Bug Run 2007
Valvoja: ffp jäsenet
Kyselin vähän sähköpostilla hommaa ja vastauksena seuraavaa, suomeksi se menee jotakuinkin näin:
Alkuperäinen:
Hei Sergey,
Vuoden 2007 sisääntulosta Bug Runiin ei ole vielä päätetty,
jotta saisit jonkinlaisen kuvan hinnoista, lähetän sisäänpääsyhinnat vuodelta 2006
Sisäänpääsymaksut Bug Run 2006 (luultavasti tulee olemaan samat 2007):
- Viikonloppulippu perjantai-sunnuntai: 300SEK/34€
- Viikonloppulippu lauantai-sunnuntai: 250SEK/28€
- Yhden päivän lippu sunnuntai: 150SEK/17€
Kuten ennenkin, lippuun sisältyy ajot radalla omalla autolla (Vain VW, mikä on itsestäänselvää)
ja Leirintäpaikka, muu kuin VW merkkisistä autoista otetaan 100SEK lisämaksu.
Ei lisämaksua omalle VW:lle alueella, sitä vastoin kaikkien pitää maksaa pääsymaksu.
LEIRINTÄÄ EI TARVITSE VARATA ETUKÄTEEN!
Tervetuloa
Ystävällisin terveisin
Dag
Bugrunners
Alkuperäinen:
Hej Sergey,
Inträdet för 2007 års Bug Run är ännu ej fastställt, men för att du ska
få en ungefärlig prisbild så skickar jag här nedan inträdet 2006:
Entréavgifter Bug Run 2006 (kommer troligtvis bli samma 2007):
- Helgbiljett fredag-söndag: 300 SEK (34€)
- Helgbiljett lördag-söndag: 250 SEK (28€)
- Endagsbiljett söndag: 150 SEK (17€)
Som vanligt ingår körning på banan med egen bil (självklart endast VW)
samt camping i entréavgiften, men det tillkommer 100 SEK för att ta med
sig bil av annat märke än VW in på campingen. Ingen extra avgift för att
ta in sin VW på området, däremot måste alla betala entréavgift. CAMPING
BEHÖVER EJ FÖRBOKAS!
Välkommen!
Mvh
Dag
Bugrunners
Viime vuonna oli korotettu sissiteltta kamiinoineen mukana ja tietty polttopuita säkillinen. Ruuan tekoon kaasuparila. Saman kokoisella 5 henkilön yhtymällä oltiin liikkeellä ja autot (farkku ja avo) oli aivan täynnä suksiboksia myöten. Tänä vuonna pitäs tavarat mahduttaa Sciroccoon ja avo Golffiin, ei paljoo naarata. Ei muuten varmaan ongelmaa mutta poikien ilojuomat tuottaa aina ongelmia kuormauksessa.
slate Posted:
Mä oon kahden vaiheilla et lähenkö..
Nii, että lähenkö omalla autolla vai jollai kyydillä. Ois se kiva cabriolla taas tuonne kruisia mut en tiiä uskaltaako ko viimeks hajos jo Raisiossa. Mut reissuun lähden kyllä, tavalla tai toisella. :) Viimevuos jäi lähtemättä ja kyllä vitutti ku muut pakkaili autojaan.
Tulet sitte mun ja maken kanssa vitosella, siä on paikka vapaana jos ei avo autoilu nappaa..
No sanotaan näin että jos ei autossa nukkuminen haittaa niin me ollaan yleensä tehty niin että ajetaan illalla/yöllä satamaan ja nukutaan siellä yö. Varsinkin näillä vanhemmilla ilma vehkeillä tuo on järkevin vaihtoehto. Kun ei ikinä tiedä jos jotain hajoaa niin pystyy sitten rempaamaan/hinaamaan ilman kiirettä. Esim viimevuonna ei olisi tullut mitään jos ei olisi ollut aamulaiva.Ja ei siellä satamassa yksin ainakaan joudu nukkumaan.Kumpi on fiksumpi vaihtoehto,arpoa onko sunnuntai iltapäivällä kukaan vielä ajokunnossa vai yrittää keritä ma aamun potskiin?
Matka on sitten varattu. Torstai iltalähtö Turusta seawindillä
Kuten myös... 4hlö/1hytti+portteri.Ja toivoa sopii,että su iltana portterilla laivaan keritään.Tosta kun ei ikinä tiedä.Tai no, ehkä se ensimmäinen tavoite olisi päästä torstaina turkuun;)
Jarkko Jarkko...koskas minä olen ressanut?Paitsi noissa rakennus hommissa:)
Ja kukas muuten mulle ne kaljat lupas tarjota?
Täytyy noita vanhoja juttuja lukasta läpi...
Juu oma passatti ei nyt mikää himomatala ole mutta kyllä ilkeetä tekisi yläkannelle ajaa ja tästä syystä vain ilmoittaa sinne ohjaaville työntekijöille että ei onnistu ja kääntyy alakannen suuntaan tai liittyy jonoon mikä sinne on matkaamassa. Tietty ei heti tarvitse hernettä nenään vetää vain ihan nätisti ilmoittaa asiasta ensiksi.
Tanhiski varmaa ymmärtää Raumalaisena et jos ostat paikan henkilöautolle, niin sun autoa myös kohdellaan henkilöautona. Jos kesäviikonloppuna jokainen matkalainen sanois et "mun auto on väärän värinen, en voi ajaa hyllylle", niin puolet autoista jäis rannalle. Onhan se ikävää ettei kahden auton väliin jää tilaa edes ajellun lampaan pään vertaa, mut ei periaattees oo mun ongelma. ajatan ne autot tasan just niinku käsketään, eli valitukset voi osoittaa ihan johonki muuhun suuntaan ku meihin, jotka sydänverta vuodattaen raadamme huonon palkkamme eteen siellä autokannella...
Hih, osu ja uppos. Ei mutta hain tolla lähinnä sitä että jos auto on niin matala, että tahtoo krahnaa kiinni niin siitä kannattaa sanoa _varausvaiheessa_ ja _plaanareille_ lähtöselvitysvaiheessa. Meillä siellä autokannella ei ole oikein pelivaraa kun tunnin aikana pitää saada 450 henkilöautoa ulos ja saman verran sisään...
tunnin aikana pitää saada 450 henkilöautoa ulos ja saman verran sisään...
Onneks Seawindissä ei ole kuin 55 paikkaa... Seawindin "ajojärjestelijät" ovat jopa joskus kierrelleet autojen joukossa ja kumarrelleet autojen edessä tarkistellessaan maavaraa. Tämän jälkeen ovat ohjanneet matalat autot alakannelle.
Khyl... Tottakai toi ottaa päähä ajattaa kolmelle kaistalle neljä autoa rinnakkain ja kuunnella joka päivä sitä kitinää kun ei mahdu autosta ulos. Minkäs teet kun autojen leveys kasvaa koko ajan ja jossain on päätetty että kolmelle kaistalle mahtuu neljä autoa että saadaan enemmän rahaa kassaan... Eikä se nyt siis ole itsetarkoitus rikkoa asiakkaiden autoja, mutta joskushan noita käy jotain pieniä kolhuja.Vakuutus toki korvaa aineelliset menetykset mutta harmittaahan se ajaa kokoontumiseen lokasuoja lommolla... Ja harmittaa myös se kun lastaa niitä volkkareita sinne autokannelle bugrunin aikaan eikä itse saa olla mukana =(
Eli hyllylle ajetaan ramppia pitkin jossa siis ylös mennessä taite ylämäestä vaakatasoon ja alas tullessa vaakatasosta alamäkeen. Hyllyn alle pääsee tasamaata, ainoa on ajo rampille, mutta siinä nyt ei isoja heittoja ole. Turussa esim ramppi lasketaan ponttoonin päälle joka tasaa laivan syväyden vaihtelun tuomia muutoksia. Tukholman päässä ei ole ponttoonia, mutta kulma ei mikään iso ole.
Tulipa mieleen tällanen pikku lista asioista jotka on ehkä hyvä ottaa huomioon ennen laivamatkaa. Nämä eivät siis ole mitään virallisia varustamon direktiivejä, edustavatpa vain minun mielipidettäni, miten auto saadaan ehjänä perille ja hermo ei kiristy niin paljoa jo menomatkalla:
1) Tule ajoissa satamaan. Bugrun viikonloppu on kesän vilkkaimpia viikonloppuja, ellei vilkkain (koululaisten kesälomat jne)
2) Kerro varatessa ja lähtöselvityksessä että auto on matala jos on. Toinen vaihtoehto on naulata tukki kattoon siten, että korkeus on yli 2 metriä, mutta alle 2,4m. Taitaa kyllä sitten myös maksaa vähän ekstraa.
3) Sooloilu/uhoaminen/vittuilu kannattaa jättää kotiin. Pahimmassa tapauksessa se johtaa siihen että auto pakitetaan ulos laivasta. Kyllä me tiedetään että ne rakoset on ahtaita, mutta kun sitä laivaa on huono alkaa leventää kesken lastauksen... Ja saadaan kuulla aivan tarpeeksi sitä vittuilua ja tappouhkauksia myöten valitusta ahtaudesta.
4) Noudata ajo-ohjeita ja käsimerkkejä. Auton ulkopuolelta näkee paremmin etäisyydet kuin ohjauspyörän takaa. Jos et edes vilkaise ajattajan käsimerkkiä ja kolhit niin maksat vahingot itse, jos ajattaja ajaa autosi päin toista, menee lasku varustamon piikkiin.
5) Pakkaa laivalla tarvittavat tavarat johonkin pieneen pussukkaan tms joka on helppo ottaa mukaan, mieluiten siten, että se on valmiina jo sisään tullessa. Autokannelle ei pääse matkan aikana.
6) Malta odottaa tupakin sytyttämistä satamaan asti. Kesäaikana bensa tahtoo kuohua tankeista ulos, siihen vähän kipinää 10 minuuttia ennen kiinnittymistä, kun kaikki 1000 ihmistä ovat autokannella autoissaan. Voitte miettiä mikä on lopputulos.
7) Jos ilta meni kosteaksi, me ajamme kyllä auton ulos laivasta, mutta emme tullin ohi. Muista tämä jos salakuljetat huumeita tms ja haluat meidän ajavan laivasta ulos.
1) Tule ajoissa satamaan. Bugrun viikonloppu on kesän vilkkaimpia viikonloppuja, ellei vilkkain (koululaisten kesälomat jne)
2) Kerro varatessa ja lähtöselvityksessä että auto on matala jos on. Toinen vaihtoehto on naulata tukki kattoon siten, että korkeus on yli 2 metriä, mutta alle 2,4m. Taitaa kyllä sitten myös maksaa vähän ekstraa.
3) Sooloilu/uhoaminen/vittuilu kannattaa jättää kotiin. Pahimmassa tapauksessa se johtaa siihen että auto pakitetaan ulos laivasta. Kyllä me tiedetään että ne rakoset on ahtaita, mutta kun sitä laivaa on huono alkaa leventää kesken lastauksen... Ja saadaan kuulla aivan tarpeeksi sitä vittuilua ja tappouhkauksia myöten valitusta ahtaudesta.
4) Noudata ajo-ohjeita ja käsimerkkejä. Auton ulkopuolelta näkee paremmin etäisyydet kuin ohjauspyörän takaa. Jos et edes vilkaise ajattajan käsimerkkiä ja kolhit niin maksat vahingot itse, jos ajattaja ajaa autosi päin toista, menee lasku varustamon piikkiin.
5) Pakkaa laivalla tarvittavat tavarat johonkin pieneen pussukkaan tms joka on helppo ottaa mukaan, mieluiten siten, että se on valmiina jo sisään tullessa. Autokannelle ei pääse matkan aikana.
6) Malta odottaa tupakin sytyttämistä satamaan asti. Kesäaikana bensa tahtoo kuohua tankeista ulos, siihen vähän kipinää 10 minuuttia ennen kiinnittymistä, kun kaikki 1000 ihmistä ovat autokannella autoissaan. Voitte miettiä mikä on lopputulos.
7) Jos ilta meni kosteaksi, me ajamme kyllä auton ulos laivasta, mutta emme tullin ohi. Muista tämä jos salakuljetat huumeita tms ja haluat meidän ajavan laivasta ulos.
Siis ei itselläkään mitään hulluja liikeitä tulie harrastettua ja tähän mennessä ei ole ollut tarvetta ajaa yläkannella niinpä ei ole tarvinnut sooloilla. Viimekesänäkin tuli mentyä kavereiden bussin perässä niin sillä myös vältyy yläkannelle ajolta.
No tottakai mutta jos kyseessä tosiaankin on se että sinne yläkannelle ei pääse rikkomatta autoaan niin... Ja jos olisi tarjolla mahdollisuus tilata se autopaikka matalalle autolle niin tekisin mutta kun tähän päivään mennessä sellaista mahdollisuutta ei ole tullut mutta kyllä sen sinne ylös ajan jos ei muuta mahdollisuutta ole.
Tanhiski varmaa ymmärtää Raumalaisena et jos ostat paikan henkilöautolle, niin sun autoa myös kohdellaan henkilöautona. Jos kesäviikonloppuna jokainen matkalainen sanois et "mun auto on väärän värinen, en voi ajaa hyllylle", niin puolet autoista jäis rannalle. Onhan se ikävää ettei kahden auton väliin jää tilaa edes ajellun lampaan pään vertaa, mut ei periaattees oo mun ongelma. ajatan ne autot tasan just niinku käsketään, eli valitukset voi osoittaa ihan johonki muuhun suuntaan ku meihin, jotka sydänverta vuodattaen raadamme huonon palkkamme eteen siellä autokannella...
No tottakai mutta jos kyseessä tosiaankin on se että sinne yläkannelle ei pääse rikkomatta autoaan niin... Ja jos olisi tarjolla mahdollisuus tilata se autopaikka matalalle autolle niin tekisin mutta kun tähän päivään mennessä sellaista mahdollisuutta ei ole tullut mutta kyllä sen sinne ylös ajan jos ei muuta mahdollisuutta ole.
-
- -
- Viesti:
Älkää iniskö maavaroista. Olen ajanut Caddyn 37mm:n maavaralla kolmeen eri laivaan, myös yläkannelle (peräkärry perässä) ja aina olen päässyt laivaan ja sieltä pois. Kerran oli tukivarsista kiinni, mutta pienellä nostolla lokasuojista ja samalla kaasua painaen siitäkin selvittiin (kiitos henkilökunnalle).
kauhee haloo maavarasta, jääkää kotiin jollette matalala autolla laivaan pääse, on sinne ennenkin matalilla autoilla menty niin miksei nytkin!
esimerkkinä kuvassa oleva Maken punainen golf http://ffp-motorsport.com/shows/bugrun03/ffprun02.jpg
esimerkkinä kuvassa oleva Maken punainen golf http://ffp-motorsport.com/shows/bugrun03/ffprun02.jpg
Tanhis, www.rygerfjord.se on aika edullinen majoitusvaihtoehto kolmen kilsan päässä Vikingin satamasta. Saman rantakadun varrella. Mukava hotelli/matkustajakoti, hyvä parkkipaikka, hyvät yhteydet pääteillekin, aika ruuhkattomat ja löytyy matkan varrelta. Tossa mä aina yövyn kun kaupungissa käyn.
Täällä ollaan lähdössä jos vain kyytiläiset maksavat oman osuutensa
Niinpä niin... sama täälläpäin. Sohva kyydissä ja matka maksettu.Mahtaakohan noista muista 3 hihhulista kukaan kyytipaikkaa lunastaa. Ja oli pakko mitata toi auton maavara kun siitä oli tuolla edellä ongelmaa.Onneksi sitä oli 33cm:)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”