Tähtäimessä on Tdi-bora, ja kaipaankin tietoja että mihin erityisesti kiinnittää huomiota ostossa. Auto on vähän vajaa 350tkm ajettu, kuuleman mukaan keväällä katsastuksen yhteydessä tuulilasi uusittu, takapuslat ja jarrut. Liikkeessä huollettu 330tkm kohdalla, mutta en tiedä vielä mitä huolto on kattanut. Kuulemma tuohon asti huolloista tiedot tallessa.
Itsellä ei noissa tekniikka-asioissa juuri ole kokemusta, joten siksi hieman etukäteistietoa ja varoituksia kaivataan. Mielellään tietysti paikan päälle asiantuntevaa ihmistä! :)
Jos joku haluaa vaivanpalkkaa vastaan tulla katsomaan autoa ja koeajamaan niin privana vaan viestiä! Auto sijaitsee Helsingissä. Asiallisia kommentteja kaivataan.
Mitä tulisi huomioida/tarkastaa boran ostossa?
Valvoja: ffp jäsenet
lisäksi takaluukuissa esiintyy ruostetta kahvan ja kilpivalojen alueella, samoin luukun alareunassa. joskus lokasuojassa puskurin etureunan tietämillä esiintyy myös ruostetta.
katso yleinen siisteys, hyvästä pidosta kertoo siisti ja ehjä sisusta jossa ei ole tupakin jälkiä. myös ovien parkkipaikka lommot ja puskurien sekä kaarien naarmut ja lommot kertovat hyvin miten on pidetty. jos puskurissa on pyöreitä halkeamia lakassa, on sitä voitu pökkäistä.
räikeät värierot eri peltiosien välillä sekä "laineet" laakeiden peltiosien keskellä kielivät maalauksesta joka ei aivan ole tasokasta, eli maalin alla voi olla runsaastikin kittiä ja häivytykset on jätetty tekemättä. tosin häivytysten puolesta punainen väri haalistuu käytössä niin paljon ettei häivytykset kauheasti aina auta. vilkaise myös talvi ja kesärenkaiden kunto.
katso yleinen siisteys, hyvästä pidosta kertoo siisti ja ehjä sisusta jossa ei ole tupakin jälkiä. myös ovien parkkipaikka lommot ja puskurien sekä kaarien naarmut ja lommot kertovat hyvin miten on pidetty. jos puskurissa on pyöreitä halkeamia lakassa, on sitä voitu pökkäistä.
räikeät värierot eri peltiosien välillä sekä "laineet" laakeiden peltiosien keskellä kielivät maalauksesta joka ei aivan ole tasokasta, eli maalin alla voi olla runsaastikin kittiä ja häivytykset on jätetty tekemättä. tosin häivytysten puolesta punainen väri haalistuu käytössä niin paljon ettei häivytykset kauheasti aina auta. vilkaise myös talvi ja kesärenkaiden kunto.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Pajamahdollisuus on, ja omia rahoja ei siis tarvitse juuri tuohon huoltoon sijoittaa. Itse en siis tiedä juuri tekniikasta, mutta homma on hoidossa muulla tavalla sanotaanko näin.
Tuollaista 300tkm ajettua ostettaessa pelko eniten on tuossa tekniikassa ja alustassa jne. Kyllähän nuo kosmeettiset puolet näkee helposti, ja niiden kanssa on sitten helpompi elääkin, kuin esimerkiksi rikkinäisen turbon tms. Nyt vain on niin, että budjetti sallii reippaasti alle 6000e auton talvikäyttöön, jonka siis oltava diesel, ja mielellään vielä turbo. Autosta saattaa myöhemmin tulla sitten ympärivuoden käyttöauto, jos tuosta Audistani maltan ensi vuonna luopua.
Bora minkä aiemmin kävin kaverini kanssa koeajamassa oli aivan susi. kaverini osasi kertoa että tyhjäkäynnillä tiputti dieseliä alleen, muistaakseni jokin ahtopaineen/turbon/jonkin solenoidi oli ohitettu jollain omalla patentilla, lisäksi kun tyhjäkäynnillä polkasin kevyesti kaasua niin kahden sekunnin viiveellä kaasusta päästettäessä koko auto nytkähti. Ilmeisesti kuulemma vauhtipyörässä jotain vikaa. Kaiken lisäksi auton sisustan muoviosat olivat JOKA puolelta kuin koiran käsittelyssä olleet. Aivan naarmuilla! Että tällasta..
Kiitokset tähän asti tulleista vinkeistä.
Tuollaista 300tkm ajettua ostettaessa pelko eniten on tuossa tekniikassa ja alustassa jne. Kyllähän nuo kosmeettiset puolet näkee helposti, ja niiden kanssa on sitten helpompi elääkin, kuin esimerkiksi rikkinäisen turbon tms. Nyt vain on niin, että budjetti sallii reippaasti alle 6000e auton talvikäyttöön, jonka siis oltava diesel, ja mielellään vielä turbo. Autosta saattaa myöhemmin tulla sitten ympärivuoden käyttöauto, jos tuosta Audistani maltan ensi vuonna luopua.
Bora minkä aiemmin kävin kaverini kanssa koeajamassa oli aivan susi. kaverini osasi kertoa että tyhjäkäynnillä tiputti dieseliä alleen, muistaakseni jokin ahtopaineen/turbon/jonkin solenoidi oli ohitettu jollain omalla patentilla, lisäksi kun tyhjäkäynnillä polkasin kevyesti kaasua niin kahden sekunnin viiveellä kaasusta päästettäessä koko auto nytkähti. Ilmeisesti kuulemma vauhtipyörässä jotain vikaa. Kaiken lisäksi auton sisustan muoviosat olivat JOKA puolelta kuin koiran käsittelyssä olleet. Aivan naarmuilla! Että tällasta..
Kiitokset tähän asti tulleista vinkeistä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa