Seuraavanlainen tapahtuma:
Tutun naisihmisen A4 oli ollut huollossa pyyhkijöiden toimimattomuuden vuoksi, en tiedä vaihdettiinko autoon sitten vivusto vai mitä mutta vika tuli korjattua. Samalla kuitenkin kävi ilmi että väkivaltaakin oli käytetty, tai vahinko sattunut koska tuulilasin oli havaittu hajonneen kahden halkeaman muodossa. Liikkeen vastine asiaan: "Siinä oli jo pari kiveniskemää jo aikaisemmin, me ei aleta ihmisten uusia laseja makselemaan". "Me voidaan tehdä tosta tarjous uudesta lasista ja vaihtotyöstä, mutta me ei niitä aleta makselemaan! "Mä olen kuule ollu kakskytä vuotta alalla ja pälpänpälpän... minä kyllä tiedän! "Ei tuommosia korvata".
Eli asia meni kovinkin hankalaksi. Mun mielipiteeni ainakin on että huoltoliike maksaa ilman muuta lasin töineen, kun kerran hajottivatkin. Onhan heillä jumalauta vakuutuksetkin vahinkojen varalle. Onkos vastaavanlaisia kokemuksia? Mihin seuraava yhteys? Kuluttajansuojaviranomainen tms? Selvää on tässä vaiheessa että liikkeen kanssa ei päästä asiassa pidemmälle, he ovat kantansa ilmoittaneet.
Auton lasi hajosi huollossa, vaan ken korvaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Tuollaisissa tapauksissa, vaikka syyllisestä ei olisikaan epäselvyyttä, ei liike ole velvollinen korvaamaan kokonaan uuden lasin vaihtoa, koska kyseessä on tosiaan ollut vanha lasi, jossa on voinut olla vaurioitakin.
Kannattaa reklamoida liikkeeseen ja ehdottaa jotakin vastaantuloa. Jos neuvottelu ei tuota tulosta ja keissi täytyy viedä kuluttajasuojan kautta pitkän kaavan mukaan, tulos on ilmeisimmin sama, mutta ajanhukka moninkertainen.
Kunnallinen kuluttajaneuvoja osannee auttaa asiassa.
Kannattaa reklamoida liikkeeseen ja ehdottaa jotakin vastaantuloa. Jos neuvottelu ei tuota tulosta ja keissi täytyy viedä kuluttajasuojan kautta pitkän kaavan mukaan, tulos on ilmeisimmin sama, mutta ajanhukka moninkertainen.
Kunnallinen kuluttajaneuvoja osannee auttaa asiassa.
Tämä on taas tätä.Millä todistat että lasi on ollut ehjä autoa korjaamolle tuotaessa ja että halkeamat ovat tulleet juuri korjaamolla käynnin syystä.
Taas toisaalta liikeen kanta on todella typerä koska sen tietää tyhmempikin että vahinkoja sattuu eikä siinä mitään.Itse periaatteen vuoksi ( liikkeen kannan takia ) voisin alkaa asiasta kinaamaan kunnolla.Jos liike olisi normitapauksessa esittänyt kristillistä 50/50 jakoa olisin siihen suostunut,tässä casessa en.
Taas toisaalta liikeen kanta on todella typerä koska sen tietää tyhmempikin että vahinkoja sattuu eikä siinä mitään.Itse periaatteen vuoksi ( liikkeen kannan takia ) voisin alkaa asiasta kinaamaan kunnolla.Jos liike olisi normitapauksessa esittänyt kristillistä 50/50 jakoa olisin siihen suostunut,tässä casessa en.
Aanelosessa on tuulilasin alapuolella se muovikaukalo joka täytyy irroittaa pyyhkijöiden vivustoon pääsemiseksi. Se istuu aika tiukassa ja houkuttelee kampeamaan sen ruuvimeisselillä tai vastaavalla lasista irti. Ja se lasi on tosi herkkä lohkeamaan siitä. Älä kysy mistä tiedän. Joten jos muovista/lasin alareunasta löytyy "työnjälkiä" ja halkeama lähtee siitä niin aika selvä peli.
Jos menet autoa katsomaan niin katso samalla hanskalokeron saranat ettei ole hiusmurtumaa ja luukku aukeaa kevyesti. Luukun avautumista hidastava pumppu tahtoo jumiutua ja kädellä avaamisen avittaminen murtaa muoviset saranat pikkuhiljaa -> koko hanskalokero vaihtoon
Jos menet autoa katsomaan niin katso samalla hanskalokeron saranat ettei ole hiusmurtumaa ja luukku aukeaa kevyesti. Luukun avautumista hidastava pumppu tahtoo jumiutua ja kädellä avaamisen avittaminen murtaa muoviset saranat pikkuhiljaa -> koko hanskalokero vaihtoon
Juurikin tuolla lasin alareunassa ne halkeamat hänen mukaansa on. Mahdollista on että sieltä on muutakin muovihärpäkettä repaleina tms, jos niitä on väkivalloin sieltä revitty. Kyseessä A4 Avant -02, ilmeisesti tässäkin juuri on tuollainen hankalasti irroitettava muovikaukalo? Niin mites tuo hanskalokero, onko sekin ollu irroitettava että pääsee johonkin käsiks vai miten?
Vähän epäselvästi tuli kiireessä kirjoitettua, ei hanskalokero tohon lasiin liittynyt vaan yleensä tohon malliin, vaikka onkin ihan samantyyppinen vika kuin pyyhkijöiden jumiutuminenkin. Se pyyhkijöiden liike muuttuu ajan myötä aina vaan hitaammaks ja hitaammaksii ja jos asialle ei tee mitään niin lopulta moottori hajoaa. Mutta siinä vaiheessa kun pyyhkijät on niin hitaat että asiaan tulee kiinnitettyä huomiota niin moottori on ollut jo pitkään kovilla.
Hanskalokerossa sama juttu, avaamista hidastava pumppu muuttuu vuosien varrella aina vaan jäykemmäksi ja lokeron avautumista tulee ihan huomaamattaan avitettua kädellä. Ne muovisaranat ei kestä sitä vaan alkaa pikkuhiljaa murtumaan. Saranat on tietenkin integroitu luukkuun sillä tavalla ettei pelkästään niiden vaihtaminen onnistu eli menee koko hanskalokero vaihtoon.
Se pumppu on hyvin käsillä kun avaa kojelaudan päädystä peitelevyn ja sen herkistely tai vaihto uuteen ei paljoa maksa.
Hanskalokerossa sama juttu, avaamista hidastava pumppu muuttuu vuosien varrella aina vaan jäykemmäksi ja lokeron avautumista tulee ihan huomaamattaan avitettua kädellä. Ne muovisaranat ei kestä sitä vaan alkaa pikkuhiljaa murtumaan. Saranat on tietenkin integroitu luukkuun sillä tavalla ettei pelkästään niiden vaihtaminen onnistu eli menee koko hanskalokero vaihtoon.
Se pumppu on hyvin käsillä kun avaa kojelaudan päädystä peitelevyn ja sen herkistely tai vaihto uuteen ei paljoa maksa.
Ei tiedä viitsiikö liikkeen nimelle alkaa täällä puhumaan kun ei ole kyseessä oma auto, mutta tuollainen ketjuun kuuluva yleishuoltoliike kyseessä. Ilmeisesti just tuota muovia ei oltu osattu tai maltettu irroittaa nätisti. Eilen juttelin Audista lisää omistajan kanssa niin on siellä tässä turattu muutakin, mikään ei ole oikein tullu kuntoon mutta rahaa sinne on palanu. Luonnollisesti haluaa lasinsakin laitettavan muualla, ei halua että koskevat autoon enää ollenkaan.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa