Uutta autoa ostamassa

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

arska90
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.10.2014 9:08

Uutta autoa ostamassa

ViestiKirjoittaja arska90 » 15.10.2014 9:36

Elikkäs pitäs uuempaa ja vähempi ajettua kulkinetta etsiskellä ( nykyinen VW Golf V 2.0tdi ja rupee mittarissa se 300 000tkm olemaan)

En tiiä kuuluuko tämä aihe tähän kategoriaan mutta menkoon.

Auton pitäis olla diisseli ja ylläpito kustannukset järkevät. Hintaa sais olla max 25 000€ ja suomesta. Alle 200 000 ajettu tietysti. Auto pitää olla joko etuveto tai nelikko ja myös farmari.

Mitenkäs tuo rs octavia tdi? onko siinä niin älytön rengasmelu kun sanovat.

Mietinnässä ollut myös B8 korinen A4 2.0tdi quattro, onko kokemuksia ja mitkä on tyyppiviat?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 15.10.2014 11:11

Yksi kysymys: Miksi auton tulee olla suomesta?

arska90
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.10.2014 9:08

ViestiKirjoittaja arska90 » 15.10.2014 11:18

Jos en ole väärin ymmärtänyt niissä harvemmin on lohkolämmitintä tai webastoa ja se että se on mukavampi kun voi helposti koeajella täällä auton. Ehkä olen tuontiautoja kohtaan hieman skeptinen

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 15.10.2014 11:30

Kaupasta niitä lohkolämmittimiä saa myös tuontiautoihin, se mikään ongelma ole. Samoin kun käyttää kokenutta välittäjää ei tarvitse pelätä kusettajia, soitat vaikka KCS:n ja pyydät Kennyä katsomaan RS octavian Saksasta.
Tuolla 25000€ saat 2011 mallisen RS Octavian jolla ajettu alle 80 000km.

arska90
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.10.2014 9:08

ViestiKirjoittaja arska90 » 15.10.2014 11:39

Se on kyllä totta ja mitä pikasesti luin ni tarkastavat vissiin aika hyvin autot. Kysymys kuuluukin että minkä. Just mietin tuommosen audin ja rs ocun eroja, en mielellään älytön melutoosaa haluais ja ei ole tutuilla rs octavioita eikä lähelläkään että vois koeajella. Mielessä käynyt myös bmw e91 320d xdrive mutta noi läppä ja jakopää ongelmat mietityttää

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 15.10.2014 11:45

Audien hinnat kiipeää korkeammalle, joten "joutuu" tyytymään 130tkm tai enemmän ajettuihin.

Ei noita saksanautoja kannata jännittää, samasta tehtaasta ne ulos tulee ja kun ei katsele mitään turkkilaisten verkkoaitakauppioiden autoja niin ihan sama ostatko suomesta vai saksasta. Ja jos haluaa itse koeajaa niin lentää paikan päälle Kentsun kanssa.

Tuon CC:n kun hankin saksasta ostin sen merkkiliikkeestä ja sain autoon 12kk tehdastakuun vaikka auto olikin jo 4 vuotta vanha.

Flame
-
Viestit: 140
Liittynyt: 28.12.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Flame » 15.10.2014 13:29

Onkos VAG autoissa eroavaisuuksia minnepäin uutena auto lähtee eli Cold Climate -versioita mitä ainakin BMW malleissa harrastettu?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.10.2014 14:03

Jossain mallissa on neljä versiota, mutta ne menee tyyliin normaali, kuuma, erittäin kuuma, super-kuuma :)

Joku tehoversio se oli.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 15.10.2014 18:31

Tää lankahan on mennyt ihan mäkeen heti ensimmäisestä sanasta lähtien:
Uutta autoa ostamassa

Että, kyllä 25k€ käy meikäläisellä verotuksella ihan vaan käsirahasta ja varsinaisen valinnan saat tehdä sitten aika laajasta valikoimasta.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.10.2014 21:41

Skodissa ON kova rengasmelu. Siinä suhteessa suosittelen Audia.

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 15.10.2014 22:26

Pari sataa euroa vaimennusmattoon ja rengasmelut häviää. Toki pikku jumppaa vaatii asennuksen kanssa, mutta eikö näitä autoja sen takia harrasteta. Lokasuojiin, takakonttiin ja oviin kun laittaa niin aika hyvin vaimenee auto. Audi kyllä on komeempi ku skoda.

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 16.10.2014 6:29

Mielessä käynyt myös bmw e91 320d xdrive mutta noi läppä ja jakopää ongelmat mietityttää


Nää ongelmat koskettaa eri konetyyppejä. Vanhempi M47-kone "kärsii" läppäongelmista, mutta läpät on helposti ja nopeasti poistettu sieltä koneesta ilman sen erikoisempia vaikutuksia, muuta kuin että päästöt muuttuvat jonkun desinkymmenyksen suuntaan tai toiseen. Yleensä toiseen, ja katsastukseen sillä ei ole vaikutusta. Jakopääongelmia ei vanhemmissa M47:ssa ole, se on toteutettu ketjulla ja sijaitsee koneen etupäässä, ja se on kestävyydeltään erinomainen.

Ne jakopääongelmat on puolestaan uudemman N47-moottorin juttu. Siinä jakopää on koneen takapäässä, ja jostain syystä koko systeemi on a) huonosti suunniteltu b) helvetin kallis huoltaa c) herkkä hajoamaan. Huollon kalleus tulee siitä että kone pitää nostaa sieltä kokonaisuutena pois, ja vaikka jakopää olisi vielä fyysisesti ehjä (eli vasta pitäisi hälyääntä) niin sen huoltaminen maksaa jonkun miehekkään 2-3 tonnia. Sen sijaan jo rikkoutunut jakopää onkin sitten, noh, uuden koneen hintainen.

En pudottaisi siis Bemaria pois laskuista vielä, mutta valkkaisin M47-koneisen auton. Meidän taloudessa oli sama juttu käsillä pari kuukautta sitten, ja tiukasti väisteltiin N47:ja ja etsimällä etsittiin M47-autoa. Käytettyjen autojen kauppiaat ei ymmärtäneet ollenkaan tätä. Ehkä sen korjauslaskun kanssa olisivat ymmärtäneet.

Tollainen E9x-sarjan Bemari on muuten neljännesmiljoonan ajettuna vielä aivan julmetun hiljainen, kitinätön, mukava ja tarkka ajaa.

arska90
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.10.2014 9:08

ViestiKirjoittaja arska90 » 16.10.2014 8:50

Tuohon vaimennushommaan en jaksa enää lähteä ja kun ei ole tarkoitus mitään älyttömiä hyrskyttimiä konttiina asennella. Itsellä kokemusta audeista on se että ne on sutkot hiljasia ( meikäläiselle riittävän). Bimmereistä ei ole älyttömiä kokemuksia muutakun 5 sarjalaisista ja olihan ne perkeleen hyviä ajaa, tosin menee aika reippaasti yli budjetin. B8 korinen taitas olla hiukka isompi sisätiloiltaan kun e91. Ja toki makuasiana voin sanoa että bimmerin kojetaulua karsastan aika paljon, ei satu omaan silmään. Missäs 320 malleissa on tuota m47 konetta?

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 16.10.2014 12:12

Se kone vaihtui M47:sta N47:aan vuonna 2007, mutta ei mallivuodeksi 2007, vaan "jossain vaiheessa" eikä siis faceliftin yhteydessä (joka tuli 2009).

Koneet ja niitä kantavat autot pystyy erottamaan kyllä toisistaan helppousjärjestyksessä Bemarilta saatu syntymätodistus, ovenkarmin tyyppikilpitarra ja koneen ulkoinen tunnistus.

Ainakin N47-autojen kuskinpuolen B-pilarin tyyppitarrassa lukee koneen tyyppi.

Tuolta saa kanssa ne ilmoitetut moottoritehot joilla mitäkin konetta on ollut saatavana: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E90)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa