Alla sähköposti, joka nyt lauantaina lähti autoliikkeeseen viimeisimpien käänteiden johdosta.
Tämän jälkeen sain tänään puhelun korikorjaamon päälliköltä Jouni Mylleriltä, joka luonnollisesti jatkoi jo aloitettua linjaa: reklamoitavia asioita ei korjata, ehkä, ja asiaa selitellään vaihtelevin selityksen. Erikseen sovittiin puhelimessa, että vastaus tulee myös kirjallisena, mutta yllättäen tätä vastausta saa odottaa yhtä pitkään kuin Ritaluoma Sambian miljoonia...
Tilanne siis tällä hetkellä seuraava: auto seissyt 4 viikkoa korikorjaamolla, jonka seurauksena ruostekorjaukset (Audin takuutyö) on tehty päin helvettiä, eikä autossa pala enää osa takavalojen ledeistä. Audicenterin korikorjaamon ainoa kannanotto on ollut, että auton myynyt Autokeskus vastaa tuotervirheistä...
Miettikääpä siis kahdesti kun huolto-/korjauspaikkaa mietitte.
Tervehdys,
Olen yrittänyt tuloksetta hoitaa tätä reklamaatiota korikorjaamonne kautta, ja useista yhteydenottopyynnöistä huolimatta korjaamonne päällikölle Jouni Mylerille, on asia edelleen hoitamatta ja yhteydenottopyyntöihin vastaamatta.
Nopea kertaus:
Ostin auton (UCG-696) 7.8.2014 Autokeskus Airportista Marko Pesoselta. Kauppojen jälkeen huomattiin auton lokasuojissa ruostevikaa, jonka johdosta toin auton korikorjaamollenne 8.8.. Korjaus meni Audin piikkiin, eli korjattiin takuutyönä niin etu- kuin takalokasuojienkin osalta. Asian hoiti erittäin asiallisesti työnjohtaja Niko Ylén, ja kaiken piti olla kunnossa. Auto oli korjattavana 8.8-30.8, mutta luovutuksessa en voinut hyväksyä täysin ala-arvoista työn jälkeä kaikkien neljän lokasuojan korjauksen osalta, jossa vauriokohdat olivat ns. perunapeltoa, sekä takalokaarien osalta myös puskurin muovinen puoli oli onnistuttu vaurioittamaan. Luovutuksessa mysteeriksi jääneen työnjohtajanne mielestä työnjälki oli riittävää, eikä asialle olisi hänen mielestään tarvinnut tehdä mitään. En tietenkään suostunut ottamaan tällaista työtä vastaan, ja sovimme että korikorjaamosta ollaan seuraavalla viikolla yhteydessä (luovutuspäivä oli perjantai). Lokasuojat myös kuvattiin ennen luovutusta. Odottelin koko seuraavan viikon puhelua korikorjaamolta, mutta kun sitä ei kuulunut, otin itse yhteyttä korikorjaamoon, jolloin selvisi ettei koko reklamaatiolle oltu tehty mitään, mutta onnekseni langan toisessa päässä oli asian alkuperäinen hoitaja Niko Ylén, joka hoiti asian välittömästi eteenpäin, sillä sain ilmoituksen ajanvarauksesta ja sijaisautosta välittömästi tämän jälkeen. Samassa puhelussa reklamoin myös auton takavaloista, jotka eivät enää palaneet kun auto noudettiin 30.8. Itse luonnollisesti oletin myös takavalojen olevan kunnossa pihasta lähtiessäni, olihan auto ajettu lähes suoraan Autokeskuksen vaihtoautotarkastuksen jälkeen korikorjaamoonne. Noin tunnin päästä luovutuksesta ajelimme veljeni kanssa peräkkäin, jolloin hän huomasi takana tullessaan pimeänä olevat takavalot. Asiaa ei sen enempää puhelussa sivuttu, ja oletin asian oleva kunnossa, ja että valot luonnollisesti laitetaan kuntoon, sillä kunnossa ne olivat korjaamollenne tullessakin.
Toimitin auton sovitun mukaisesti tämän viikon maanantaina 29.9. ja auto oli korjaamollanne perjantaihin 3.10. asti . Tänä aikana reklamoimistani asioista oli korjattu VAIN takakaarien ovienpuoleisten päätyjen pahimmat kohdat, muut kohdat olivat edelleen täysin koskematta. Samoin takavalojen osalta minulle informoitiin jo keskellä viikkoa, että valoja ei teidän toimesta tulla korjaamaan. Kyseenalaistin tämän useampaan kertaan, mutta työnjohtajanne Jari Niemen vaihtelevien selitysten mukaan valoja ei korjata, vaikka mitään todellista selitystä asialle en ole saanut. Aluksi hän totesi, että valot ovat irroitettu alkuperäisen korjauksen yhteydessä, mutta että todennäköisesti tämä ei ole valoja vaurioittanut. Perjantaina ääni oli kuitenkin muuttunut sen verran kellossa, että valoja ei kuulemma oltukaan alkuperäisessä korjauksessa irroitettu. Minulle on kuitenkin alkuperäisen korjauksen työmääräys, jossa selvästi erikseen sanotaan: ”Tarkastetaan takaluukkukin. Päällisin puolin luukku on ok.” Näin voisi siis olettaa, että myös takaluukku on tarkistettu kuten työmääräyksessä on esitetty, ja näin ollen valot ovat kuin ovatkin olleet irti korjaamollanne, jonka jälkeen ne eivät enää ole toimineet.
Nyt olemme siis tilanteessa, että auto on lähtötilannetta huonommassa kunnossa, vaikka auto on ollut korjaamollanne yli 4 viikkoa, enkä useista yrityksistä huolimatta ole saanut korjaamonne päällikköä Jouni Mylleriä puhelimen päähän, tai häneltä mitään selvitystä asiasta.
Auto on minulle elintärkeä työväline, sillä liikun sillä 80-120tkm vuodessa, ja olen olettanut Audin olevan laatuauton maineessa niin tuotteen kuin huollonkin suhteen, joskin tämä harhaluulo on nopeasti karissut tämän episodin myötä.
Oletan että saan edes tähän viestiin jonkinlaisen vastauksen, sillä tähän asti (lukuun ottamatta työnjohtaja Niko Yléniä) reklamaation hoitonne on ollut lähes olematonta.
Ilmeisesti tähän mennessä kulutetut + 300tkm VV-Groupin autojen ratissa on jatkossa syytä vaihtaa kilpailevaan merkkiin, sillä huollon/korikorjaamonne toiminta on yksinkertaisesti ala-arvoista, eikä siitä kyllä mitään hyvää sanottavaa näin oman alan reppurikavereille, jotka kilmoterin jos toisenkin ratin takana viettävät.