Pikainen kysymys, kumpi auto käyttöautoksi?
Valvoja: ffp jäsenet
Pikainen kysymys, kumpi auto käyttöautoksi?
Tossa meni oma auto kaupaksi ja nyt pitäisi nopeasti löytää sopiva käyttis työmatkoille siiheksi asti että keksi millä ajelen tulevaisuudessa. Eli sellanen käyttis josta saa "omansa pois", tai ainakin melkein, eli ei mene rahat korjaamiseen ja taximatkoihin.
Eka vaihtoehto houkuttaa koska pieni kulutus ja saa pakuksi, mutta huonoja puolia, ollut lapsiperheellä joten käytönjälkiä löytyy ja hihnanvaihtoon ei paljoa kilsoja: http://www.nettiauto.com/seat/cordoba/3757576
Toinen vaihtoehto, hyvä historia, takaveto, mutta vanha ja kuluttaa enemmän: http://www.nettiauto.com/bmw/318is/3754331
Tähän hintaan en lähiseudulta keksinyt fiksumpaa. Bemaria aina tehnyt mieli, mutta ajatuksena olisi uittaa sopiva ajan kanssa, siiheksi asti tollanen käyttis tarvitaan joten järjellä pitäisi valita.
Eka vaihtoehto houkuttaa koska pieni kulutus ja saa pakuksi, mutta huonoja puolia, ollut lapsiperheellä joten käytönjälkiä löytyy ja hihnanvaihtoon ei paljoa kilsoja: http://www.nettiauto.com/seat/cordoba/3757576
Toinen vaihtoehto, hyvä historia, takaveto, mutta vanha ja kuluttaa enemmän: http://www.nettiauto.com/bmw/318is/3754331
Tähän hintaan en lähiseudulta keksinyt fiksumpaa. Bemaria aina tehnyt mieli, mutta ajatuksena olisi uittaa sopiva ajan kanssa, siiheksi asti tollanen käyttis tarvitaan joten järjellä pitäisi valita.
Äkkiseltään joku TDI Cordoba kuulostais aika addiktoivalta ja järkevältä vaihtoehdolta. - Menee ns. pyhällä hengellä, ja kai aina säästöporsaalle kysyntääkin on..?
Jos taas unohdetaan järki, miksei pikkukoneinen Bemarikin menisi. Ko. Yksilö ainakin vaikuttaa varsin siistiltä ja "räpeltämättömältä" kapineelta, ja jos vielä aina on bemaria mielikin tehnyt, niin eikai sitä sen kummemmin kannata enää miettiä.
Järkevää olisi kulkea bussilla, ei järkeä autokauppoihin kannata kovastikaan sotkea..
Mä ottaisin varmaan bemarin, koska askeettinen karvalakki Seat ei napostelisi varmastikaan, - vaikka ihan oikeesti, sehän se järkivalinta olisi. (osat halpoja kuin saippua, pikkuvirillä saa kulkemaankin ihan kivasti. ja mikä parasta menee eteenpäin pyhän hengen voimalla, eikä se jakopääremppakaan tuohon paljoakaan maksa....)
Jos taas unohdetaan järki, miksei pikkukoneinen Bemarikin menisi. Ko. Yksilö ainakin vaikuttaa varsin siistiltä ja "räpeltämättömältä" kapineelta, ja jos vielä aina on bemaria mielikin tehnyt, niin eikai sitä sen kummemmin kannata enää miettiä.
Järkevää olisi kulkea bussilla, ei järkeä autokauppoihin kannata kovastikaan sotkea..
Mä ottaisin varmaan bemarin, koska askeettinen karvalakki Seat ei napostelisi varmastikaan, - vaikka ihan oikeesti, sehän se järkivalinta olisi. (osat halpoja kuin saippua, pikkuvirillä saa kulkemaankin ihan kivasti. ja mikä parasta menee eteenpäin pyhän hengen voimalla, eikä se jakopääremppakaan tuohon paljoakaan maksa....)
BMW ei napannut koeajon jälkeen. Tuntui vanhalta.
Seatti on nyt alla koeajossa. Se on ulkoisesti ok, etupuskuri ajettu vähän alareunasta kiinni, repsottaa noi muovit. Kuskin oven lukko ei pelaa ku avaimella. Ulkolämpömittari näyttää ihan väärin. Huoltokirja on kaukana täydellisestä, eka huolto 15tkm, sitten 90tkm ja aika monta kirjattu itse. Takaluukun johtosarjat korjailtu abikoilla saranoiden vieressä, osa johdoista vissiin kytkemättä kun takalasi ei lämpene. Ratti vinossa, jarrut tuntuisi olevan ihan loppu, taitaa olla jo rauta rautaa vasten. Hyviä puolia, kone tuntuu hyvältä, pirteä (ettei olis viritetty) ja kytkin tuntuu melko oikean laiselta. Myös vaihteen toimii aika täsmällisesti, joskin keppi vähän jäykkä, ei lupsahtele silmään kuten yleensä volkkareissa. Isoimmat kuluerät tuossa siis jarrut, alusta muuten ei pahemmin kolise ja on hyvä ajaa. Käyn vielä yhden helmeltä vaikuttavan omegan kattomassa ja sitten koitan tinkiä seattia. Noilla vioilla en oo maksamassa lähellekään pyyntiä.
Olishan tuo seattikin hieno koska toi TDI kone noissa on harvinaisempi ja se on hyvä kone, jos innostuu piristämään. Jos siihen laittaisi valkoiset levitetyt peltivanteet tai jotain..
Seatti on nyt alla koeajossa. Se on ulkoisesti ok, etupuskuri ajettu vähän alareunasta kiinni, repsottaa noi muovit. Kuskin oven lukko ei pelaa ku avaimella. Ulkolämpömittari näyttää ihan väärin. Huoltokirja on kaukana täydellisestä, eka huolto 15tkm, sitten 90tkm ja aika monta kirjattu itse. Takaluukun johtosarjat korjailtu abikoilla saranoiden vieressä, osa johdoista vissiin kytkemättä kun takalasi ei lämpene. Ratti vinossa, jarrut tuntuisi olevan ihan loppu, taitaa olla jo rauta rautaa vasten. Hyviä puolia, kone tuntuu hyvältä, pirteä (ettei olis viritetty) ja kytkin tuntuu melko oikean laiselta. Myös vaihteen toimii aika täsmällisesti, joskin keppi vähän jäykkä, ei lupsahtele silmään kuten yleensä volkkareissa. Isoimmat kuluerät tuossa siis jarrut, alusta muuten ei pahemmin kolise ja on hyvä ajaa. Käyn vielä yhden helmeltä vaikuttavan omegan kattomassa ja sitten koitan tinkiä seattia. Noilla vioilla en oo maksamassa lähellekään pyyntiä.
Olishan tuo seattikin hieno koska toi TDI kone noissa on harvinaisempi ja se on hyvä kone, jos innostuu piristämään. Jos siihen laittaisi valkoiset levitetyt peltivanteet tai jotain..
On toi Cordoba noilla vioilla aika hinnoissaan. Ite myin reilu 1,5 vuotta sitte saman vuosimallin, viimisen päälle kunnossa olevan, pari tuhatta vähemmän ajetun, webastollisen vain hiukan kalliimmalla kuin tossa pyynti.
Ei se toi TDI Cordoban yhteydessä kovin harvinainen ole varmaan menee nettiauton myynti-ilmot fifty-sixty TDI vs. SDI
Ei se toi TDI Cordoban yhteydessä kovin harvinainen ole varmaan menee nettiauton myynti-ilmot fifty-sixty TDI vs. SDI
unohdin mainita että etuloksussa ikävä jälki, joutunee maalaamaan ja hanskalokeron kannen kahva puuttuu, vähän vaikea availla. Pitää koittaa tinkiä.
edit. tuli sitten ostettua. Sain onneksi vähän remonttirahaa. Asiallinen autoliike, voi kyllä suositella. Seuraavaksi sitten kovaa ajoa ja huoltelua/fiksailua jota kyllä riittää, onneksi toiveeni toteutunee ja pääsen kotoa töihin ja takasin.
edit. tuli sitten ostettua. Sain onneksi vähän remonttirahaa. Asiallinen autoliike, voi kyllä suositella. Seuraavaksi sitten kovaa ajoa ja huoltelua/fiksailua jota kyllä riittää, onneksi toiveeni toteutunee ja pääsen kotoa töihin ja takasin.
Tuohon kannattaa kuitenkin varautua henkisesti :
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=13 ... poikiminen
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=13 ... poikiminen
jep, täytyy sanoa että jostain syystä olen aina tykännyt näistä pikkufarkuista. Vanhuksillekin suosittelin ostamaan fabia farkun dieselinä ja on ollut kyllä niin huoleton peli ja hyvä ajaa pitkää matkaa ettei parempaa pakettia voisi toivoa. Tässä cordobassa on sama, yllättävän hyvä ajaa maantiellä ja ei pahemmin nitise ja ei sen äänekkäämpi kuin toledo, joka on kyllä vähän outoa. Tarkoituksenmukaisuus se kai viehättää, tarpeeksi tilaa, pienet ulkomitat, taloudellisia omistaa, kivoja ajaa jne.
Eikös tota loota vikaa ollu yleisesti vaan noissa d ja sdi koneilla olevissa, tdi:s vahvempi loota..?
Ei, myös bensakoneissa ihan sama vika. TDI:stä en mene väittämään kun en tiedä. Ainakin niillä kaikilla joilla tiedän tuon ikäluokan Polon/Cordoban olevan on kaikilla laatikko hajonnut kertaalleen, joukossa on bensa ja dieselkoneita.
Vaihtolaatikoiden hinnat alkaen 600e--> joten jos itsellä ei pysy työkalut käsissä niin ei taida kannattaa alkaa vaihdattamaan tämän ikäluokan pirsseihin.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa