Uutta autoa ostamassa
Valvoja: ffp jäsenet
Uutta autoa ostamassa
Elikkäs pitäs uuempaa ja vähempi ajettua kulkinetta etsiskellä ( nykyinen VW Golf V 2.0tdi ja rupee mittarissa se 300 000tkm olemaan)
En tiiä kuuluuko tämä aihe tähän kategoriaan mutta menkoon.
Auton pitäis olla diisseli ja ylläpito kustannukset järkevät. Hintaa sais olla max 25 000€ ja suomesta. Alle 200 000 ajettu tietysti. Auto pitää olla joko etuveto tai nelikko ja myös farmari.
Mitenkäs tuo rs octavia tdi? onko siinä niin älytön rengasmelu kun sanovat.
Mietinnässä ollut myös B8 korinen A4 2.0tdi quattro, onko kokemuksia ja mitkä on tyyppiviat?
En tiiä kuuluuko tämä aihe tähän kategoriaan mutta menkoon.
Auton pitäis olla diisseli ja ylläpito kustannukset järkevät. Hintaa sais olla max 25 000€ ja suomesta. Alle 200 000 ajettu tietysti. Auto pitää olla joko etuveto tai nelikko ja myös farmari.
Mitenkäs tuo rs octavia tdi? onko siinä niin älytön rengasmelu kun sanovat.
Mietinnässä ollut myös B8 korinen A4 2.0tdi quattro, onko kokemuksia ja mitkä on tyyppiviat?
Se on kyllä totta ja mitä pikasesti luin ni tarkastavat vissiin aika hyvin autot. Kysymys kuuluukin että minkä. Just mietin tuommosen audin ja rs ocun eroja, en mielellään älytön melutoosaa haluais ja ei ole tutuilla rs octavioita eikä lähelläkään että vois koeajella. Mielessä käynyt myös bmw e91 320d xdrive mutta noi läppä ja jakopää ongelmat mietityttää
Audien hinnat kiipeää korkeammalle, joten "joutuu" tyytymään 130tkm tai enemmän ajettuihin.
Ei noita saksanautoja kannata jännittää, samasta tehtaasta ne ulos tulee ja kun ei katsele mitään turkkilaisten verkkoaitakauppioiden autoja niin ihan sama ostatko suomesta vai saksasta. Ja jos haluaa itse koeajaa niin lentää paikan päälle Kentsun kanssa.
Tuon CC:n kun hankin saksasta ostin sen merkkiliikkeestä ja sain autoon 12kk tehdastakuun vaikka auto olikin jo 4 vuotta vanha.
Ei noita saksanautoja kannata jännittää, samasta tehtaasta ne ulos tulee ja kun ei katsele mitään turkkilaisten verkkoaitakauppioiden autoja niin ihan sama ostatko suomesta vai saksasta. Ja jos haluaa itse koeajaa niin lentää paikan päälle Kentsun kanssa.
Tuon CC:n kun hankin saksasta ostin sen merkkiliikkeestä ja sain autoon 12kk tehdastakuun vaikka auto olikin jo 4 vuotta vanha.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mielessä käynyt myös bmw e91 320d xdrive mutta noi läppä ja jakopää ongelmat mietityttää
Nää ongelmat koskettaa eri konetyyppejä. Vanhempi M47-kone "kärsii" läppäongelmista, mutta läpät on helposti ja nopeasti poistettu sieltä koneesta ilman sen erikoisempia vaikutuksia, muuta kuin että päästöt muuttuvat jonkun desinkymmenyksen suuntaan tai toiseen. Yleensä toiseen, ja katsastukseen sillä ei ole vaikutusta. Jakopääongelmia ei vanhemmissa M47:ssa ole, se on toteutettu ketjulla ja sijaitsee koneen etupäässä, ja se on kestävyydeltään erinomainen.
Ne jakopääongelmat on puolestaan uudemman N47-moottorin juttu. Siinä jakopää on koneen takapäässä, ja jostain syystä koko systeemi on a) huonosti suunniteltu b) helvetin kallis huoltaa c) herkkä hajoamaan. Huollon kalleus tulee siitä että kone pitää nostaa sieltä kokonaisuutena pois, ja vaikka jakopää olisi vielä fyysisesti ehjä (eli vasta pitäisi hälyääntä) niin sen huoltaminen maksaa jonkun miehekkään 2-3 tonnia. Sen sijaan jo rikkoutunut jakopää onkin sitten, noh, uuden koneen hintainen.
En pudottaisi siis Bemaria pois laskuista vielä, mutta valkkaisin M47-koneisen auton. Meidän taloudessa oli sama juttu käsillä pari kuukautta sitten, ja tiukasti väisteltiin N47:ja ja etsimällä etsittiin M47-autoa. Käytettyjen autojen kauppiaat ei ymmärtäneet ollenkaan tätä. Ehkä sen korjauslaskun kanssa olisivat ymmärtäneet.
Tollainen E9x-sarjan Bemari on muuten neljännesmiljoonan ajettuna vielä aivan julmetun hiljainen, kitinätön, mukava ja tarkka ajaa.
Tuohon vaimennushommaan en jaksa enää lähteä ja kun ei ole tarkoitus mitään älyttömiä hyrskyttimiä konttiina asennella. Itsellä kokemusta audeista on se että ne on sutkot hiljasia ( meikäläiselle riittävän). Bimmereistä ei ole älyttömiä kokemuksia muutakun 5 sarjalaisista ja olihan ne perkeleen hyviä ajaa, tosin menee aika reippaasti yli budjetin. B8 korinen taitas olla hiukka isompi sisätiloiltaan kun e91. Ja toki makuasiana voin sanoa että bimmerin kojetaulua karsastan aika paljon, ei satu omaan silmään. Missäs 320 malleissa on tuota m47 konetta?
Se kone vaihtui M47:sta N47:aan vuonna 2007, mutta ei mallivuodeksi 2007, vaan "jossain vaiheessa" eikä siis faceliftin yhteydessä (joka tuli 2009).
Koneet ja niitä kantavat autot pystyy erottamaan kyllä toisistaan helppousjärjestyksessä Bemarilta saatu syntymätodistus, ovenkarmin tyyppikilpitarra ja koneen ulkoinen tunnistus.
Ainakin N47-autojen kuskinpuolen B-pilarin tyyppitarrassa lukee koneen tyyppi.
Tuolta saa kanssa ne ilmoitetut moottoritehot joilla mitäkin konetta on ollut saatavana: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E90)
Koneet ja niitä kantavat autot pystyy erottamaan kyllä toisistaan helppousjärjestyksessä Bemarilta saatu syntymätodistus, ovenkarmin tyyppikilpitarra ja koneen ulkoinen tunnistus.
Ainakin N47-autojen kuskinpuolen B-pilarin tyyppitarrassa lukee koneen tyyppi.
Tuolta saa kanssa ne ilmoitetut moottoritehot joilla mitäkin konetta on ollut saatavana: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E90)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa