Passattia hankkimassa
Valvoja: ffp jäsenet
Passattia hankkimassa
Pitkään jatkuneen opelismin jälkeen olen harkinnu 3b passatin hankkimista käyttökulkineeksi ja opeli jäisi harrasteeksi. Mitä kaikkea otan huomioon kun katselen 1.8t koneista ko. kulkinetta? Ja tietääkö joku tästä yksilöstä jotain? http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4211768
Tukivarrethan on kulutustavaraa tässä korimallissa, varsinkin jos hiekkateitä joutuu ajelemaan, vahvistettuja varsisarjoja saa kylläkin. Itse katselin suosiolla tolla 2.8 v6 koneella olevaa, vievät saman verran ainetta, vääntöä ihan kivasti ja plussana ehdottomasti nelivetoisuus! Yleensä myös ihan hyvin varusteltuja autoja, mutta itselleni oli tärkeää löytää manuaali, ei oikein tippi laatikot napannu (pelotti). Tuota 2.8 30v konetta on pidetty myös varsin luotettavana moottorina.
Etenkin vanhemmissa autoissa kunto ei ole juurikaan riippuvainen mittaristossa oleviin numeroihin. Peruskuntoinen parisatkua ajettu voi vaatia enempi korhausta/huoltoa kun vähän enemmän ajettu johon on hiljattain jo jouduttu suunnilleen kaikki laittamaan. Yleinen hintataso määrää käyvän myyntihinnan ja useinkaan kalliit remontit ei näy hinnassa, olipa ne tehty tai justiin tulossa. Ahtimen, kytkimen, jakopään ja öljypumpun vaihtoon saa varautua jos ei niitä ole +200tkm ajettuun tehty. Ja tietysti normaalit tukivarsi-, jarru-,vetari-, pyöränlakakeri- sekä iskariremontit.
3B tbo ja 3BG tbo:n omistaneena luonnehtisin että hyvin tilaa, hyviä ajaa toimiessaan mutta kalliita pitää. Jatkuvien pikkuvikojen metsästyskessä saattaa säästää jokusen euron jos on itsellä vagcom ;)
3B tbo ja 3BG tbo:n omistaneena luonnehtisin että hyvin tilaa, hyviä ajaa toimiessaan mutta kalliita pitää. Jatkuvien pikkuvikojen metsästyskessä saattaa säästää jokusen euron jos on itsellä vagcom ;)
V-koneissa usein runsasta öljyvuotoa jakopäästä ja melko persoja öljynkulutuksen suhteen. Mielestäni 1.8T moottorisella pääsee alle 10L/100km toisin kuin 2.8:lla. Huohotinputket +10 v. ikäisissä vaihtokunnossa myös rivikoneisissa. 1.8T tarkka öljynpaineista, imusihti tukkeutuu öljykarstasta varsinkin LL-historialla.
Mites noissa nuo automaatti askit kestää? Johtuuko se laatikon kestämättömyydestä vai mistä kun esim. tuola Bsr:n sivuilla ainoastaan tuota stage 1 tarjotaan ja muissa lukee että manual transmission required? Ja ei kai tuommonen 1.8 nyt oikeasti voi mitenkään mahdottomasti bensaa viedä? Kun onhan sillä kulutuksellakin nyt jotain merkitystä kun olisi käyttö kulkineeksi tulossa.
Öljyn merkillä ei ole niinkään merkitystä, kunhan sitä vaihtaa riittävän usein.
Ei se forte varmaan hukkaan mene, mutta koneen tappaa tukkeutuva imusihti ja fortet sun muut ei sitä puhdista. Omaani tein vähän rajumman puhdistus/huuhtelukäsittelyn juuri ennen öljypohjan irroitusta, sai liuoteltua kertynyttä mönjää ja oli sitten helpompi puhdistaa sisukset kun öpohja oli irti. Imusihti oli silti lohduton näky kun vertaa puhtaaseen), mut esim. öpohjasta oli paska lähtenyt liukenemaan ihan kivasti.
Venakopan tiiviste mehii kuitenkin, se on näppärä vaihtaa ja samalla kartoittaa tilannetta. Jos kopan sisus näyttää suunnilleen tällaiselta niin kannattais varautua toimenpiteisiin.
Yllämainitusta puhdistuskäsittelystä juttua scaniafoorumilla http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311
Ei se forte varmaan hukkaan mene, mutta koneen tappaa tukkeutuva imusihti ja fortet sun muut ei sitä puhdista. Omaani tein vähän rajumman puhdistus/huuhtelukäsittelyn juuri ennen öljypohjan irroitusta, sai liuoteltua kertynyttä mönjää ja oli sitten helpompi puhdistaa sisukset kun öpohja oli irti. Imusihti oli silti lohduton näky kun vertaa puhtaaseen), mut esim. öpohjasta oli paska lähtenyt liukenemaan ihan kivasti.
Venakopan tiiviste mehii kuitenkin, se on näppärä vaihtaa ja samalla kartoittaa tilannetta. Jos kopan sisus näyttää suunnilleen tällaiselta niin kannattais varautua toimenpiteisiin.
Yllämainitusta puhdistuskäsittelystä juttua scaniafoorumilla http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311
Hmh. Pitänee uhrautua ja kurkkia tuonne auton alle että miltä näyttää. Kuulostaa hiukan hankalalta tuo apurungon irroitelu kun on kyllä talli missä tehdä mutta tunkin/pukkien varassa joutuu ahertamaan. Pitää uhrata aikaa myös muuhun auton fiksailuun, tuli muutamia dodo juice tuotteita tilattua :) Sekä uudet vieterit. Ensi kesäksi hankkia sitten vannetta ja varmaan tehoakin jo alkaa sitten jo kaipailla. Ja pitänee tuo Vag-com tilailla kanssa.
Edit: Olikin kerenny lisä vihjeitä tulla tuota kirjoitellessa. Eli enköhän mä tuosta selviä. Tuo sihti pitänee hakea marmorilta?
Edit: Olikin kerenny lisä vihjeitä tulla tuota kirjoitellessa. Eli enköhän mä tuosta selviä. Tuo sihti pitänee hakea marmorilta?
Menee ot:ksi mutta jos tälläset vanteet sattuu kiinnostamaan niin nää tulee myyntiin heti kun talvirengas kelit alakaa. Kuvassa siis oma "rauhallisen miehen" passatti.. Ja on -00 3b, kuten moni varmasti huomaakin, ettei oo 3bg vaikka ulkonäköä on entinen omistaja yrittänyt nuorentaa niin etu- kuin takavaloilla sekä merkittämällä maskilla ja tuolla takaspoilerilla mistä kyllä itekin tykkään. Etuvalot taas jotkut fk enkelin rinkulat, ei sovi mun mielestä. Ja vanteethan on 17" oxxo kromivanteet, päällä huonot bridgestonet..
http://i51.tinypic.com/2i6gco5.jpg
http://i51.tinypic.com/2i6gco5.jpg
Jeps, muakaan ei nuo kromivanteet sytytä niin yhtään -- sillä ne menee myyntiin ja tuskin niistä paljoa saa :)
Maalaa sitte töissä ite pulverilla sen väristä mitä haluaa.. (ei kuitenkaa viiti melkee virheettömiä oxxo:ja viedä puhallukseen)
Katellaas nyt sitten, kun saadan soppelit vanteet niin heitetään vaikka mitä väriä ja lakkaa päälle, mikä näyttää kivalle ;)
E: mattamusta "efecti" + lakka vois olla kova. Ei oo ikänä kokeiltu. Mutta kokeillaan..
Neonkeltainen + lakka olis varmaan kans kiva, pistäis muita silmään niinku paljas pi*llu ;)
osoners, ihan kiva väri sun vanteis, erottuu joukosta ;)
Tästä passatista sitten kuvia tulee tulevaisuudessa, kunhan saadan hyllyssä oleva alustasarja alle ja mielekkäämmät vanteet, niin kehtaa ehkä esitellä kävijöiden kalusto - puolella.
Maalaa sitte töissä ite pulverilla sen väristä mitä haluaa.. (ei kuitenkaa viiti melkee virheettömiä oxxo:ja viedä puhallukseen)
Katellaas nyt sitten, kun saadan soppelit vanteet niin heitetään vaikka mitä väriä ja lakkaa päälle, mikä näyttää kivalle ;)
E: mattamusta "efecti" + lakka vois olla kova. Ei oo ikänä kokeiltu. Mutta kokeillaan..
Neonkeltainen + lakka olis varmaan kans kiva, pistäis muita silmään niinku paljas pi*llu ;)
osoners, ihan kiva väri sun vanteis, erottuu joukosta ;)
Tästä passatista sitten kuvia tulee tulevaisuudessa, kunhan saadan hyllyssä oleva alustasarja alle ja mielekkäämmät vanteet, niin kehtaa ehkä esitellä kävijöiden kalusto - puolella.
Kingis_: Jos lyöt noille vanteille 205/40r16 kumit ja g60 kaaret sekä leikkaat peltikaarista kaiken pois nii mahtuu nippanappa pyörimään madallettuna myös.
Ostitko tuon 3b passatin minkä olit linkittänyt tuohon ekaan viestiin?
Ostitko tuon 3b passatin minkä olit linkittänyt tuohon ekaan viestiin?
Viimeksi muokannut Arto S, 12.9.2011 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hups, hyvä huomio. Passattiin suunnittelin noita ysituumaisia. Ja en ostanut tuota linkin autoa koska puhelu myyjälle vei kaikki ostohalut.
Ja asiasta kukkaruukkuun, passattiin vietereitä vaihtaessa tulin siihen tulokseen että pitää uusia muutama tukivarsi vaikka auto juuri leimattu olikin. Kyllä opeli mies oli ihmeissään kun eturenkaan irroitti ja tutkaili sitä tukivarsiviidakkoa. Jätin auton talliin lepäilemään ja hankin nyt viikon aikana tukivartta sun muuta hilpettä ja tulevana viikonloppuna auto nippuun.
Ja asiasta kukkaruukkuun, passattiin vietereitä vaihtaessa tulin siihen tulokseen että pitää uusia muutama tukivarsi vaikka auto juuri leimattu olikin. Kyllä opeli mies oli ihmeissään kun eturenkaan irroitti ja tutkaili sitä tukivarsiviidakkoa. Jätin auton talliin lepäilemään ja hankin nyt viikon aikana tukivartta sun muuta hilpettä ja tulevana viikonloppuna auto nippuun.
Viimeksi muokannut Kingis_, 12.9.2011 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa