Eli siis kuljetus tarve autolla on kasvanut ja nyt olisi kaksi vaihtoehtoa kiikarissa
1.ford tourneo connect
2.volkswagen caddy http://www.volkswagencenter.fi/VV-Auto/VA_Cars.nsf/(VV3)/A319EB8A60F6A8FBC22572BF004C49B6?open&db=VV4.nsf&DN=100.010
(pitää copy pastettaa)
Anteeksi tuollainen linkki mutta en saanut toimimaan sitä niinkuin fordissa.
Enkä halua sellaisia kommentteja kuin "tietenkin caddy koska se on vag" =)
Kiitos
Kumpi olisi parempi? ford tourneo connect s. volkswagen cad
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 217
- Liittynyt: 17.1.2004 1:25
Koeaja kumpikin, ja ota omiin tarpeisiin paremmin sopiva, tai se kumpi vaan tuntuu mukavammalta. Makuasioita pitkälti, joten koeajamaan rohkeasti =)
Jos minun pitäisi valita, valinta kääntyisi tuohon Caddyn puoleen, Vaggineiden yleisen, kohtalaisen kestävyyden ja luotettavuuden takia. Focuksissa on ollut ruostevikaa, en tiedä miten tuo pakumalli eroaa ruostesuojaukseltaan tuosta Focuksesta....
Jos minun pitäisi valita, valinta kääntyisi tuohon Caddyn puoleen, Vaggineiden yleisen, kohtalaisen kestävyyden ja luotettavuuden takia. Focuksissa on ollut ruostevikaa, en tiedä miten tuo pakumalli eroaa ruostesuojaukseltaan tuosta Focuksesta....
Samaa ongelmaa pähkäilin kun muutama vuosi sitten olin hankkimassa pientä pakua. Kumpaakin kävin koeajamassa silloin transit tuntui silloin sopivan käteen paremmin. Lisäksi hinta ratkaisi jonkin verran sillä uusi transit oli paremmilla varusteilla vielä noin viisi tonnia vastaavaa caddyä halvempi. Nyt on auto ollut jo kaksi ja puoli vuotta ja kilometrejä kertynyt alle 50 tuhatta. Transit on toiminut ihan hyvin vaikkakin molemmat koiranluut olen joutunut kertaalleen vaihtamaan.
Koneena transitissa on 90 heppainen commorail-kone joka tuntuu kyllä huomattavasti virkeämmälle ja hiljaisemmalle kuin caddyssä oleva iänaikuinen TDI- tekniikka. Ruostevikoja ei ole ollut, mutta pohjassa ei kyllä hirveästi ole suojaaineita käytetty, joten suojaus kyllä kannattaa tehdä ajoissa. Transit on kyllä ohjaamosta muovisemman oloinen kuin caddy, mutta toistaiseksi ei ole haitannut.
Edit: Tuo caddy olikin SDI- tekniikalla, joten noista vaihtoehdoista ehdottamasti tuo transit.
Koneena transitissa on 90 heppainen commorail-kone joka tuntuu kyllä huomattavasti virkeämmälle ja hiljaisemmalle kuin caddyssä oleva iänaikuinen TDI- tekniikka. Ruostevikoja ei ole ollut, mutta pohjassa ei kyllä hirveästi ole suojaaineita käytetty, joten suojaus kyllä kannattaa tehdä ajoissa. Transit on kyllä ohjaamosta muovisemman oloinen kuin caddy, mutta toistaiseksi ei ole haitannut.
Edit: Tuo caddy olikin SDI- tekniikalla, joten noista vaihtoehdoista ehdottamasti tuo transit.
Lainataan vähän topikkia.
Katselin tuossa caddyn hinnat, niin miksikö toi pakettiautoversio on reippaasi kaliimpi kun se henkilöautoversio? Eihän veroissa kai mitään eroa ole, tai siis on käyttövoimaverossa mutta ei kai autoverossa? Luulisi sen henkilöautoversion maksavan enemmän tehdä, kun on penkit ja kaikki.
Jos ostaa tuon henkilöautoversion, poistaa penkit (pysyvästi, vaikka laikalla kiinnikkeet pois tai jotain) ja menee katsastamaan sen pakettiautoksi?
Onnistuuko sellainen?
Katselin tuossa caddyn hinnat, niin miksikö toi pakettiautoversio on reippaasi kaliimpi kun se henkilöautoversio? Eihän veroissa kai mitään eroa ole, tai siis on käyttövoimaverossa mutta ei kai autoverossa? Luulisi sen henkilöautoversion maksavan enemmän tehdä, kun on penkit ja kaikki.
Jos ostaa tuon henkilöautoversion, poistaa penkit (pysyvästi, vaikka laikalla kiinnikkeet pois tai jotain) ja menee katsastamaan sen pakettiautoksi?
Onnistuuko sellainen?
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa