Hankinnassa kenties S4, vinkkejä kaivataan
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Hankinnassa kenties S4, vinkkejä kaivataan
Elikkä jos sitä taas yrittäis siirtyä tuolle bensa-auto linjalle niin ei sitä aivan hengetöntä peliä viitsisi ostaa. Lähinnä onkin alkanut kiinnostaa noi 98-00 S4 Audit V6 BiT tekniikan ja suht inhimillisen hintatason takia. Pakosarjoissahan vikoja on kai ollut, se on tiedossa mutta mitenkäs noissa alakerrat kestää tehonlisäystä ja muuten kilometrejä?
Äkkiä katteltuna esim. http://www.nettiauto.com/1976168 vaikuttais suht kiinnostavalta kun näyttäisi viripalikatkin olevan ihan asianmukaisia. Toki väri ei ihan omaan silmään istu mutta muuten kiinnostavan oloinen.
Myös tämä: www.nettiauto.com/1944466 tuntus ihan asialliselta.
Onko sisäpiirin tietoa noista tai muista vastaavista mitä myynnissä olisi?
Mihin muuhun kannattaa sitten kiinnittää erityishuomiota kun noihin pakosarjan vaihtoihin ja tietty turbojen huoltoon?
Äkkiä katteltuna esim. http://www.nettiauto.com/1976168 vaikuttais suht kiinnostavalta kun näyttäisi viripalikatkin olevan ihan asianmukaisia. Toki väri ei ihan omaan silmään istu mutta muuten kiinnostavan oloinen.
Myös tämä: www.nettiauto.com/1944466 tuntus ihan asialliselta.
Onko sisäpiirin tietoa noista tai muista vastaavista mitä myynnissä olisi?
Mihin muuhun kannattaa sitten kiinnittää erityishuomiota kun noihin pakosarjan vaihtoihin ja tietty turbojen huoltoon?
^En kyllä lähtisi ostamaan yli 200tkm ajettua 400hv viri ässää. Tai ylipäätään noin paljon ajettua ässää.
Mikset? S4 ei ole mikään Austin Metro jolla ajellaan kauppaan ja kotiin kerran kuussa. Ja muutenkin, kunnon perusteella se auto kannattaa ostaa, ei mittarilukeman.
Itse jos Ässää ostaisin, katselisin potentiaalisia ehdokkaita ja kävisin katsomassa, saa vähän kuvaa kunnosta jne. Ja jos ei mieleistä löydy niin Saksan / Ruotsin tarjonta syyniin. Suomeenkin näitä on tuotu varmasta ihan reilusti, varmasti joku myy oikeasti hyvääkin yksilöä. Vaikka osa varmasti on kaupan kalliiden remppojen pelossa kun ikää / kilsoja kertynyt enemmän
Pakosarjat ja turbot lienee kallista uusia, samalla kun kiusaus kasvaa vaihtaa vähän isompaa turboa.. ja kun ne turbot / pakosarjat vaihtaa, samalla keksii kaikkea muutakin uusittavaa ja naps on palanut useampikin touhutonni. Ja muutenkin, B5 Ässäkin on jo vanha auto, kaikkeen remppaan kannattaa ainakin henkisesti varautua..
"REPII KU REUMATISMI" -sloganilla myytävän auton kiertäisin kaukaa, olis se auto millanen tahansa...
Jälkimmäinen autoista on ihan fiksun olonen, mut kilsojahan siinä on auttamatta aikasta paljon.
Jep, muutenkin tuon 407hv yletön mainostaminen ei houkuttele. Mahtaako edes olla muutoskatsastettu?! :)
Nääh, 220k -98:ssa ei ole kuin se 22k vuodessa. Minä ainakin ostaisin mieluummin sen 220k ajetun johon tehty ennakoivaa huoltoa / ylläpitoa, kuin sen 180k ajetun jolle ei tehty mitään muuta kuin 15k välein öljynvaihto.
Jälkimmäinen näyttäisi myös saaneen osakseen ylläpitoa, kytkin, ahtoletkut, yms ainakin antaa suuntaa siitä että laitteella olisi muutakin kuin vain ajettu.
Pakosarjat ja turbot joutunee varmasti uusimaan yli 200k ajetuissa.
Kantseeki katsoa semmoisia mihin on tehty jo näitä isompia remppoja,
toki hinta voi olla korkeampi sellaisissa. Tehojakin noista on tiettävästi
kyllä revitty ihan mukavasti, kestoista ei o tietoja.
Se on vaan semmoinen et kun tollaisen ostaa, niin ne huolto ja ylläpito-
kustannukset on sanoisinko 3x vrt johku 1.8t laitteeseen. :)
Kannattaa miettiä asiaa siltä kantilta kyl, ennen kun ostaa. Vois melkein
sanoa, et vähän on jonkunlaista kokemusta.
Hyvii laitteita kyl, enmä sitä sano.
Mielummin kurki vaik tätä 99-> mallistoa kun on alkupään vikoja jo korjattu.
Niin ja facelift näyttää muutenki kivemmalta. :)
esim. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1985560 ;)
Kantseeki katsoa semmoisia mihin on tehty jo näitä isompia remppoja,
toki hinta voi olla korkeampi sellaisissa. Tehojakin noista on tiettävästi
kyllä revitty ihan mukavasti, kestoista ei o tietoja.
Se on vaan semmoinen et kun tollaisen ostaa, niin ne huolto ja ylläpito-
kustannukset on sanoisinko 3x vrt johku 1.8t laitteeseen. :)
Kannattaa miettiä asiaa siltä kantilta kyl, ennen kun ostaa. Vois melkein
sanoa, et vähän on jonkunlaista kokemusta.
Hyvii laitteita kyl, enmä sitä sano.
Mielummin kurki vaik tätä 99-> mallistoa kun on alkupään vikoja jo korjattu.
Niin ja facelift näyttää muutenki kivemmalta. :)
esim. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1985560 ;)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mikset? S4 ei ole mikään Austin Metro jolla ajellaan kauppaan ja kotiin kerran kuussa. Ja muutenkin, kunnon perusteella se auto kannattaa ostaa, ei mittarilukeman.
Juurikin sen takia että samalla hinnalla saa faceliftin mistä on lastentaudit korjattu ja voi löytyä jopa 100tkm pienemmillä kilsoilla... ;)
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Jo vain. Kiitän neuvoista jo tähän mennessä. Se vihreä yksilö ei tosiaan ehkä paras mahd. vaihtoehto ollut mutta pistipähän vain silmään. www.nettiauto.com/1918986 tossa olis aika herkullisen oloinen yksilö. Joskin hintakin alkaa olemaan ihan mukava... Mutta hyvä toki maksaa. Eipä ne varmaan ihan ilmasia ole nuo RS4 hilutkaan olleet.
Myyjän on turha leyhytellä kahdeksan litran maantiekulutuksen kanssa, joka kompensoituu muina kuluina monin verroin. Alkaa mennä auto siihen samaan kategoriaan kuin Lambo -monella on vara ostaa, mutta harvalla vara pitää. Yhtä vanhempaa ässää vuoden päivät ylläpitäneenä meinasi mennä hermo niitten huolto- ja ylläpitokulujen kanssa. Lysti maksaa.
Kannattaa muistaa myös että autot on yksilöitä. Ei kannata tuijottaa sitä hintaa. Jos tuollaisen auton hankinta on muutamasta tonnista kiinni, kannattaa imho unohtaa koko homma.
Usein nettiautonkin hinnoista voinee neuvotella paikanpäällä paljon paremmin kuin tivata "tiukkaa hintaa" näkemättä autoa.
Autoa ostaessa ainakin mulle tärkeitä seikkoja on ulkoinen olemus, maalipinta, sisusta, yms.. Noista kun näkee aika paljon, onko autolla vaan ajettu, ja kerran vuodessa pesty esson pesukoneessa. Noista esim. ei kauhean tarkkaa kuvaa nettiauton kuvista saa.
Usein nettiautonkin hinnoista voinee neuvotella paikanpäällä paljon paremmin kuin tivata "tiukkaa hintaa" näkemättä autoa.
Autoa ostaessa ainakin mulle tärkeitä seikkoja on ulkoinen olemus, maalipinta, sisusta, yms.. Noista kun näkee aika paljon, onko autolla vaan ajettu, ja kerran vuodessa pesty esson pesukoneessa. Noista esim. ei kauhean tarkkaa kuvaa nettiauton kuvista saa.
Ässän omistajalla pitää aina olla varaa laittaa autoon kiinni muutama touhutonni, muuten sellaista ei kannata ostaa. Tämä ei ole mikään peloite, vaan rankka tosiasia. Todellisuudessahan nuo ovat kumminkin kestäviä laitteita, ja harvalla tulee monia kalliita remontteja. Itselläni tuo vanha romu nyt on palvellut käyttöautona/kakkosautona muutaman vuoden, ainut kalliimpi vika on ollut ykkösvaihteen paukahtaminen. Puslia/niveliä/yms nyt tietenkin saa vaihtaa useammin kuin perus 1.6litraiseen kauppakassiin, mutta tämä pitäisi tajuta jo auton ostovaiheessa.
Surullista välillä katsoa myynnissä erikoisautoja mitkä myydään konevikaisena/yms, ollut juuri ja juuri ilmeisesti varaa ostaa, mutta ei ole varaa ylläpitää.
Lisäksi noin +10vuotta vanhat S/RS audit rupeaa olemaan jo niin yksilöitä, ettei hirveän sokeasti kannata tuijottaa kilometreihin. Joku on voinut vain ajaa tosiaan sen 200tkm pelkillä öljynvaihdoilla, ja koko muu auto rupeaa olemaan vaihtokuntoista. Harrastaja on sitten voinut ajaa 300tkm kunnolla korjaten/huoltaen, jolloin auto on paremmassa kunnossa kuin satkun vähemmän rullattu.
http://www.audiclub.fi/phpBB2/index.php
Surullista välillä katsoa myynnissä erikoisautoja mitkä myydään konevikaisena/yms, ollut juuri ja juuri ilmeisesti varaa ostaa, mutta ei ole varaa ylläpitää.
Lisäksi noin +10vuotta vanhat S/RS audit rupeaa olemaan jo niin yksilöitä, ettei hirveän sokeasti kannata tuijottaa kilometreihin. Joku on voinut vain ajaa tosiaan sen 200tkm pelkillä öljynvaihdoilla, ja koko muu auto rupeaa olemaan vaihtokuntoista. Harrastaja on sitten voinut ajaa 300tkm kunnolla korjaten/huoltaen, jolloin auto on paremmassa kunnossa kuin satkun vähemmän rullattu.
http://www.audiclub.fi/phpBB2/index.php
Myyjän on turha leyhytellä kahdeksan litran maantiekulutuksen kanssa, joka kompensoituu muina kuluina monin verroin. Alkaa mennä auto siihen samaan kategoriaan kuin Lambo -monella on vara ostaa, mutta harvalla vara pitää. Yhtä vanhempaa ässää vuoden päivät ylläpitäneenä meinasi mennä hermo niitten huolto- ja ylläpitokulujen kanssa. Lysti maksaa.
tuo on niin tapauskohtaista.. pari vuotta olen ässälläni ajellut, ja yhtään vikaa en ole tainnut korjata eli rahaa on kulunut vain upgreideihin ja normaali huoltotoimenpiteisiin. mutta totta on myös se, että kannattaa toli miettiä onko varaa ylläpitää autoa JOS sitä vikaa tulee. siinä tapauksessa ei tietenkään erityisen halvalla pääse.
mitä kilsoihin tulee niin olen samaa mieltä siitä, että etsisin mieluummin vähän ajettua pidemmän aikaa kun ostaisin ensimmäisen 200t+ ajetun mikä tulee vastaan. nimimerkki 20t ajettu Saksasta samaan hintaan kuin 170t ajettu suomessa kaikki kulut mukaanlukien, olisiko peräti hiukan halvemmalla päässyt. toki tuollaiset löydöt ovat harvinaisia, mutta antaa tuo hiukan osviittaa siitä, että jos viitsii etsiä rauhassa niin voi löytää jotain mistä pidemmässä juoksussa on paljon hyötyä.
Alkuperäiseen kysymykseen topicin aloittajalle, niin tuo toinen vaihtoehto, eli hopeinen s4 on mun vanha.
Kun tuon vuosi sitten myin nykyiselle omistajalle, niin autossa ei ollut pienintäkään vikaa. Kaikki toimi, ja kone kävi kuin kello.
Mikäli nykyinen omistaja on autosta pitänyt yhtä hyvää huolta kuin minä, niin uskaltaisin ostaa ko. auton.
Turbothan tuohon on vaihdettu, ja ne murenevat pakosarjat korvattu uusilla. Myös esikatit on poistettu jne.
Jos auto vielä kiinnostaa, niin privalla voin kertoa enemmänkin, ja parempia kuvia laitella. Nuo nettiauton kuvat nimittäin ei tee oikeutta autolle.
Kun tuon vuosi sitten myin nykyiselle omistajalle, niin autossa ei ollut pienintäkään vikaa. Kaikki toimi, ja kone kävi kuin kello.
Mikäli nykyinen omistaja on autosta pitänyt yhtä hyvää huolta kuin minä, niin uskaltaisin ostaa ko. auton.
Turbothan tuohon on vaihdettu, ja ne murenevat pakosarjat korvattu uusilla. Myös esikatit on poistettu jne.
Jos auto vielä kiinnostaa, niin privalla voin kertoa enemmänkin, ja parempia kuvia laitella. Nuo nettiauton kuvat nimittäin ei tee oikeutta autolle.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
No niin autokuume oli vähän lomalla tuossa välillä, mutta taas alkoi polttelemaan. Aloinkin tuossa kattelemaan saman ikäluokan A6 2.7 BiT quattroja ja aloin miettimään että mitä eroa tuossa 230hv 2.7 koneessa S4:n 265hv koneeseen? Luonnollisesti varustetaso "erikoismalli" S4:ssä korkea mikä nostaa hintaa mutta onko tekniikoissa suurempia eroja? Hinnoiltaan näyttäis olevan hieman S4:ää edullisempia ja tilaa olisi sisällä ihan erilailla.
S4 on "urheilu" malli, pääosin manuaaliaskilla (jenkeissä ainakin lie myyty automaatillakin?). A6 taas tavan perhevessa, joka voi olla varusteltu sporttisesti tai sitten ei. 230hv ei ainakaan vakiona liiku yhtään minnekään, molemmissa käsittääkseni (mutu) on sama viripotentiaali. Jo ohjelmapäivitys tuo mukavasti voiman tuntua. Automaattiin jos sekaantuu, kannattaa ajoissa asennoitua siihen että nää tomaatit on kulutusosia ja voi laueta ilman mitään varoituksia. Jos askin ölpät vaihdettu uudesta asti säännöllisesti, aski VOI kestää inan pidempään kuin huoltamaton..
Hintaero johtunee osin siitäkin, S4 lie vähempi markkinoilla kuin A6 2,7TT q:ta. Huomata kannattaa myös se, että muualla maailmassa A6 2,7TT on saanyt myös vajaavetoisena aravamallina.
Teknisesti S4 vs. A6 TT ero ei liene suuri. Molemamt torsen voimalinjalla, molemmissa samat tukivarsiongelmat jne.
Itse metsästäisin mahdollisimman hyvän A6 2,7TT q:n mahdollisimman laajalla varustelistalla, kunnolla kenttään ja BBS / Work / O.z vannetta alle...
Hintaero johtunee osin siitäkin, S4 lie vähempi markkinoilla kuin A6 2,7TT q:ta. Huomata kannattaa myös se, että muualla maailmassa A6 2,7TT on saanyt myös vajaavetoisena aravamallina.
Teknisesti S4 vs. A6 TT ero ei liene suuri. Molemamt torsen voimalinjalla, molemmissa samat tukivarsiongelmat jne.
Itse metsästäisin mahdollisimman hyvän A6 2,7TT q:n mahdollisimman laajalla varustelistalla, kunnolla kenttään ja BBS / Work / O.z vannetta alle...
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa