Volkswagen Bora - Ensimmäinen autoni?
Valvoja: ffp jäsenet
Volkswagen Bora - Ensimmäinen autoni?
Mitäs mieltä täällä ollaan Borasta, onko kannattava ostos n. 2-4 tonnilla? Mitä pitäisi tietää ja mihin kiinnittää huomiota ostaessa autoa? Toivoisin mahdollisimman paljon tietoa tästä autosta ja jos joku keksii paremman vaihtoehdon niin kertokaa pois. Kiitoksia etukäteen!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Komppaan kyllä Piedroa, osta 8-venttiilinen niin selviät vähemmillä moottoriin liittyvillä murheilla. Itsellä oli -04 1.6 16 V, joka toimi hyvin siihen asti kunnes kaasuläppä karstoittui ja EGR meni tukkoon. Eli jos kuitenkin päädyt 16-venttiiliseen kannattaa ehdottomasti ajaa 98:lla. Moottoritieajossa rupesivat lyhyet välitykset = korkeat kierrokset ärsyttämään, nykyinen 2.0 TDI Jetta aavikkovälityksillä on siinä mielessä mukavampi. Muuten Bora oli ihan mukava peli, tosin oli aika vähän ajettu meiltä lähtiessä (117 tkm) ja hyvin hoidettu (suvussa uudesta asti).
Itellä 165 tkm ajettu -03 BCB koneinen ERT laatikolla. Kosla tuli mulle 70 tkm ajettuna ja heti niin pian kuin mahdollista aloin käyttään 98:a. Ei mitään ongelmia kaasuläpän ja EGR:n kanssa. Perushuolloilla pärjää pitkälle, jos käytät 15 tkm huoltoväliä niin tällöin koneeseen kelpaavia öljyjä tuolle vaihtovälille on hyvin tarjolla. Tätä 15 tkm huoltoväliä suosittelen ainakin itse. Mahdollisia vikoja mitä on odotettavissa on lasinnostimien hajoaminen, lukot voi vittuilla, kallistuksen vakaajan runkokumet joudut ehkä vaihtamaan. Kotitesteri vikakoodien lukuun on myös hyvä hankinta jos auton sielunelämä vähänkään kiinnostaa.
Huoltohommista:
-15 tkm välein tai kerran vuodessa öljyt
-30 tkm välein ilmansuodatin
-60 tkm välein tulpat
-90 tkm välein tai viis vuotta jakopään remmi
-parin vuoden välein jarrunesteet
Raitisilmasuodattimen vaihdan pari kertaa vuodessa kun ei maksa paljoa ja on helpohko vaihtaa. Polttoainesuodattimen vaihto (tankin vieressä auton alla) ei kuulu huolto-ohjelmaan mutta suosittelen vaihtoa 60 tkm välein. Tuon polttoaine suodattimen vaihdon on valmistaja tarkottanu tapahtuvaksi vain sillon jos alkaa ongelmia esiintymään. Ainakin paikallinen merkkiliike vaihtaa sen 60 tkm välein oma-alotteisesti.
Huoltohommista:
-15 tkm välein tai kerran vuodessa öljyt
-30 tkm välein ilmansuodatin
-60 tkm välein tulpat
-90 tkm välein tai viis vuotta jakopään remmi
-parin vuoden välein jarrunesteet
Raitisilmasuodattimen vaihdan pari kertaa vuodessa kun ei maksa paljoa ja on helpohko vaihtaa. Polttoainesuodattimen vaihto (tankin vieressä auton alla) ei kuulu huolto-ohjelmaan mutta suosittelen vaihtoa 60 tkm välein. Tuon polttoaine suodattimen vaihdon on valmistaja tarkottanu tapahtuvaksi vain sillon jos alkaa ongelmia esiintymään. Ainakin paikallinen merkkiliike vaihtaa sen 60 tkm välein oma-alotteisesti.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa