Olen harkitsemassa seuraavaksi autoksi jompaa kumpaa:
-VW golf V 1.4 TSI GT Sport (140hv) n. 25500€ (neliovinen)
-Skoda Octavia 1.8 TSI Elegance (160hv) 27490€
Olen lukenut palstalta ainakin tuosta 1.4 TSI koneesta käytyä "väittelyä", mutta olisin kiinnostunut kuulemaan kommentia ja kokemuksia sellaisilta jotka ovat koeajaneet/omistavat jomman kumman mallin.
VW Golf V 1.4TSI GT Sport vs. Skoda Octavia 1.8TSI Elegance
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Kokemusta on jonkin verran tuosta 1.8TSI:stä ja voin kyllä sanoa että upea kone!! Hiljanen, vääntävä ja riittävän ripeä. Eipä sitä oikeasti muuta tarvii. Ainakin jos vertaa tuohon TSI:hin, niin mielestäni parempi alavääntö, jotenkin pehmeämpi. Ja onhan Octaviassa hiukan paremmin tilaa ja enemmän varusteita. Mutta Elegancen sijasta harkitsisin Sportia.
Ottaisin Skodan mielummin, mutta aika pitkältihän se on ulkonäkökysymys, koska tuotteina ovat melko samanlaiset.
Ottaisin Skodan mielummin, mutta aika pitkältihän se on ulkonäkökysymys, koska tuotteina ovat melko samanlaiset.
Kävin eilen testaamassa
-VW Jetta 1.4TSI (Golf TSI:tä ei ollut testattavana)
-Mazda 6 1.8 Elegance (uusi malli)
-Audi A3 1.4TFSI Sportback
Kokemuksista sen verran että Jetta kulki rivakimmin joka ei ollut yllätys, mutta itseä ainakin häiritsi kova melu joka tuli kabiiniin (renkaat?) vaikka oli kitkat alla kuten kaikissa autoissa joita testasin. Kulutus isompi kuin odotin.
Mazda 6 varustelista oli muita pidempi ja auto oli mukava ajaa ja hyvä auto varmaan matka-autoksi ison kokonsa ansiosta.
Audia ei pitänyt aluksi mennä katsomaankaan, mutta tuli heitettyä lenkki A3 1.4 TFSI sportback mallilla. Koneen ääniä ei kuullut kyllä olenkaan ja rengasmeteliä ei ollut havaittavissa. Auto tuntui sopivan ainakin omaan käteen kaikista parhaiten ja oli mukava ajaa.
Kaikkiin autoihin väliraha on suurinpiirtein sama, joten valinta on kiinni vaan siitä mikä miellyttää eniten.
Tällä hetkellä olen päätymässä tuohon A3 1.4 TFSI sportback:n muutamalla lisävarusteella höystettynä. Täytyy vielä hakea tarjous toisesta audi liikkeestä niin sitten voi laittaa tilausta vetämään :)
-VW Jetta 1.4TSI (Golf TSI:tä ei ollut testattavana)
-Mazda 6 1.8 Elegance (uusi malli)
-Audi A3 1.4TFSI Sportback
Kokemuksista sen verran että Jetta kulki rivakimmin joka ei ollut yllätys, mutta itseä ainakin häiritsi kova melu joka tuli kabiiniin (renkaat?) vaikka oli kitkat alla kuten kaikissa autoissa joita testasin. Kulutus isompi kuin odotin.
Mazda 6 varustelista oli muita pidempi ja auto oli mukava ajaa ja hyvä auto varmaan matka-autoksi ison kokonsa ansiosta.
Audia ei pitänyt aluksi mennä katsomaankaan, mutta tuli heitettyä lenkki A3 1.4 TFSI sportback mallilla. Koneen ääniä ei kuullut kyllä olenkaan ja rengasmeteliä ei ollut havaittavissa. Auto tuntui sopivan ainakin omaan käteen kaikista parhaiten ja oli mukava ajaa.
Kaikkiin autoihin väliraha on suurinpiirtein sama, joten valinta on kiinni vaan siitä mikä miellyttää eniten.
Tällä hetkellä olen päätymässä tuohon A3 1.4 TFSI sportback:n muutamalla lisävarusteella höystettynä. Täytyy vielä hakea tarjous toisesta audi liikkeestä niin sitten voi laittaa tilausta vetämään :)
^
On. En kyllä itse ymmärrä, miksi tuollaiseen 100hv/l vehkeeseenkään tarvittaisiin 2 ahdinta, että saataisiin alavääntöä. Varmaan ainoa syy, miksi tuo 1.4 TFSI:kin on noin naurettavan alitehoinen on se, ettei se "voi" olla tehokkaampi kun kaksoisahdetut samankokoiset. Kyllähän se hienolta kuulostaa, että oikein kaksoisahdettu.
Ovat varmaan insinöörit ajelleet K03:lla varustettua 1.8 turboa, ja pohtineet millä tuota onnetonta alavääntöä (ahdinhan herää vasta jossain puolentoista tonnin paikkeilla, sietämätöntä) saisi parannettua, että voisi sujuvammin ajella kaksi pykälää liian isolla vaihteella.
On. En kyllä itse ymmärrä, miksi tuollaiseen 100hv/l vehkeeseenkään tarvittaisiin 2 ahdinta, että saataisiin alavääntöä. Varmaan ainoa syy, miksi tuo 1.4 TFSI:kin on noin naurettavan alitehoinen on se, ettei se "voi" olla tehokkaampi kun kaksoisahdetut samankokoiset. Kyllähän se hienolta kuulostaa, että oikein kaksoisahdettu.
Ovat varmaan insinöörit ajelleet K03:lla varustettua 1.8 turboa, ja pohtineet millä tuota onnetonta alavääntöä (ahdinhan herää vasta jossain puolentoista tonnin paikkeilla, sietämätöntä) saisi parannettua, että voisi sujuvammin ajella kaksi pykälää liian isolla vaihteella.
Viimeksi muokannut chinz, 18.2.2008 12:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa