Morjestusta!
Haulla yrittäny ettiä tietoa 1.9TDI:stä ja noista multitronics automaattivaihteistosta. Lähinnä siksi koska tarkoitus ois siirtyä BMW -> AUDIIN ja nyt ois tähtäimessä tämä http://www.nettiauto.com/audi/a4/1952294
Pitkään jo Audi houkutellut parin BMW:n jälkeen...
Lähinnä tossa arveluttaa toi multitronic vaihteisto, onko ihan paska yhdistelmä ton TDI tekniikan kanssa (vai onko se oltava manuaali) ? Helposti lastutettavissa oleva kone? Onkohan joku kenties käynyt kyseistä autoa katsomassa ? Kertokaahan kokemuksia esim. juurikin tosta 1.9 TDI koneesta ja automaatista...
Ps. Millanen liike toi GTI Car Center on?
Audi 1.9TDI / multitronic ..
Valvoja: ffp jäsenet
Meil on nyt parissa autossa ollut toi multitronic. Äärimmäisen mukava loota kyl,
silloin kun se ei ole hajalla. Sit kun siihen tulee vikaa, niin alkaa tonnit paukkumaan.
Keskimäärin kai toimii kuitenki ihan hyvin tuo loota, katkeamatonta vetoa.
Kone on toki helposti lastutettava, mutta suositeltava on varauksella loodan kestävyyden
kannalta. Toki joutuu loodankin ohjelmoimaan ja varmaan rajamaan vääntöä jne.
täs jotain pientä
silloin kun se ei ole hajalla. Sit kun siihen tulee vikaa, niin alkaa tonnit paukkumaan.
Keskimäärin kai toimii kuitenki ihan hyvin tuo loota, katkeamatonta vetoa.
Kone on toki helposti lastutettava, mutta suositeltava on varauksella loodan kestävyyden
kannalta. Toki joutuu loodankin ohjelmoimaan ja varmaan rajamaan vääntöä jne.
täs jotain pientä
A6 2.0t multitronic vs BMW 525iA
Noista suosittelin veljelle tuota Bemaria jo pelkästään tuosta Audin laatikon kestävyydestä kuuluneiden soraäänien takia. Ja onhan se Bemari muutenkin ajolleen laadukkaampi ja kulutus erittäin kohtuullinen.
VAG konserni ei ole tainnut vielä tehdä muuta hyvää automaattilootaa kuin DSG ja kutosmoottoritkin on vähä mitä sattuu. Jos automaattia + dieseliä tekisi mieli ja luotettavuutta haluaa, niin ehkä kannattaa yhä ajella Bemarilla tai Mersulla.
Toisallta taas DSG laatikolla nykyaikainen tdi kone näyttää parhaimmat puolensa.
Noista suosittelin veljelle tuota Bemaria jo pelkästään tuosta Audin laatikon kestävyydestä kuuluneiden soraäänien takia. Ja onhan se Bemari muutenkin ajolleen laadukkaampi ja kulutus erittäin kohtuullinen.
VAG konserni ei ole tainnut vielä tehdä muuta hyvää automaattilootaa kuin DSG ja kutosmoottoritkin on vähä mitä sattuu. Jos automaattia + dieseliä tekisi mieli ja luotettavuutta haluaa, niin ehkä kannattaa yhä ajella Bemarilla tai Mersulla.
Toisallta taas DSG laatikolla nykyaikainen tdi kone näyttää parhaimmat puolensa.
Viime kesänä käytiin ko. liikkeessä kaverille iv gti golffia kattomassa/ostamassa. Aina kun kierrokset nous autossa ni öljyvalo sytty (öljynpaineet katos?).
Jätettiin auto tien varteen ja soitettiin ukko hakemaan meitä, ni auto millä tuli hakemaan oli vastaava A6 "edustus s-line audi" mistä ei saatu ovea edes auki. Tais olla aika huono päivä/onni kaverilla.
Eli vähän jäi paska maku suuhun ku tre:en eteläpuolelta sinne mentiin =hukkareissu.
Jätettiin auto tien varteen ja soitettiin ukko hakemaan meitä, ni auto millä tuli hakemaan oli vastaava A6 "edustus s-line audi" mistä ei saatu ovea edes auki. Tais olla aika huono päivä/onni kaverilla.
Eli vähän jäi paska maku suuhun ku tre:en eteläpuolelta sinne mentiin =hukkareissu.
Mulla olis auton vaihto edessä kun pitäisi vaihtaa 3BG AVF tiptronic johonkin tilavaan farmariin. Dieseli ja automaatti se saisi olla sekä edullinenkin, alta 7k€ sanotaan.
Lähimpänä vaihtoehtona on kaiketi A6 C5 Avant. 3BG farkku ei kiinnosta ulkonäöllisesti ja hintaero Audiin on aika mitätön. A4 ei käy takapenkin lapsen istuimen mahtuvuuden takia.
A6:een saisi 1.9TDI (AVF?) myös, mutta loota on kaiketi Multitronic. Onko se oikeasti herkempi hajoamaan? Tiptronicci minulla toimii hienosti ja siihen luottoa löytyy kun on kestänyt 360tkm.
Jos Multitronic on riski niin ottaako sitten samaan kuolemaan 2.5TDIq:n? Nelivedosta olin jo luopumassa siksi, että sitä ei saa pienemmällä koneella jossa on kaiketi oleellisestikin pienempi kulutus ja vero?
Millainen laatikko Multitronic on noin muuten ajaa verrattuna Titronicciin? Entä öljynvaihto, onko hinnoissa eroa?
Lähimpänä vaihtoehtona on kaiketi A6 C5 Avant. 3BG farkku ei kiinnosta ulkonäöllisesti ja hintaero Audiin on aika mitätön. A4 ei käy takapenkin lapsen istuimen mahtuvuuden takia.
A6:een saisi 1.9TDI (AVF?) myös, mutta loota on kaiketi Multitronic. Onko se oikeasti herkempi hajoamaan? Tiptronicci minulla toimii hienosti ja siihen luottoa löytyy kun on kestänyt 360tkm.
Jos Multitronic on riski niin ottaako sitten samaan kuolemaan 2.5TDIq:n? Nelivedosta olin jo luopumassa siksi, että sitä ei saa pienemmällä koneella jossa on kaiketi oleellisestikin pienempi kulutus ja vero?
Millainen laatikko Multitronic on noin muuten ajaa verrattuna Titronicciin? Entä öljynvaihto, onko hinnoissa eroa?
Taitaa noi asiat olla ihan yksilökohtaisia. Asennoituu vain siihen, että askiin voi jossain vaiheessa palaa muutama harrasteyksikkö. Jos ostat V6TDI:n, missä muitakin varusteita, ilmajouset ym, on taas paljon hajoavia kalliita vikapaikkoja.
Jos ei rempat pelota, niin kyllähän se 2.5 V6 TDI q olis varmaan ihan jees! Näyttäisi olevan ihan asiallisen oloisia tyrkyllä. -Tosin varmaan saa aika monta versiota käydä katsomassa..
Kilsoja ei näissäkään taida kannattaa miettiä yhtään. Kun se enempi ajettu voi olla paljon parempi, kuin "kakkosautona" nurkka-ajossa ollut vähemmän ajettu. Ja tehdyt rempatkin kiinnostaa..
Vanhoissa paskoissa on aina kyse siittä miten hyvän saa hankittua. Nääkin autot enimmäkseen jo vanhoja "käyttiksiä", niin sanoisin että oikeasti hyvää saa hetken etsiä.. Kukaan ei halua maksaa vanhasta "3k autosta" enempää, vaikka se olisi sitten kuinka hyvä tahansa. -Kun samalla rahalla saa naapurin silmissä hienomman pykälää uudemman korimallin kulkineen. (toki tuskin sitä hyvää..)
Jos ei rempat pelota, niin kyllähän se 2.5 V6 TDI q olis varmaan ihan jees! Näyttäisi olevan ihan asiallisen oloisia tyrkyllä. -Tosin varmaan saa aika monta versiota käydä katsomassa..
Kilsoja ei näissäkään taida kannattaa miettiä yhtään. Kun se enempi ajettu voi olla paljon parempi, kuin "kakkosautona" nurkka-ajossa ollut vähemmän ajettu. Ja tehdyt rempatkin kiinnostaa..
Vanhoissa paskoissa on aina kyse siittä miten hyvän saa hankittua. Nääkin autot enimmäkseen jo vanhoja "käyttiksiä", niin sanoisin että oikeasti hyvää saa hetken etsiä.. Kukaan ei halua maksaa vanhasta "3k autosta" enempää, vaikka se olisi sitten kuinka hyvä tahansa. -Kun samalla rahalla saa naapurin silmissä hienomman pykälää uudemman korimallin kulkineen. (toki tuskin sitä hyvää..)
-
- -
- Viestit: 27
- Liittynyt: 18.12.2011 15:13
Multitronic ei ole yhtä kestävä kuin Tiptronic ja profiloituu selkeästi pienten moottorien vaihteistoksi. Jos automaattivaihteista autoa on ostamassa on turha miettiä mukamas kalliita öljynvaihtoja: Multitroniciin öljyn vaihdetaan määrävälein ja Tiptronicin ollessa vm. 2002 tai uudempi ei tehdas määrittele sille ollenkaan öljynvaihtoväliä. Jyvitettynä ajokilometriä kohti ovat nämä öljynvaihtokustannukset varsin marginaalisia - omiin laitteisiin Tiptronicin öljyt vaihtuvat Audi-Centerissä vapaaehtoisesti omasta pyynnöstäni aina sopivin väliajoin...
Valitettavan usein nuo A6:t jotka edustavat vm. haitaria 1998-2005 tulevat "säästäväisiltä" ukkeleilta joten kaikki mahdollinen mitä ei ole ollut "pakko" tehdä on yleensä tekemättä. Lähtökohtaisesti tuollainen A6 on hyvä auto ja hyvin pidettynä tarjoaa varmasti mukavia kilometrejä tulevaisuudessa. Omistin joskus vuosia sitten A6Q 2,4V6 2002:n joka oli Tiptronicilla varustettu - hyvin toimi - nykyisessä S8:ssa on niin ikään Tiptronic ja hyvin toimii... Jos 2,5 V6 Tdi pitää saada niin sitten mieluummin vm. 2003--> joissa paremmat nokat etc...
Valitettavan usein nuo A6:t jotka edustavat vm. haitaria 1998-2005 tulevat "säästäväisiltä" ukkeleilta joten kaikki mahdollinen mitä ei ole ollut "pakko" tehdä on yleensä tekemättä. Lähtökohtaisesti tuollainen A6 on hyvä auto ja hyvin pidettynä tarjoaa varmasti mukavia kilometrejä tulevaisuudessa. Omistin joskus vuosia sitten A6Q 2,4V6 2002:n joka oli Tiptronicilla varustettu - hyvin toimi - nykyisessä S8:ssa on niin ikään Tiptronic ja hyvin toimii... Jos 2,5 V6 Tdi pitää saada niin sitten mieluummin vm. 2003--> joissa paremmat nokat etc...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa