Kokemuksia Seat Cordoba Coupe 1.8T?
Valvoja: ffp jäsenet
Kokemuksia Seat Cordoba Coupe 1.8T?
Tuollainen pomppasi nettiautosta vastaan, olisi tulevan auton hintaluokassa. (alle 15te)
Aikoinaan omistin ekan korimallin Seatin 1.6-litraisella koneella. Tykkäsin autosta kyllä kovasti. Tuo uudempi Coupe on hyvännäköinen ja 1.8T on mukava mylly. :)
Mutta onkos kellään kokemuksia ko. autosta. Tyyppiviat? Kulutus?
Miten vertailussa pärjää esim. Turbo Boralle? Ovia tietenkin 2vähemmän, mutta ei anneta sen häiritä, pääasia että tilavampi kuin nykyinen Fiesta.
Ai niin, ja miten hifien asennusalustana? Autolla olisi tarkoitus kisata emman alaisissa autohifikilpailuissa, muutenkin tuo autohifi on tärkein harrastus, ja tiettyyn aikaan vuodesta elämäntapa. :)
Aikoinaan omistin ekan korimallin Seatin 1.6-litraisella koneella. Tykkäsin autosta kyllä kovasti. Tuo uudempi Coupe on hyvännäköinen ja 1.8T on mukava mylly. :)
Mutta onkos kellään kokemuksia ko. autosta. Tyyppiviat? Kulutus?
Miten vertailussa pärjää esim. Turbo Boralle? Ovia tietenkin 2vähemmän, mutta ei anneta sen häiritä, pääasia että tilavampi kuin nykyinen Fiesta.
Ai niin, ja miten hifien asennusalustana? Autolla olisi tarkoitus kisata emman alaisissa autohifikilpailuissa, muutenkin tuo autohifi on tärkein harrastus, ja tiettyyn aikaan vuodesta elämäntapa. :)
Viimeksi muokannut marcou, 4.3.2008 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vertailua...
käy ajamassa nuita niin tiedät että niissä on eroja....
Cordoba PALJON meluisampi kuin Bora ja muutenkin koppimopon oloinen(cordo)
Valitse vaan se Bora 1.8T jos nuista pitää valita....
Eipähän tarvitse tapella lukkojen kanssa talvella.
Cordoba PALJON meluisampi kuin Bora ja muutenkin koppimopon oloinen(cordo)
Valitse vaan se Bora 1.8T jos nuista pitää valita....
Eipähän tarvitse tapella lukkojen kanssa talvella.
Toi meluisuus ei oo ongelma. Siitä selviää kun lyödään se kerros tai pari vibroplastia auton sisäpelteihin ja ovipahveihin räminöitä vaimentamaan, mikä tulee kyllä autoon kuin autoon.
muita huonoja puolia seatissa? vaggineista oon katellu tota seattia ja boraa, noista tykästyin enemmän seattiin. muita vaihtoehtoja en kerro ettei tääkin topicci mee tappeluks minkä maan autoja saa kannattaa ;)
noita boria tulee joka kulmalla vastaan, ja tarkoitus olisi että olisi vähän massasta erottuva kulkine. ite en oo ainuttakaan coupe-cordobaa livenä nähnyt. toi ainut nettiauton 1.8T taisi olla Forssassa asti, että vartavasten en vielä viitsisi lähteä koeajamaan.
toki saa siitä borastakin oikealla värivalinnalla ja korin muokkauksella erottuvan.. hmm.
muita huonoja puolia seatissa? vaggineista oon katellu tota seattia ja boraa, noista tykästyin enemmän seattiin. muita vaihtoehtoja en kerro ettei tääkin topicci mee tappeluks minkä maan autoja saa kannattaa ;)
noita boria tulee joka kulmalla vastaan, ja tarkoitus olisi että olisi vähän massasta erottuva kulkine. ite en oo ainuttakaan coupe-cordobaa livenä nähnyt. toi ainut nettiauton 1.8T taisi olla Forssassa asti, että vartavasten en vielä viitsisi lähteä koeajamaan.
toki saa siitä borastakin oikealla värivalinnalla ja korin muokkauksella erottuvan.. hmm.
Coupe-cordoba on ainakin mun mielestä melko onnistuneen muotoinen. Kaksi eri autoa, ehkä hieman käyttötarpeen mukaan. Tehoahan molemmista saa joten kulkupuolta löytyy tarvittaessa, mutta ulkonäkö sitten.. Boraa on paljon, mutta 97% perusmallia, joten siitäkin saa pienelläkin vaivalla erilaisen. Cordo taas on jo valmiiksi erilainen, joten...kuten hieman vähemmän enklantia osaava kaverini sanoi: It's up yours! (tarkoitti: It's up to you..)
Totta on, ettei Boraa ja Cordobaa Coupena voi verrata keskenään. jompikumpi tulee jos vag:hen päätyy :) täytyy vielä miettiä käyttötarkoitus vs. ulkonäkö. Nyt kiroillut nykyisen auton tilanpuutetta viikottain.. Että paraneeko se oikeasti Ford Fiesta vm. 2003:sta jos tohon coupeen vaihtaa.. No ehkä vähän.
Golf4 olisi muuten vertailussa mukana mutta niitä on kaveripiirissä 1.8T:näkin niin monta, saati tdi:tä ja 1.6:sta.
Pääasia ettei Fordeja kuitenkaan tässä mieti. Nykyisen kanssa ollut niin paljon ongelmia. Ja on tässä aikaa miettiä, kun auton vaihto tulee kyseeseen syksyn jälkeen, kun toi kisakausi päättyy.
Onkos tota coupea tuotu paljon suomeen tolla turbomotilla? Vai joutuuko Saksasta miettimään mahdollista hakemista?
Golf4 olisi muuten vertailussa mukana mutta niitä on kaveripiirissä 1.8T:näkin niin monta, saati tdi:tä ja 1.6:sta.
Pääasia ettei Fordeja kuitenkaan tässä mieti. Nykyisen kanssa ollut niin paljon ongelmia. Ja on tässä aikaa miettiä, kun auton vaihto tulee kyseeseen syksyn jälkeen, kun toi kisakausi päättyy.
Onkos tota coupea tuotu paljon suomeen tolla turbomotilla? Vai joutuuko Saksasta miettimään mahdollista hakemista?
-00 mallinen cordoba cupra löytyy. Huonoja kuvia kyseisestä laitteesta näkee tuolta --> http://s25.photobucket.com/albums/c91/samikoo/autoja/
Suomessa näitä on tietääkseni alle 10 kappaletta. Reilu vuosi sitten kun auton ostin puhui joku kuudesta kappaleesta, mutta tiedä sitten... Harvinainen malli kuitenkin ja valmistusmääräkin taitaa olla melko pieni. Jos keulalla komeilisi Bemarin tms arvostetumman merkin logo niin jopa arvonnousua saattaisi olla odotettavissa joskus 10-20 vuoden kuluttua, mutta eipä taida nyt toteutua...
Ihan hauska autohan tuo on ajella. Auto on aika kevyt, 50 kilon tarkkudella näyttävä teollisuusvaaka näyttää 1100 tai 1150 kiloa bensamäärästä riippuen joten aika reilusti boraa tai golffia kevyempi. Vakioturbolla + ohjelmalla kulkee jo ihan kohtuullisesti. Tuosta mun yksilöstä on penkitetty 211hv/340nm ja nyt uuden cuulerin ja ahtoputkien myötä saattaa olla vähän enemmänkin.
Suomessa näitä on tietääkseni alle 10 kappaletta. Reilu vuosi sitten kun auton ostin puhui joku kuudesta kappaleesta, mutta tiedä sitten... Harvinainen malli kuitenkin ja valmistusmääräkin taitaa olla melko pieni. Jos keulalla komeilisi Bemarin tms arvostetumman merkin logo niin jopa arvonnousua saattaisi olla odotettavissa joskus 10-20 vuoden kuluttua, mutta eipä taida nyt toteutua...
Ihan hauska autohan tuo on ajella. Auto on aika kevyt, 50 kilon tarkkudella näyttävä teollisuusvaaka näyttää 1100 tai 1150 kiloa bensamäärästä riippuen joten aika reilusti boraa tai golffia kevyempi. Vakioturbolla + ohjelmalla kulkee jo ihan kohtuullisesti. Tuosta mun yksilöstä on penkitetty 211hv/340nm ja nyt uuden cuulerin ja ahtoputkien myötä saattaa olla vähän enemmänkin.
Viimeksi muokannut Sami***, 10.3.2008 1:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos nyt noista sisätiloista aletaan vääntämään, niin ainaki minusta tuntuu, että Borassa pelkääjän paikka paljon ahtaampi kojelaudan takia. Ja ei sinne taaksekaan jää riittävästi tilaa kumpaankaan kulkuneuvoon. Edustusluokan tiloja tarvitsevat hankkivat edustusluokan auton, kuten kilpijoki jo mainittikin erään merkin.
Mä valittisin tuon Cordon, on hieman yksinkertaisempi teknisesti, esim. alusta.
Mä valittisin tuon Cordon, on hieman yksinkertaisempi teknisesti, esim. alusta.
Valinnan vaikeus on kyllä paha tässä tilanteessa. :O
Cordobassa kyllä kiehtoo "eksoottisuus" ja onhan tuo sporttisempi kuin Bora. On tuo bora vakiokunnossa melkolailla konservatiivinen. Mitä katellut, niin ei siihenkään kyllä räväkkyyttä antavat korisarjat kummoisen hintaisia ole.. Onneks on aikaa miettiä.. Nykyisen auton liialliset viat pakottavat autonvaihtoon heti riittävien töiden myötä. Tosin ei siihen tartte kuin puol vuotta tehdä kunnolla hommia että saa sen välirahan kasaan, karsii kaikki turhat menot siksi aikaa.. :D
Cordobassa kyllä kiehtoo "eksoottisuus" ja onhan tuo sporttisempi kuin Bora. On tuo bora vakiokunnossa melkolailla konservatiivinen. Mitä katellut, niin ei siihenkään kyllä räväkkyyttä antavat korisarjat kummoisen hintaisia ole.. Onneks on aikaa miettiä.. Nykyisen auton liialliset viat pakottavat autonvaihtoon heti riittävien töiden myötä. Tosin ei siihen tartte kuin puol vuotta tehdä kunnolla hommia että saa sen välirahan kasaan, karsii kaikki turhat menot siksi aikaa.. :D
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa