Kysymyksiä 6n Polosta

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

GeneralO
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.3.2007 23:37

Kysymyksiä 6n Polosta

ViestiKirjoittaja GeneralO » 12.8.2009 18:26

Nyt voisi muutaman ooppelin jälkeen kokeilla volkkaria. Volkkareista kun ei liiemmin ole itselläni kokemusta, yhden kuplan olen kyllä omistanut ja äitin Ventoa välillä korjaillut, siihenpä se sitten jääkin.

Nyt pitäisi siis löytää luotettava, bensakoneinen, ja suht bensapihi auto. Ei tarvitse olla mikään mahdoton raketti liikkumaan, mutta silti pitäisi kuitenkin päästä rekoista ohi.

6n Polo ollut siis mietinnässä, varmaankin kannattaisi olla vähintään se 1.4 16v kone keulilla?

Tyyppivioista sen verran tältä foorumilta löysin että vaihdelaatikko saattaa olla "kulutustavaraa" jos oikein paska tuuri sattuu? Onko muita pahempia tyyppivikoja?

Ruoste, mitkä paikat ovat useimmiten ruosteessa, ja onko nämä yleensäkin miten herkkiä ruostumaan?

Onko kaikissa malleissa ohjaustehostin? Ja kaikissa malleissa tuo ällötävä harmaa sisusta?

Ulkonäön ehostelemiseen näyttäisi olevan hyvin osaa tarjolla, mitä nyt tässä muutamana iltana olen netistä selaillut.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 12.8.2009 21:57

Meillä oli -96 mallinen 6N 1.4 8v koneella ja ihan hyvin sillä ainakin ehti paikasta toiseen.
Ohjaustehostinta siinä ei kyllä ollut joten 225/40 kumit oli paikkapaikoin vähän kankeat käännettävät ;)

Vaihteisto-ongelmat taitavat olla enimmäkseen dielselmallien ongelma mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 13.8.2009 8:32

Meillä on kakkosautona porrasperäinen polo -00 1.6 100hv. Siihen päädyttiin sen takia, että siinä on modernimpi sisusta kuin 6N:ssä eli kojelauta ja ratti on modernimpia (samat kuin lupossa) ja penkkien keskiosat on auton väriset. Löytyy myös valoautomatiikka ja sähköllä liikkuvat etulasit sekä jälkiasennettu keskulukituksen kaukosäädin. Takapenkin laidoilta löytyy myös isofix-kiinnikkeet mikä oli myös yksi olennainen kriteeri. Netistä löydettyjen tietojen mukaan myös faceliftissä olisi parannettu korin ruostesuojauksia tms. Tiedä häntä mutta ruostetta tuosta ei näyttänyt löytyvän.

Tuolla näyttäisi olevan samanlaisen yksilön myynti-ilmoitus missä on kuvia tuosta sisustasta.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/2731835

Koneena tuo 1.6:n on yllättävän pirtsakka mistä osa varmaan johtuu pienehköistä välityksistä. Tuntuu paljon ärhäkkäämmältä kuin samanikäinen golf 1.6:lla bensakoneella. Vakituiseen moottoritieajoon en tuota suosittele mutta maanteillä ajelee mukavasti ja ohituksetkin onnistuu. Bensapihiksi tuota ei voi meidän ajolla sanoa kun suurin osa ajosta tulee taajamassa.

Jos noita vanhempia katselee niin kannattaa valita GL-varustelulla oleva jos haluaa edes jotain perusvarusteita autoonsa. CL:ssä ei taida pahemmin olla mitään. Facelifteissä varustetasot taitaa olla firstline ja comfortline. Jos ilmastoinnin haluaa niin katseet pitää suunnata ulkomaille.

Minkälainen on ällöttävä harmaa sisusta? Aika samanlainen sisusta taitaa kaikissa poloissa olla. Joissain erikoismalleissa saattaa verhoilukangas olla kuvioitu tms.

Ulkonäön ehosteluun löytyy kyllä palikkaa joka lähtöön.
Viimeksi muokannut Kale, 26.8.2009 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GeneralO
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.3.2007 23:37

ViestiKirjoittaja GeneralO » 13.8.2009 16:30

Tämmöstä tarkoitin ällöttävällä harmaalla: http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/2689804 tai no ei ehkä ällöttävä, ankea voisi olla paremmin sanottu. Siis minun mielipide, en vain tykkää tuollaisesta väristä sisustassa, musta on paras :) Vaan kaipa tuollaseen harmaaseenkin silmä tottuisi, että ei ole mikään hylkäämisperuste jos nyt tässä jokupäivä löytäsin jonkun polon jota vois käydä koeajamassa.

Tuota yllä linkittämääni Poloa olen tässä pari päivää miettinytkin, että käviskö katsomassa. Vaan seurailenpa nettiautoa tässä jonkin aikaa, jos vaikka sattus löytymään lähempää Polo, tuonne Kajaaniin kuitenkin 300km matkaa...

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 13.8.2009 21:44

Sellainen off-topic -huomio, että 6N2:n kojetaulu ja kuskinpaikka ei sovi kaikille kuskeille. Mun 189-senttinen ja noin 90-kiloinen vartaloni ei istu sitten millään, kojetaulun tai oikeammin keskikonsolin reuna painaa sääreen ikävästi. 6N1:stä en tiedä, ja 9N:ssä on ihan erilainen kojetaulu. Eli kun koeistut, niin istu pitkään ja mieti että häiritseekö kyseinen ominaisuus.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 13.8.2009 22:33

Jaa ei mulla suurempia ongelmia ole 6N2:n kojelaudan kanssa. Pituutta 192 ja painoa 90kg. Ei polossa yhtä hyvää ajoasentoa saa kuin golffissa mutta kyllä sillä pärjää.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.8.2009 9:58

Meillä on kakkosautona porrasperäinen polo -00 1.6 100hv eli facilift malli 6N2.

Pikku vinkkinä vaan että Classic ei ole 6N eikä 6N2, vaan 6K.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 14.8.2009 10:48

Tämä selvä.

edit: onko tuo 6K sama vanhoille ja faceliftatuille classiceille?
edit2: ilmeisesti farkku on sitten 6KV?
Viimeksi muokannut Kale, 26.8.2009 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.8.2009 15:07

Joo, niitä ei ole eroteltu. Ulkopuolelle kun ei isoja muutoksia tullut, vain sisustaan.

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 16.8.2009 0:25

Jaa ei mulla suurempia ongelmia ole 6N2:n kojelaudan kanssa. Pituutta 192 ja painoa 90kg. Ei polossa yhtä hyvää ajoasentoa saa kuin golffissa mutta kyllä sillä pärjää.

Kaikilla ei olekaan tälläisiä pohkeita... ;D

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 26.8.2009 11:56

Adenoid kirjoitti:Kaikilla ei olekaan tälläisiä pohkeita... ;D


Mulla on tosiaan rimpulat pohkeet mutta viime viikolla tuli ajeltua pitempi siivu polosella ja nyt kyllä rupeaa ihmetyttämään mihin sun pohkeet oikein ottaa kiinni nimittäin keskikonsolihan on polossa selkeästi kapoisempi kuin GolfIV:ssä ja Passat 3C:ssä. Lisäksi polossahan keskikonsoli kaartuu sinne syvälle pois tieltä kun esim golffissa se jatkuu mankalta pystysuorana alaspäin. Itse en saanut jalkaa ottamaan kiinni keskikonsoliin vaikka kuinka väänsin jalkaa sivuun. Golffissa ja Passatissa jalka jos on hitusenkin kallellaan oikealle niin ottaa konsoliin kiinni.

Hanppa
-
Viestit: 89
Liittynyt: 21.2.2007 17:39

ViestiKirjoittaja Hanppa » 11.3.2010 16:16

Kysynpä saman otsikon alla, että mitä öljyä tulisi laittaa ohjaustehostimeen ja paljonko sitä menee? Polo on -96:nen ja 1.9d (AEF), jos sillä jotain väliä on.

Toinen kysymys hehkuista. Pystyykö tuon kakkospytyn hehkun vaihtamaan irroittamatta jakajapumppua?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 12.3.2010 16:26

Tässä yhteydessä muistuttelen, että cordoba on sama auto kuin polo, että josko sellaisen vaikka turbo-diisselinä jostain hyvän löytää niin kannattaa harkita hankintaa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 12.3.2010 18:12

Kysynpä saman otsikon alla, että mitä öljyä tulisi laittaa ohjaustehostimeen ja paljonko sitä menee?

Febin 6161.

Määrästä en ole ihan satavarma, kaks pulloa riittää kuitenkin varmasti.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa