Akaan auto center!
Valvoja: ffp jäsenet
Akaan auto center!
Onko kellään kokemusta kyseisestä autoliikkeestä ?
Kokemuksia
Ostin 2013, Volkswagen Golf Variant vm 2004 auton.
Auto osottaitui vialiseksi heti oston jälkeen katalysaattorissa oli vikaa heti oston jälkeen, joka oli jo vialla osto hetkellä.
Eikä meille kerrottu siitä katalysaattori oli aukaistu pohjasta ja hitsattu kiinni sauma, jota ei ole alkuperäisessä.
Nyt on katalysaattori entinen vaihto kunnossa ilmeisesti sisuuskalut katalysaattorissa irti. Ja uusi maksaa 925€ ja asennukset päälle.
Puolat meni uusittavaksi 28.2.2014 kaikki sytytyspuolat uusittu kustannukset noin 200€.
Hätävilkku katkaisin + suuntavillku katkaisin uusittu 4.4.2014 noin 80€.
Ja puhaltimen vastuksen rele maksoi 35€.
Ja nyt kesäkuussa rupesi vasen takaoven lukitus reistailemaan ei mene aina lukkoon vaan jää auki.
Katastuksen tarkastuskortti löytyi autosta katsastuspäivä 5.6.2013. Oli piilotettu hanskalokeron väliin.
Pakokaasen päästön OBD:ssä ollut jo silloin vikaa, Lukee, että vikaa viittaa katalysaattoriin, vaikka katsastus on hyväksytty.
Ja moottorilämmittimen johto oli hankautunut melkein poikki laturin hihnaan ottanut kiinni ja lämmityksen jatkojohto oli viallinen.
Kumpikin piti uusia ennen kuin pystyi käyttämään.
Moottorihäiriö valo palaa usein eikä auto ole ajettavassa kunnossa tällä hetkellä , TOSI huono kauppa tähän hintaan.
Autolla oli ajettu 160 400 km nyt tällä hetkellä noin 173 000 km, auto piti olla ikäisekseen hyvässä kunnossa ajettuihin kilometreihen nähden.
Ja olen tosi pettynyt tähän liikkeeseen.
Golfissa oikea kylki maalattu uudestaan myyjän mielestä silloin kun soitettiin täältä savosta ei mukamas kolaroitu ollut ?
matkaa oli 400 km Toijalaan
Asiakkaalla ei ollut mahdollisuutta katsoa pohjasta autoa.
Onko muilla kokemukisa vastaavasta ?
Ostin 2013, Volkswagen Golf Variant vm 2004 auton.
Auto osottaitui vialiseksi heti oston jälkeen katalysaattorissa oli vikaa heti oston jälkeen, joka oli jo vialla osto hetkellä.
Eikä meille kerrottu siitä katalysaattori oli aukaistu pohjasta ja hitsattu kiinni sauma, jota ei ole alkuperäisessä.
Nyt on katalysaattori entinen vaihto kunnossa ilmeisesti sisuuskalut katalysaattorissa irti. Ja uusi maksaa 925€ ja asennukset päälle.
Puolat meni uusittavaksi 28.2.2014 kaikki sytytyspuolat uusittu kustannukset noin 200€.
Hätävilkku katkaisin + suuntavillku katkaisin uusittu 4.4.2014 noin 80€.
Ja puhaltimen vastuksen rele maksoi 35€.
Ja nyt kesäkuussa rupesi vasen takaoven lukitus reistailemaan ei mene aina lukkoon vaan jää auki.
Katastuksen tarkastuskortti löytyi autosta katsastuspäivä 5.6.2013. Oli piilotettu hanskalokeron väliin.
Pakokaasen päästön OBD:ssä ollut jo silloin vikaa, Lukee, että vikaa viittaa katalysaattoriin, vaikka katsastus on hyväksytty.
Ja moottorilämmittimen johto oli hankautunut melkein poikki laturin hihnaan ottanut kiinni ja lämmityksen jatkojohto oli viallinen.
Kumpikin piti uusia ennen kuin pystyi käyttämään.
Moottorihäiriö valo palaa usein eikä auto ole ajettavassa kunnossa tällä hetkellä , TOSI huono kauppa tähän hintaan.
Autolla oli ajettu 160 400 km nyt tällä hetkellä noin 173 000 km, auto piti olla ikäisekseen hyvässä kunnossa ajettuihin kilometreihen nähden.
Ja olen tosi pettynyt tähän liikkeeseen.
Golfissa oikea kylki maalattu uudestaan myyjän mielestä silloin kun soitettiin täältä savosta ei mukamas kolaroitu ollut ?
matkaa oli 400 km Toijalaan
Asiakkaalla ei ollut mahdollisuutta katsoa pohjasta autoa.
Onko muilla kokemukisa vastaavasta ?
Eukolle ostettiin parikesää sitten -05 Punto.
60 tkm oli ajettu, siisti peli täydellä huoltokirjalla. Hyvin toiminut, ekana talvena akku jouduttiin uusimaan. Nyt mittarissa 110tkm.
Ei noi autokauppiaat oikeesti voi jokaisen vaihdokin sielun elämää ja tarkkaa kuntoa oikeasti tietää. Yleensä eivät tiedä kuin ne tiedot mitä papereissa on.
Jokuhan on saattanut tehdä sen kattikonkelon ja työntää sen vaihtoon.
Se miten liike reklamointiin suhtautuu kertoo taas liikkeestä paljon.
Yleensä jos auto on halpa/iällä niin takuukorjauskin on nihkeämpää.
Tai jos paljon halpoja autoja pihassa niin silloin katteeet ovat pieniä ja niistä ei paljoa korjailla.
Noita puolien, hätävilkkukatkaisimen ja puhaltimen moottorin hajoamisia en ihan kauheasti liikkeen syyksi itkisi, mitä jos se auto vaan onkin paska?
Tai että noi on normaaleja mitä muihinkin tuon vuosimallin autoihin on laitettu jo?
60 tkm oli ajettu, siisti peli täydellä huoltokirjalla. Hyvin toiminut, ekana talvena akku jouduttiin uusimaan. Nyt mittarissa 110tkm.
Ei noi autokauppiaat oikeesti voi jokaisen vaihdokin sielun elämää ja tarkkaa kuntoa oikeasti tietää. Yleensä eivät tiedä kuin ne tiedot mitä papereissa on.
Jokuhan on saattanut tehdä sen kattikonkelon ja työntää sen vaihtoon.
Se miten liike reklamointiin suhtautuu kertoo taas liikkeestä paljon.
Yleensä jos auto on halpa/iällä niin takuukorjauskin on nihkeämpää.
Tai jos paljon halpoja autoja pihassa niin silloin katteeet ovat pieniä ja niistä ei paljoa korjailla.
Noita puolien, hätävilkkukatkaisimen ja puhaltimen moottorin hajoamisia en ihan kauheasti liikkeen syyksi itkisi, mitä jos se auto vaan onkin paska?
Tai että noi on normaaleja mitä muihinkin tuon vuosimallin autoihin on laitettu jo?
Näinhän se on.
Asiakkaat sinne liikkeeseen usein ne paskat autot vie:) -Vaikka olishan se hienoa, jos liikkeet sit fiksais niistä uudenveroisia autoja ja myis pihalle puoli ilmaiseksi.
Kuitenkin synkkä totuus on se, että moni auto menee kaupaksi vain ollessaan nettiauton halvimmasta päästä.. tai sitten sillä, että asiakas saa tonnin autostaan hyvitystä 2 tonnia niin silloinhan se on hyvä kauppa eix je:)? -Tai sitten se oma vaihdokki on niin heikossa kunnossa, että siitä halutaan eroon hinnalla millä hyvänsä.
Asiakkaat sinne liikkeeseen usein ne paskat autot vie:) -Vaikka olishan se hienoa, jos liikkeet sit fiksais niistä uudenveroisia autoja ja myis pihalle puoli ilmaiseksi.
Kuitenkin synkkä totuus on se, että moni auto menee kaupaksi vain ollessaan nettiauton halvimmasta päästä.. tai sitten sillä, että asiakas saa tonnin autostaan hyvitystä 2 tonnia niin silloinhan se on hyvä kauppa eix je:)? -Tai sitten se oma vaihdokki on niin heikossa kunnossa, että siitä halutaan eroon hinnalla millä hyvänsä.
Myyjään ei saatu yhteyttä puhelimen kautta laitettiin viestiä netin kautta.
Joo ei autoa ole mikään uusi, mutta olen ostanut 500€ autoja ja niissä ei ole ollut mitään vikaan näin isoja. Mutta tässä oli jo vähän liikaa 11kk aikana.
Auto ostettiin heinäkuussa ja eka vika ilmeni tammikuussa. Laakkosella epäiltiin, että taka lambda rikki koska koneen kautta siihen huoltaja ei saanut yhteyttä.
Mutta toisessa korjaamolla ilmeni, että lambdat ehjänä ja katissa vika.
Vika koodin antaa P0420 " katalysaattorijärjestelmä, rivi 1-tehokkuus kynnysarvon alapuolella mitä tämä tarkoittaa?
Uutta kattia en ole vielä ostanut, kun 900€ maksaisi alkuperäinen haluaisin olla varma, että se on rikki.
Hieno, jos joku osaisi auttaa asiassa.
Joo ei autoa ole mikään uusi, mutta olen ostanut 500€ autoja ja niissä ei ole ollut mitään vikaan näin isoja. Mutta tässä oli jo vähän liikaa 11kk aikana.
Auto ostettiin heinäkuussa ja eka vika ilmeni tammikuussa. Laakkosella epäiltiin, että taka lambda rikki koska koneen kautta siihen huoltaja ei saanut yhteyttä.
Mutta toisessa korjaamolla ilmeni, että lambdat ehjänä ja katissa vika.
Vika koodin antaa P0420 " katalysaattorijärjestelmä, rivi 1-tehokkuus kynnysarvon alapuolella mitä tämä tarkoittaa?
Uutta kattia en ole vielä ostanut, kun 900€ maksaisi alkuperäinen haluaisin olla varma, että se on rikki.
Hieno, jos joku osaisi auttaa asiassa.
Voihan se ehjäkin auto vikaantua jos se on ollut käytössä jo 13tkm. Eikö tuossa ole jo liikkeen virhevastuukin umpeutunut.
Kai sinne voi laittaa tarvikekatin ja lopuilla 800e vaikka ostaa itelleen jonkun vanhan auton joissa ei ole vikoja?
Näkisin että aika ikävää mainostusta yritykselle tuollaisten vikojen perusteella jotka tulee myöhemmin.
Jos auton kylki on maalattu, ei se välttämättä ole kolaroitu. Voi olla esim. ilkivaltaa, parkkipaikkalommo ym. Yleensä joutuu häivyttämään vielä viereisiä osia ja pienestäkin viasta voi mennä maalaukseen useampi koripaneeli. Hyvähän se että on maalattu eikä jätetty vikoja ja syöty hyvin kertakorvausrahoilla?
Eikö ne puolat mene takuukampanjan piikkiin uusiksi ainakin tietyissä moottorityypeissä?
Kai sinne voi laittaa tarvikekatin ja lopuilla 800e vaikka ostaa itelleen jonkun vanhan auton joissa ei ole vikoja?
Näkisin että aika ikävää mainostusta yritykselle tuollaisten vikojen perusteella jotka tulee myöhemmin.
Jos auton kylki on maalattu, ei se välttämättä ole kolaroitu. Voi olla esim. ilkivaltaa, parkkipaikkalommo ym. Yleensä joutuu häivyttämään vielä viereisiä osia ja pienestäkin viasta voi mennä maalaukseen useampi koripaneeli. Hyvähän se että on maalattu eikä jätetty vikoja ja syöty hyvin kertakorvausrahoilla?
Eikö ne puolat mene takuukampanjan piikkiin uusiksi ainakin tietyissä moottorityypeissä?
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
Taas kunnon autonostajia... suomi 24 itketään ja oikein ffp:llä miten 10v vanhassa autossa on vikoja.. uusia saa kaupasta takuulla jos tuntuu inhottavalta korjata! Kaikki nuo viat on normaalia ajan myötä tulevia vikoja. Itsekkin tässä jännityksellä odotan mitä tuosta 360 tonnia ajetusta kakspuolikkaasta räjähtää mutta turha on valittaa kun vanhoja autoja ostelee..
Mä ihmettelen aina sitä, miksi ihmisten pitää ostaa niitä autoja, jotka heti alkuun vaikuttaa vähemmän hyviltä. - Vaikka ajaa 400km ostamaan autoa, niin en minä ainakaan ostaisi sellaista jos se ei silloin tuntuisi yhtä hyvältä kuin kuvitelmissa. Mut se on vaan pakko ostaa, kun hinta (yleensä) on ollut ilmeisesti halpa / vanhasta ajokista pääsee eroon.
Jos jotain itse on ostanut "edullisesti", niin kyllä sitä jotenkin siinä ihan tietoisesti itse on varautunut että jotain joutuu askartelamaan, ja joskus voi vanhaan autoon harrasteyksikkö jos toinenkin kulua. - Ja kyllä, olis monesti ollut helpompaa jos ostaisi kaupasta aina muutaman vuoden välein sen Kian tai vastaavan.
Vähän sama, kuin joskus tuodaan saksastakin se 160k ajettu.. Mobilen halvin. -Kulumaa siellä täällä.. mut pakkohan sen hyvä on olla, kun se on haettu Saksasta ja on vähän ajettu.
Jos jotain itse on ostanut "edullisesti", niin kyllä sitä jotenkin siinä ihan tietoisesti itse on varautunut että jotain joutuu askartelamaan, ja joskus voi vanhaan autoon harrasteyksikkö jos toinenkin kulua. - Ja kyllä, olis monesti ollut helpompaa jos ostaisi kaupasta aina muutaman vuoden välein sen Kian tai vastaavan.
Vähän sama, kuin joskus tuodaan saksastakin se 160k ajettu.. Mobilen halvin. -Kulumaa siellä täällä.. mut pakkohan sen hyvä on olla, kun se on haettu Saksasta ja on vähän ajettu.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
Kyllä tämä vanha hämeen auto center on semmonen paikka että autot katsastetaan ideaparkin vieressä ja päästetään useita autoja läpi sillä varjolla että kun käytetään päivittäin, näin sano katsastusmies että.onhan tällä joku vaikutus oltava. Ja ymmärrän toki vanhan auton mutta kyllä siellä yritetään huijata jos vika tiedossa, korjataan se että se kestää joitakin päiviä tai viikkoja ja sitten kun asiakas huomaa tilanteen niin tehdään että autoliike tulee vastaan kolmanneksella tai puolella. Kamalaa se oli kattoo kun autossa oli vaikka ja mitä tiedossa ja siinä valehdeltiin kirkkain silmin. Ei niitä rehellisiä monia olekaan mutta suurinosa niistä on hävyttömiä. Ja varmasti olisit päässy keskiovesta sisään korjaamolle katsoon autoo kun olisit asiaa vaatinut. Kyllä ne kaikkensa yrittää että kauppa syntyisi.
Kuulostaa niin viimesen päälle perus volkkarilta.
Emännälle ostin heinäkuussa 455 tkm ajetun sdi golffin. Kytkin piti nyt pari viikkoa sitten uusia, enkä ajatellu mennä myyjälle narisemaan että paskan möi. Mitään muuta vikaa ko. autossa ei oo ollu.
Tuo katalysaattori asia kannattaa nyt luotettavalla pakokaasu testerillä selvittää että onko kunnossa vai ei koska tuo mainitsemasi vikakoodi on ihan peruskauraa EOBD järjestelmällä varustetuissa bensa volkkareissa. Itellä bora antaa juuriki saman vikakoodin aina melkein ensimmäisen 30 km aikana jos akun käyttää irti, en oo vielä keksiny syytä että miksi ECU vittuuntuu siitä. Koodin kun nollaa niin sen jälkeen mennään tuhansia kilometrejä ilman ongelmia, ja pakokaasu testerin mukaan katti on ehjä. Toki 2. lambdan oon myös vaihtanu varmuudeksi ongelmien minimoimiseksi.
Suosittelenkin ostamaan jonkun halvan vikakoodien luku laitteen jolla voi aina koodit tarvittaessa nollata.
Emännälle ostin heinäkuussa 455 tkm ajetun sdi golffin. Kytkin piti nyt pari viikkoa sitten uusia, enkä ajatellu mennä myyjälle narisemaan että paskan möi. Mitään muuta vikaa ko. autossa ei oo ollu.
Tuo katalysaattori asia kannattaa nyt luotettavalla pakokaasu testerillä selvittää että onko kunnossa vai ei koska tuo mainitsemasi vikakoodi on ihan peruskauraa EOBD järjestelmällä varustetuissa bensa volkkareissa. Itellä bora antaa juuriki saman vikakoodin aina melkein ensimmäisen 30 km aikana jos akun käyttää irti, en oo vielä keksiny syytä että miksi ECU vittuuntuu siitä. Koodin kun nollaa niin sen jälkeen mennään tuhansia kilometrejä ilman ongelmia, ja pakokaasu testerin mukaan katti on ehjä. Toki 2. lambdan oon myös vaihtanu varmuudeksi ongelmien minimoimiseksi.
Suosittelenkin ostamaan jonkun halvan vikakoodien luku laitteen jolla voi aina koodit tarvittaessa nollata.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa