Miten pakkanen vaikuttaa autoosi?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

aRRtsi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.6.2010 8:56

ViestiKirjoittaja aRRtsi » 2.3.2011 3:15

Kerran vanha akku jätti kylmäks muuten ei polosessa mitään ongelmia. Uudempi classic polonen oli aikasemmin ni siin ei päässy kummaltakaa puolelta sisää ja sitku pääs ni sit ei saanu ovia kiinni, takakontti oli aina jumissa.

pauke85
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.1.2011 12:53

ViestiKirjoittaja pauke85 » 27.3.2011 16:32

itselläni G3 toiminut hyvin. seisoi joulukuusta lähtien pihassa sillon tällön käyttelin ja aina laakista käymään, ilman lämmitystä.
ovia ei saanut auki, ja jos sai niin ei saanut enään takas kiinni. purin ovien lukot pesin kaikki puhdistus spreillä ja asensin lisäjouset. tämän jälkeen ei mitään ongelmia

306pösö sähköt välillä reistailee. siihen auttoi. kaikki liittimet auki ja contakti spreitä
keskus lukitus ei toimi yli -10 asteen pakkasilla no jätetään auki.ei sinne kukaan mitää vie
eikä siellä mitään vietävää oo

Vaggeni
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.4.2011 17:58

ViestiKirjoittaja Vaggeni » 7.4.2011 18:29

Eipä tuo Ocu jättänyt kertaakaan talven aikana käynnistymättä ja akkua tuli kyllä hoivattua c-tekillä muutamia kertoja yön yli mutta ehkäpä sitä ensi talveksi hankintalistalle webasto kun on vaan niin pirun heikko lämpiämään tuolla Ahf koneella...

Niin ja aina oli lohkossa kun mahd.

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 9.4.2011 16:15

Profiilin 3B Passatti porsi aika monesta paikkaa viime talvena, vahinkorikkain päivä taisi olla helmikuun puolessa välissä kun aamulla pakkasta -41 ja liikkeelle oli vain lähtevä. En jaksa koko tarinaa kirjoittaa, päivän saldo:

- Letkulämmitin alkoi napsautella vikavirtasuojaa, syy: jäähdytysnesteet jäähileenä, ylikuumeni varmaankin kun ei neste kiertänyt.
- Öljyt mittatikun kautta moottoritilaan, syynä täysin umpeenjäätynyt huohotinputki. Jäätä oli turbon imuputkessa asti joka piti purkaa ettei turbo imaise jäämöykkyä. Jää oli varmaan kyllä muodostunut pitemmän aikaa pitkän pakkasjakson ja pätkäajojen vuoksi.
- Etumaski halkesi kun yritin raottaa maskin taakse jotain suojaa jäähdyttimelle.
- Molemmat ulompien vetonivelten suojakumit saattoi mennä tuolloin, olivat ainakin pari viikkoa ennen tuota ehjät. Suojakumeja piti ruveta kurkkimaan kun kaveri kertoi hänelle menneen muoviset suojakumit kappaleiksi tuona aamuna, omani sentään oli kumista.
- Konepellin ja takaluukun kaasujouset päästivät aineensa taivaan tuuliin
- Takaiskaritkin tuntui kuoleentuneen juuri tuona päivänä, rupesi nimittäin hidasteiden jälkeen perä pomppimaan.

Lisäksi kesärenkaita vaihtaessani huomasin molempien etujarruletkujen halkeilleen, mahtoiko kovat pakkaset vaikuttaa asiaan. Edellisenä talvena nimittäin molemmat vaihdettu. Pitää kai vaihtaa taas, jos vaikka vähän kalliimpiin kun tarvikeliikkeen letkut ei näy kestävän.

Pitäs vaihtaa ammattia että vois lähtee etelän lämpöön talviksi eikä tapella pakkasten kanssa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa