Airbagin poisto
Valvoja: ffp jäsenet
Airbagin poisto
Saako auton mikä on varustettu airbagilla muuttaa bagittömäksi jos mallisarjaa on tehty ilman bagia. Onko kellään kokemusta moisesta operaatiosta ja onko ollu suuri tappelu jos on onnistunu?
-
- -
Saa muutettua. Auton täytyy tällöin vastata varusteiltaan ilman airbag mallia olevaa autoa. Esim. rattiakseli saattaa olla eri mallissa jossa ei ole airbagia.
Muutoskatsastusta varten tarvii todistuksen merkkiliikkeestä että autosta on poistettu airbag ja kaikki siihen liittyvä elektroniikka.
Yhden kolmoskoppasen golffin olen muutoskatsastannut kun airbag poistettiin. Ei ollut ongelmia, kun oli vaan toi merkkiliikkeen todistus.
Muutoskatsastusta varten tarvii todistuksen merkkiliikkeestä että autosta on poistettu airbag ja kaikki siihen liittyvä elektroniikka.
Yhden kolmoskoppasen golffin olen muutoskatsastannut kun airbag poistettiin. Ei ollut ongelmia, kun oli vaan toi merkkiliikkeen todistus.
-
- -
- Viesti:
Yhden autoni (peugeot 306) olen muutoskatsastanut bägittömäksi. Edellytys oli se, että kyseistä autoa, samaa vuosimallia, on valmistettu EU-alueelle ilman bägiä.
Tässä mun tapauksessa kun ei ollut bägiä kun ratissa, muutos onnistui maahantuojan toimittamalla todistuksella.
Mikäli kyseinen kulkine olisi ollut myös apparin bägillä varustettu, operaatio olisi loppunut siihen, maahantuojan mukaan poisto ei tällöin olisi ollut enää mahdollista.
Ja tosiaan... bägin poiston jälkeen mitään viittausta tämän olemassa oloon ei saa olla, eli kaikki bägiin viittaavat tekstit ja valot pitää poistaa.
Tässä mun tapauksessa kun ei ollut bägiä kun ratissa, muutos onnistui maahantuojan toimittamalla todistuksella.
Mikäli kyseinen kulkine olisi ollut myös apparin bägillä varustettu, operaatio olisi loppunut siihen, maahantuojan mukaan poisto ei tällöin olisi ollut enää mahdollista.
Ja tosiaan... bägin poiston jälkeen mitään viittausta tämän olemassa oloon ei saa olla, eli kaikki bägiin viittaavat tekstit ja valot pitää poistaa.
Tuon ikäiseen (-92) tuo pitäis onnistua, tuo oma Peugeot kun oli -97 ja onnistui siihenkin.
Ainakaan Peugeotin maahatuoja ei tuosta todistuksesta mitään veloittanut, tiedä sitten millainen käytäntö on Toyotalla. Ainakin näihin VAG-konsernin tuotteisiin ei saa mitään todistusta maahantuojalta, tätä on jo kerran yritetty eivätkä papereita toimita.
Ainakaan Peugeotin maahatuoja ei tuosta todistuksesta mitään veloittanut, tiedä sitten millainen käytäntö on Toyotalla. Ainakin näihin VAG-konsernin tuotteisiin ei saa mitään todistusta maahantuojalta, tätä on jo kerran yritetty eivätkä papereita toimita.
Oma 6n polo on ainakin alunperin ilman airbagia (-95). Nykyisen tekniikan (-98) mukana tuli airbag, mutta jätin sen pois. Mittaristossa palaa airbag-valo, johtuneeko sitten siitä, että boksi on vielä paikoillaan ja kiinni johtosarjassa :) Täytynee ottaa pois lähiaikoina, jospa valokin täten sammuisi. Jos ei sammu niin sitten mittari irti ja sitä kautta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”