Miten pakkanen vaikuttaa autoosi?
Valvoja: ffp jäsenet
itselläni G3 toiminut hyvin. seisoi joulukuusta lähtien pihassa sillon tällön käyttelin ja aina laakista käymään, ilman lämmitystä.
ovia ei saanut auki, ja jos sai niin ei saanut enään takas kiinni. purin ovien lukot pesin kaikki puhdistus spreillä ja asensin lisäjouset. tämän jälkeen ei mitään ongelmia
306pösö sähköt välillä reistailee. siihen auttoi. kaikki liittimet auki ja contakti spreitä
keskus lukitus ei toimi yli -10 asteen pakkasilla no jätetään auki.ei sinne kukaan mitää vie
eikä siellä mitään vietävää oo
ovia ei saanut auki, ja jos sai niin ei saanut enään takas kiinni. purin ovien lukot pesin kaikki puhdistus spreillä ja asensin lisäjouset. tämän jälkeen ei mitään ongelmia
306pösö sähköt välillä reistailee. siihen auttoi. kaikki liittimet auki ja contakti spreitä
keskus lukitus ei toimi yli -10 asteen pakkasilla no jätetään auki.ei sinne kukaan mitää vie
eikä siellä mitään vietävää oo
Profiilin 3B Passatti porsi aika monesta paikkaa viime talvena, vahinkorikkain päivä taisi olla helmikuun puolessa välissä kun aamulla pakkasta -41 ja liikkeelle oli vain lähtevä. En jaksa koko tarinaa kirjoittaa, päivän saldo:
- Letkulämmitin alkoi napsautella vikavirtasuojaa, syy: jäähdytysnesteet jäähileenä, ylikuumeni varmaankin kun ei neste kiertänyt.
- Öljyt mittatikun kautta moottoritilaan, syynä täysin umpeenjäätynyt huohotinputki. Jäätä oli turbon imuputkessa asti joka piti purkaa ettei turbo imaise jäämöykkyä. Jää oli varmaan kyllä muodostunut pitemmän aikaa pitkän pakkasjakson ja pätkäajojen vuoksi.
- Etumaski halkesi kun yritin raottaa maskin taakse jotain suojaa jäähdyttimelle.
- Molemmat ulompien vetonivelten suojakumit saattoi mennä tuolloin, olivat ainakin pari viikkoa ennen tuota ehjät. Suojakumeja piti ruveta kurkkimaan kun kaveri kertoi hänelle menneen muoviset suojakumit kappaleiksi tuona aamuna, omani sentään oli kumista.
- Konepellin ja takaluukun kaasujouset päästivät aineensa taivaan tuuliin
- Takaiskaritkin tuntui kuoleentuneen juuri tuona päivänä, rupesi nimittäin hidasteiden jälkeen perä pomppimaan.
Lisäksi kesärenkaita vaihtaessani huomasin molempien etujarruletkujen halkeilleen, mahtoiko kovat pakkaset vaikuttaa asiaan. Edellisenä talvena nimittäin molemmat vaihdettu. Pitää kai vaihtaa taas, jos vaikka vähän kalliimpiin kun tarvikeliikkeen letkut ei näy kestävän.
Pitäs vaihtaa ammattia että vois lähtee etelän lämpöön talviksi eikä tapella pakkasten kanssa.
- Letkulämmitin alkoi napsautella vikavirtasuojaa, syy: jäähdytysnesteet jäähileenä, ylikuumeni varmaankin kun ei neste kiertänyt.
- Öljyt mittatikun kautta moottoritilaan, syynä täysin umpeenjäätynyt huohotinputki. Jäätä oli turbon imuputkessa asti joka piti purkaa ettei turbo imaise jäämöykkyä. Jää oli varmaan kyllä muodostunut pitemmän aikaa pitkän pakkasjakson ja pätkäajojen vuoksi.
- Etumaski halkesi kun yritin raottaa maskin taakse jotain suojaa jäähdyttimelle.
- Molemmat ulompien vetonivelten suojakumit saattoi mennä tuolloin, olivat ainakin pari viikkoa ennen tuota ehjät. Suojakumeja piti ruveta kurkkimaan kun kaveri kertoi hänelle menneen muoviset suojakumit kappaleiksi tuona aamuna, omani sentään oli kumista.
- Konepellin ja takaluukun kaasujouset päästivät aineensa taivaan tuuliin
- Takaiskaritkin tuntui kuoleentuneen juuri tuona päivänä, rupesi nimittäin hidasteiden jälkeen perä pomppimaan.
Lisäksi kesärenkaita vaihtaessani huomasin molempien etujarruletkujen halkeilleen, mahtoiko kovat pakkaset vaikuttaa asiaan. Edellisenä talvena nimittäin molemmat vaihdettu. Pitää kai vaihtaa taas, jos vaikka vähän kalliimpiin kun tarvikeliikkeen letkut ei näy kestävän.
Pitäs vaihtaa ammattia että vois lähtee etelän lämpöön talviksi eikä tapella pakkasten kanssa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa