Katsastuksesta hylkäys, mitä korjata?
Valvoja: ffp jäsenet
Katsastuksesta hylkäys, mitä korjata?
Eli kävin tuossa pari päivää sitten katsastuttamassa auton ja seuraavista kohdista tuli selvä
hylkäys:
- Oikea raidetangonpää.
- Jarrulevyt takana oik. ja vas.
Korjauskehoitus:
Tuulilasi, halkeama näkökentässä.
Rekisterikilven valo ei pala.
Takapöntön ripustus pettänyt lähes kokonaan.
Joten hylkäykset nyt tietenkin pitää korjata uusintatarkastukseen, mutta miten on korjauskehoitusten laita. Pitääkö ne myös korjata tuohon uusintatarkastukseen? Uusintatarkastus on 1kk päästä. Tuulilasia ei paljoa huvittaisi vaihtaa kun pari vuotta sitten sen vaihdoin ja joku kivi/nasta sen taas pisti säröilemään viime talvena.
hylkäys:
- Oikea raidetangonpää.
- Jarrulevyt takana oik. ja vas.
Korjauskehoitus:
Tuulilasi, halkeama näkökentässä.
Rekisterikilven valo ei pala.
Takapöntön ripustus pettänyt lähes kokonaan.
Joten hylkäykset nyt tietenkin pitää korjata uusintatarkastukseen, mutta miten on korjauskehoitusten laita. Pitääkö ne myös korjata tuohon uusintatarkastukseen? Uusintatarkastus on 1kk päästä. Tuulilasia ei paljoa huvittaisi vaihtaa kun pari vuotta sitten sen vaihdoin ja joku kivi/nasta sen taas pisti säröilemään viime talvena.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuulilasia ei paljoa huvittaisi vaihtaa kun pari vuotta sitten sen vaihdoin ja joku kivi/nasta sen taas pisti säröilemään viime talvena.
Eiköhän sitten kannattaisi siirtyä tennareita kuluttamaan, jos ei autoa huvita pitää tieliikennekuntoisena...
Epäilen kanssa että uusintakatsastuksessa saattaa löytyä neljäskin korjauskehotuksen arvoinen vika, mikäli et korjaa yhtään korjauskehoituksen arvoista vikaa ennen uusintaa.
Neljännestä korjauskehoituksesta tulee uusinta, kolme saa olla. Tosin nekin merkitään nykyään järjestelmään, minkä poliisit näkee tien päällä.
^Ei mulle ainakaan koskaan uusinta näytössä ole tullut merkintää uusista vioista. Vaikka jotain on joskus saattanut löytyäkin.
Esim. Passatissa oli tukivarsista tullut hylsy ylemmän etummaisen tukivarren väljyydestä. Ja Uusinta näyttöön osa oli korjattu, mutta näytössä huomasivat että on myös hiukan väljyyttä havaittavissa ylemmässä takimmaisessa tangossa. Mutta eivät sitä mihinkään papereihin kyllä kirjanneet.
Tuulilasi hommasta olen samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan kanssa että ihan joka halkeamsta ei pitäisi korjauskehoitusta antaa. Ja kehoituksen tuleminen riippuukin ihan inssistä, kuun asennosta yms. tuulilasin osalta.
Esim. Passatissa oli tukivarsista tullut hylsy ylemmän etummaisen tukivarren väljyydestä. Ja Uusinta näyttöön osa oli korjattu, mutta näytössä huomasivat että on myös hiukan väljyyttä havaittavissa ylemmässä takimmaisessa tangossa. Mutta eivät sitä mihinkään papereihin kyllä kirjanneet.
Tuulilasi hommasta olen samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan kanssa että ihan joka halkeamsta ei pitäisi korjauskehoitusta antaa. Ja kehoituksen tuleminen riippuukin ihan inssistä, kuun asennosta yms. tuulilasin osalta.
Viimeksi muokannut matti.l, 21.10.2011 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^^No kyseisestä passatissa oli myös korjauskehoitus rekisterikilven valoista sekä tuulilasista edelleen voimissaan, kun uusinta näytössä kävin. Enkä tuota autoa nyt niin kauheana pommina noiden vikojen takia pidä.
Katsos kun tuulilasi meni samanlaisella säröllä läpi parista edellisestä katsastuksesta ilman merkintöjä korjauskehoituksesta, tosin edelleen se sama lasi tuossa on paikalla ja leimastakin tulee kohta vuosi :P Eikä taida se rekisterikilven valokaan vielä palaa. Joten samat korjauskehoitukset ovat edelleen päällä ja kohta pitäisi taas katsastaa. No eipä siinä samat korjauskehoitukset niistä edelleen tulee.
Voi tosin olla että jos korjauskehoitukset ovat tärkeämmistä paikoista kun noista niin voi ollakin nipompi katsuri. Mutta samoilla linjoilla olen jjj84 kanssa tuosta jälkitarkistuksesta. Eihän siinä edes katsota kuin nuo ko. viat. Ei autoa uudestaan läpikäydä muilta osin.
Katsos kun tuulilasi meni samanlaisella säröllä läpi parista edellisestä katsastuksesta ilman merkintöjä korjauskehoituksesta, tosin edelleen se sama lasi tuossa on paikalla ja leimastakin tulee kohta vuosi :P Eikä taida se rekisterikilven valokaan vielä palaa. Joten samat korjauskehoitukset ovat edelleen päällä ja kohta pitäisi taas katsastaa. No eipä siinä samat korjauskehoitukset niistä edelleen tulee.
Voi tosin olla että jos korjauskehoitukset ovat tärkeämmistä paikoista kun noista niin voi ollakin nipompi katsuri. Mutta samoilla linjoilla olen jjj84 kanssa tuosta jälkitarkistuksesta. Eihän siinä edes katsota kuin nuo ko. viat. Ei autoa uudestaan läpikäydä muilta osin.
poliisin suusta kuultua: Ei me voija jokaista palanutta hehkua valvoa tai tuulilasinvaihtoa seurata jos asiakas sanoo että vaihoin lasin mutta se meni uudelleen ni siinä on sana sanaa vastaan eikä resurssit riitä tämmösten asioiden tutkimiseen..
Että itse ainaki sanoisin että vaihoin käytetyn lasin itse paikoilleen ja se meni melkein heti rikki uudelleen ku eessä olevasta autosta lensi nasta siihen lasiin..
Rikkinäinen lasi on tietenkin osittain turvallisuusriski siinä mielessä että saattaa helpommin tulla sisään kolari tilanteessa jos on jo valmiiksi rikki.
Että itse ainaki sanoisin että vaihoin käytetyn lasin itse paikoilleen ja se meni melkein heti rikki uudelleen ku eessä olevasta autosta lensi nasta siihen lasiin..
Rikkinäinen lasi on tietenkin osittain turvallisuusriski siinä mielessä että saattaa helpommin tulla sisään kolari tilanteessa jos on jo valmiiksi rikki.
Eli tuolla perusteella korjauskehotusta ei tarvi ikinä korjata. Sanoo katastuksessa samaa.
Taitaa olla poliisista kiinni. Eihän nuo kaikki kalvoistakaan välitä
Edit: ja eikö se kuiten ole helpompi laittaa kuntoon ja ottaa puhtaat paperit niin ei oo mitään epäselvyyttä asioista.
Ja jos pelkää tuulilasin halkeamista noin paljon niin kannattaa myydä auto pois ja alkaa vaikka pyöräileen. Tosin pyöräkin voi mennä rikki
Taitaa olla poliisista kiinni. Eihän nuo kaikki kalvoistakaan välitä
Edit: ja eikö se kuiten ole helpompi laittaa kuntoon ja ottaa puhtaat paperit niin ei oo mitään epäselvyyttä asioista.
Ja jos pelkää tuulilasin halkeamista noin paljon niin kannattaa myydä auto pois ja alkaa vaikka pyöräileen. Tosin pyöräkin voi mennä rikki
Edit: ja eikö se kuiten ole helpompi laittaa kuntoon ja ottaa puhtaat paperit niin ei oo mitään epäselvyyttä asioista.
Ja jos pelkää tuulilasin halkeamista noin paljon niin kannattaa myydä auto pois ja alkaa vaikka pyöräileen. Tosin pyöräkin voi mennä rikki
Hyvä vaihtoehto. Olen tuota harkinnutkin että auton myisin pois koska kuljen jo nyt pyörällä, kaupassa käyn autolla ja sitten jos tulee tarvetta pidemmälle reissulle. Olenkin miettinyt että auton voisi pistää uusintatarkastuksen jälkeen myyntiin.
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
Pykälien? mukaanhan tuulilasin joka on osana korin kantavaa rakennetta(liimalasi) ei saa olla vioittunut.
Kannattaa ne huomautuksetkin laittaa mahdollisuuksien mukaan. Seuraa vain turhaa selittelyä tien päällä jos ei ole korjattu vikaa joka on rekisteriotteeseen merkitty päivämäärällä.
Ainaki Hämeenlinnan kupeella on pariin otteeseen todettu liikkuvat turhan virkaintoisiksi -> tarrakilvillä kotiin reissusta... (Kyseessä ei kuitenkaan ollut suoraan liikenneturvallisuutta vaarantava seikka.) Toisella kerralla oli kyseessä vieläpä lamppu joka oli vaihdettu ajallaan mutta palanut uudelleen korjauksen jälkeen.
Kannattaa ne huomautuksetkin laittaa mahdollisuuksien mukaan. Seuraa vain turhaa selittelyä tien päällä jos ei ole korjattu vikaa joka on rekisteriotteeseen merkitty päivämäärällä.
Ainaki Hämeenlinnan kupeella on pariin otteeseen todettu liikkuvat turhan virkaintoisiksi -> tarrakilvillä kotiin reissusta... (Kyseessä ei kuitenkaan ollut suoraan liikenneturvallisuutta vaarantava seikka.) Toisella kerralla oli kyseessä vieläpä lamppu joka oli vaihdettu ajallaan mutta palanut uudelleen korjauksen jälkeen.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa