Tuomioja haluaa bensan kortille
Valvoja: ffp jäsenet
Tuomioja haluaa bensan kortille
Joko siel taas tuomioja saanu taas annoksensa ku tollasia väläyttää?
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id83626.html
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id83626.html
Pitää varmaan oikeesti ruveta äänestää joka vaaleissa, kaikennäkösiä ne sinne ottaaki, ajelkoot mun puolesta ite metrolla, tai tulkoot näyttämään tänne miten paikallisella joukkoliikenteellä matkustetaa, sillein että kerkee töitäkin tekee jossainvälissä..
Helsingissä saattaa vielä toimiakkin.
hohhoijaa!
Edit: Ei sen puoleen, ton kun tekisvät ni vois lopettaa töissäkäymisenkin kun ei enään kannattas, siirtys vaan myymään kovallahintaa bensalappuja..;)
Helsingissä saattaa vielä toimiakkin.
hohhoijaa!
Edit: Ei sen puoleen, ton kun tekisvät ni vois lopettaa töissäkäymisenkin kun ei enään kannattas, siirtys vaan myymään kovallahintaa bensalappuja..;)
Viimeksi muokannut Jonne, 25.2.2008 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No kai se on Tuomiojan helppo tällaisia huudella kun korvassa on Moskovan lahjoittama tissiliivinvärinen automaattisesti aamuisin kommunisti-propagandalla ladattava ulkoinen kovalevy, ja kaiken hyvän päälle tällä resukalla ei ole edes käsittääkseni ajokorttia?
Kaikkea se leipä elättää, eikun kireellä hoitoon.
Tai jospa tässä nyt nostellaan niitä demarien romahtaneita kannatuslukemia ja luodaan Tuomiojalle puheenjohtaja-imagoa? Mistäs näitä tietää? :)
Esitän kaikille jaettavaksi samoja taksiseteleitä kuin Tuomiojallekin, ja niitä saa sitten myydä näkemystensä mukaan paremman maailman ja ikuisen elämän toivossa.
Kaikkea se leipä elättää, eikun kireellä hoitoon.
Tai jospa tässä nyt nostellaan niitä demarien romahtaneita kannatuslukemia ja luodaan Tuomiojalle puheenjohtaja-imagoa? Mistäs näitä tietää? :)
Esitän kaikille jaettavaksi samoja taksiseteleitä kuin Tuomiojallekin, ja niitä saa sitten myydä näkemystensä mukaan paremman maailman ja ikuisen elämän toivossa.
Kunnon kansanedustaja, "mitä ei itsellä tarvi, niin tehdään se hankalaksi (lue; kalliiksi) muille".
Kyllä jos meikäläinenki olis tuolla tasolla aukomassa lärviä, niin aivan varmasti nostasin esim. alkoholin ja tupakan verot sekä hinnat aivan pilviin, kun en itse mikään niiden suurkuluttaja ole.
Ei hyvää päivää.. no onneksi olen varautunut, on bensa/diesel autot pihassa (kiitos liikennekäytöstä poiston), niin voi helposti vaihtaa dieselin liikenteeseen jos/kun nuo rahastuskeinot toteutuu.
Kyllä jos meikäläinenki olis tuolla tasolla aukomassa lärviä, niin aivan varmasti nostasin esim. alkoholin ja tupakan verot sekä hinnat aivan pilviin, kun en itse mikään niiden suurkuluttaja ole.
Ei hyvää päivää.. no onneksi olen varautunut, on bensa/diesel autot pihassa (kiitos liikennekäytöstä poiston), niin voi helposti vaihtaa dieselin liikenteeseen jos/kun nuo rahastuskeinot toteutuu.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Hieno idea. Ja pk seudun parsaperseet äänestääkin Tuomiojan jatkossakin eduskuntaan.
Mikäs tuossa, valtio maksaa hotellit jos sattuu aikataulut kusemaan että joutuu yöpymään toisella paikkakunnalla, ja jos sattuu töitä seuraavana päivänä olemaan niin tietty sitten sen päivän palkkakin pittee saada.
- Oikeesti, mihin tää maailma on menossa?!
Mikäs tuossa, valtio maksaa hotellit jos sattuu aikataulut kusemaan että joutuu yöpymään toisella paikkakunnalla, ja jos sattuu töitä seuraavana päivänä olemaan niin tietty sitten sen päivän palkkakin pittee saada.
- Oikeesti, mihin tää maailma on menossa?!
Harvoin sitä tällaista itkupotkuraivaria kokee mitä klo 0.00 uutiset aiheutti ko. jutulla.
Tästä riemastuneena ajattelin kirjoitella Tuomiojalle pienen katkelman koneistajan synkästä arjesta ja työmatkan pituudesta, 140km eestaas. Polttonestettä kuluu kuukaudessa xxxlitraa, myöskin rahaa tähän touhuun kuluu xxx määrä euroja.
Tottakai istun pelkästä ilosta joka päivä 2h20min autossa ja työnnän ne vähäisetkin tulot verojen muodossa rahoittamaan Tuomiojan sekoiluja.. Not!
Se vain on niin, että en löydä asuinpaikkakunnaltani koulutustani vastaavaa työtä, koska niitä ei vain ole täällä. (keskiraskaiden koneistus kappaleiden valmistaminen.) Eikä minulla ole pienintäkään mielenkiintoa muuttaa työ paikkakunnalle. Eikä sitä myöskään näin voida pakottaa! Jos tämä homma menee läpi, niin on aivan varmaa että rupean sosiaalipummiksi, käyttämään muiden veroropoja! On hienoa asua suolessa.. Eiku..
Mullekkin kiinnostuneille, kirjoittakaa toki omat mietteenne asiasta suoraan ko. henkilölle. Sähköpostiosoitteen löytää helposti wepistä.
Tästä riemastuneena ajattelin kirjoitella Tuomiojalle pienen katkelman koneistajan synkästä arjesta ja työmatkan pituudesta, 140km eestaas. Polttonestettä kuluu kuukaudessa xxxlitraa, myöskin rahaa tähän touhuun kuluu xxx määrä euroja.
Tottakai istun pelkästä ilosta joka päivä 2h20min autossa ja työnnän ne vähäisetkin tulot verojen muodossa rahoittamaan Tuomiojan sekoiluja.. Not!
Se vain on niin, että en löydä asuinpaikkakunnaltani koulutustani vastaavaa työtä, koska niitä ei vain ole täällä. (keskiraskaiden koneistus kappaleiden valmistaminen.) Eikä minulla ole pienintäkään mielenkiintoa muuttaa työ paikkakunnalle. Eikä sitä myöskään näin voida pakottaa! Jos tämä homma menee läpi, niin on aivan varmaa että rupean sosiaalipummiksi, käyttämään muiden veroropoja! On hienoa asua suolessa.. Eiku..
Mullekkin kiinnostuneille, kirjoittakaa toki omat mietteenne asiasta suoraan ko. henkilölle. Sähköpostiosoitteen löytää helposti wepistä.
Viimeksi muokannut Jarkko T, 26.2.2008 1:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noi edustajatkin voisi joskus pitää mölyt mahassaan. Taitaa olla nyt menossa SDP:n puheenjohtaja vaalit niin kiivaana, että kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta mentaliteetilla revitään naamaansa.
Onnesta voi sanoa äänestäneensä jotain muuta puoluetta kuin mitkä tuolla vallankahvaa kääntää. Yritetty on ainakin muuttaa asioita.
Onnesta voi sanoa äänestäneensä jotain muuta puoluetta kuin mitkä tuolla vallankahvaa kääntää. Yritetty on ainakin muuttaa asioita.
Jokohan se "Linden-eroa taas" -adressi alkaa tuottaa tulosta. Seuraavana voisi laittaa listalle kaikki säännöstelytalouden kannattajat. Eikös rakkaassa itänaapurissamme, Neuvostoliitossakin ollut säännöstelytalous?
Olisi muuten tosi herkullista, jos mahdollisimman paljon lisää tyhjänpäiväistä porukkaa ilmoittautuisi mainitun puolueen puheenjohtajavaaliin -saataisiin siitäkin vielä suurempi farssi.
Olisi muuten tosi herkullista, jos mahdollisimman paljon lisää tyhjänpäiväistä porukkaa ilmoittautuisi mainitun puolueen puheenjohtajavaaliin -saataisiin siitäkin vielä suurempi farssi.
Eikä minulla ole pienintäkään mielenkiintoa muuttaa työ paikkakunnalle. Eikä sitä myöskään näin voida pakottaa!
Kyllä se kun erkki vähän kortilla houkuttelee, niin alkaa muutto kiinnostamaan :-D
Toisinaan tuntuu, että melkein kaikilla näillä toimenpiteillä pyritään saamaan ihmiset muuttamaan haja-asutusalueilta ja pikkutaajamista siihen yhteen 4000 kerroksiseen kerrostaloon Helsingin keskustan liepeille. Niin tosin, eihän sellaista VIELÄ ole rakennettu. Ihminen on onnellinen kun sillä on työtä, se tuottaa ja saa asua muitten kanssa samassa kasassa.
Tuossahan juuri Jaajo SuomiPOP:in aamussa jalosti tuon idean niin että kun rattijuoppous on ongelma niin pannaan viinakin samanlaiselle "kupongille". Täten ne joilla olis viinantuska vois vaihtaa noita bensakuponkeja niihin viinakuponkeihin. Tästä seurais se että niillä jotka ottaa kuppia ei olis bensaa ajaa autolla ja niillä jotka tarttee bensaa ei olis viina, win-win ;)
Mitäs jos luovuttaisiin valuutasta kokonaan ja siirryttäisiin vaihtokauppatalouteen? Käytössä olisi jo Marimekkohinttarin bensakortti ja sen pitkän seksipedon työmatkalippu. Naapureiden kanssa voi sitten porkkanoin ja perunoin käydä kauppaa. Jos ei omaa susirumaa eukkoakaan niin eiköhän sitäkin tarjoamalla pari pulloa kotipolttoista irtoa. Näin se homma toimisi ja maailmakin pelastuu.
Tervetuloa Pohjolan Kiinaan!!
Tervetuloa Pohjolan Kiinaan!!
BTW: Nythän kaikkien Diesel-miesten pitää hyökätä puolustamaan Erkki-(kettutytön) ideaa. Tuollahan puhutaan nääs nimenomaan _bensiinistä_ ei polttoaineesta. Tuohan loisi aivan mielettömän kysynnän niille vanhoillekin diesellouskuille. Puhumattakaan siitä mihin arvoon nousisi työsuhdeautot. Taas viitaten siihen että Erkki tuolla puhuu kuponkien kohdistuvan yksilöihin. Tosin Erkki saattaa tietenkin olettaa että hänen ideaalimaailmassa ei ole yrityksiä joissa harrastettaisiin kapitalistien juppi (Erkkihän on vanha hippi) ökyilyä.
Sitten kun idea ulotetaan koskemaan myös raskasta liikennettä niin päästään hyvään asetelmaan kun pitäisi laittaa auto keikalle:"kyllähän minä muuten lähtisin mutta kun ei ole kuponkeja" tai asiakkaalle:"kyllähän mulla auto olisi mutta ei kuponkeja polttoaineeseen"
Taksikaan ei liikkuisi metriäkään ennekuin kuskille lykkää polttoainekupongin. Riemu repeää perjantaiyön taksijonossa kun 3 promillen humalassa kaivellaan lippuslappusia taskuista :)
Kettutyttö-Erkki saisi kyllä tulla tutustumaan elämään kehä-III:n ulkopuolelle. Helppohan se on tuollaista todeta kun helsingissä on julkinen liikenne joka jopa toimii. Tosin milloin olet kansanedustajan nähnyt bussissa/ratikassa tai metrossa kun eduskunnan taksisetelitkin on olemassa...
Taksikaan ei liikkuisi metriäkään ennekuin kuskille lykkää polttoainekupongin. Riemu repeää perjantaiyön taksijonossa kun 3 promillen humalassa kaivellaan lippuslappusia taskuista :)
Kettutyttö-Erkki saisi kyllä tulla tutustumaan elämään kehä-III:n ulkopuolelle. Helppohan se on tuollaista todeta kun helsingissä on julkinen liikenne joka jopa toimii. Tosin milloin olet kansanedustajan nähnyt bussissa/ratikassa tai metrossa kun eduskunnan taksisetelitkin on olemassa...
Uskomatonta toimintaa taas! Erkillä taitaa olla pää nyt niin syvällä jonkun p*****ssä, että ei osaa ajatella kuin pääkaupunkiseutua. Onneksi tuo on 99,9% varmuudella taas sellainen idealistinen haavekuva, joka ei koskaan tule toteutumaan.
Esim. itse ajan 55km suuntaansa töihin. On varmasti todella mukavaa ja ylipäätään mahdollista kulkea sitten töihin jos ei saa omalla autolla ajaa. Herätään 0500, että ehtii 0530 bussiin, joka ajaa 1,5h ja tämän jälkeen vielä kävellään 5km työpaikalle. Sama rumba sitten illalla ja kotona ollaan 2000 maissa.
En tiedä mitä muut ovat mieltä, mutta mielestäni nykyinen hallitus ja eduskunta on ehdottomasti surkein viritys TODELLA pitkään aikaan!
Esim. itse ajan 55km suuntaansa töihin. On varmasti todella mukavaa ja ylipäätään mahdollista kulkea sitten töihin jos ei saa omalla autolla ajaa. Herätään 0500, että ehtii 0530 bussiin, joka ajaa 1,5h ja tämän jälkeen vielä kävellään 5km työpaikalle. Sama rumba sitten illalla ja kotona ollaan 2000 maissa.
En tiedä mitä muut ovat mieltä, mutta mielestäni nykyinen hallitus ja eduskunta on ehdottomasti surkein viritys TODELLA pitkään aikaan!
Käykää nyt lukemassa vaikka tuo Kauppalehden uutinen. Mielestäni niin turhaan tästä aiheesta repiä sen ihmeempiä. Poliitikot kun eivät nykyään saisi laskea leikkiä lainkaan.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... ?oid=10226
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... ?oid=10226
-
- -
- Viestit: 191
- Liittynyt: 31.1.2008 18:17
Eikös tuo tuomioja ole just se irlannin susikoiran näköinen hyypiö?
Ei kun tämä Tuomioja on se mikrofonin tuulisuojan (joka myös usein vilahtaa tv:ssä) näköinen tyyppi.
Tuomioja vs. Tuulisuoja
Tuossakin asemassa olevan kokeneella poliitikolla pitäisi sen verran olla itsekritiikkiä, että jättäisi leikinlaskun esim. koomikoille tai niille, jotka sen oikeasti osaavat. Ovathan ikuisesti elämään jääneet muittenkin fiksujen poliitikkojen säästösutkautukset, kuten Holkerin "syökää silakkaa".
Iltasanomissa vähän Erkin kritiikkiä toimittajista:
Ajatusleikkien esittäminen on tosikkopolitiikassa vaarallista. Näin etenkin, jos paikalla on Ylen toimittaja, joka muista poiketen ei ymmärtänyt ehdotuksen tekijänkin käytännössä pitäneen ehdotustaan mahdottomana, ja joka uutisoi Tuomiojan tosissaan ehdottavan bensan säännöstelyä. Vaikka uutisen lopusta löytyi myös maininta pilkkeestä esittäjän silmäkulmassa, niin jo otsikosta tyrmistyneet eivät sitä enää noteeranneet, hän arvostelee.
Kun ei nykypäivinä voi luottaa enää uutisten tarjontaankaan, toimittajille annettu liikaa valtaa vaikuttaa yleisön mielipiteisiin.
Ajatusleikkien esittäminen on tosikkopolitiikassa vaarallista. Näin etenkin, jos paikalla on Ylen toimittaja, joka muista poiketen ei ymmärtänyt ehdotuksen tekijänkin käytännössä pitäneen ehdotustaan mahdottomana, ja joka uutisoi Tuomiojan tosissaan ehdottavan bensan säännöstelyä. Vaikka uutisen lopusta löytyi myös maininta pilkkeestä esittäjän silmäkulmassa, niin jo otsikosta tyrmistyneet eivät sitä enää noteeranneet, hän arvostelee.
Kun ei nykypäivinä voi luottaa enää uutisten tarjontaankaan, toimittajille annettu liikaa valtaa vaikuttaa yleisön mielipiteisiin.
Kansa kun on (valitettavasti) vuosien saatossa joutunut oppimaan että poliitikon "pilke kulmassa" heitto voi äkkiä muuttua tavan kansalaisen kohdalla "pala kurkussa" ja "kyynel silmäkulmassa" tilanteeksi.
Miten lie silmää vinkannut aikanaan sekin poliitikko joka on heittänyt että "tää on ihan vaan vuoden kokeilu, tää autovero.."
Miten lie silmää vinkannut aikanaan sekin poliitikko joka on heittänyt että "tää on ihan vaan vuoden kokeilu, tää autovero.."
Samaa olen itsekin ihmetellyt että miksi Suomen pitää yksikseen pelastaa maailma. Mitä helvetin järkeä on perustella asiaa sillä että yhtä ihmistä kohden päästöt ovat kärkitasoa? EI meinaa mitään. Minä en ainakaan aio tikkua laittaa ristiin asian puolesta. Varsinkaan kun sillä panoksella ei ole mitään merkitystä maailman mittakaavassa.
Kyl mä voisin sähköautolla ajella jos sellasia olisi käytännöllisiä tarjolla. Ja käytännöllisellä tarkoitan sellaista missä on min. 300-400km toimintasäde ja kuljetuskapasiteettia vähintään golffin verran sekä sisätilalämmitin.
Tosin ei tota uraaniakaan loputtomiin ole, sitten ku seki loppuu pitää melkein ostaa jo hevonen, mutta siinä vaiheessa on kiireyhteiskunta varmaa jo kaatunu ja stressi helpottanut.
Tosin ei tota uraaniakaan loputtomiin ole, sitten ku seki loppuu pitää melkein ostaa jo hevonen, mutta siinä vaiheessa on kiireyhteiskunta varmaa jo kaatunu ja stressi helpottanut.
kyllähän se h*lvetti toimii helsingissä mutta tulis v*ttu tänne ja yrittäis ehtiä niillä s**tanan linkuilla töihin seitsemäksi
Eihän se toimikaan, kun jokainen perähikiän Matti ja Maija ajaa yksinään omalla maasturillaan 100km päästä sinne Tsadiin hommiin.
Mutta toki, voihan kaupunkilaiset ahtautua ties mihin joukkoliikennevälineisiin, kun sellaiset löytyy. Periferian ihmisten täytyy tietysti saada ajaa YKSIN sellaisilla yksityisautoilla kuin haluavat, millaisella polttoaineella haluavat ja tietysti valtion tulisi mieluusti ainakin olla perimättä veroa.
Mitenkään ketään henkilökohtaisesti osoittamatta, en ymmärrä ihmisiä jotka taivaltaa useita kymmeniä, ellei satoja kilometrejä päivittäin pelkän työmatkan muodossa yksityisautoillen. Ei se vielä mitään, että suurin osa vapaa-ajasta menee tällöin sahaten päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen sitä samaa perkeleen tylsää maantiepätkää tuntitolkulla, mutta jos vielä valittaa kuinka se on kamalan kallista ja kaupunkilaiset pääsee helpommalla niin siinä vaiheessa kannattaisi a) muuttaa lähemmäs työpaikkaa b) vaihtaa työpaikka lähemmäs kotiaan c) kulkea kimppakyydeillä tai d) hankkiutua työttömäksi ja kasvattaa perunoita takapihallaan talven varalle. Elämä muuttuisi kummasti paljon helpommaksi, eikä tarvitsisi jokaisesta bensa/dieselaiheisesta uutisesta repiä pelihousujaan.
Tosin ei tota uraaniakaan loputtomiin ole
No ei todellakaan. Fossiilisten polttoaineiden korvaaminen ydinvoimalla johtaisi siihen, että sekä tunnetut että oletettavissa olevat uraanivarannot on käytetty loppuun noin 50 vuodessa. Se siitä pitkäkestoisuudesta. Aurinkokennojen tehostaminen on varmaan yksi tehokkaimmista tulevaisuudennäkymistä. Missäköhän se vasta luki, että nykyiselläkin kennotekniikalla pysyttäisiin Uudenmaan(?) kokoisella aurinkopaneelipuistolla tuottamaan koko Suomen tarvitsema energia. Pilvipäivien varalta pitäisi olla tietenkin joku pätevä keino millä suuria määriä energiaa voitaisiin varastoida, ellei vaihtoehdoksi oteta tuontisähköä.
Yhtä kaikki, mikään ei muutu niin kauan kuin tuota mustanruskeaa mömmöä riittää kohtalaisella katteella pumpattavaksi maankuoresta. "Onneksi" siihen ei enää mene kauan, että näin ei ole. Alkaa olla realiteettia sekin, että lapsenlapseni eivät koskaan tule kokemaan lentokonematkustamista, elleivät ole reilusti keskivertokansalaista rikkaampia.
Murosta bongattu ajankohtainen video.
Repesin :D
Repesin :D
a) muuttaa lähemmäs työpaikkaa b) vaihtaa työpaikka lähemmäs kotiaan c) kulkea kimppakyydeillä tai d) hankkiutua työttömäksi ja kasvattaa perunoita takapihallaan talven varalle.
a) Ei välttämättä ole vaihtoehto, jos haluaa säilyttää nykyisen asumistason. Maalla kämpät on halvempia, kun taas samalla rahalla saa jonkun hikisen putkan isosta kylästä.
b) Kumma kyllä kaikki suuret työnantajat keskittyvät isoihin kaupunkeihin, joten vaihtoehto ei tahdo oikein toimia. Etätyöstähän on puhuttu viimeiset 20-vuotta. Kuinka moni oikeasti pystyy sitä tekemään vaikka periaatteessa tekniikka antaisikin siihen mahdollisuuden?
c) Oletko kokeillut tätä vaihtoehtoa itse? Entä sitten kun mukaan tulee lastenhoidot yms. 4 vuotta aikanaan kuljin kimppakyydillä kouluun tre-vkoski väliä, olihan se väliin aika mielenkiintoista...
d) Tulevaisuudessa tämä lienee se ainoa vaihtoehto... Ainiin joo, onko yhteiskunnalla tähän varaa?
Aurinkokennojen tehostaminen on varmaan yksi tehokkaimmista tulevaisuudennäkymistä. Missäköhän se vasta luki, että nykyiselläkin kennotekniikalla pysyttäisiin Uudenmaan(?) kokoisella aurinkopaneelipuistolla tuottamaan koko Suomen tarvitsema energia
Uudenmaan pinta-ala on 6 371 km2 eli kuusituhatta kolmesataa seitsemänkymmentä yksi neliökilometriä, tälle alueelle on asutettu 1.39milj. ihmistä, eli toisin sanoen vaikka tälläinen pienehkö aurinkopaneelipuisto tehtäisiin hajoitetusti ympäri suomea ja siltikin pääosin vaikka talojen katoille, niin pinta alansa puolesta koko aurinkopaneeli härveli olisi kohtuullisen kallis ja varmastikkin verkkojen rakennuksineen tulisi kalliimmaksi kuin esim. yhtä suuren energian tuottavan ydinvoimalaitoksen rakentaminen.
Tähän päälle mahdolliset huolto, vika-alttius, sää riippuvuus ym. tekijät, niin koko aurinkovoimaa voidaan pitää haista paska ideana.
Toki sillä luontoa säästyisi, paitsi silloin kun noita härveleitä tehdään ja niitä pitäisi hävittää johonkin.
Ei ole olemassa energian tuottamistapaa joka ei kuormittaisi jollakin tapaa ympäristöä tai olisi kaikinpuolin täydellinen.
Viherhemmot voisivat keksiä itse jotain uusia mahdollisia tapoja energian tuottamiseen ja lopettaa nykyisten jo keksittyjen ylistämisen tai haukkumisen, koska tosiasia on se että millä saadaan mahdollisimman paljon energiaa pienintä rahavastiketta vastaan on tässä maassa se mitä kannattaa rakentaa ja tuota tosiasiaa ei kukaan voi kieltää.
a) Ei välttämättä ole vaihtoehto, jos haluaa säilyttää nykyisen asumistason. Maalla kämpät on halvempia, kun taas samalla rahalla saa jonkun hikisen putkan isosta kylästä.
Niin, suo siellä vetelä täällä. Jos haluaa asua halvalla, niin joutuu maksamaan kulkemisesta. Jos haluaa kulkea halvalla, niin joutuu maksamaan asumisesta. Tämän ratkaisun sitten tekee jokainen itse.
Tästä riemastuneena ajattelin kirjoitella Tuomiojalle pienen katkelman koneistajan synkästä arjesta ja työmatkan pituudesta, 140km eestaas. Polttonestettä kuluu kuukaudessa xxxlitraa, myöskin rahaa tähän touhuun kuluu xxx määrä euroja.
Se vain on niin, että en löydä asuinpaikkakunnaltani koulutustani vastaavaa työtä, koska niitä ei vain ole täällä. (keskiraskaiden koneistus kappaleiden valmistaminen.) Eikä minulla ole pienintäkään mielenkiintoa muuttaa työ paikkakunnalle. Eikä sitä myöskään näin voida pakottaa!
Jos asut 140km päässä päivittäisestä työpaikastasi ja päivittäin autolla kuljet työmatkat, niin on kyllä ihan oikein että tulisi reilut sanktiot. Tuo on nimenomaan "turhan yksityisautoilun" malliesimerkki.
----
Tuo on ollut joku heitto, mutta ihmeen moni tuon on tosissaan ottanut, varsinkin tällä foorumilla. Kriittisyys uutisia kohtaan tippuu aina nollaan, kun uutinen on vähänkin autoilun vastainen. =P
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Ei porukka kovin huumorilla osaa tuollaista "vitsiä" ottaa ku "väliaikainen" autovero täytti juuri 50 vuottaa ja vuotuinen käyttömaksu 15 vuotta. Molempien piti olla vain vuoden kokeiluja. Tuollaiset heitot tuppaa vain realisoitumaan ja sillon taas kansa kärsii. Päätöksiä tekee ihmiset, jotka ei ees omista ajokorttia. Kansa maksaa näiden päättäjien taksit, lennot, jne. Jotain rajaa sais puheissakin olla.
Chinz, kerroppas velikulta, miten ratkaisen ongelman?? Rehellisesti, olisitko itse valmis muuttamaan työn perässä, pois kavereiden ja lähimmäistesi luota, paikkakuntaan jossa et vain halua asua? Minä en ainakaan. Ja kyllä, kuljetaan kimppakyydeillä. Onko siulla pienintäkään hajua siitä minkälaista täällä hieman syrjemmässä asuminen on??
Sitä on helvetin helppoa jeesustella kun ei ole ongelmia!
En mie nyt niin tyhmä ole, ettäkö en hakisi lähempää töitä. Mutta se varajeesus joka osoittaa minulle raskaan koneistamon(sorvaaminen) joensuusta joka vieläpä hakee työmiehiä, niin sille tarjoan kahvit!
Niin ja oikaistaanpa edellistä tekstiä hieman: Poliitikkojen työ ei varmaan ole puhua paskaa ja heitellä huonoja vitsejä. Olisin valmis maksamaan veroni kulutuksen mukaan, mutta että tällä tavalla?
E:ja se matka on yhteensä 140km.. :P
Sitä on helvetin helppoa jeesustella kun ei ole ongelmia!
En mie nyt niin tyhmä ole, ettäkö en hakisi lähempää töitä. Mutta se varajeesus joka osoittaa minulle raskaan koneistamon(sorvaaminen) joensuusta joka vieläpä hakee työmiehiä, niin sille tarjoan kahvit!
Niin ja oikaistaanpa edellistä tekstiä hieman: Poliitikkojen työ ei varmaan ole puhua paskaa ja heitellä huonoja vitsejä. Olisin valmis maksamaan veroni kulutuksen mukaan, mutta että tällä tavalla?
E:ja se matka on yhteensä 140km.. :P
http://tuukkavirtaperko.net/comic/2/2-0045.jpg
Ja kyllä, vaihdoin juuri hetki sitten 1.8i 66kW paskattivarkun oikein viimesen päälle bensarosvo ameriikan pakettiautoon iiiisolla pentsiini koneella.
Tapsavaan, ne siellä isossa kaupungissa katos koittaa saada maaseudun erakoitumaan lopullisesti. Sitten toisissa puheissa puhutaan siitä että maaseutuakin pitäisi saada asutettua ja pois muuttoa ehkäistyä :D
Mahdoton yhtälö kun samalla vaikeutetaan 'syrjässä' asuvien elämää, mua ei sais Helsinkiin, Turkuun tahi Tampereelle enään takas. Tämä Oulukin tuntuu liian isolta paikalta.
Ja joo, siis noissa kaupungeissa on käyty jokunen vuosi kääntymässä.
Ja kyllä, vaihdoin juuri hetki sitten 1.8i 66kW paskattivarkun oikein viimesen päälle bensarosvo ameriikan pakettiautoon iiiisolla pentsiini koneella.
Tapsavaan, ne siellä isossa kaupungissa katos koittaa saada maaseudun erakoitumaan lopullisesti. Sitten toisissa puheissa puhutaan siitä että maaseutuakin pitäisi saada asutettua ja pois muuttoa ehkäistyä :D
Mahdoton yhtälö kun samalla vaikeutetaan 'syrjässä' asuvien elämää, mua ei sais Helsinkiin, Turkuun tahi Tampereelle enään takas. Tämä Oulukin tuntuu liian isolta paikalta.
Ja joo, siis noissa kaupungeissa on käyty jokunen vuosi kääntymässä.
Joopa joo. Itse en ole mikään joukkoliikenteen fani, Juna / Bussi on ihan ok jos toisella paikkakunnalla on auto tai taksi vastassa. Paikallisdösään mua ei sais vaikka vähän maksettaisiinkin. Mutta asiaan.
Väitän/uskon että, autoille olisi varmasti mahdollista keksiä vaihtoehtoisia polttoaineita öljylle. Mutta eipä ole näkynyt. Bensiini / Diesel on kuitenkin varsin hyvä tuote monille maille, eikä varmasti hyvästä (ja vielä kehittyvästä) liiketoiminnasta halutaan ihan heti luopua.
Väitän/uskon että, autoille olisi varmasti mahdollista keksiä vaihtoehtoisia polttoaineita öljylle. Mutta eipä ole näkynyt. Bensiini / Diesel on kuitenkin varsin hyvä tuote monille maille, eikä varmasti hyvästä (ja vielä kehittyvästä) liiketoiminnasta halutaan ihan heti luopua.
Mutta mikä on kummallista, niin se, että Suomessa ei millään haluta tuottaa uusiutuvilla energialähteillä edes sitä määrää mikä niillä voitaisiin tuottaa vaan kaikki lasketaan hiilen, öljyn ja uraanin varaan. Ei tätä meidän energiamäärää oikein enempää tuonnista riippuvaisemmaksi saa. No nythän kansalaisia rohkaistaan lämmittämään puulla, uusiutuvaa ehkä, mutta puun kotitarvepoltosta aiheutuvat päästöt on reilusti pahempia kuin hiilivoimalan piipusta tulevat, siis jos poltetun materiaalin määrät suhteutetaan toisiinsa. Pahimmassa tapauksessa poltetaan liian alhaisella lämmöllä märkiä puita. Kotonaan puulla lämmittävillä ihmisillä on kuuleman mukaan havaittu reilusti enemmän keuhkosyöpää kuin muilla, rohkaisevaa sekin.
Ydinvoimaakin ollaan kyllä kovasti rakentamassa lisää, mutta jätteitä saati uraanikaivoksia ei meidän ihanaan ja neitseelliseen maahan missään nimessä saisi sijoittaa, ihan kamalaa.
Voiko enempää tekopyhää ollakaan, iltapäivälehdissä ihmiset päivittelee kuinka Arevan Kuusamoon perustamasta uraanikaivoksesta tulisi kamalat radioaktiiviset päästöt meidän puhtaaseen luontoon ja kamala pöly ja melukin vielä, eikä Suomessa voisi lähestulkoon enää kukaan sen jälkeen asua. Mutta ilmeisesti Kazakhstanissa, Venäjällä, Namibiassa, Nigerissä tai Uzbekistanissa toimivista kaivoksista ei aiheudu paikalliselle ympäristölle tai väestölle minkäänlaista haittaa. Maailmahan pelastuu kun vielä haudataan kaikki ydinjätteet jonnekin Afrikan viidakkoon tai Australiaan Ulurun alle, eihän niistä siellä ole kenellekään mitään haittaa. Right.
Ydinvoimaakin ollaan kyllä kovasti rakentamassa lisää, mutta jätteitä saati uraanikaivoksia ei meidän ihanaan ja neitseelliseen maahan missään nimessä saisi sijoittaa, ihan kamalaa.
Voiko enempää tekopyhää ollakaan, iltapäivälehdissä ihmiset päivittelee kuinka Arevan Kuusamoon perustamasta uraanikaivoksesta tulisi kamalat radioaktiiviset päästöt meidän puhtaaseen luontoon ja kamala pöly ja melukin vielä, eikä Suomessa voisi lähestulkoon enää kukaan sen jälkeen asua. Mutta ilmeisesti Kazakhstanissa, Venäjällä, Namibiassa, Nigerissä tai Uzbekistanissa toimivista kaivoksista ei aiheudu paikalliselle ympäristölle tai väestölle minkäänlaista haittaa. Maailmahan pelastuu kun vielä haudataan kaikki ydinjätteet jonnekin Afrikan viidakkoon tai Australiaan Ulurun alle, eihän niistä siellä ole kenellekään mitään haittaa. Right.
Chinz, kerroppas velikulta, miten ratkaisen ongelman?? Rehellisesti, olisitko itse valmis muuttamaan työn perässä, pois kavereiden ja lähimmäistesi luota, paikkakuntaan jossa et vain halua asua? Minä en ainakaan. Ja kyllä, kuljetaan kimppakyydeillä. Onko siulla pienintäkään hajua siitä minkälaista täällä hieman syrjemmässä asuminen on??
Olen juuri muuttamassa 200km päähän ja tavoite on jossain vaiheessa koko tästä paskasta maasta häipyä, kiitos kysymästä. Kimppakyydit on kyllä positiivinen juttu. Tuo 140km edestakaisin myös muuttaa juttuasi aika ratkaisevalla tavalla, tuskin olisin edes vastannut jos olisit 70km työmatkasta puhunut.
Ei ole hajua siitä syrjemmällä asumisesta, mutta jos se noin kurjaa on, niin muuta ihmeessä pois.
EDIT:
Vaikka täällä provoankin, niin kyllä minä sen ymmärrän ettei se aina helppoa ole, helppohan se minun on perheettömänä huudella. Kuitenkin kannattaa miettiä, voiko puhua "yksityisautoilun välttämättömyydestä" ja 140km työmatkojen "pakollisuudesta", ainakaan valtaosassa vastaavissa tapauksissa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Vaikka täällä provoankin, niin kyllä minä sen ymmärrän ettei se aina helppoa ole, helppohan se minun on perheettömänä huudella. Kuitenkin kannattaa miettiä, voiko puhua "yksityisautoilun välttämättömyydestä" ja 140km työmatkojen "pakollisuudesta", ainakaan valtaosassa vastaavissa tapauksissa.
Just....
Niin, mikäs pakko se on kulkea 40km:n päässä esim. hitsaamassa, ku paikallisesta Mc Donald`sista sais purilaisenvääntäjän-hommia vaikka heti, tai paikallisesta kierrätyskeskuksesta sekatyömihen hommia! Tyhmiähän me ollaan! Ei muutaku autot myyntiin ja puolta huonommalla palkalla toihin, ettei vaan tarvi autoilla turhaan!
Mullakin kodin ja firman konttorin välillä 70km matkaa. Tosin moottoritietä kun painelee melkein koko matkan niin talvella vetää ~tuntii ja kesäälä ~40min per suunta. Ja tämä sen takia kun firma sulki 20km päässä olevan konttorin. Tosin käyn enimmäkseen asiakkailla, että ei siellä konttorilla tule joka päivä käytyä. Silti tuntuu tulevan lasiin 150km/pv helposti.
Niin, mikäs pakko se on kulkea 40km:n päässä esim. hitsaamassa, ku paikallisesta Mc Donald`sista sais purilaisenvääntäjän-hommia vaikka heti, tai paikallisesta kierrätyskeskuksesta sekatyömihen hommia! Tyhmiähän me ollaan! Ei muutaku autot myyntiin ja puolta huonommalla palkalla toihin, ettei vaan tarvi autoilla turhaan!
No jos 140km/suunta (kuten olin alkup. viestistä käsittänyt) "joutuisi" yhteen suuntaan ajamaan, niin ei oikein tuo selitys enää toimi. Niin ikävää kuin se onkin, saattaa työn perään joutua muuttamaan tai hieman tinkimään työvaatimuksistaan.
Niin ja (esimerkkisi) 40 ja 140 kilometriä on kaksi aivan eri asiaa, käyn itsekin 20km päässä töissä. Kerrotko vielä, miten tuolla viestisi 40km (joka on suhteellisen normaali) työmatkalla on mitään tekemistä sen kanssa, että reippaasti toistasataa kilometriä päivässä ajavien kannattaisi pysähtyä miettimään, onko hommassa mitään järkeä? Jos et sattunut huomaamaan, en minä missään vaiheessa vähätellyt yksityisautoilun tarpeellisuutta, mutta noita järjettömän pitkiä työmatkoja en kyllä ymmärrä.
Eräs sukulainenkin asuu Lahdessa ja käy päivittäin Helsingissä (autolla) töissä. Luulisi, että olisi itsellekkin helpompaa vaihtaa työ- tai asuinpaikkaa. Kuitenkin ko. jätkä yli kymmenen vuotta näin tehnyt ja tuskin tilanne tulee muuttumaankaan.
Ei ole olemassa energian tuottamistapaa joka ei kuormittaisi jollakin tapaa ympäristöä tai olisi kaikinpuolin täydellinen.
Viherhemmot voisivat keksiä itse jotain uusia mahdollisia tapoja energian tuottamiseen ja lopettaa nykyisten jo keksittyjen ylistämisen tai haukkumisen, koska tosiasia on se että millä saadaan mahdollisimman paljon energiaa pienintä rahavastiketta vastaan on tässä maassa se mitä kannattaa rakentaa ja tuota tosiasiaa ei kukaan voi kieltää.
Nikola Teslahan keksi jo 30luvulla. harmi ettei kukaan ´tiedä salaisuutta, :
Teslan väitteet eivät jääneet pelkän teorian tasolle, vaan hän antoi siitä hämmästyttävän näytön vuonna 1931 Teksasissa. Dallas Morning News kertoo kuinka Tesla irrotti bensamoottorin Pierce-Arrow -autostaan ja asensi tilalle 80 hevosvoimaisen vaihtovirtasähkömoottorin ilman ulkopuolisia voimanlähteitä, eli akkuja. Sähkömoottori liitettiin auton vaihteistoon. Paikallisesta radioliikkeestä Tesla osti 12 radioputkea ja lisäksi joitakin alan tarvikkeita ja asensi ne 24 tuumaa pitkään, 12 tuumaa leveään ja 6 tuumaa korkeaan laatikkoon, josta sojotti kaksi kolmen tuuman mittaista antennia. Tesla sijoitti mystisen laatikkonsa kuljettajan vieressä olevalle istuimelle ja painoi antennit sisään. - Nyt meillä on energiaa, hän sanoi ja lähti ajamaan autollaan kohti testirataa.
Kaikkien hämmästykseksi Tesla ajoi Pierce-Arrowillaan noin viikon verran, usein jopa yli 90 mailin tuntinopeutta. Ja ilman ulkopuolista tai näkyvää energialähdettä. Kun Teslalta tivattiin mistä hänen autonsa energia tulee, hän viittasi kädellään taivaalle ja sanoi:
- Eetteristä joka meitä ympäröi meitä kaikialla.
Toisella kertaa hän selitti, ettei tarkalleen tiedä, mistä energia tulee, mutta että sitä on käytettävissä rajattomasti, ja että ihmiskunta saa olla siitä kiitollinen. Jotkut pohtivat, olisiko hän käyttänyt hyväkseen maapallon magneettikenttiä, olihan hän asiantuntija silläkin alueella. Koeajonsa päätteeksi Tesla ajoi autonsa talliin ja purki mystisen laatikkonsa, joten arvoitus miten hän kehitti auton tarvitseman sähkön, ei ratkennut koskaan. On arveltu hänen tulleen lopulta siihen tulokseen, että tuota energiaa tultaisiin käyttämään tuhoaviin tarkoituksiin, joten hän näki parhaaksi pitää salaisuuden itsellään.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa