Passat 3.2 FSI
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3.2 FSI
Ilmeisesti otsikon mukainen kulkupeli lienee harvinainen, söörtsilläkään ei juur mitään löytyny. Eli onko jollakulla kokemuksia kyseisestä pelistä, 3C passatt iitsessään varsin tuttu peli, mutta vain dieselinä. Onko tuo kone luja, minkälaiset huolto ja bensakulut lähinnä kiinnostaa. Ei varmasti ole persaukisten peli, mutta täällä Finlandiassa eläminen muutenkaan ole.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
A3 on Samalla konella me meinattin ostaa mut päästöt meni hurjan isoksi..aika arvokasta on korjata kun tarvii..mut mikä ei olis..Tuttavalla oli vuoden verran farkku passatti 3.2. 4 motion..aluksi oli hyvä mut sit tuli pientä vikaa..ja ei saatu 4pyörä suuntausta tehtyä niin kyllästy siihen ja vaihto pois..Mut jos ostat niin osta 07 eten päin..
Tuostakin löytyy montaa eri tietoa, minun käsittääkseni passatissa on ihan omalla koodilla kone, esim. kaikki audin koneet on eri. R32 voi ollakkin sama... Eli passatti ois AXZ, r32 on AXZ/BUB, a3: AXZ / BDB / BMJ / BUB. Ottaa näistä nyt selvää... nämä wikipediasta poimittua.
Tarkoitin lähinnä, että fyysisiltä mitoiltaan ja mekaniikaltaan sama 3.2 FSI 24V VR6. Jos on siis tuo 184kW versio. Eipä tuota FSI:nä taida muuta tehoversiota ollakaan (Vai oliko Touaregissa joku tehottomampi versio?).
Ja kyllähän tuon sinun tutkimuksesi mukaankin AXZ-moottoria löytyisi noista kaikista. Käsittääkseni nuo muut ovat fyysisesti ja mekaanisesti täysin vastaavia. Voi olla jotain kansi/saastelaite/yms pieniä eroja, mutta voidaan mielestäni puhua "samasta moottorista". Vähän niinkuin esim. jossain 163/180hp 1.8 Turbossa.
Tuossapa vielä iltalukemista. Pätee 3.2- ja 3.6-litraisiin 184- ja 206-kilowattisiin FSI VR6-moottoreihin. ;)
http://sandbox.enjoybeing.net/veedub/vw ... _study.pdf
Niin, tuota wikipediaa ihmettelinkin, sen mukaanhan AXZ ois myös A3... jostakin netin syövereistä löysin asiaa missä nimenomaan vannotettiin että passatilla on oma kone. Jostain syystä en enää sitä löydä, wikipediaankaan ei 100% voi luottaa. Ja en kyllä itse ymmärrä mikä tuossa 3C kopassa on niin yleistä vikaa että sitä yleisestikki parjataan ? Okei, käsijarrut vittuilee ensimmäisissä eli -06 vuotisissa, joissaki ollu "virtalukon" kans ongelmia, onko muita ? Kaikenkaikkiaan minusta vähempi ärsyttäviä pikkuvikoja kuin 3BG korisissa. Tietenki joku voi tähän nyt sotkea esim. 2.0TDI koneiden vikoja, jotka ei sinällään liity korimalliin mitenkään.
Jenkkimallin Passatissa oli oma koneensa(?). Jossain wikipediassa oli ilmoitettu eri iskun pituus ja poraus jenkkimallin Passatin 3.2 FSI moottoriin.
Euromallissa ilmeisesti sama kuin muissakin.
Ja mitä tuohon 3C Passatiin muuten tulee, niin löytyyhän sieltä keulalta mm. surullisen kuuluisat 103kW Siemens-suuttimelliset Dieselit (on niitä Boschilaisillakin toki).
Golfissa ja Jetassa esim. ko. moottorit ovat lähes poikkeuksetta Boschin suuttimilla. Että kyllä niissä huhuissa ihan jotain perääkin on. ;)
Euromallissa ilmeisesti sama kuin muissakin.
Ja mitä tuohon 3C Passatiin muuten tulee, niin löytyyhän sieltä keulalta mm. surullisen kuuluisat 103kW Siemens-suuttimelliset Dieselit (on niitä Boschilaisillakin toki).
Golfissa ja Jetassa esim. ko. moottorit ovat lähes poikkeuksetta Boschin suuttimilla. Että kyllä niissä huhuissa ihan jotain perääkin on. ;)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa