Auto siirrettiin puhdistuksen tieltä Kuopiossa. Vaurio.
Valvoja: ffp jäsenet
Auto siirrettiin puhdistuksen tieltä Kuopiossa. Vaurio.
Morjes.
Aluksi voi turhuus ja kyynel.
Autossa odotti sakkolappu kadulla ku oli mittarialueen mittarit pussitettu ja alue varustettu liikennemerkillä että kadun puhdistus 13.4.2009.
Autoni jätin siihen parkkiin eilen 11.4. kun ajattelin päissäni että se tarkoittaa tiistaita (kuka hullu olisi pyhä maanantaina töissä)
Ajattelin antaa olla sen siinä koska luulin että tänään olisi 12.4. (omaa tyhmyyttäni) ja äsken kaveri soitti että auto on siirretty pois tieltä sivukujalle. Minä ampaisin suoraan paikalle katsomaan että mitä hemmettiä.
No väärässähän minä olin päivämäärän suhteen, mutta huomasin oikean etupyörän ottaneen kiinni johonkin. Vanteet vaihdettu 1vko sitten alle. Hinausmies kyllä väitti ettei se ole mitenkään mahdolista...
Onko kellään ollut vastaavanlaisia tilanteita? Valitan asiasta mutta kannattaako tehdä muuta?
Miten auton vaihteisto voi vaurioitua kun vaihde oli päällä ja käsijarru? Auto siis vinssattiin kai perä edellä, eturenkaat asvaltilla taakseppäin n. 3m ja vaihde ykkösellä...
Aluksi voi turhuus ja kyynel.
Autossa odotti sakkolappu kadulla ku oli mittarialueen mittarit pussitettu ja alue varustettu liikennemerkillä että kadun puhdistus 13.4.2009.
Autoni jätin siihen parkkiin eilen 11.4. kun ajattelin päissäni että se tarkoittaa tiistaita (kuka hullu olisi pyhä maanantaina töissä)
Ajattelin antaa olla sen siinä koska luulin että tänään olisi 12.4. (omaa tyhmyyttäni) ja äsken kaveri soitti että auto on siirretty pois tieltä sivukujalle. Minä ampaisin suoraan paikalle katsomaan että mitä hemmettiä.
No väärässähän minä olin päivämäärän suhteen, mutta huomasin oikean etupyörän ottaneen kiinni johonkin. Vanteet vaihdettu 1vko sitten alle. Hinausmies kyllä väitti ettei se ole mitenkään mahdolista...
Onko kellään ollut vastaavanlaisia tilanteita? Valitan asiasta mutta kannattaako tehdä muuta?
Miten auton vaihteisto voi vaurioitua kun vaihde oli päällä ja käsijarru? Auto siis vinssattiin kai perä edellä, eturenkaat asvaltilla taakseppäin n. 3m ja vaihde ykkösellä...
-
- -
Kai siitä voi jonkinlaisen vahingonkorvaus vaatimuksen tehdä kuitenkin jos vanne on naarmutettu. Oma mokahan se on jos on sen siihen jättänyt, mutta ei ne niitä nyt kuitenkaan miten tahansa saa retuuttaa. Jos näin olisi niin näppärintähän ne olis siirtää trukkipiikeillä varustetulla pyöräkuormaajalla....
Hinurilla olisi mielestäni pitänyt olla antaa osoite minne vahingonkorvaus vaatimuksen voi jättää/lomake millä sen voi tehdä. Toinen juttu on sitten se onko siitä valituksesta mitään hyötyä, nehän kieltään tapahtuneen kuitenkin. Kuvaa vaurioista ja dokumenttia vanteiden uutuudesta vaan kehiin niin hyvällä tuurillahan sieltä voi jotain saadakin.
Mulla on hinattu parikin kertaa autoa kun en ole osannut katsoa minne niitä jättää.
Ekalle kerralla siirrettiin n. 10m eteenpäin ja toisella kerralla joku 100m toisen kadun varteen. Laskua tuli molemmista kerroista 62€ postissa myöhemmin.
Toisella kerralla aamulla lähdin krapuloissaan/päissään pizzaa hakemaan alakerran kurdilta ja sieltä ulos tullessa katsoin että perhana, jollain on samalainen Corrado kun mulla. Siinä sitten tarkemman tutkiskelun jälkeen totesin, että ei saatana, sehän on mun auto! Mutta mitä vittua se tuossa tekee!?!? Tyhmän näköisenä pikku pöhnässä seisoin pizza kädessä ja tuijotin autoa ja mietin, että miten pirussa se on tuohon joutunut, olenko mä ajellut yöllä kännissä sillä ja ollut niin jurrissa että en edes muista... Siinä päätä raapiessani huomasin sen tarran siinä pyyhkijän varressa, jolloin vasta alkoi leikkamaan nupissa. Siinä sitten kipasin kulman taakse ja totesin, että siellähän ne katua harjaa ja kiellotkin on tienvarressa :D
Hyvin se on käsijarru päällä liikkunut, kun keulasta nostamalla se oli siihen tuotu :)
Bisnestähän ne tuolla tekee, nopeemmin ja helpommin saisi suurimman osan autoista siirrettyä kun soittas akelle ja pyytäs sieltä omistajan tiedot ja soittas että tulepas apina autos siirtämään. Mutta ennemmin ne tietysti siirtää sitä pikku matkan ja velottavat sen 62€ siitä.
Hinurilla olisi mielestäni pitänyt olla antaa osoite minne vahingonkorvaus vaatimuksen voi jättää/lomake millä sen voi tehdä. Toinen juttu on sitten se onko siitä valituksesta mitään hyötyä, nehän kieltään tapahtuneen kuitenkin. Kuvaa vaurioista ja dokumenttia vanteiden uutuudesta vaan kehiin niin hyvällä tuurillahan sieltä voi jotain saadakin.
Mulla on hinattu parikin kertaa autoa kun en ole osannut katsoa minne niitä jättää.
Ekalle kerralla siirrettiin n. 10m eteenpäin ja toisella kerralla joku 100m toisen kadun varteen. Laskua tuli molemmista kerroista 62€ postissa myöhemmin.
Toisella kerralla aamulla lähdin krapuloissaan/päissään pizzaa hakemaan alakerran kurdilta ja sieltä ulos tullessa katsoin että perhana, jollain on samalainen Corrado kun mulla. Siinä sitten tarkemman tutkiskelun jälkeen totesin, että ei saatana, sehän on mun auto! Mutta mitä vittua se tuossa tekee!?!? Tyhmän näköisenä pikku pöhnässä seisoin pizza kädessä ja tuijotin autoa ja mietin, että miten pirussa se on tuohon joutunut, olenko mä ajellut yöllä kännissä sillä ja ollut niin jurrissa että en edes muista... Siinä päätä raapiessani huomasin sen tarran siinä pyyhkijän varressa, jolloin vasta alkoi leikkamaan nupissa. Siinä sitten kipasin kulman taakse ja totesin, että siellähän ne katua harjaa ja kiellotkin on tienvarressa :D
Hyvin se on käsijarru päällä liikkunut, kun keulasta nostamalla se oli siihen tuotu :)
Bisnestähän ne tuolla tekee, nopeemmin ja helpommin saisi suurimman osan autoista siirrettyä kun soittas akelle ja pyytäs sieltä omistajan tiedot ja soittas että tulepas apina autos siirtämään. Mutta ennemmin ne tietysti siirtää sitä pikku matkan ja velottavat sen 62€ siitä.
Mulla meinas kans olla pieni paniikin poikanen päällänsä, kun koulun jälkeen aattelin kotio lähtee ja autoo ei näkyny missään. No se löyty sit toisen kadun varresta n.80€ lappu tuulilasissa... Siinä mietin et mitenköhän suu pantas jos olis käyttökulkineena esim. sellanen Dodge Ram, jonka omamassa on jo sellaset 3 tonnia, tai joku muu vastaava järkäle :D
Eiköhän se varsinainen pusinees ole kuitenkin hiekoitushiekan kerääminen kaduilta. Tuo on sen verran nopeasti tehtävä homma että ei siinä ole aikaa selvitellä ajoneuvon omistajaa ja kilautella että voisiko herra/rouva ystävällisesti hoitaa tämän autonsa pois täältä kun meillä olis vähän tässä töitä... Toisekseen nuo eivät ole mitenkään yllättäviä tapahtumia. Kuopiossakin "hiekkahässäkän" pysäköintikiellot on siellä katujen varsilla (ainaskin ennen) jo edellisen viikon ja muutenkin niin selvästi merkitty, että jos yhtään on selvillä mihin pysäköi (eli ymmärtää pysäköintiä koskevat liikennemerkit) niin ko. asia ei voi yllättää.
Juu, ei ole yllättäviä ei. Nyt on taas tässä omilla kulmilla joka kadun varressa lätkät, kun ens viikon aikana putsailevat katuja. Mutta kyllä niitä autoja on sen verta paljon siellä kadun varressa kun se päivä koittaa, että on niillä siinä yllättävän paljon hommaa kun siirtelevät ne pois.
Viimeksi kun tuossa seurasin sitä hinaus sirkusta niin tuo viereinen katu oli melkeinpä täynnä autoja, siinä sitä on hinurilla tekemistä...
edit. Ei täällä kyllä mitään kumikartoita laitella, kyltit vaan kadun varressa.
Mitä nyt mun autoa on hinattu, niin ekalla kerralla unohdin että just sinä aamuna 8 aikaan piti olla auto pois ja lähdin vasta 8.30 kotoa, ja toisella kerralla en edes huomannut koko pirun kylttiä.
Viimeksi kun tuossa seurasin sitä hinaus sirkusta niin tuo viereinen katu oli melkeinpä täynnä autoja, siinä sitä on hinurilla tekemistä...
edit. Ei täällä kyllä mitään kumikartoita laitella, kyltit vaan kadun varressa.
Mitä nyt mun autoa on hinattu, niin ekalla kerralla unohdin että just sinä aamuna 8 aikaan piti olla auto pois ja lähdin vasta 8.30 kotoa, ja toisella kerralla en edes huomannut koko pirun kylttiä.
Olkaa vaan iloisia, että selviätte noin halvoilla hinnoilla ja pienillä vaurioilla: PK-seudulla hinaus kaupungin varikolle ja sieltä sitten lunastettavissa takaisin ajoon. Pelastusväylälle jätetty auto taas voidaan puskea tarvittaessa sivuun hälytyksen yhteydessä paloautolla, eikä siinä autoa säästellä.
Muistaakseni 58€ on Jyväskylän seudulla tuo lähisiirto, siitä jää hinurikuskille sen verran vähän lapaan että ei minuakaan kiinnostaisi mitä sille vedettävälle autolle käy. Jos lapuista välittämättä jättää auton kielletylle paikalle, niin kannattaa ainakin automaattilaatikolliset jättää vapaalle ettei mene aski paskaks.
Hinurin vinssillä saa nostettua sen hinurin ilmaan, joten 3tn painava dötsin paske ei kyllä menoa hidasta.
Siinä mietin et mitenköhän suu pantas jos olis käyttökulkineena esim. sellanen Dodge Ram, jonka omamassa on jo sellaset 3 tonnia, tai joku muu vastaava järkäle :D
Hinurin vinssillä saa nostettua sen hinurin ilmaan, joten 3tn painava dötsin paske ei kyllä menoa hidasta.
Olkaa vaan iloisia, että selviätte noin halvoilla hinnoilla ja pienillä vaurioilla: PK-seudulla hinaus kaupungin varikolle ja sieltä sitten lunastettavissa takaisin ajoon.
Höpöhöpö, harvemmin niitä aletaan varikolle hinaamaan. Ei ainakaan omaani ole kummallakaan kerralla hinattu kaupungin varikolle, vaan lähimpään vapaaseen paikkaan. Enkä ole koskaan kuullut, että kenenkään tutunkaan autoa olisi hinattu sinne. Hintakin näköjään halvempi mitä muualla, kun 62€ kustansi molemmilla kerroilla. Ja ei mitään vaurioiuta myöskään.
Jos lapuista välittämättä jättää auton kielletylle paikalle, niin kannattaa ainakin automaattilaatikolliset jättää vapaalle ettei mene aski paskaks.
No eihän sitä nyt kukaan sinne tarkoituksella jätä... Tässä omillakin kulmilla, kun suurin osa ihmisistä joutuu pysäköimään autonsa jatkuvasti kadun varteen, niin aina joku/jotkut epähuomiossa ei huomaa sitä väliaikaista pysäköintikieltoa tai katsovat sen päivämäärän tai kellonajan siitä väärin. Lisäksi noita parkkipaikkoja on välillä helvetin vaikea löytää, joten jos vapaan paikan löytää, niin aina sitä ei muista katsoa, että onko siihen nyt viritetty joku väliaikainen kielto, joka alkaa ennen kun aamulla ehtii töihin lähteä.
jiisimula kirjoitti:Tuntuu aika hurjalta siirrellä autoja jotka on parkissa vaihde päällä.. Entä jos auto on neliveto?
Kolmesti on torsen saatettu ~100 metriä uuteen parkkiruutuun, vielä eivät ole rikki saaneet. Käsijarrua en normaalistikaan käytä mutta eipä pykälän päällä olo ole juuri toirmitusta häirinnyt.
-
- -
- Viesti:
"Autoja oli muistettu siirtää jälleen laiskasti koneiden alta, vaikka kadunvarret oli merkitty varoituskartioilla. Kiireinen hinausfirma joutui siirtämään siivouksen tieltä 60 autoa eri puolilta keskustaa. Sakkolapun virheellisestä pysäköinnistä sai 130 auton omistajaa."
Lähde: Savon Sanomat
- Ei ollut Gorron auto ainut, joka siirrettiin.
Lähde: Savon Sanomat
- Ei ollut Gorron auto ainut, joka siirrettiin.
Juu, kuulin tuosta uutisesta tänään että useammallekkin oli tullut "ongelmia"
Saas nähä mitä tuommoisesta joutuu pulittamaan kun hinausautot paikalla muitakin autoja siirtelemässä. Jos lieventäis, toivottavasti.
Oli kyllä varmat hinausremmien jäljet toisessa vanteessa.
Jännä asia kun sanoin hinaajalle että miksi ette ole soitellut ihmisille?
Olivat kuulemma 90 soittoa tehny ja ykskään ei ollut vastannut tms. Epäilen.
Tais sittenkin olla eturenkaista vedetty lavalle kun muistaakseni oli etummaisena jonossa.
Edit: Niin ja kartiot tuli vasta sen jälkeen kadun varteen kun autot oli pois. Kyllähän noita autoja tuolla riitti kadunvarressa.
Saas nähä mitä tuommoisesta joutuu pulittamaan kun hinausautot paikalla muitakin autoja siirtelemässä. Jos lieventäis, toivottavasti.
Oli kyllä varmat hinausremmien jäljet toisessa vanteessa.
Jännä asia kun sanoin hinaajalle että miksi ette ole soitellut ihmisille?
Olivat kuulemma 90 soittoa tehny ja ykskään ei ollut vastannut tms. Epäilen.
Tais sittenkin olla eturenkaista vedetty lavalle kun muistaakseni oli etummaisena jonossa.
Edit: Niin ja kartiot tuli vasta sen jälkeen kadun varteen kun autot oli pois. Kyllähän noita autoja tuolla riitti kadunvarressa.
Kerran on oma katiska hinattu. Vanteeseen tuli jälki väittivät että ei voi olla mahdollista koska nostetaan aina etupäästä kysyin miten ihmeessä voidaan nostaa etupäästä jos metrin päässä keulassa puu. Ei tullut siirrosta maksua enkä sitten valittanut.
Vaihde/käsijarru oli päällä. Kuulin vielä aamulla miten hälyt soivat mutta aattelin että ei ole mun auto.
Vaihde/käsijarru oli päällä. Kuulin vielä aamulla miten hälyt soivat mutta aattelin että ei ole mun auto.
^ Täällä lätkämaailman villissälännessä annetaan auton olla tienvarrella lumitöiden aikana, se on sitten sääli jos siihen tulee jälkiä ja/tai se hautautuu lumeen :)
Täällä kun ne haluavat noi kadunvarretkin jossain vaiheessa aurata/viedä penkat pois niin pystyttävät sen väliaikaisen pysäköintikiellon ja sen jälkeen putsaavat pois lumet niistä. Kerran tai kaksi talvessa, tuota tehdään.
Eihän nyt normi lumitöiden takia tietenkään aleta noita siirtelemään.
Ihan mukavat penkat joskus aina aurattu autojen ympärille. Tosin eipä sitä kovin montaa kertaa talvessa täällä lunta niin suuria määriä ole.
Tänään oli taas tuo harjasirkus täällä ja 7-18 oli väliaikanen pysäköintikielto tässä oman talon edessä olevalla kadun pätkällä. 6.55 Lähdin aamulla töhin niin siinä oli vielä 14 autoa...
Nyt kun tulin kotiin niin ainakin kymmenkunta autoa oli lähisiirto tarra pyyhkijässä tässä oman talon kohdalla, joten jokainen voi siitä vähän päätellä suuntaa minkä verran ne niitä autoja on joutuneet siirtämään taas tänään :D
Näköjään ollut paikoista pulaa, kun autoja oli pysähtymiskielto alueellekin siirretty :D
Erään aiemman asumuksen edessä kulkeneella kadulla oli talviaikaan siirtokehoitus puhtaanapidon aikana kahden viikon välein. Useasti tuli tuota siirtosirkusta seurattua, ja varsin vikkelään siellä kotterot saivat kyytiä. Konsti oli aina sama, kohde vinssillä hinurin lavalle, ja tiputus lavaa kallistaen ja samalla ylöspäin nykien. Ilmeisesti ne hinurin rampit ovat varsin liukkaat.
Yhtäkään autoa en nähnyt nyittävän vanteista, vaan koukku kiinnitettiin aina jonnekin alustaan tai vetokoukkuun. Eniten hommaa näytti hidastavan se, jos etupyörät olivat linkussa rattilukossa, vaihde vapaalla ja perästä nyittiin. Keula ei tullutkaan pulkkana vaan siirtyili sivusuunnassa.
Yhtäkään autoa en nähnyt nyittävän vanteista, vaan koukku kiinnitettiin aina jonnekin alustaan tai vetokoukkuun. Eniten hommaa näytti hidastavan se, jos etupyörät olivat linkussa rattilukossa, vaihde vapaalla ja perästä nyittiin. Keula ei tullutkaan pulkkana vaan siirtyili sivusuunnassa.
Yhtäkään autoa en nähnyt nyittävän vanteista, vaan koukku kiinnitettiin aina jonnekin alustaan tai vetokoukkuun
Helsingissä Viikissä katsoin jokunen vuosi sitten hinaustoimintaa. Piha/katutöiden takia kadunvarsi oli asianmukaisesti merkitty että pysäköinti kielletty. No totta kai kun työt on määrä alkaa aamulla, on kadunvarsi ja kerrostalon piha täynnä autoja.
Aika ronskit oli otteet hinausmiehillä kun autoja kyytiin ottivat. Jos auto oli huonossa asennossa, niin ei muuta kuin liina vanteen puolan ympäri ja vetämällä sivusuuntaan auto pyörähti sopivaan asentoon. Ja maa auton alla ei ollut mitään hienoa hiekkaa, vaan todella karkeaa mursketta. Ei kauaa kestänyt pihan tyhjennysoperaatio. Jonnekin kulman taakse autot siitä katosi.
Tommosissa tilanteissa missä autoja on siirrettävänä toistakymmentä kiinnostaa liiemmin alkaa erottelemaan nelivetoja muista romuista. Sinkki kiinni ja nykästään lavalle. Yleensä tommosissa erikoistilanteissa missä asiakas ei itse tilaa kyytiään omalle autolle ottaa tilaaja vastuun auton siirrosta. Näin ainakin Jyväskylässä toiminut.
-
- -
hmmmm, mistäs tuommosia "kelkkoja" saa? Nuohan olisi näppärät kevyisiin käytännön källeihin mm. autojen siirtelyyn hieman ahtaisiin parkkeihin ;)
Biltemasta esim. Tosin noissa hinureissa yleensä on sellaiset nuo pyörien alle tulevat keventimet joka pannaan ensin renkaaseen kiinni,jonka jälkeen pumpataan jolloin "leuat" joissa on pyörivät rullat tulevat rengasta lähemäksi ja nostavat renkaan ylös. Huomattavasti nopeampi ja helpompi käyttää. Toivottavasti älysitte mitä tarkoitin :)
Juuei noissa seurailemissani lähisiirroissa pohdittu että edestä- vaiko takaapäin kottero revittiin lavalle. Siltä suunnalta missä sattui hinurille olemaan vapaata.
Tässä videossa kohdassa 1:10 sellainen pumpattava kevennin.
Ja linkki.
Tässä videossa kohdassa 1:10 sellainen pumpattava kevennin.
Ja linkki.
Viimeksi muokannut KariM, 9.5.2009 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Näin Helsingissä: Arvomersu tukki ratikkaliikenteen (Iltasanomat)
Itse en ikinä jätä vaihdetta päälle. Kuvittelen että ei voimansiirron ole tarkoitettu välittämään jatkuvaa voimaa pyörimättä.
Mitäköhän voimaa se se voimansiirto välittää jos auto on paikoillaan? Jos auto ei kestä olla paikallaan vaihde päällä niin se ei varmasti kestä liikkeellelähtöäkään. Johan oli aivopieru.
-
- -
- Viesti:
Sitä voimaa joka pitää auton mäessä. Ei ola tapana pysäköidä autoa paikkaan missä maan vetovoima ei olisi läsnä.
Paikallaan ollessaan voimat kohdistuvat laakereissa jatkuvasti yhteen suuntaan ilman öljynkiertoa toisin kun liikkeessä.
Joskus harvoin laitan vaihteen mutta vasta sitten kun käsijarru on tiukalla.
Mitä varten seisontajarru sitten olisi olemassa jos sitä ei kuuluisi käyttää? Jarru tykkää kun sitä käytetään ja pysyy paremmin kunnossakin.
Paikallaan ollessaan voimat kohdistuvat laakereissa jatkuvasti yhteen suuntaan ilman öljynkiertoa toisin kun liikkeessä.
Joskus harvoin laitan vaihteen mutta vasta sitten kun käsijarru on tiukalla.
Mitä varten seisontajarru sitten olisi olemassa jos sitä ei kuuluisi käyttää? Jarru tykkää kun sitä käytetään ja pysyy paremmin kunnossakin.
No ilmankos noita pyöränlaakereita menee,kun auto seisoo kaiket yöt tuolla parkkipaikalla. ;D
No tästä voi olla jo samaa mieltäkin.
Pidätkö autosi moottoria myös jatkuvasti käynnissä vai kuinka suojelet koneen laakereihin maanvetovoiman aiheuttavat vauriot kun ei ole jatkuvaa öljynkiertoa koneen ollessa sammuksissa?
Eli siis autoon saa murtautua, jos ei ole varastamassa mitään...? aika härskiä!! Ite oon joskus miettiny sitä kun tulee illalla himaan ja joku saa*#nan "teini-cherry" seisoo mun autopaikalla, että ku ei viittis ruveta soitteleen omistajalle, että missä oot ja kuinka kännissä... Vaan kylmän viileesti, lukko nätisti auki ja työntämällä auto pois mun ruudusta, Esim. naapurin ruutuun... ja sitten ovet takas lukkoon. Eihän toi oon "anastus mielessä" vaan v-itutuskäyrän ääripään soveltamis teko. Eli olisko sittenkin laillista, mene ja tiedä....?
-
- -
- Viesti:
Hkissä juuri kaveri auto siirrettiin putsauksen tieltä pois. Tuloksena takatukivarret solmussa ja takarenkaat jumissa (eli muutakin). Käsijarru ei ollut päällä siirrettäessä eikä 4wd, joten kämmätty on siirrossa. Sama hinurifirma tuli hakemaan ja vei merkkikorjaamolle ja antoi laskutusosoitteen korjausta varten. Laskuhan hänelle tulee tuosta siirrosta (sakko siis), mutta kyllä siirtäjä/tilaaja maksaa korjauksen. Näköjään näitä tulee koko ajan.
Vastaava asiahan se on, että jos sun autos hyytyy tien sivuun ja tilaat hinurin. Jos kuskin jotain siinä hajoittaa ammattitaidottomuuttaan/kiireessä, niin eihän se sinun syy ole. Kyse ei kuitenkaan ole esim. palotielle pysäköinnistä ja samalla hetkellä ihmishenkien pelastamisesta.
Vastaava asiahan se on, että jos sun autos hyytyy tien sivuun ja tilaat hinurin. Jos kuskin jotain siinä hajoittaa ammattitaidottomuuttaan/kiireessä, niin eihän se sinun syy ole. Kyse ei kuitenkaan ole esim. palotielle pysäköinnistä ja samalla hetkellä ihmishenkien pelastamisesta.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Hin ... 5245719452
Tuossahan tuo hesarin juttu aiheesta onkin. Tuossa nyt puhutaan vain yhdestä autosta mutta radiosta kun uutisen kuulin niin puhuttiin kyllä autoista eikä autosta.
Tuossahan tuo hesarin juttu aiheesta onkin. Tuossa nyt puhutaan vain yhdestä autosta mutta radiosta kun uutisen kuulin niin puhuttiin kyllä autoista eikä autosta.
-
- -
- Viesti:
Hesarissa lisää.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”