Juu, niin saa olla 3 korjauskehoitusta. Ja ei niille ole yleensä mitään määritettä mihin mennessä ne mahdollisesti 3 jäljelle jäänyttä tulisi korjata, olkoot vaikka seuraavaan katsastukseen asti. Eli jos siitä tuulilasista on vaan se korjauskehoitus, ilman mitään mainintaa, että se tulisi vaihtaa tiettyyn päivämäärään mennessä, niin tuskin virkavalta siitä sakkoa kirjoittaa. Jos ei ole määritetty mitään aikarajaa minkä olisi voinut ylittää, niin ei kai niillä oikein ole mitään perustetta sakottaa.
Kyllä ne voi myös antaa leiman, mutta tuulilasista tulee merkintä "korjattava x kk kuluessa / x päivään mennessä" ja sillon se luonnollisesti on vaihdettava siihen mennessä ja sen jälkeen virkavalta voi asiasta rapsut antaa.
Katsastus
Valvoja: ffp jäsenet
Mitenkäs dieselin päästöt, merkataanko niitä mihinkään jos mittauttaa päästöt katsastusasemalla? Itselläni inssi kävi ajamassa n.5min koeajon ennen halliin ajoa eikä hallissa otettu päästöjä. Katsastuslappuun oli vain merkitty, että päästöt ok ja kierrokset 25**. Kierroksista voidaan päätellä, että konetta on kierrätetty luistonesto päällä jolloin rpm on rajoitettu 2500 tuntumaan, luistonesto pois kytkettynä saa kierrätettyä 4***rpm.
Ja eikös myös dieselissä katsota obd:n kautta vikakoodit mitkä liittyvät päästöihin? Nyt ei obd pistokkeeseen oltu kajottu ollenkaan koska olisin huomannut sen (oma bt-obd palikka kiinni portissa eikä sitä oltu irroitettu).
45€ katsastus + 60€ muutoskatsastus alustalle + 20€ päästöt, halpaa lystiä mutta minkäs teet.
Ja eikös myös dieselissä katsota obd:n kautta vikakoodit mitkä liittyvät päästöihin? Nyt ei obd pistokkeeseen oltu kajottu ollenkaan koska olisin huomannut sen (oma bt-obd palikka kiinni portissa eikä sitä oltu irroitettu).
45€ katsastus + 60€ muutoskatsastus alustalle + 20€ päästöt, halpaa lystiä mutta minkäs teet.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa