Muoviosan maalaus
Valvoja: ffp jäsenet
Muoviosan maalaus
Perskules, tuli äärettömän hitaalla tilannenopeudella kevyt tolppakosketus parkkihallisssa ja takapuskurin muoviosan 5 sentin nirhauma eikä viittis koko puskuria Kaskottaa uusiksi, hoituiskohan sumutettavalla maalilla ja pitäiskö joku lakka laittaa lopuksi maalin päälle?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En lähtis noin pientä nirhaumaa vakuutuksee laittaa.
Jos maalautus tuntuu liian kalliilta niin kyllä mä noin pienen jäljen kanssa pystyisin elämään.
Keräisin sitte rahaa maalausta varten rauhassa.
Ja en kyllä väittäis että kolarikorjaamot vaihtais puskuria jos naarmu tullu.
Eikä muovipuskureissa mitää jäntevyyttä ole. Todella kuollu materiaali.
Taipuu minkä taipuu kunnes jää lommolle. Ja sitte se kanssa jää lommolle.
Jos maalautus tuntuu liian kalliilta niin kyllä mä noin pienen jäljen kanssa pystyisin elämään.
Keräisin sitte rahaa maalausta varten rauhassa.
Ja en kyllä väittäis että kolarikorjaamot vaihtais puskuria jos naarmu tullu.
Eikä muovipuskureissa mitää jäntevyyttä ole. Todella kuollu materiaali.
Taipuu minkä taipuu kunnes jää lommolle. Ja sitte se kanssa jää lommolle.
Joo täytynee laittaa Kaskolle, mietityttä vaan niiden bonuksien menetys että paljonkohan rokottavat. Mut aiheellista kai vaihdattaa.
Sinä et valitettavasti ole se taho joka päättää vaihdetaanko se puskuri vai ei. Jos siinä on naarmu kuten sanoit niin tapauksista 95% korjataan. Tuo edellä mainittu puskureiden vaihto aina merkkiliikkeissä jäntevyyden takia on suoraan jostakin suomi24 palstalta.. asia ei todellakaan ole noin.
Kannattaa kysyä noita smartrepair firmoja, puskurin perusfiksaus noin 200e huituvilla maalauksineen.
olettaen nyt että haluat välttämättä korjata sen, niin eikö se vakuutuksen käytön kannattavuus tähän selviä ihan laskemalla. kysyt mitä korjaus maksaa yhdestä tai useammasta paikasta, ja mietit sitten kannattaako tuhlata bonukset vai maksaa omasta pussista. ei tässä mitään sukkulaa rakenneta.
tai sitten ostat sitä paukkumaalia ja laitat suihkien, tulee varmaan helmi :)
tai sitten ostat sitä paukkumaalia ja laitat suihkien, tulee varmaan helmi :)
Siis puhutaanko nyt pienestä muovipuskurissa olevasta naarmusta... Ei siitä mitä jännitystä katoa. Ei se mikään jännitetty peltipinta ole.
Käy parilla automaalarilla/kolarikorjaamolla näyttämässä, ja todennäköisesti löytyy kaveri joka riippuen jäljen koosta, paikasta ja nykyisen maalipinnan kunnosta tekee maalauksen 200-400e hinnalla. Kannattaa käyttää hieman aikaa ja kierrellä, voit säästää äkkiä satasen tai usemmankin.
Mahdollisesti maalaa koko puskurin tai sitten vain esim toisen päädyn häivyttäen jäljen. Ammattimaalari tekee sen niin, ettei normi ihmettlijä huomaa mitään (jos se on mahdollista tehdä niin riippuen mainituista ja ehkä joistakin muista tekijöistä). Merkkiliikkeestä saat 95% varmasti sellaisen hinnan, että haluat sen teettää vakuutusyhtiöllä ja maksaa korkeampia maksuja.
Käy parilla automaalarilla/kolarikorjaamolla näyttämässä, ja todennäköisesti löytyy kaveri joka riippuen jäljen koosta, paikasta ja nykyisen maalipinnan kunnosta tekee maalauksen 200-400e hinnalla. Kannattaa käyttää hieman aikaa ja kierrellä, voit säästää äkkiä satasen tai usemmankin.
Mahdollisesti maalaa koko puskurin tai sitten vain esim toisen päädyn häivyttäen jäljen. Ammattimaalari tekee sen niin, ettei normi ihmettlijä huomaa mitään (jos se on mahdollista tehdä niin riippuen mainituista ja ehkä joistakin muista tekijöistä). Merkkiliikkeestä saat 95% varmasti sellaisen hinnan, että haluat sen teettää vakuutusyhtiöllä ja maksaa korkeampia maksuja.
Näin se taitaa olla, naarmut kun eivät edes ole syviä, enemminkin vain sellaista että pinta silta kohdalta on vain harmaana, joten varmasti jollain värivahalla jo katoaisi huomaamattomiin riittävästi. Täytyy vähän kierrellä liikketiä etttä mitä aineita siihen voisi kokeilla, ja onneksi toki on tuttu automaalari jolta sitten voi kysyä lisää.
Ensiksi peset auton HYVIN, ettei jää mitään kuraa ja hiekkaa sitten rätin alle ja tule vaan lisää jälkiä maalipintaan...
Sen jälkeen hankailet vähän aikaa jälkeä vaikkapa G6 Fareclalla + jollain pehmeällä liinalla, jos et myllytyskonetta omista. Fareclan kanssa hieroessa on hyvä käyttää jonkin verran vettä, pelkkä tahna kun usein on melkoista liisteriä hieroa. Usein tuollainen käsipelissä tapahtuva kiillotus vaatii melkopaljon painetta ja vielä vähän enemmän hinkkaamista.
Kun jälki on saatu hangattua kadoksiin, pese Fareclat pois, lähtee ihan vedellä.
Sitten koko auton (tai ainakin sen Farecalalla hangatun kohdan, jos muussa autossa vielä hyvä vaha) vahaus.
Fareclalla on helppo hankailla pienet jäljet ja maalisumut ihan käsipelillä, kädet vaan tuppaa olemaan tuollaisen operaation jälkeen aika pashana. Itse joskus paikkamaalasin eräästä autosta pyöränkaaret ja takakulman, sitten fiksuna jätkänä en mitään myllyä lähtenyt lainailemaan, vaan hankasin maalisumut käsipelillä Fareclalla pois, ai että oli ihanaa! Kesähelteellä vielä, pikkuisen meinasi hiottaa. :D
Sen jälkeen hankailet vähän aikaa jälkeä vaikkapa G6 Fareclalla + jollain pehmeällä liinalla, jos et myllytyskonetta omista. Fareclan kanssa hieroessa on hyvä käyttää jonkin verran vettä, pelkkä tahna kun usein on melkoista liisteriä hieroa. Usein tuollainen käsipelissä tapahtuva kiillotus vaatii melkopaljon painetta ja vielä vähän enemmän hinkkaamista.
Kun jälki on saatu hangattua kadoksiin, pese Fareclat pois, lähtee ihan vedellä.
Sitten koko auton (tai ainakin sen Farecalalla hangatun kohdan, jos muussa autossa vielä hyvä vaha) vahaus.
Fareclalla on helppo hankailla pienet jäljet ja maalisumut ihan käsipelillä, kädet vaan tuppaa olemaan tuollaisen operaation jälkeen aika pashana. Itse joskus paikkamaalasin eräästä autosta pyöränkaaret ja takakulman, sitten fiksuna jätkänä en mitään myllyä lähtenyt lainailemaan, vaan hankasin maalisumut käsipelillä Fareclalla pois, ai että oli ihanaa! Kesähelteellä vielä, pikkuisen meinasi hiottaa. :D
Jos asut näillä paikkakunnilla, niin tässä vaihtoehto => http://www.smartrepair.fi/index.php?l=&p=1
Nykyisin vaan käytössä vesivärit joten maalaaminen vähän erilaista kun "vanhoina hyvinä aikoina". Enkä lähtisi harjoittelemaan jos auto pari vuotta vanha, vanhat autot asia erikseen.
Ja itse jos tekee niin kustannukset hipoo 50€. Ei tuo maalaaminenkaan mitään ydinfysiikkaa ole. Tuollasilla puskureilla nimenomaan hyvä lähteä harjoittelemaan.
Nykyisin vaan käytössä vesivärit joten maalaaminen vähän erilaista kun "vanhoina hyvinä aikoina". Enkä lähtisi harjoittelemaan jos auto pari vuotta vanha, vanhat autot asia erikseen.
Meinasi mielenkiintoinen keskustelu mennä ihan sivu suun. Ainakin omasta kokemuksesta muovipuskuri kestää ihan älyttömästi. Teurasti kerran (Leonin ollessa pari kk. vanha) liikenteenjakajan ex. työpaikan liitymästä. *itutti tulla lauantaina töihin, sen jälkeen *itutti vielä enemmän. :)
Puskuri kävi niin paljon sisässä, että maskin alaverkko ja sisälokarin sivumuovi menivät säpäleiksi. Puskuriin tuli peukalon kynnen kokoinen kolo ja pieni nirhauma maaliin. Fiksautin tuon kolon Smart Repairilla, maksoi jotain 150€ eikä valmista tullut ihan kerralla... Kolme kertaa tuota korjattiin, kaksi ensimmäistä maalausta epäonnistuivat ja maali lähti kesimään. Kolmas kerta toden sanoi ja maali alkoi pysymään, vaikka sopivassa valossa maalatun kohdan toki erotti (keltainen väri on hankala).
Puskuri meni viimein kokonaan maalaukseen kyljen ja oven kera, kun stressaantunut rouva naarmutti autoa vinoparkissa. Korjaamossa kehtasivat marmattaa, että puskuri on muka ihan säpäleinä. Olihan se pari milliä sisällä ja maskiverkon kiinnikkeitä rikki.. En saanut uutta puskuria kun vissiin hoksasivat, että vauriot eivät ole tässä kolarissa tulleet. Muutenkin auto vaan kitattiin kasaan, eikä värikään ei osunut ihan kohdalleen. Myllyttämällä saisi varmaan kiillon palautettua vanhaan maalipintaan, jolloin väriero tasoittuisi. Mutta vanhahan tuo jo on, eikä siitä uutta saa tekemälläkään. Ikävä tosiasia, jonka kanssa olen jo oppinut elämään.
Puskuri kävi niin paljon sisässä, että maskin alaverkko ja sisälokarin sivumuovi menivät säpäleiksi. Puskuriin tuli peukalon kynnen kokoinen kolo ja pieni nirhauma maaliin. Fiksautin tuon kolon Smart Repairilla, maksoi jotain 150€ eikä valmista tullut ihan kerralla... Kolme kertaa tuota korjattiin, kaksi ensimmäistä maalausta epäonnistuivat ja maali lähti kesimään. Kolmas kerta toden sanoi ja maali alkoi pysymään, vaikka sopivassa valossa maalatun kohdan toki erotti (keltainen väri on hankala).
Puskuri meni viimein kokonaan maalaukseen kyljen ja oven kera, kun stressaantunut rouva naarmutti autoa vinoparkissa. Korjaamossa kehtasivat marmattaa, että puskuri on muka ihan säpäleinä. Olihan se pari milliä sisällä ja maskiverkon kiinnikkeitä rikki.. En saanut uutta puskuria kun vissiin hoksasivat, että vauriot eivät ole tässä kolarissa tulleet. Muutenkin auto vaan kitattiin kasaan, eikä värikään ei osunut ihan kohdalleen. Myllyttämällä saisi varmaan kiillon palautettua vanhaan maalipintaan, jolloin väriero tasoittuisi. Mutta vanhahan tuo jo on, eikä siitä uutta saa tekemälläkään. Ikävä tosiasia, jonka kanssa olen jo oppinut elämään.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa