoista kiinnostavimpana pidän Cupraa.
Olen jo jonkin aikaa seuraillut kyseisten mallien tarjontaa Saksassa ja nyt ajattelinkin kysellä onko kellään omakohtaisia kokemuksia kummankaan mallin osalta? Mitä tulisi erityisesti ottaa huomioon hankinnassa?
Olen siinä ymmärryksessä, että kumpaakaan Cupraa, eikä Poloa (96kw) ole maahantuojan toimesta Suomeen tuotu. Rekisteröinti tänne ei kuitenkaan tuottane ongelmia? Verotuksen muututtua esim. tuollaisen 2004 vm. Polon verot saattaisi jopa jäädä alle kahden tuhannen, jota en mielestäni pidä kovinkaan pahana..
Sitten itse autoista. Cupra on sporttinen niin ajettavuudeltaan, ulkonäöltään, kuin sisustaltaan, kun taas Polo on huomattavasti konservatiivisemman oloinen. Polossa toisaalta viehättää juuri se piirre, että se on niin "rauhallisen" näköinen, mutta tarpeen vaatiessa myös menohaluja riittää (ainakin suoralla). Ja vielä jos Polon lastuttaa, päästään aika lähelle vakio Cupran tehoja..
Mutta, mutta..Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan Teidän mahdollisia kokemuksia tai vinkkejä koskien näitä automalleja.
Kaikki mahdollinen informaatio otetaan kiitollisena vastaan!
Pohdintaa välillä Ibiza 1.9 tdi Cupra vs. Polo 1.9 tdi 96kw
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”