Kohta on vanhoista leluista päästy eroon ja olisi aika ostaa "uusi" auto.
Vaatimuksena kuulemma olisi automaattivaihteisto + uudehko tekniikka.
Itse olen miettinyt seuraavia vaihtoehtoja, mutta kaikista ei ole kokemusta vielä, joten mielipiteitä saa kertoa.
-e90 320 diesel automaatti (taitaa tosin budjetin puolesta jäädä haaveeksi, mutta annetaan nyt toistaiseksi olla listalla)
-VW Jetta/Golf 1.4 TSI tai 2.0 TDI + DSG
-Skoda Octavia 2.0 TDI + DSG
-Audi A4 2.0 TDI + multitronic
-Seat Leon 2.0 TDI + DSG
(-ehkä myös e46 320 diesel automaatti)
Vuosittaisten kilometrien puolesta minulle ei ole väliä onko bensa vai diesel, mutta kulutus kuitenkin mahdollisimman pientä ja tarpeeksi tehoakin kaikista löytyy minun tarpeisiini.
Tuo kaksoiskyntkentävaihteisto tietysti eniten kiinnostaa, millainen bemareiden automaatti on?
Todennäköisesti auto tulee haettua aikanaan saksasta tai ruotsista.
Kaikki mielipiteet ja tiedot tervetulleita!
Automaatin valintaa
Valvoja: ffp jäsenet
E46 Bemareitten aut. lootat on huippuluokkaa, vaihtaa eleettömästi.
Audin multitronic laatikkoon en koskis pitkällä tikullaan ja jos audi niin sitten quattro ja siinä on tiptronic loota.
Jetat,skeidat ja seatit, on eri sarjan autoja.
Eli itse ainaksiin valitsisin audin tipin ja bemun stepin väliltä tuon auton.
Audin multitronic laatikkoon en koskis pitkällä tikullaan ja jos audi niin sitten quattro ja siinä on tiptronic loota.
Jetat,skeidat ja seatit, on eri sarjan autoja.
Eli itse ainaksiin valitsisin audin tipin ja bemun stepin väliltä tuon auton.
Multitronic on ns. portaaton vaihteisto, hieman skoottereiden variaattorin tapainen. Tiptronic sitten "perinteinen" automaatti käsivalintamahdollisuudella. Multitronic pitää kiihdyttäessä kierrokset esim 2000rpm, ja nopeus nousee. Multissa vaan on jonkunverran ollut ongelmia ketjun ja lautasten kulumisen kanssa.
Itse olen ajellut jonkun kilometrin isukin -09 Octavialla 1.4 TSI + DSG yhdistelmällä. Tuo vaihteisto on siis 7-pykäläinen ja kovin kehuttu. Mitään pahaa sanottavaa ei minulla tuosta setistä ole, vielä kun tuo 122hp tuntuu ihan hyvin riittävän tuon kopan kuskaamiseen. Samaa moottori+vaihdelaatikko yhdistelmää löytää Golfin, Jettan, A3:n ja muistaakseni Touranin nokalta. Kulutuksen saa "kevyesti" ajeltua valmistajan ilmoittamaan keskikulutukseen ajotietokoneen mukaan.
Itse olen ajellut jonkun kilometrin isukin -09 Octavialla 1.4 TSI + DSG yhdistelmällä. Tuo vaihteisto on siis 7-pykäläinen ja kovin kehuttu. Mitään pahaa sanottavaa ei minulla tuosta setistä ole, vielä kun tuo 122hp tuntuu ihan hyvin riittävän tuon kopan kuskaamiseen. Samaa moottori+vaihdelaatikko yhdistelmää löytää Golfin, Jettan, A3:n ja muistaakseni Touranin nokalta. Kulutuksen saa "kevyesti" ajeltua valmistajan ilmoittamaan keskikulutukseen ajotietokoneen mukaan.
VAG:n automaateista 7-vaihteinen DSG on ilmeisesti luotettavin (tosin vasta lyhyen aikaa ollut markkinoilla), toiseksi luotettavin 6-V DSG. Tipit ja Multitronicit jättäsin kauppaan
Nuo 6-vaihteiset Saabin ja Volvon lootat on ihan ok. Itsekin ostin Saabin Aisin-Warnerin automaattilootalla kun p...e ei kestä ostaa VAG:tä automaattina ;)
Nuo 6-vaihteiset Saabin ja Volvon lootat on ihan ok. Itsekin ostin Saabin Aisin-Warnerin automaattilootalla kun p...e ei kestä ostaa VAG:tä automaattina ;)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa