Polttoaineiden hinnat kun ovat mitä ovat tänäpäivänä, niin aattelin pyytää teiltä kokeneemmilta autoilijoilta vähän vinkkejä edullisempaan liikkumiseen.
Paljonko pitää ajaa vuositasolla, jotta dieselillä liikkuminen olisi järkevämpää
*esim. jos autona olisi vaikka 1,9tdi Bora/Golf Mk4
Sitten kysyisin ihan mielenkiinnosta kokemuksia tästä e85 bensasta?
Onko kokemuksia tästä flexfuelin muunnossarjasta, sen käyttökustannuksista ja ennenkaikkea ajettavuudesta?
Bensa, diesel vai E85
Valvoja: ffp jäsenet
Riippuu myös auton iästä. Mulla esim. on -96 Passat farkku. Laskin polttoainekulut bensalle ja dieselille +vero, niin henkilömallissa dieselvero kuittautuu n. 16tkm jälkeen ja pakuna suunnilleen 1tkm jälkeen.Laskuissa pidin polttoaineiden litrahinnan erona 15 centtiä ja kulutuksen erona 2l/100 km.
Joku saattaa puutuua näihin, että 1.2 litrainen Polo kuluttaa vähemmän, kuin mun Passat, mutta sepä ei olekkaan samanlainen auto ollenkaan, vaan vertailuna käytän tietysti samantehoista ja -kokoista autoa. Mulle tuo riitti tarkkuudeksi, kun ajan n. 25tkm vuodessa, niin varmasti mun on edullisempi ajaa dieselillä. Eikä bensa-autossa ole sitä ihanaa dieselin vääntöä.
Huoltokustannuksia en ole laskenut, kun huollot teen itse, eikä niissä järin suurta eroa ole, oli kyseessä bensa- tai dieselauto. Silloin, jos käyttää autonsa vaikka merkkihuollossa, vaikutta se kilometrikustannuksiin, varsinkin uudemmassa autossa.
Joku saattaa puutuua näihin, että 1.2 litrainen Polo kuluttaa vähemmän, kuin mun Passat, mutta sepä ei olekkaan samanlainen auto ollenkaan, vaan vertailuna käytän tietysti samantehoista ja -kokoista autoa. Mulle tuo riitti tarkkuudeksi, kun ajan n. 25tkm vuodessa, niin varmasti mun on edullisempi ajaa dieselillä. Eikä bensa-autossa ole sitä ihanaa dieselin vääntöä.
Huoltokustannuksia en ole laskenut, kun huollot teen itse, eikä niissä järin suurta eroa ole, oli kyseessä bensa- tai dieselauto. Silloin, jos käyttää autonsa vaikka merkkihuollossa, vaikutta se kilometrikustannuksiin, varsinkin uudemmassa autossa.
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
No eihän ole.
Mulle maksaa 13e päivittäin polttoainekuluina käydä omalla raksapakulla 150km lenkki töissä. Vr6:lla tuo lenkki maksaa 27e. Eli golfi on halvempi ensimmäisten 600km jälkeen, vaikka otetaan dsl-vero huomioon. Golfissa tehoa lähes tuplaten enemmän, jos nyt joku niistä alkaa hieromaan.
Summasummaarum.
En näe topickin kysymykseen juuri vaihtoehtoja.
Autoilu voi olla halpaa, jos sen tekee oikein. Ihanteellisin vaihtoehto tähän olisi vaikkapa farkkupaku-G4, vähän piristetyllä jakajapumppu-tdi:llä. Näissä jopa se kaikkien vöyhkäämä ilmastointikin optiona. Kulutus 4.5-5litr/100km ja liekö dsl-vero 60-70e.
Mulle maksaa 13e päivittäin polttoainekuluina käydä omalla raksapakulla 150km lenkki töissä. Vr6:lla tuo lenkki maksaa 27e. Eli golfi on halvempi ensimmäisten 600km jälkeen, vaikka otetaan dsl-vero huomioon. Golfissa tehoa lähes tuplaten enemmän, jos nyt joku niistä alkaa hieromaan.
Summasummaarum.
En näe topickin kysymykseen juuri vaihtoehtoja.
Autoilu voi olla halpaa, jos sen tekee oikein. Ihanteellisin vaihtoehto tähän olisi vaikkapa farkkupaku-G4, vähän piristetyllä jakajapumppu-tdi:llä. Näissä jopa se kaikkien vöyhkäämä ilmastointikin optiona. Kulutus 4.5-5litr/100km ja liekö dsl-vero 60-70e.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa