Kuminpoltto ja metrihinta?
Valvoja: ffp jäsenet
Kuminpoltto ja metrihinta?
Mulle napsahti 250€ 5 metristä. Onko hinta kohallaan? Ylinopeus vuonna -05 95km/h 80km/h alueella 70€. Kumpi on vaarallisempaa?
-
- -
- Viesti:
^ "Liikenteen vaarantaminen".
Ja sikäli mikäli kokeilet perusteluna että kun piti ottaa räväkkä lähtö niin laittavat vielä siihen eteen että törkeä, kun ihan tarkoituksella teit.
Nuoruudessa kerran ollut poliisien kanssa juttusilla ko. aiheesta ja silloin meni noin kaksi metriä (lukolla) huomautuksella, kun konstaapelit muuten sai tutusta kaverin velipojan rakennettuun Taunukseen (huom ei "Tunattuun" !!).
Kivaahan se on, mutta ei kait se nyt kenenkään mielestä oikeesti kuulu ihan jokapäiväiseen liikennekäyttäytymiseen.
Ja sikäli mikäli kokeilet perusteluna että kun piti ottaa räväkkä lähtö niin laittavat vielä siihen eteen että törkeä, kun ihan tarkoituksella teit.
Nuoruudessa kerran ollut poliisien kanssa juttusilla ko. aiheesta ja silloin meni noin kaksi metriä (lukolla) huomautuksella, kun konstaapelit muuten sai tutusta kaverin velipojan rakennettuun Taunukseen (huom ei "Tunattuun" !!).
Kivaahan se on, mutta ei kait se nyt kenenkään mielestä oikeesti kuulu ihan jokapäiväiseen liikennekäyttäytymiseen.
-
- -
- Viesti:
Vedit kumit katuun etuveto pasuunalla? =D No ei kai siinä =D muistan 07 kaliscruisingissa kun joku amisbemaristi karjalalippis päässä veti jollain e30 316:lla kumit katuun ja sai kans jonkun € / metri sakon siitä..Ainot vaan että palo yhellä renkaalla ja silläkin aika nihkeesti :D ja mitä tohon jukka85 sakkoon tulee niin ei voi kun nauraa :DD kaveri sai kevariaikoina sakon missä luki "ajoi monia metrejä ja useita kertoja keula kytkettynä ilmaan"
Velipoika repäs kylillä joskus valoista, sakkoa tuli perusteella
"tarpeeton voimankäyttö kiihdytyksessä"
Tää on mielenkiintonen juttu... Eikös joku Rytsölä tai vastaava saanut aikoinaan sakot kun "kiihdytti tarpeettomasti". Laiskat autot on siitä hyviä, että kiihdytettäessä niistä saa aina ottaa huoletta kaiken irti ilman pelkoa sakoista. Entinen auto oli 1.7D Astra ja sillä ajo oli "urheilullista" kun piti aina käyttää koko tehoreservi että muiden mukaan.
Tässäkin on mennyt euroaikaan normaaliin tyyliin tuo laskutus kun markka-aikaan 50mk/metri oli normi taksa. Tässäkään ei ole tasa-arvoa tai reiluutta: kyllähän 1.3 Golffilla tehty yhden 155/70 13" renkaanpoltto aiheuttaa vähemmän haittaa kuin 440 Chargerilla tehty 295/60 15" x 2 kumien sulatus.. Tuostakin väittelystä kun on meinannut tulla putkakeikka kun perusteluita(lue: vertanenästä) on perätty :).
-
- -
OT:
Itse en ole vielä ymmärtänyt tätä renkaanpolton hienoutta. Voisiko joku kertoa mikä siinä on mahtavaa?
Tulikin mieleeni naapurikylässä vieraillessani kun joku paikallinen juntti käveli siihen huutelee että polta kumia,polta kumia. Vastasin vain ei ja se vaan ruikutti. Sitten se kysyi että saako hän polttaa minun auton renkaita. Vastasin että tottakai ja annoin tulitikut käteen. Sitten olikin puolenkymmentä karjalakofflippisjunttia perässä.
/OT.
Itse aiheeseen liittyen olen kuullut myös tuon 50€/mk metri mutta liekkö legendaa.
Itse en ole vielä ymmärtänyt tätä renkaanpolton hienoutta. Voisiko joku kertoa mikä siinä on mahtavaa?
Tulikin mieleeni naapurikylässä vieraillessani kun joku paikallinen juntti käveli siihen huutelee että polta kumia,polta kumia. Vastasin vain ei ja se vaan ruikutti. Sitten se kysyi että saako hän polttaa minun auton renkaita. Vastasin että tottakai ja annoin tulitikut käteen. Sitten olikin puolenkymmentä karjalakofflippisjunttia perässä.
/OT.
Itse aiheeseen liittyen olen kuullut myös tuon 50€/mk metri mutta liekkö legendaa.
Tuohan sanotaan nyt varsin selvästi, että mistä se sakko tulee:
Tieliikennelaki 86§, 1 mom:
Ajoneuvon käyttäminen
Moottorikäyttöistä ajoneuvoa on käsiteltävä siten, ettei sen moottorista ja muista laitteista aiheudu kohtuutonta melua, ilman pilaantumista tai muuta haittaa ajoneuvossa matkustaville tai ympäristölle.
Sitten tuohon ajoneuvon jättämään kumijälkeen euro/metri-tyyliin tuskin on enää sakkorangaistus vaan tienpitäjän tien puhdistamisesta johtuva kulukorvaus. Varmaankin.. Ehkä??
Tieliikennelaki 86§, 1 mom:
Ajoneuvon käyttäminen
Moottorikäyttöistä ajoneuvoa on käsiteltävä siten, ettei sen moottorista ja muista laitteista aiheudu kohtuutonta melua, ilman pilaantumista tai muuta haittaa ajoneuvossa matkustaville tai ympäristölle.
Sitten tuohon ajoneuvon jättämään kumijälkeen euro/metri-tyyliin tuskin on enää sakkorangaistus vaan tienpitäjän tien puhdistamisesta johtuva kulukorvaus. Varmaankin.. Ehkä??
ja mitä tohon jukka85 sakkoon tulee niin ei voi kun nauraa :DD kaveri sai kevariaikoina sakon missä luki "ajoi monia metrejä ja useita kertoja keula kytkettynä ilmaan"
Siis sakkohan ei tullu mulle vaan kaverille. Ja eräs toinen kaverini kanssa motskarilla "ajoi noin 1800 metriä ilman eturengasta kytkettynä" ja kaverin kommentti oli "se matka on kyllä pitempi":)
VMJ
Ibiza Cupra
Lähetetty: 15.5.2009 14:42 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
itse poltin turbo cherryllä paikallaan kumia n.1min v.2001 ja koko kylä oli savun peitossa, siat oli katellu 100m:n päästä touhua ja tuli vaan sanomaan että ompa äkänen tatsuni ja jatko matkaa. Eli ei metrejä ei sakkoja? Tai sitte haukipudas on liian syrjäkylä.
Just just...taidat olla aika vetomies. Mistä näitä juttuja keksitään?[/quote]
Ibiza Cupra
Lähetetty: 15.5.2009 14:42 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
itse poltin turbo cherryllä paikallaan kumia n.1min v.2001 ja koko kylä oli savun peitossa, siat oli katellu 100m:n päästä touhua ja tuli vaan sanomaan että ompa äkänen tatsuni ja jatko matkaa. Eli ei metrejä ei sakkoja? Tai sitte haukipudas on liian syrjäkylä.
Just just...taidat olla aika vetomies. Mistä näitä juttuja keksitään?[/quote]
Ite vedin yhden pitkän mutkan nelipyöräluisussa ja pyöräpolliisi oli ollu just sisäkaarteessa kyttäämäs liikennettä. No lähti perään, pysäytti, katto paperit ja ihmetteli miten tehokas auto oikein on. Mä puolustelin, ettei kovinkaan tehokas, sen mutkassa olleen lätäkön takia luisus mentiin. :) Lätäkköhän oli ihan kaarteen lopussa...
Kysyin joskus serkultani, joka noissa poliisivoimissa vaikuttaa, että onkos tuolle tien raidoittamiselle jotain metrihintaa laissa määrätty, niin vastaus oli kutakuinkin: "Ei ole, mutta mm. liikenteen vaarantamisestahan tuollaisessa tapauksessa voidaan sakottaa. Ne metrihinnat on sitten ihan poliisista kiinni, jotkut keksii sellaisia, toiset ei."
..
Kuinka te voitte puhua laiskalla autolla sudittamisesta...?
Eihän se sillon ole laiska kun sutii...*virn*
Ja kyllähän tuo meidänkin etuveto passatti sutii, kakkosellakin vielä, kunhan on oikeat renkaat alla... =D
Taitaapihan tuo sakon saanti olla vähän kuitenkin kiinni paikastakin missä päästelee menemään...
Eihän se sillon ole laiska kun sutii...*virn*
Ja kyllähän tuo meidänkin etuveto passatti sutii, kakkosellakin vielä, kunhan on oikeat renkaat alla... =D
Taitaapihan tuo sakon saanti olla vähän kuitenkin kiinni paikastakin missä päästelee menemään...
-
- -
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”