Maalipinnan käsittely.
Valvoja: ffp jäsenet
Vinkki Oulussa asuville. Puuiloon on näköjään tullut myyntiin autonhoito puolelle mikrokuituliinoja jotka ovat yhtä laadukkaita kuin kotona oleva sinin vastaava. Liinat ovat pussissa ja määräksi ilmoitetaan 1 pound ja itsellä noita liinoja oli 12kpl. Mikä parasta. Koko pussi maksaa 4.95. Noilla onkin sitten hyvä kiillotella vahat pois.
Ja jos väriforumissa meinaat käydä niin soita ensin että myyjä on paikalla. Hemppa kun pääasiallisesti edustajana kiertää asiakkaita niin on toimistolla 1-2 päivää viikossa.
Punaisen glymin levitän koneella koska silloin se toimii niinkuin pitääkin eli puhdistavat ainesosat ja fillerit rupeaa toimimaan eikä pölise killotettaessa. Muut vahat levitän ja kiillotan käsin.
Punaisen glymin levitän koneella koska silloin se toimii niinkuin pitääkin eli puhdistavat ainesosat ja fillerit rupeaa toimimaan eikä pölise killotettaessa. Muut vahat levitän ja kiillotan käsin.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
No nyt on testailtu tuo Autoglymin tar removeri, pikitäplät lähti. Sitä olikin joka puolella, vain katon jätin hinkkaamatta kun siinä ei ollut pikeä. Tosin samalla kokeilin että lähtee ne Autoglymin punaisellakin pois. Eli vaha on köyhän miehen ratkaisu. Mutta tuo removeri on fiksumpi kun sillä saa aineen pois eikä sitten leviä vaan pintaan kuin pelkällä vahalla.
Vaan eipä lähe aina noillakaan, itsellä ku löytyy kaapista molempia ja varsinkin Tar Remover on usein käytössä(soveltyy hyvin puhdistamiseen). Mulla ainakin Evoon on niinkuin "palaneet" kiinni nuo pikitahrat peräosaan varsinkin kesäisin ja niihin ei ole auttanut kuin kevyesti hiova tahna(vaikea oli silläkin saada nuo pois) ja sit tämä erinomainen ClayBar.
TDI: www.meguiars.fi tai www.mothers.fi niin löytyy lähin jälleenmyyjä tai netistä tilaamalla.
claybarin käytössä ei mitään ihmeellistä, meguiarsin ja mothersin paketeissa on hyvä ohje. Riittävästi liukkaria ja riittävän usein kääntää puhtaan pinnan claybarista.
claybarin käytössä ei mitään ihmeellistä, meguiarsin ja mothersin paketeissa on hyvä ohje. Riittävästi liukkaria ja riittävän usein kääntää puhtaan pinnan claybarista.
Vahapesusta vielä, onhan se tujua (sisältää teollisuusbensiiniä), mutta sitä käytetään vasta silloin kun peli on jo menetetty. Eli maalipinta on siinä kunnossa, että lika ei irtoa peruspesussa. Samalla tavalla Tar Remover ja claybar vievät vahan, vahapesusta sentään jää vahaa pintaan eli ei ole pakko vahata "oikealla vahalla" joka käsittelyn jälkeen.
Itse asiassa vahapinta on keväällä sen verran hyvä, ettei kiirettä vahaamiseen ole. Lisäksi maalipinta on läpi talven hyvässä kunnossa, vrt. jos pesee vaan perus liukkarilla ja shampoolla niin keväällä on hirveä työmaa edessä.
Itse asiassa vahapinta on keväällä sen verran hyvä, ettei kiirettä vahaamiseen ole. Lisäksi maalipinta on läpi talven hyvässä kunnossa, vrt. jos pesee vaan perus liukkarilla ja shampoolla niin keväällä on hirveä työmaa edessä.
Eilen tuli pestyä isäukon saappi jonka vahasin syyskuussa suurimmaksi osaksi Meguiarsin NXT 2.0:lla ja puolet katosta Prestan Best Waxilla. NXT oli antautunut vain konepellin etureunassa ja prestasta ei ollut paljoakaan jäljellä katossa.
Meguiarsin Gold Class pesuaine vaikuttaa aika hyvältä tavaralta. Vaikka tuo ei sisällä vahaa niin silti luo maalipintaan "wet-lookkia"
Meguiarsin Gold Class pesuaine vaikuttaa aika hyvältä tavaralta. Vaikka tuo ei sisällä vahaa niin silti luo maalipintaan "wet-lookkia"
onko kukaan testaillu? http://www.solmaster.fi/home/fi/tuottee ... esuaineet/
Lueskelin vaan uutta tekniikan maailmaa niin siinä oli jotain juttuu aineesta.
Pitää käydä ostaa ens viikol ja testaa, että mitä noi o miehiään.
Lueskelin vaan uutta tekniikan maailmaa niin siinä oli jotain juttuu aineesta.
Pitää käydä ostaa ens viikol ja testaa, että mitä noi o miehiään.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa