Kenen tyylikäs kakkosgolffi vuonna 1997?
Valvoja: ffp jäsenet
Tässä kuva Paraisilta -96 tulevista ffp porukoiden autoista,kerhoa ei vissiin vielä silloin ollu perustettu.
Tässä muutama kuva millaset kakkokopat mulla ja Jannella on ollu.
Mun Jetta:
Alla 16" evoärrät kiillotettuna,joskus vuonna -98-99.
17" miglian evot kiillotettuna,tässä asussa möin poes.
Jannen golf:
15" mimit alla ja isotpuskimet just ruuvattu.
Tällanen se sit oli loppujenlopuksi kokonaan läpikäytynä,17" venomit alla.Tässä asussa myyty eteenpäin ja on nykyään kuulemma parikkalassa.

Tässä muutama kuva millaset kakkokopat mulla ja Jannella on ollu.
Mun Jetta:
Alla 16" evoärrät kiillotettuna,joskus vuonna -98-99.
17" miglian evot kiillotettuna,tässä asussa möin poes.
Jannen golf:
15" mimit alla ja isotpuskimet just ruuvattu.
Tällanen se sit oli loppujenlopuksi kokonaan läpikäytynä,17" venomit alla.Tässä asussa myyty eteenpäin ja on nykyään kuulemma parikkalassa.
VILLE S....vai et Turkuseen myyty..voihan se olla mut ostin ton auton puolitutult ja sillä näin sen eka kerran joskus -98 tai jotain..et satu tarkalleen muistaan millon sun kaveri möi auton pois?!meinaan et jos se on sen 90-luvun lopus turkuun hävittäny niin on melko pikaseen tullu sit ouluun..menix siin kolaris muuta ku kuskin ovi länään ku oon korin melko tarkaan tutkaillu eikä siel näyttäs suuremmist kolareist olevan jälkiä..muistatko oliko auton rekisteritunnus AUX-alkuinen..tuntuu tuos 16-tappises olevan ainaski viel polleja talles eikä oo pahemmin oikutellutkaan mut tietääkseni siihen on kansi vaihdeltu jossain vaihees...
-
- ffp jäsen
Samza: Kyllä se siinä Nesteen pihalla oli parkissa ainakin joka toinen päivä, kun veljen kanssa käytiin Kiteellä töissä. Tuo väri oli massasta(vw polon väri aprikoosi) erottuva.
2002 möin naishenkilölle, joka myi 2 viikkoa sitten Parikkalaan, jollekkin nuorelle jannulle. Kyllähän tuohon autoon meni jonniin verran ekuja, käytiin ihan perusteelliseti läpi kori /tekniikka/alusta.
2002 möin naishenkilölle, joka myi 2 viikkoa sitten Parikkalaan, jollekkin nuorelle jannulle. Kyllähän tuohon autoon meni jonniin verran ekuja, käytiin ihan perusteelliseti läpi kori /tekniikka/alusta.
Viimeksi muokannut Janne-Pekka, 10.12.2005 18:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
en muista tarkasti 96-98,joskus tolloin.kaveri ajoi sen 80-100kmh kynnöspellolle.siin meni ovi ja etu sekä takalevike.etu ja taka puskin sai vähän osumaa,sit meni jotain tukivarsia.kyl se toi auto on en ny muist rekkaria.mu siin ku kaveri osti sen auton ni siin tuli se lehti mukana mis oli juttuu siit. mitkään osat ei menny niin pahasti et niit ei ois saanu lekalla ja pakkelilla kuntoon.levikkeitä vaan ei meinannu saada takas paikalleen ku oli niin ruosteinen et ei meinnannu löytyä kinnitys pintaa.kaverilla oli siinä kokoajan sähkövika ja kannesta oli menny tulpan kierteet ni ei pystyny vaihtaa tulppia.sit sil meni pari vaidelaatikkoo ni sil meni hermot ja hukkas sen pois.hieno auto se oli ollu mut kaverini ja muiden toimesta vaan huonolla pidolla pilattu!! jos millään vaan viitsit ni pistätkö mun mailiin kuvia siittä ois tosi hieno nähdä et mis kunnos se o nykyään varsinkin jos sit o korjattu parenmaan suuntaan. [email protected]
Viimeksi muokannut ville s, 10.12.2005 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Jone: Niinpä olikin -99, kun albumia selasin eilisiltana.. Ja saisko niitä kuvia ehkä esitteille.. KO tapahtumasta jäi itelleni elävästi mieleen yks candypunanen avokupla, jossa oli TODELLA karkeella paperilla tehdyt pohjatyöt.. Ja tietty Forsgrenin Kolkki D-raaseri, ääntä riitti koko miitin alueelle..
Joo,-99 oli kaks vw tapahtumaa Motoparkissa,keskikesällä oli Mikkeli porukoiden järjestämä Ympäriajo meetinki,jota varmaan tarkotit ja toi VW Nationals oli syksymmällä.
Siellä ympäriajoissa oli varmaan kiihdyttelemässä Jääskeläinen sillä typ-3:lla,Forsgren kiihdytelly aina kuplalla paitsi nykyisin dragsterilla.
Se avo on jota tarkotit on tälläkin hetkellä seisomassa meidän tallissa,omistaa 66 vuotias pojanjoloppi :)
Siellä ympäriajoissa oli varmaan kiihdyttelemässä Jääskeläinen sillä typ-3:lla,Forsgren kiihdytelly aina kuplalla paitsi nykyisin dragsterilla.
Se avo on jota tarkotit on tälläkin hetkellä seisomassa meidän tallissa,omistaa 66 vuotias pojanjoloppi :)
-
- -
-
- -
Lisätään ny sit omakin kottero listaan..
Tämän näköisenä se mulle tuli.
Moottorina 1.3.
(klikkaamalla isompi kuva)
Vedin uutta väriä päälle ja asensin
äärimmäisen hienon lasikuituhelman eteen.
1.3 pata vaihtui 16v:seen.
Flair-swappi tehtynä.
Tämän näköisenä auto liikuskeli hetken aikaa..
...kunnes kyllästyin väriin ja maalasin hopeaksi.
Lisää kuvia
Tuossa kuosissa se meni Tampereelle ja on kukaties siellä edelleen.
Uusi omistaja lukenee ilmeisesti myös toisinaan tätä foorumia joten olis kiva tietää, mitä tälle autolle kuuluu.
Ircissäkin tais kaveri joskus notkua..
Tämän näköisenä se mulle tuli.
Moottorina 1.3.

Vedin uutta väriä päälle ja asensin
äärimmäisen hienon lasikuituhelman eteen.

1.3 pata vaihtui 16v:seen.

Flair-swappi tehtynä.
Tämän näköisenä auto liikuskeli hetken aikaa..

...kunnes kyllästyin väriin ja maalasin hopeaksi.
Lisää kuvia
Tuossa kuosissa se meni Tampereelle ja on kukaties siellä edelleen.
Uusi omistaja lukenee ilmeisesti myös toisinaan tätä foorumia joten olis kiva tietää, mitä tälle autolle kuuluu.
Ircissäkin tais kaveri joskus notkua..
Nyt kun tästä tuli tälläinen nostalgiatopic, niin laitetaan lisää:
Kahden käyttö Golf2 lisäksi minulla oli tällainen coupe Jetta:
http://www.students.oamk.fi/~savian00/autosivu.html
Tuli Corradon tieltä myytyä, vaan jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt vaan laittaa tdi pellin alle ja ajaa.
Tuli Corradon tieltä myytyä, vaan jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt vaan laittaa tdi pellin alle ja ajaa.
VILLE S...juu pistän kuvii kunhan saan aikasex otettua..ei oo viel tullu digikameralle tallennettua kärryä mut josko täs joululomal..valitettavasti auton kunto ei oo pahemmin ainaskaan parempaan suuntaan muuttunu..meinaan et valitettavsti ed omistajaki tykkäs vaan ajella ja lujaa mut se laittopuoli tais hiukka ontua...Mut kesäl ois tarkotus purkaa sekä kone että alusta atomeix ja silauttaa maalipinta uusix..siis jos innostusta riittää..tähän mennes oon lähinnä taistellu tekniikan kans, joten mitään näkyvää ei oo saanu aikasex..muun muuassa uudet jarrut oon joka kulmaan laitellu ja alustaa säädelly..onhan nuit parempiaki pohjii projektiksi mut taidan olla vähän lovena tohon pirssiin..toisaalt kiihottas hakee saksanmaalta aito rallye ja hävittää toi feikki..itekki ostin auton laatikkovikasena mut seuraillen täs kevään et luovunko pirssist vai pistänkö kesätyörahat likoon..!?
-
- -
No olihan mullaki tälläinen tuossa pari vuotta sitte..Auton päällä on tällä hetkellä 5m multaa :(
http://photobucket.com/albums/b265/MR21 ... F_0352.jpg
http://photobucket.com/albums/b265/MR21 ... F_0352.jpg
Landman:
Oranssi oli joku Isuzun värikartasta repästy Spies Heckerin Copper Orange helmiäinen.
Hopea on Mersun kartasta:
"Spies Hecker DB 735 Serie 293
Mercedes Benz 91666 Astralsilber" jossa metallihilekoko on 10 (skaalalla 1-10, normi metalliväri luokkaa 3-5)
Tuossa kuvassa näkyy värin efekti hyvin:
(klik)
Oranssi oli joku Isuzun värikartasta repästy Spies Heckerin Copper Orange helmiäinen.
Hopea on Mersun kartasta:
"Spies Hecker DB 735 Serie 293
Mercedes Benz 91666 Astralsilber" jossa metallihilekoko on 10 (skaalalla 1-10, normi metalliväri luokkaa 3-5)
Tuossa kuvassa näkyy värin efekti hyvin:
Peksin vanha kakkoskoppapörrää täällä Vaasan suunnalla.
tunnustaako kukaan entiseksi autokseen.. 1.6 bensa jonka ostin itelle vuonna 2003
http://www.bongaa.com/fi/tapahtumat/tuning/?x=radallecom2082005&start=5&show=72&order=
oli ostettaessa joku verkko tuning maski paikallaan ja orig peltivanteet ja pimppikalvot takalaseissa.. huoltokirjan mukaan ainakin kokkolassa pyöriny ennen. nykyään raahessa
http://www.bongaa.com/fi/tapahtumat/tuning/?x=radallecom2082005&start=5&show=72&order=
oli ostettaessa joku verkko tuning maski paikallaan ja orig peltivanteet ja pimppikalvot takalaseissa.. huoltokirjan mukaan ainakin kokkolassa pyöriny ennen. nykyään raahessa
-
- -
Harmi kun ei ole skanneria saatavilla, voisin meinaa laittaa kuvan mun kakkiksesta:)..Todisteena että sellanenkin on ollut vaikka niitä "hiukka" nykyään mollaankin välistä:)..Väri oli tornadorot, jamexin -60mm alusta, isot puskimet, Jomin sinkkuvalomaski, simonsin putkisto, 16" alut(mitkä tosiaan tuntu isoilta sillon:), Gti:n sisusta..koneena 1.8 GT.Ois kiva kyl tietää onko tuo vielä jollain ajossa. Ainiin,vuosi tais olla -98 ku sillä ajelin...
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
^nonni..siinähän se:)..kiitti ekiboomerille skannauksesta:) ekassa kuvassa ostohetkellä..tosin intraxin -40mm alusta jo alle laitettuna, tokassa kuvassa Votexin "upeilla" puskimilla(NOT) jotka älysin vaihtaa nopsaan isoihin puskimiin ja sitten vaihdoin Intraxin jouset siihen Jamexin -60mm satsiin. Eli vikassa kuvassa Golf myyntikunnossa:)
Vesku Posted: 7.12.2005 3:34 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Janilla tai olla kyl tuolloin vielä kupla tosiaan.
Löytyipä sattumalta tällainen kuvatus... Jonka perusteella tämä lienee Mr. Frimanin Kupla..?
Lehtiä selatessa em. nimi tuli vastaan tämän menopelin ovenkahvojen asennuksen suorittajana ja Tuulilasin "käytetyt + Tuning" erikoisnumerossa kerrotaan:
"...rakentelun huippunimet ovat pystyneet kansainvälisiin huippusuorituksiin. Esimerkiksi helsinkiläisen Jan Frimanin rakentama ahdetulla G60-tekniikalla ja jättikokoisilla ABS-jarruilla varustettu Golf II GTI voitti taannoin parhaan auton palkinnon Ruotsissa."
Ihan näppärä kaveri.
hiusmuoti pysyny melko samana tässä vuosien aikana, kuten myös poseeraukset..
Viimeksi muokannut Tero V., 30.12.2005 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tässä oma ex rakas...joka nykyään on venäjällä lihoina ;(
http://img512.imageshack.us/my.php?image=eks4ov.jpg
http://img512.imageshack.us/my.php?image=eks4ov.jpg
tästä aloitin http://photobucket.com/albums/a307/mcpe ... loitus.jpg
ja tähän päädyin:
http://photobucket.com/albums/a307/mcpe ... 4feedf.jpg
Sitten kelpasi myös varkaille. Auton löysin raiskattuna. Korjasin/kyllästyin.
Sitten myin pois. Lahdessa kurvailee ilmeisesti tätä nykyä?
ja tähän päädyin:
http://photobucket.com/albums/a307/mcpe ... 4feedf.jpg
Sitten kelpasi myös varkaille. Auton löysin raiskattuna. Korjasin/kyllästyin.
Sitten myin pois. Lahdessa kurvailee ilmeisesti tätä nykyä?
http://img.photobucket.com/albums/v329/hannu_h/Volvo/volvo177.jpg
Nuin kävi tuossa vähän ylempänä hehkutetulle siniselle golffille :) Tarpeeksi monta kun nuita paalaa, niin kohta nuista tulee harvinaisia :)
Nuin kävi tuossa vähän ylempänä hehkutetulle siniselle golffille :) Tarpeeksi monta kun nuita paalaa, niin kohta nuista tulee harvinaisia :)
Nyt kun tästä tuli tälläinen nostalgiatopic, niin laitetaan lisää:
ja tämänkin jetan kohtalo on jo kauan sitten sinetöity... rattijuopon saattelemana kolaroitu ja samalla paloi poroksi
Vesku kirjoitti:Tarkistin äsken Jan:lta faktoja ja tuo Bugrun palkinto tuli vuonna -93 ja auto on tehty vuotta aiemmin, Jan:lla on paljon kuvia molemmista autoista ja pyysin häntä laittamaan pienen historiikin niistä tänne.
Onko asia (historiikki) edennyt mitenkään..?
Juu, tiedetään: Ikivanhan topicin menin kaivamaan esille, saa paheksua. ;)
Tulevaisuudessa varmaan sitten vanhoina pappoina jutellaan huoltoasemilla joillekkin nuorille jannuille jotka tankkaa 40 vuotta vanhaa kakkiksta, että "tuommonen se oli mullakin ennen" ja samaan lauluun yhtyy joku saman ikäinen ventovieras. Kerrotaan isoista puskureista ja G:n kaarista, ja kommelluksista joita sen kans on sattunu. Eli niinku kuplamiehet kuulee nykyään juttua kaikilta keski-ikäisiltä että "minun eka auto oli kupla silloin 70-luvulla".
Napsahtihan mulla kerran -35c pakkasella lämmityslaitteen moottorin sulake kakkiksesta...tai kaksikin. Hetken ensin ulisi se puhallin kunnes meni jumiin ja sitten olikin kylmää kyytiä seuraavat 30km. Vaimoke raaputti jäätynyttä tuulilasia sisäpuolelta kun minä pitelin ratista kiinni paksuilla kintailla ;) Että tämmönen vuodatus.
Napsahtihan mulla kerran -35c pakkasella lämmityslaitteen moottorin sulake kakkiksesta...tai kaksikin. Hetken ensin ulisi se puhallin kunnes meni jumiin ja sitten olikin kylmää kyytiä seuraavat 30km. Vaimoke raaputti jäätynyttä tuulilasia sisäpuolelta kun minä pitelin ratista kiinni paksuilla kintailla ;) Että tämmönen vuodatus.
Pajalle.com vwvortexilla...
Onhan tuolla muitakin FFp:n autoja vilahdellut.
Onhan tuolla muitakin FFp:n autoja vilahdellut.
-
- -
-
- -
vähä ohi topicin mut...
nyt ku neloskoppasiaki rupee olemaan pilvinpimein nii jos niistäki jotain suomen hienointa ruvetaan ettii?
Päivänä eräänä kurvaili vastaan eF eF Pii-kilpinen kakkis... taitaa olla tämä ajoneuvo...
JAN-709
Moikka vaan kaikille,
On vierähtänyt muutama vuosi kun viimeksi tällä sivustolla kävin.. Oli unohtunut salasana ja käyttäjänimi..
Mutta asiaan... Ensimmäisellä sivulla oleva sininen kakkis (JAN-709) on nykyään minun omistuksessa ja ollut sitä jo vuodesta -99 vai oliko se 2000... Eipä tähän hätään muistu mieleen. Auto on edelleenkin saman näköinen lukuunottamatta vanteita.. Tietenkin aika, aurinko ja....muija :) ovat tehtävänsä tehneet. Valitettavasti auto on seissyt viimeset 2 vuotta varastossa odottamassa pientä remppaa (takajarrut, eturunkopalkki + uusi maalipinta.) Muuten käy moitteetta ja kulkeeeee... Autoon ei ole tehty mitään muutoksia eikä niitä ole tiedossa (lue: EI TULE). Pidetään "orkkiksena"..
Suuret kiitokset Jan:lle mahtavasta autosta etenkin kaikista yksityiskohdista.
Olen ollut mukana melkein auton synnyinpäivästä lähtien joten historia on tuttu.. Kuviakin löytyy yllin kyllin vuosien varrelta.. Taisin nähdä jossain laatikossa Bilsport-lehden jossa tämä "cobra golf" oli..
Pitää kaivella tavaroita ja skannailla tänne jos porukkaa kiinnostaa... Tietenkin jos todella paljon kiinnostaa niin saahan sitä tulla katsomaankin..
Tämä tältä erää..
On vierähtänyt muutama vuosi kun viimeksi tällä sivustolla kävin.. Oli unohtunut salasana ja käyttäjänimi..
Mutta asiaan... Ensimmäisellä sivulla oleva sininen kakkis (JAN-709) on nykyään minun omistuksessa ja ollut sitä jo vuodesta -99 vai oliko se 2000... Eipä tähän hätään muistu mieleen. Auto on edelleenkin saman näköinen lukuunottamatta vanteita.. Tietenkin aika, aurinko ja....muija :) ovat tehtävänsä tehneet. Valitettavasti auto on seissyt viimeset 2 vuotta varastossa odottamassa pientä remppaa (takajarrut, eturunkopalkki + uusi maalipinta.) Muuten käy moitteetta ja kulkeeeee... Autoon ei ole tehty mitään muutoksia eikä niitä ole tiedossa (lue: EI TULE). Pidetään "orkkiksena"..
Suuret kiitokset Jan:lle mahtavasta autosta etenkin kaikista yksityiskohdista.
Olen ollut mukana melkein auton synnyinpäivästä lähtien joten historia on tuttu.. Kuviakin löytyy yllin kyllin vuosien varrelta.. Taisin nähdä jossain laatikossa Bilsport-lehden jossa tämä "cobra golf" oli..
Pitää kaivella tavaroita ja skannailla tänne jos porukkaa kiinnostaa... Tietenkin jos todella paljon kiinnostaa niin saahan sitä tulla katsomaankin..
Tämä tältä erää..
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”