Halpa auto rakentamisen ajaksi
Valvoja: ffp jäsenet
Halpa auto rakentamisen ajaksi
Olis talon rakentaminen alkamassa ja ajattelin vaihtaa nykyisen auton reilusti halvempaan ja farmariin. Läheltä olis pari 3-4t€ hintaista rassia. Mitä ajatuksia? Esim miten noi koneet toimii +300tkm?? Onko jommassa kummassa odotettavissa enemmän ongelmia?
http://www.nettiauto.com/audi/a6/6037542
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6037312
http://www.nettiauto.com/audi/a6/6037542
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6037312
Nokka-akseli vikaa ollut ilmeisesti tuossa mallissa
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... li+ongelma
passatissa taas tukivarsi juttuja
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=79 ... tukivarret
Kaikki riippuu millasella huollolla autot on ollut. Voi olla 500tkm ajettu paremmassa kunnossa kuin 300tkm ajettu.
Kaikki riippuu siis onko korjattu kun on hajonnut vai huollettu etukäteen.
Koeajolla ja kuuntelemalla esim. konetta varmaan selviää enemmän.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... li+ongelma
passatissa taas tukivarsi juttuja
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=79 ... tukivarret
Kaikki riippuu millasella huollolla autot on ollut. Voi olla 500tkm ajettu paremmassa kunnossa kuin 300tkm ajettu.
Kaikki riippuu siis onko korjattu kun on hajonnut vai huollettu etukäteen.
Koeajolla ja kuuntelemalla esim. konetta varmaan selviää enemmän.
Eipä tuo 1,9 pumpparikaan mikään pomminvarma ole nokkien suhteen.. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108111
Tukivarsihässäkkä taitaa olla molemmissa suunnilleen sama..
Mutta kuten edellä jo sanottu, niin kuulostelemalla ja "haistelemalla" vaan ratkaisuja tekemään, audiin saattaa hyvinkin olla jo tehtynä nokkaremppa..
Tukivarsihässäkkä taitaa olla molemmissa suunnilleen sama..
Mutta kuten edellä jo sanottu, niin kuulostelemalla ja "haistelemalla" vaan ratkaisuja tekemään, audiin saattaa hyvinkin olla jo tehtynä nokkaremppa..
Portteriakin mietin, mutta pitäisi myös muuten ajella esim työajoa ja "siviiliajoa", jossa ei nyt aina viiitis ajella pakulla. Kilsoja tulee se 30-35tkm vuoteen.
Sitten se tavaroiden lastaus/ulosottaminen tuntuisi helpommalta kuomukärrystä, kuin sieltä peräkontista jossa seinät on vieressä ja lattia on sitten yleensä täys tavaraa... Kärry tulis varmaan pidettyä tyhjänä. :)
Mutta kiitos vastauksista, katsotaan miten homma etenee....
Sitten se tavaroiden lastaus/ulosottaminen tuntuisi helpommalta kuomukärrystä, kuin sieltä peräkontista jossa seinät on vieressä ja lattia on sitten yleensä täys tavaraa... Kärry tulis varmaan pidettyä tyhjänä. :)
Mutta kiitos vastauksista, katsotaan miten homma etenee....
Ainut miinus jonka itse portterille keksin on istumapaikkojen määrä, jos on tarvetta mahtua enempi kuin 3 ihmistä :)
Tavaran kuskaukseen ehdottomasti kärryä käytännöllisempi vaihtoehto.
Ajettavuus hyvä kaikissa oloissa.
Käyttökulut todennäköisesti pienemmät kuin dieselfarkussa....
Itsellä on vuosien kokemus T4stä työkulkineena/-välineenä kaupungissa ja maantiellä eikä mitään pahaa sanottavaa.. Kaupunki oloissa monesti helpompi peuutella ahtaisiin paikkoihin kuin henkilöauto vaikka onkin isompi... selkeät ääriviivat ja kunnon peilit auttaa niin paljon.
Tavaran kuskaukseen ehdottomasti kärryä käytännöllisempi vaihtoehto.
Ajettavuus hyvä kaikissa oloissa.
Käyttökulut todennäköisesti pienemmät kuin dieselfarkussa....
Itsellä on vuosien kokemus T4stä työkulkineena/-välineenä kaupungissa ja maantiellä eikä mitään pahaa sanottavaa.. Kaupunki oloissa monesti helpompi peuutella ahtaisiin paikkoihin kuin henkilöauto vaikka onkin isompi... selkeät ääriviivat ja kunnon peilit auttaa niin paljon.
Joo, työajossa itsellä myös ollut porttereita vanhempaa ja uudempaa korimallia (T5) ja ajamisesta ei ole pahaa sanottavaa, mutta jotenkin vain vierastan ajatusta että joka paikkaan ajellaan pakulla. :) Välillä tosiaan on useampikin kyydissä. Ja jos se hinta on esim max 5000€, niin ei sillä kovin kummoista pakua saa.
Kyllä se on vaan niin, että ne auton koneet kestää vaikka 700k kunhan niitä huolletaan.
- 300k ajettu auto on ns. täysin loppu ja vainaa, jos sille ei koko 300k aikana ole mitään kummempaa huoltoa suurempaa koskaan tehty.
Tolla budjetilla pyrkisin ostamaan mahdollisimman hyvän ajokin. Mä varmaan itse ostaisin mahdollisimman hyvän typ44 Lötkön, C4 100:sen, B4 korisen Passatin tms.
- Ylläpito ei ole kovin kallista välttämättä, ja hyvällä tuurilla voi löytää ihan hyvän reilulla harrasteyksikölläkin, ja miksei halvemmallakin.
"Mahdollisimman uusi", helvetisti ajettu, nettiauton halvin setti taas vähän ahdistaisi. Uudempien autojen ylläpitokulut kuitenkin on niin hitosti kovempia, siihen lisäksi vielä se, että arvo laskee.. ja vuoden päästä paljon+35k ajettu perusauto voi olla vielä vaikeampi päästä eroon.
- 300k ajettu auto on ns. täysin loppu ja vainaa, jos sille ei koko 300k aikana ole mitään kummempaa huoltoa suurempaa koskaan tehty.
Tolla budjetilla pyrkisin ostamaan mahdollisimman hyvän ajokin. Mä varmaan itse ostaisin mahdollisimman hyvän typ44 Lötkön, C4 100:sen, B4 korisen Passatin tms.
- Ylläpito ei ole kovin kallista välttämättä, ja hyvällä tuurilla voi löytää ihan hyvän reilulla harrasteyksikölläkin, ja miksei halvemmallakin.
"Mahdollisimman uusi", helvetisti ajettu, nettiauton halvin setti taas vähän ahdistaisi. Uudempien autojen ylläpitokulut kuitenkin on niin hitosti kovempia, siihen lisäksi vielä se, että arvo laskee.. ja vuoden päästä paljon+35k ajettu perusauto voi olla vielä vaikeampi päästä eroon.
Viimeksi muokannut weasel, 6.11.2013 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Soittelin Audin myyjän kanssa ja tuntui rehdiltä kaverilta (selvisi että on kaverini työkaveri, n. 55v). Oli itse hakenut saksasta 7 vuotta sitten, saksass ollut yhdellä omistajalla ja suomessa vain hänellä. Kaikki huollot ok ja pieniä korjauksia tietty tehty, mutta nokkaremottia ei ole tarvinut vielä tehdä. Sovin huomiselle koeajot, sitten selviää lisää...
Kiitokset monipuolisista vastauksista.
Muoks, niin minkälaista ensioiretta mahdollisesti edessä oleva nokkaremppa aiheuttaa? Kun eikös tuo ole muutenkin aika karkeakäyntinen "sepelimylly" varsinkin kylmänä??
Kiitokset monipuolisista vastauksista.
Muoks, niin minkälaista ensioiretta mahdollisesti edessä oleva nokkaremppa aiheuttaa? Kun eikös tuo ole muutenkin aika karkeakäyntinen "sepelimylly" varsinkin kylmänä??
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Jos rakentamaan alat, niin oletettavasti terveet kädet ja jalat löytyy. Itse jättäisin sillä perusteella nuo tuon verran ajetut tomaatit ostamatta. Voihan ne kestää vaan voi olla kestämättäkin. Noista nokista ja syöttöpumppuvioista löytyy searchilla ja guugelilla lähes rajattomasti tietoa. En ostaisi tuon verta ajettua jos ei nokkia ole vaihdettu. Kuitenkin sen verran kallis remppa...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
jiisimula
911 Carrera 4, 100 2,3E q, 100 2,2E
Uusi viestiLähetetty: 5.11.2013 20:57 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Kyllä se on vaan niin, että ne auton koneet kestää vaikka 700k kunhan niitä huolletaan.
- 300k ajettu auto on ns. täysin loppu ja vainaa, jos sille ei koko 300k aikana ole mitään kummempaa huoltoa suurempaa koskaan tehty.
30-35k budjetilla pyrkisin ostamaan mahdollisimman hyvän ajokin. Mä varmaan itse ostaisin mahdollisimman hyvän typ44 Lötkön, C4 100:sen, B4 korisen Passatin tms.
- Ylläpito ei ole kovin kallista välttämättä, ja hyvällä tuurilla voi löytää ihan hyvän reilulla harrasteyksikölläkin, ja miksei halvemmallakin.
"Mahdollisimman uusi", helvetisti ajettu, nettiauton halvin setti taas vähän ahdistaisi. Uudempien autojen ylläpitokulut kuitenkin on niin hitosti kovempia, siihen lisäksi vielä se, että arvo laskee.. ja vuoden päästä paljon+35k ajettu perusauto voi olla vielä vaikeampi päästä eroon.
Viikko takaperin oli ihan uutisissa. Tuohon jiisimula:n listaan vielä B3/4 diudi, bensiinikoneellakaan ei mikään kallis pidettävä.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
No jos nokat hilppeineen saa n.600 eurolla ja homman joutuu teettämään jossain pajalla, niin äkkiä se tonni menee. On se minusta kolmen tonnin autoon aika kallis remppa.
http://www.ebay.de/itm/Nockenwellen-Kit ... 0881165625
E: Korjaamolla jos teettää kotimaasta hankituilla osilla niin lienee se 1500€ vähintään kustannus...
http://www.ebay.de/itm/Nockenwellen-Kit ... 0881165625
E: Korjaamolla jos teettää kotimaasta hankituilla osilla niin lienee se 1500€ vähintään kustannus...
Joo, kyllä tuo ensimmäisen viestin audi ainakin tippui pois laskuista. Auton kun löi käymään niin piti kyllä niin karseeta meteliä et huhhuh... Paljon mahdollista että tuli juurikin venttiileistä/nokista. Semmoinen siritys ja kalkatus joka vähän vaimeni kun auto lämpes, mutta kyllä se kuului vielä ajaessakin. Lisäksi vaihdeloota nyki tasakaasulla aikalailla...
Noh, kahtotaan mitä löytyy :)
Noh, kahtotaan mitä löytyy :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa