Halpa auto rakentamisen ajaksi

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Jusu 78
-
Viestit: 15
Liittynyt: 17.4.2009 15:58

Halpa auto rakentamisen ajaksi

ViestiKirjoittaja Jusu 78 » 5.11.2013 14:40

Olis talon rakentaminen alkamassa ja ajattelin vaihtaa nykyisen auton reilusti halvempaan ja farmariin. Läheltä olis pari 3-4t€ hintaista rassia. Mitä ajatuksia? Esim miten noi koneet toimii +300tkm?? Onko jommassa kummassa odotettavissa enemmän ongelmia?

http://www.nettiauto.com/audi/a6/6037542
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6037312

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 5.11.2013 16:16

Nokka-akseli vikaa ollut ilmeisesti tuossa mallissa
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... li+ongelma

passatissa taas tukivarsi juttuja
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=79 ... tukivarret

Kaikki riippuu millasella huollolla autot on ollut. Voi olla 500tkm ajettu paremmassa kunnossa kuin 300tkm ajettu.
Kaikki riippuu siis onko korjattu kun on hajonnut vai huollettu etukäteen.

Koeajolla ja kuuntelemalla esim. konetta varmaan selviää enemmän.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 5.11.2013 16:32

Eipä tuo 1,9 pumpparikaan mikään pomminvarma ole nokkien suhteen.. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108111

Tukivarsihässäkkä taitaa olla molemmissa suunnilleen sama..

Mutta kuten edellä jo sanottu, niin kuulostelemalla ja "haistelemalla" vaan ratkaisuja tekemään, audiin saattaa hyvinkin olla jo tehtynä nokkaremppa..

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 5.11.2013 16:33

Homma T4 transporter/multivan. Voit tarvittaessa kuskata raksatavaraa huomattavasti helpommin kuin farmarilla.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 5.11.2013 17:23

Täältäkin ääni portterille. Ota 102hv versio suoraan jos mahtuu budjettiin.

Jusu 78
-
Viestit: 15
Liittynyt: 17.4.2009 15:58

ViestiKirjoittaja Jusu 78 » 5.11.2013 17:32

Portteriakin mietin, mutta pitäisi myös muuten ajella esim työajoa ja "siviiliajoa", jossa ei nyt aina viiitis ajella pakulla. Kilsoja tulee se 30-35tkm vuoteen.
Sitten se tavaroiden lastaus/ulosottaminen tuntuisi helpommalta kuomukärrystä, kuin sieltä peräkontista jossa seinät on vieressä ja lattia on sitten yleensä täys tavaraa... Kärry tulis varmaan pidettyä tyhjänä. :)

Mutta kiitos vastauksista, katsotaan miten homma etenee....

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 5.11.2013 17:37

Portteri on ihan hyvä ajaa ihan päivittäisessä ajossakin.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 5.11.2013 18:34

Ainut miinus jonka itse portterille keksin on istumapaikkojen määrä, jos on tarvetta mahtua enempi kuin 3 ihmistä :)
Tavaran kuskaukseen ehdottomasti kärryä käytännöllisempi vaihtoehto.
Ajettavuus hyvä kaikissa oloissa.
Käyttökulut todennäköisesti pienemmät kuin dieselfarkussa....

Itsellä on vuosien kokemus T4stä työkulkineena/-välineenä kaupungissa ja maantiellä eikä mitään pahaa sanottavaa.. Kaupunki oloissa monesti helpompi peuutella ahtaisiin paikkoihin kuin henkilöauto vaikka onkin isompi... selkeät ääriviivat ja kunnon peilit auttaa niin paljon.

Jusu 78
-
Viestit: 15
Liittynyt: 17.4.2009 15:58

ViestiKirjoittaja Jusu 78 » 5.11.2013 18:47

Joo, työajossa itsellä myös ollut porttereita vanhempaa ja uudempaa korimallia (T5) ja ajamisesta ei ole pahaa sanottavaa, mutta jotenkin vain vierastan ajatusta että joka paikkaan ajellaan pakulla. :) Välillä tosiaan on useampikin kyydissä. Ja jos se hinta on esim max 5000€, niin ei sillä kovin kummoista pakua saa.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 5.11.2013 19:34

Itse tein niin että hommasin farkku passatin ja rekisteröin sen pakuksi. Verot olemattomat, mahtuu hyvin tavaraa ja kuitenkin ajettavuus mukavampi kuin portterissa.
Perässä vielä koukku niin jos tarttee voi kiskoa myös kärryä.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 5.11.2013 20:57

Kyllä se on vaan niin, että ne auton koneet kestää vaikka 700k kunhan niitä huolletaan.
- 300k ajettu auto on ns. täysin loppu ja vainaa, jos sille ei koko 300k aikana ole mitään kummempaa huoltoa suurempaa koskaan tehty.

Tolla budjetilla pyrkisin ostamaan mahdollisimman hyvän ajokin. Mä varmaan itse ostaisin mahdollisimman hyvän typ44 Lötkön, C4 100:sen, B4 korisen Passatin tms.
- Ylläpito ei ole kovin kallista välttämättä, ja hyvällä tuurilla voi löytää ihan hyvän reilulla harrasteyksikölläkin, ja miksei halvemmallakin.

"Mahdollisimman uusi", helvetisti ajettu, nettiauton halvin setti taas vähän ahdistaisi. Uudempien autojen ylläpitokulut kuitenkin on niin hitosti kovempia, siihen lisäksi vielä se, että arvo laskee.. ja vuoden päästä paljon+35k ajettu perusauto voi olla vielä vaikeampi päästä eroon.
Viimeksi muokannut weasel, 6.11.2013 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusu 78
-
Viestit: 15
Liittynyt: 17.4.2009 15:58

ViestiKirjoittaja Jusu 78 » 5.11.2013 22:00

Soittelin Audin myyjän kanssa ja tuntui rehdiltä kaverilta (selvisi että on kaverini työkaveri, n. 55v). Oli itse hakenut saksasta 7 vuotta sitten, saksass ollut yhdellä omistajalla ja suomessa vain hänellä. Kaikki huollot ok ja pieniä korjauksia tietty tehty, mutta nokkaremottia ei ole tarvinut vielä tehdä. Sovin huomiselle koeajot, sitten selviää lisää...
Kiitokset monipuolisista vastauksista.

Muoks, niin minkälaista ensioiretta mahdollisesti edessä oleva nokkaremppa aiheuttaa? Kun eikös tuo ole muutenkin aika karkeakäyntinen "sepelimylly" varsinkin kylmänä??

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 6.11.2013 8:19

Jos rakentamaan alat, niin oletettavasti terveet kädet ja jalat löytyy. Itse jättäisin sillä perusteella nuo tuon verran ajetut tomaatit ostamatta. Voihan ne kestää vaan voi olla kestämättäkin. Noista nokista ja syöttöpumppuvioista löytyy searchilla ja guugelilla lähes rajattomasti tietoa. En ostaisi tuon verta ajettua jos ei nokkia ole vaihdettu. Kuitenkin sen verran kallis remppa...

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 6.11.2013 10:03

jiisimula

911 Carrera 4, 100 2,3E q, 100 2,2E

Uusi viestiLähetetty: 5.11.2013 20:57 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Kyllä se on vaan niin, että ne auton koneet kestää vaikka 700k kunhan niitä huolletaan.
- 300k ajettu auto on ns. täysin loppu ja vainaa, jos sille ei koko 300k aikana ole mitään kummempaa huoltoa suurempaa koskaan tehty.

30-35k budjetilla pyrkisin ostamaan mahdollisimman hyvän ajokin. Mä varmaan itse ostaisin mahdollisimman hyvän typ44 Lötkön, C4 100:sen, B4 korisen Passatin tms.
- Ylläpito ei ole kovin kallista välttämättä, ja hyvällä tuurilla voi löytää ihan hyvän reilulla harrasteyksikölläkin, ja miksei halvemmallakin.

"Mahdollisimman uusi", helvetisti ajettu, nettiauton halvin setti taas vähän ahdistaisi. Uudempien autojen ylläpitokulut kuitenkin on niin hitosti kovempia, siihen lisäksi vielä se, että arvo laskee.. ja vuoden päästä paljon+35k ajettu perusauto voi olla vielä vaikeampi päästä eroon.


Viikko takaperin oli ihan uutisissa. Tuohon jiisimula:n listaan vielä B3/4 diudi, bensiinikoneellakaan ei mikään kallis pidettävä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.11.2013 17:32

ei taida itse nokkaremontti olla kallis mutta jos ehtii kannet rikkoa niin sitten maksaa

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 6.11.2013 18:35

No jos nokat hilppeineen saa n.600 eurolla ja homman joutuu teettämään jossain pajalla, niin äkkiä se tonni menee. On se minusta kolmen tonnin autoon aika kallis remppa.
http://www.ebay.de/itm/Nockenwellen-Kit ... 0881165625
E: Korjaamolla jos teettää kotimaasta hankituilla osilla niin lienee se 1500€ vähintään kustannus...

Jusu 78
-
Viestit: 15
Liittynyt: 17.4.2009 15:58

ViestiKirjoittaja Jusu 78 » 6.11.2013 19:14

Joo, kyllä tuo ensimmäisen viestin audi ainakin tippui pois laskuista. Auton kun löi käymään niin piti kyllä niin karseeta meteliä et huhhuh... Paljon mahdollista että tuli juurikin venttiileistä/nokista. Semmoinen siritys ja kalkatus joka vähän vaimeni kun auto lämpes, mutta kyllä se kuului vielä ajaessakin. Lisäksi vaihdeloota nyki tasakaasulla aikalailla...
Noh, kahtotaan mitä löytyy :)

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 6.11.2013 22:41

Anteeksi jiisimula, mutta onko sulla tullut pilkkuvirhe? 30-35k vai 3-3,5k? Jos k on sama kuin tuhat, niin melkoisia hintoja silti olet maksamassa mainitsemistasi autoista.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.11.2013 22:50

Ajomäärästä oli puhe... tai siis ajatus=) Hyvä huomio :)

Jultsu
-
Viestit: 2984
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.11.2013 5:45

Kyllä noita 97-99 vuosien 3B farkkupassatteja pitäis saada jo parilla tonnillakin, ihan hyväkuntoisiakin jopa. Noi jakajapumpulliset vehkeet ei juurikaan lahoa mihinkään, korkeintaan turbo leikkaa kiinni.

Jorrma
-
Viestit: 151
Liittynyt: 6.7.2004 23:25

ViestiKirjoittaja Jorrma » 9.11.2013 18:26

Itse pärjäsin raksa-ajan C-Kadetilla (700mk) ja peräkärryllä. Nythän ei edes 700€:lla saa leimattua C-Kadettia.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa