Auto Saksasta!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Auto Saksasta!
Kyllä, näitä keskusteluja on varmasti täälläkin miljoona, joten kaikki siitä valittavat voivat painua muualle inisemään.
Tarkoituksena olisi tuoda sellainen alle 2000 euron auto Saksan reissulta mukana ja tuo budjetti on tiukka, mutta sen sijaan se ei haittaa, vaikka auto olisi projekti, koska tuo on se, summa jonka saa ennen matkaa kasaan, mutta sitten korjaamiseen olisi varattuna pidempi aika, joten projekti hyväksytään.
mielesssäni on liikkunut Fiat Stilo Abarth noin 1500 eurolla, sillä hinnalla saa jo hyvin varustellun auton, tosin vaihteisto on nuissa ilmeisesti aina ollut ongelma. Myös Alfa Romeot ja MB CLK ovat liikkuneet mielessä ja tuolla samalla hinnalla.
Konsernin autoista olen katsellut Audi A3.sta 1.8 turbolla, turbo olisi sinänsä kiva, että siitä saisi tehoa irti jonkun verran. Toisaalta etsinnässä olisi kuitenkin mielellään vähä kulutuksinen auto, joten pitäisi keksiä muita autoja. Ainakin 2003- Seatit ja Fiatit ovat iha miellyttäviä, tosin Fiatit ovat Saksassa kohtuu kalliita.
En ole hirveänä katsellut, mutta vitos koppasta Golfia ei varmaan tuohon hintaan saa. Diesel ja bensa kumpikin menee, mutta ei mielellään automaatti, mutta kertokaa jotain mitä voisi tuoda ja tosiaan vaikka rahaa on vähän niin kyllä kai sieltä jonkun saa mihin ei aivan koko autoa tarvitse uusiksi laittaa.
Tarkoituksena olisi tuoda sellainen alle 2000 euron auto Saksan reissulta mukana ja tuo budjetti on tiukka, mutta sen sijaan se ei haittaa, vaikka auto olisi projekti, koska tuo on se, summa jonka saa ennen matkaa kasaan, mutta sitten korjaamiseen olisi varattuna pidempi aika, joten projekti hyväksytään.
mielesssäni on liikkunut Fiat Stilo Abarth noin 1500 eurolla, sillä hinnalla saa jo hyvin varustellun auton, tosin vaihteisto on nuissa ilmeisesti aina ollut ongelma. Myös Alfa Romeot ja MB CLK ovat liikkuneet mielessä ja tuolla samalla hinnalla.
Konsernin autoista olen katsellut Audi A3.sta 1.8 turbolla, turbo olisi sinänsä kiva, että siitä saisi tehoa irti jonkun verran. Toisaalta etsinnässä olisi kuitenkin mielellään vähä kulutuksinen auto, joten pitäisi keksiä muita autoja. Ainakin 2003- Seatit ja Fiatit ovat iha miellyttäviä, tosin Fiatit ovat Saksassa kohtuu kalliita.
En ole hirveänä katsellut, mutta vitos koppasta Golfia ei varmaan tuohon hintaan saa. Diesel ja bensa kumpikin menee, mutta ei mielellään automaatti, mutta kertokaa jotain mitä voisi tuoda ja tosiaan vaikka rahaa on vähän niin kyllä kai sieltä jonkun saa mihin ei aivan koko autoa tarvitse uusiksi laittaa.
-
- -
-
- -
-
- -
-
- -
Ymmärrän kyllä tuon, että tämä ei kuullosta kovin kannattavalta, mutta siis asia menee näin: Porukat on lähdössä Saksaa mahdollisesti syyslomalla ja pääsen mukaan itse osallistumatta mitenkään kuluihin. Sen takia kulut ovat niin pieniä. Lisäksi isää kiinnostaa auton hakeminen Saksasta, mutta koska muilla ei ole tarvetta nyt autolle niin ajattelimme kokeeksi käydä etsimässä minulle jotain, mikä ei sinänsä haittaa, vaikka olisikin virheostos.
Tiedän, että mm. tuota Audia löytyy paljon kalliimmalla, jos haluaa laadu yksilön, mutta kokemuksesta osaan sanoa, että vaikka halpa ei ole aina paras, niin kyllä sitä äkkiä löytää jotain mikä toimii niinkuin pitää, tai ainakin sellaisen johon ei remonttia tarvitse tehdä hirveänä.
Itse tosiaan harkitsin Audi a3 1.8t:tä, joka maksaisin noin 1200-1500 ja siihen se about 900 euroa veroja päälle ja sen jälkeen kun auto on rahdattu suomeen, siitä aletaan ajan kanssa tekemään itselle sopivaa, mm. stereot, maalipinta, ahtopaineet, pakoputki...
Tiedän, että mm. tuota Audia löytyy paljon kalliimmalla, jos haluaa laadu yksilön, mutta kokemuksesta osaan sanoa, että vaikka halpa ei ole aina paras, niin kyllä sitä äkkiä löytää jotain mikä toimii niinkuin pitää, tai ainakin sellaisen johon ei remonttia tarvitse tehdä hirveänä.
Itse tosiaan harkitsin Audi a3 1.8t:tä, joka maksaisin noin 1200-1500 ja siihen se about 900 euroa veroja päälle ja sen jälkeen kun auto on rahdattu suomeen, siitä aletaan ajan kanssa tekemään itselle sopivaa, mm. stereot, maalipinta, ahtopaineet, pakoputki...
-
- -
Onko perusasiat kunnossa?
Eli osaatteko puhua saksaa?? Äkkiä katsottuna tuohon hintaluokkaan kuuluvat kulkineet ovat aika moni niin yksityisten myynnnissä. Itse en saanut kuin 1 ainoan vastauksen kun pistinsähköpostia,tekstiviestiä sekä Saksaksi että Englanniksi. Ja sekin kehenkä sain yhteyden niin myynti artikkeli oli paikanpäällä nähtynä aikas ruoska. (en voinut ajatella että lähtisin edes koittaan ajamalla mihinkään)
Liikkeet tai sanotaanko häkkimyyjät ovat keskimäärin muita kuin "saksalaisia" ja heidän kanssaan voi ehkä pystyä kommunikoimaan englanniksikin sikäli hyvin käy.
Sikäli auto sitten löytyy ja kaupat saat tehtyä niin itse olen suosinut exportti kilpiä (niin sanotut punapäiset kilvet monestakin syystä vaikka ovat hintavammat kuin keltapäiset jotka ovat käsittääkseni ensisijaisesti tarkoitettu saksan siäiseen siirtoon. Näistä ei itsellä mitään kokemuksia) punapäisillä voi sitten suhata rauhassa ihan missä vaan Eu:n alueella + muutamassa muussakin maassa.
Exporttikilvet kun ottaa niin siinä tarkistetaan auto että on se mitä papereissa lukee ja myyjällä on OIKEUS auto myydä (ettei ole varastettu yms...)
Mielelllään myös sellainen yksilö jossa ON katsastus voimassa niin siinä hieman säästää kun täällä alkaa reksiteröinti katsastuksen.
Ja hei ulkomaalaisella pankkikortilla automaatista käteisnoston raja on 200 euroa kerta ja setelistä yleesä eka 100 euroa oli 50 seteleinä ja loput 20 10 ja 5 seteleinä.....;)
Ai niin kyllä itselleni auton löysin ja kohtuu rahaan. Oli 1 omistaja ennestään, katsastus voimassa ja kohtuu kilometreillä . Nyt noin vuosi takana ja 40.000km auto pelittää niinkuin pitääkin ja kaikki edelleen ok :)
Liikkeet tai sanotaanko häkkimyyjät ovat keskimäärin muita kuin "saksalaisia" ja heidän kanssaan voi ehkä pystyä kommunikoimaan englanniksikin sikäli hyvin käy.
Sikäli auto sitten löytyy ja kaupat saat tehtyä niin itse olen suosinut exportti kilpiä (niin sanotut punapäiset kilvet monestakin syystä vaikka ovat hintavammat kuin keltapäiset jotka ovat käsittääkseni ensisijaisesti tarkoitettu saksan siäiseen siirtoon. Näistä ei itsellä mitään kokemuksia) punapäisillä voi sitten suhata rauhassa ihan missä vaan Eu:n alueella + muutamassa muussakin maassa.
Exporttikilvet kun ottaa niin siinä tarkistetaan auto että on se mitä papereissa lukee ja myyjällä on OIKEUS auto myydä (ettei ole varastettu yms...)
Mielelllään myös sellainen yksilö jossa ON katsastus voimassa niin siinä hieman säästää kun täällä alkaa reksiteröinti katsastuksen.
Ja hei ulkomaalaisella pankkikortilla automaatista käteisnoston raja on 200 euroa kerta ja setelistä yleesä eka 100 euroa oli 50 seteleinä ja loput 20 10 ja 5 seteleinä.....;)
Ai niin kyllä itselleni auton löysin ja kohtuu rahaan. Oli 1 omistaja ennestään, katsastus voimassa ja kohtuu kilometreillä . Nyt noin vuosi takana ja 40.000km auto pelittää niinkuin pitääkin ja kaikki edelleen ok :)
-
- -
Nämä punapäiset kilvet on ilmeisesti sellaisia, että ne otetaan vaikkapa kuukaudeksi ja sitten saa rällätä vaikka Suomessakin niillä, käsitinkö oikein? Jostain luin, että ne maksaisivat noin 10 euroa per päivä, mutta saattoi olla vanhakin juttu. Kuinkas äkkiä veropäätös tulee?
Kiitoksia, että olette kertoneet jotain perustietoa! Itse olen miettinyt, että joko koneella maksaisi, liekkö tämä sitten kovin yleistä tuollapäin autokaupoissa, tai yksinkertaisesti nostaa summa Suomesta ja laittaa johonkin hyvää talteen, eli muualle kuin lompakkoon. Mites muuten Saksassa on varkaiden laita, riittääkö se, että laittaa vaikka hanskalokeroon vai pitääkö rahat tunkea jonnekkin vararengaskoteloon tai muuhun rööriin, että pysyvät tallessa?
Kiitoksia, että olette kertoneet jotain perustietoa! Itse olen miettinyt, että joko koneella maksaisi, liekkö tämä sitten kovin yleistä tuollapäin autokaupoissa, tai yksinkertaisesti nostaa summa Suomesta ja laittaa johonkin hyvää talteen, eli muualle kuin lompakkoon. Mites muuten Saksassa on varkaiden laita, riittääkö se, että laittaa vaikka hanskalokeroon vai pitääkö rahat tunkea jonnekkin vararengaskoteloon tai muuhun rööriin, että pysyvät tallessa?
Tilisiirrossa kestää ainakin yksi täysi arkipäivä, eli se ei ole varteenotettava vaihtoehto. Autokaupoissa varmaan käy kortti, mutta jos yksityiseltä ostat niin...
Eiköhän ne rahat pysy jemmassa autossa vaikkapa varapyöräkotelon sisällä kirjekuoressa. Lompakossa en lähtisi kahta tonnia kantamaan edes suomessa.
Eiköhän ne rahat pysy jemmassa autossa vaikkapa varapyöräkotelon sisällä kirjekuoressa. Lompakossa en lähtisi kahta tonnia kantamaan edes suomessa.
-
- -
Yksityisen kanssa asioidessa tosiaan tarkoitin tuota tilinsiirtoa. Suomessa asioidessa olen nähnyt, että ainakin yksityiset ja pienemmät liikkeen suostuvat tällaiseen, että maksetaan tilinsiirrolla ja näytetään myyjälle, että maksu lähti, tosin ymmärrettävästi tämä taitaa olla ulkomaalaisen kanssa hiukan epämääräinen juttu, kun alkaa tarkemmin miettimään.
-
- -
- Viesti:
-
- -
Tilisiirto ei käsittääkseni ole hyvä vaihtoehto, koska Saksassa on ainakin ollut ennen sellainen systeemi että tilisiirron on voinut perua niin kauan kun Se ei ole tililtä lähtenyt. Eli ennen on pitänyt varata Se 2-3 päivää rahan näkymiseen vastapuolen tilillä. Kai nyt ibanien aikana voi toimia paremmin.
Saksassa käteinen on muutenkin edelleen yleinen maksuväline. Ainakin joku aika sitte jokin paikallinen gigantti ei kelpuuttanut korttia ollenkaan :) Kyllä siellä rahat taskussa voi hengissä selvitä.
Saksassa käteinen on muutenkin edelleen yleinen maksuväline. Ainakin joku aika sitte jokin paikallinen gigantti ei kelpuuttanut korttia ollenkaan :) Kyllä siellä rahat taskussa voi hengissä selvitä.
-
- -
Äkkiseltään tuntuis aika hurjalta lähteä tuolla saksan autobaanoilla paahtamaan tuommoisella mobile.de:n hinnat alkaen audi a3:lla. Nettiautossakin noita alkaa turbona saamaan alle 3k€:n. Tietysti jos haluaa vartavasten nähdä vaivaa auton hankkimiseen niin silloin se sitten kannattaa varmaan hakea saksasta.
Maksu helpointa käteisellä, rahat mukaan lähtiessä. Kilvet saa helposti, yleensä myyjä yksityinenkin auttaa, jos saksa ei taivu, keltaiset 5 päivän kilvet ja vakuutus noin 75€, vakuutus adac tai netistä suoraan https://www.kurzzeit-evb.de/ . Vakuutus pitää olla ennen kilpien hakua, sivuilta saa myös vakuutuksen joka voimassa useissa euroopan maissa, normaalisti yleisin "kilpivakuutus vain voimassa saksassa" tai sitten otat vihreän kortin omalta yhtiöltä mukaan.
-
- -
Eräs tuttu hakikin Saksasta bemarin ja meinasi, että myyjä hoiti kaikki nämä kilpi sun muut höskät. Tietty toi Audi saattaa olla ihan mitä vaan, mutta voi sieltä joku parempikin niiden seasta löytyä. Lisäksi olen tutkiskellut Seat Ibiza ja Cordoba valikoimaa, mutta tekeekö tuollasella 1.2 tai 1.4 litrasella autolla mitään? Mut tuntien sieltä kuitenkin voi tulla ihan mikä vaan peli mukaan, vaikka lähdettäisiin jotain tiettyä katsomaan.
-
- -
Lupo voi yleensäkin olla melko hyvä auto tuoda, mutta varmasti kannattaa tuoda samantien joku jolla ei ole hirveänä ajettu. Mitenhän tuon Lupon arvo muuttuu, jos sille tekee Suomessa jotain pientä maalipinnalle ja stereoilla sun muuta, eli tekee siitä tietyllä tapaa paremman käyttöauton joka herättää huomiota, lähteekö ostajat vai miten? Onko Lupo tietyllä tapaa keräilijöiden auto?
Samaan syssyyn heitä kysymyksen, onko Lupon muovisemman näköinen seuraaja Fox yhtään järkevä tuota? Mutta tässä tosiaan päästiin siihen toiseen juttuun jota mietin, jos en löydä itselle sitä kaikken parasta auto niin tuoda sitten joku jolla jaksaa ajaa edes jonkin aikaa, mutta on samalla hyvä sijoitus.
Samaan syssyyn heitä kysymyksen, onko Lupon muovisemman näköinen seuraaja Fox yhtään järkevä tuota? Mutta tässä tosiaan päästiin siihen toiseen juttuun jota mietin, jos en löydä itselle sitä kaikken parasta auto niin tuoda sitten joku jolla jaksaa ajaa edes jonkin aikaa, mutta on samalla hyvä sijoitus.
Jaa-a. Yleensä nuo jengin "parantelut" tarkoittaa käänteisessä suhteessa arvon alenemista. Itse en ainakaan lämpene autolle joka on ollut jonkun ensimmäinen harjoituskohde autohifien ja maalauksen parissa.
Ei tuo kai mikään keräilijöiden auto ole, enemmänkin pihien. Pitäisi kulkea maantiellä jopa alle kolmellakin litralla (nykyaikaiset kapeat renkaat)
Ei tuo kai mikään keräilijöiden auto ole, enemmänkin pihien. Pitäisi kulkea maantiellä jopa alle kolmellakin litralla (nykyaikaiset kapeat renkaat)
-
- -
-
- -
Edelleen on tarkoitus syyslomalla lähteä, jos vain pääsee. Nyt ykkösehdokas on Lupo 1.4 TDI, koska aloin miettimään jo tuota pienempää Lupoa, mutta haluan autoni manuaalina. Toki joku muukin voi olla ehdolla ja esimerkiksi neloskoppasta TDI Golfia olen harkinnut, mutta ne ei nyt hirveän paljo halvempia ole kuin Suomessa, tosin hieman vähemmän ajettuja. Ihmetyttää kyllä miten Diesel Bemarit on niin kalliita verrattuna Suomen hintoihin ja tarkoitan lähinnä noita hinnat alkaen-yksilöitä.
Toi Lupo tulisi olemaan lähinnä sellainen harrastelukohde, eli vähän samaa kuin mitä monet Lupot täällä, mutta pienellä budjetilla mentäisiin.
Toi Lupo tulisi olemaan lähinnä sellainen harrastelukohde, eli vähän samaa kuin mitä monet Lupot täällä, mutta pienellä budjetilla mentäisiin.
Lainataan vähän topiccia ja annetaan uusia ideoita:
Millainen on Polo Cross? -löytyykö mitään kokemuksia? CrossPolo 9N , Facelift 9N3
Näitä ei tunnu olevan kotimaassa kaupan, mutta tuollainen kauppakassi voisi hyvinkin olla rouvalle mieleen, kun kriteereinä tuntuu olevan 5-ovinen pikkuauto ja "korkea" sellainen. Mielipiteitä?
Millainen on Polo Cross? -löytyykö mitään kokemuksia? CrossPolo 9N , Facelift 9N3
Näitä ei tunnu olevan kotimaassa kaupan, mutta tuollainen kauppakassi voisi hyvinkin olla rouvalle mieleen, kun kriteereinä tuntuu olevan 5-ovinen pikkuauto ja "korkea" sellainen. Mielipiteitä?
-
- -
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”