Kun uudemmissa on akun maakaapelissa jotain älyä ja esim. maadoitusta ei saa itse mennä lisäämään, kun huhujen mukaan latauksen/varauksen mittaus menee sekaisin.
Mitä tuo mittaus pitää sisällään ja miten sen voi kiertää? Tähän ei tunnu saavan vastausta edes marmorilta.
Jos vastaus on, että ei mitenkään, niin miten sitten esim. Webaston kaksoisakut toteutettu? Webaston akkukin kaipaa luonnollisesti maita, joten luulisi tuon mittauksen menevän sekaisin tässäkin tapauksessa.
Latauksen seuranta
Valvoja: ffp jäsenet
Mikäli akun miinusnapaan tulevassa kaapelin päässä on mittapää (anturi johon tulee kaksi johtoa), niin tämä mittapää on yksin kertaisesti virtamittari, sisältää myös lämpöanturin. Tämä tosiaan koskee vain pääakkua, mahdollisessa lisäakussa ei ole mittapäätä eikä ole tarvettakaan. Pääsääntöisesti tätä tietoa käytetään jotta start/stop toimisi luotettavasti, tämän takia lisäakku ei vaadi mittapäätä. Akun varaustilan mittaus tuloksen perusteella ohjataan laturia suuntaa antavasti, mutta ei missään nimessä absoluuttisesti. Laturia ohjataan myös jännite tiedolla, tällä tavoin latausta saadaan myös lisäakulle. Maadoitusta voi vapaasti parantaa, kunhan se tapahtuu mittapään jälkeen. Eli mittapään kautta on mentävä kaikki virta. Mahdollisia hifi asennuksia silmällä pitäen asentaisin oman akun (lisäakku). Lisäakun maadoitukset voi vapaasti toteuttaa, eikä akunvalvonta tuosta hermostu.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa