Lastun kanssa katsastukseen..?? Ja meni läpi lastun kans..

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

aleksi888
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.2.2008 19:38

Lastun kanssa katsastukseen..?? Ja meni läpi lastun kans..

ViestiKirjoittaja aleksi888 » 10.2.2008 19:54

]Mitä kokemuksia/tietoa on auton katsastuksesta lastun kanssa? Itellä katsastus edessä ja autossa PSI:n boksi, valittaako katsatusmiehet yleensä näistä? Onko parempi ottaa pois katsastuksen ajaks? niin ja autohan oli IV golf vm-99

Kävin nyt sit katsastamas sen auton lastu paikas ja läpi se meni, mitä nyt ne vähän valitti savutus arvoist, ku pitäis olla vähäpäästöinen auto ja arvo alle 1 ja mittariin tuli vähän yli kaks , mut hylkäysraja vast 3. Eikä se katsastus mies edes kysyny et onks jotain boksei kiinni, epäili vaan et ilmanputsari on tukos....
Viimeksi muokannut aleksi888, 2.3.2008 10:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.2.2008 20:11

Valittaa ne jos näkee.

Ei saisi mennä ropaamaan nykyisten autojen moottorinohjausta ollenkaan.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 10.2.2008 20:43

Ja yleensä noi boksit antaa sen verran soppaa, että savuarvotkin on äkkiä melko korkealla. Näin kävi itsellä aikanaan lisäboksin kanssa.

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 11.2.2008 10:26

nopeastihan sen psin sieltä pois ottaa, ja eikun leimalle...

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 12.2.2008 17:07

Mistä sitä tietää onko autossa edes mitään teholastuu jos ei kaveri (katsastusmies) sitä älyä kysyä jos ei oo ennen ajellut sillä..

Ja yleensä noi boksit antaa sen verran soppaa, että savuarvotkin on äkkiä melko korkealla. Näin kävi itsellä aikanaan lisäboksin kanssa.


Ei ainakaan omassa ollu mitään vikaa kun just loppu syksystä kävin..

Valittaa ne jos näkee.
Ei saisi mennä ropaamaan nykyisten autojen moottorinohjausta ollenkaan.


Eikös teholastut oo ihan laillisia?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 12.2.2008 17:22

Eikös teholastut oo ihan laillisia?


Pitäs olla muutoskatsastettu. Muutoskatsastus usein vaatisi VTT mittausta, uusia jarruja ja muita alustanpalikoita..

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 12.2.2008 17:36

Nyt jätkät malttia! :D

Nimittäin tästä olikin audifinnsillä aika hyvä tinkaustopic joku vuosi takaperin, en vain löydä sitä enää. Muistaakseni topicin aloittaja piti auton lastuttamista täysin ihmisen tappoon verrattavissa olevana rikkeenä koska ainakin vielä silloin lain tulkinnassa oli ristiriitaisuuksia lastutukseen liittyen eikä sitä suoralta kädeltä voinu sanoa täysin lailliseksi. Keskustelu karkasi aika hienoksi erilaisten moraalikäsitteiden ja elämänkatsomusten nyrkkitappeluksi. Lopputuloksena topicin aloittanut (ja aiemmin aktiivisesti kirjotellut) henkilö taisi vetää herneet nokkaan ja katosi foorumilta lain kirjainta pilkulleen noudattavan aatteensa kera.

Sumuvalot, isiliising ja erilaiset katsastusjeesustelut - vaarallisia aiheita :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.2.2008 18:31

Lainaus:
Ja yleensä noi boksit antaa sen verran soppaa, että savuarvotkin on äkkiä melko korkealla. Näin kävi itsellä aikanaan lisäboksin kanssa.


Ei ainakaan omassa ollu mitään vikaa kun just loppu syksystä kävin..


Ettei kuule vain puhuttais tiisseliautosta?

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 12.2.2008 20:06

Mites sitte jos noi boxit on poistettava ennen katsastusta(itsellä myös PSI),niin jos autoon on vaihdettu turboa, suutinta,nokkaa ym.?
Autossa 150 heppaa,vakiona 90 niin luulis että silloin niitä ongelmia vasta tuleekin,vai vaihdetaanko vakiokamat aina katsastukseen??

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 12.2.2008 20:44

Pitihän täällä joku xenonvalojakin kuolemia aiheuttavina :D Jeesustelijoita riittää aina jotka piipittää joka hommasta :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2008 21:14

Eihän ne mitään sano jos ne ei huomaa että jotain olisi vaihdettu.

Jotkut vaihtavat peltoautoihinta moottorinohajuksen ohjelmia ja tehokkaampien mallien ahtimia ja niissä olevat VAG:n osanumerot tuskin kertoo katsastajalle mitään.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 12.2.2008 21:20

No ei taida sitten noista virittämisistä olla mitään hyötyä,jos ei esim. tollasta sadan hepan lisäystä edes huomaa kun katsuri ajaa lenkin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2008 21:29

Kertaakaan en itse ole nähnyt katsastajan koittavan miten kyseinen auto täydellä teholla kulkee.

Katsastuksia kertynyt tähän mennessä jotain 20 kpl.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 12.2.2008 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.2.2008 21:36

Ei oo kyllä itselläkää katsastaja ajanut autolla kuin max.20metriä kerta. Tietenkin jos sillä matkalla on saanut huipputehot kokeiltua ja todennut viritetyksi.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 12.2.2008 21:40

aleksi888: käy mittauttamassa päästöt etukäteen jossain korjaamossa-> jos hyvät boksin kanssa niin eikun leimalle, jos taas ei niin boksi irti. On melko auto/boksi/kuunasentokohtaista, mutta oman lisäksi muutama on törmännyt samaan savuongelmaan boksin kanssa, mutta ilmeisesti toisilla (takamasato esim.) on mennyt läpi ok.
Itsellä on vain yksi auto pompannut päätöistä, tuo KCR-boksitettu tdi, kun taas sama auto myöhemmin aika "rajullakin" ns. laatufirman lastulla + muilla tehoon vaikuttaneilla muutoksilla meni läpi. Tässä tapauksessa kun lastun säädöt eivät vain lisää syöttöä 'sokeasti' vaan ottavat syötön määrässä muutakin huomion kuin kaasupolkimen asennon, niin savuarvot ovat melko eriluokkaa boksin kanssa. Boksejakin voi säätää, joten sekin voi vaikuttaa.

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 12.2.2008 22:04

käytiin tänää just katsastaa kaverin vm. 96 tdi golffia ja sehän meni psi:n boksin kans kirkkaasti läpi, savuarvo oli 297, ku 300 on se maksimi sallittu.. :D Katsastusmies sano että hiukka se lyö köhää kyl putkesta, mutta sen enempää mitää epäilly, vaikka tais olla vielä psi:n tarrakin takalasis siin autos.. :)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 12.2.2008 22:15

Ja uskokaa vaan, kyllä ne katsaritkin tietää et noita lastuja autoihin laitetaan, mut eri asia on et jaksaako ne aina kiinnostua niistä... ;)

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 12.2.2008 22:25

Kyllä se katsastusmies minun autoa aika lihavalla kaasulla kävi ajamassa. Kitkarenkaat alla ja sutia veti kakkosella melko rajusti, tämä siis keväällä.Tuumasi vaan että on hyvässä kunnossa päästömittauksen jälkeen.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 13.2.2008 1:12

Albanzo sen totesikin. - Onneksi jokainen saa tehdä itse sen valinnan, ajaako viritetyllä autolla vaiko ei:)

Hasty
-
Viestit: 317
Liittynyt: 18.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja Hasty » 13.2.2008 16:32

Ite pidin ainakin psi boksin kiinni diesel Golffissani, mutta toki se oli asennettu piiloon. Mikäköhän raja se nyt oli, mutta 2,5 oli max arvo ja golffi tuuppas 0,84. Tottakai kävin enne katsastusta räppäämässä pienillä vaihteilla motarilla putkiston puhtaaksi. Sitä putken seinämiin kertynyttä nokimääräähän nuo noitten testerit todellisuudessa mittaa ;)

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 16.2.2008 12:26

Ei sillä koelenkillä kokeilla kun äänimerkin toiminta ja ettei mitään ihmeellistä alustanvikaa ole. Tarkoitus ei ole mitään huipputehoja koittaa dynota perstuntumalla.

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 17.2.2008 13:49

Kyllähän ne katsurit varmasti aika usein viritykset, varsinkin ne lastua reippaammat, huomaavat, mutta aika harvaa varmaan kiinnostaa niistä mitään sanoa, jos auto muuten on kiinnossa. Niin naiivi en ole, että kuvittelisin etteivät he virityksiä huomaisi.

Eihän ne mitään "koeajolenkkejä" autolla aja, korkeintaan sen 20 metriä aseman pihassa? En minä ainakaan antaisi lähteä katsurin autollani mitään pidempää lenkkiä polkemaan. Siinä vaiheessa, jos renkaat sutii (ja ihan varmasti muuten sutii vakiodieselilläkin jos ykkösellä rankemmin kaasua antaa) niin ihan varmasti vaihtuu minun katsastusasema. Menkööt omalla autollaan, jos niin kova hinku on ajelemaan.

Smistik
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 13:44

ViestiKirjoittaja Smistik » 17.2.2008 20:07

Eiköhän Suomesta löydy katsareita joilla on lastutettuja autoja omassa tallissa...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 17.2.2008 23:14

Riihimäen vanhalla asemalla niillä on semmone 100m "mutkarata" jonka jälkee ne ottaa takapihalle pienet vauhdit ja testailee jarruja :O . Helpompaa se on noilla pummpudiesel miehillä, ruuvista savupilvi pienemmälle ja inssin jälkeen taas takas.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 18.2.2008 7:30

Eiköhän Suomesta löydy katsareita joilla on lastutettuja autoja omassa tallissa...


Löytyy ja enemmänkin viriviri kuin lastujen kanssa leikkimistä :D

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 20.2.2008 16:35

Ainakin Suomussalmen katsastuskonttorilla on rakennuksen takana pieni rata, oisko vajaat 100m pitkä. Jossa testaavat jarrut ja alustan.

Isäntä tuo anto carinansa luottavaisin mielin katsurille ja tämähän heitti sen lenkin pariin otteeseen ja saihan tuo auto kyytiä. Perusteli sillä että tulis puhtaammat päästölukemat :D

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 20.2.2008 18:02

Hieman kyllä itseäkin jännittää seuraava katsastus tuossa keväämmällä kun pitäis toi ahdin ruuvata kiinni ja ohjelma teettää. Näistä pumpparikoneista kun ei sitä IQ:takaan saa säädettyä. Pitää ilmeisesti jotai MAP / MAF irti juttuja kokeilla.

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 23.2.2008 2:19

Mun edellinen auto Golffi -00 ja siinä oli Upsoluten lastu ja ahtopaineet hiukan piikitti kun veti venttiileitä auki ja siitä johtui hirveä savupilvi eikä meinannut hetkeen käydä tyhjäkäyntiä kunnolla. Kymmenennellä polkaisulla päästöistä läpi. Katsastusmies vaan totes ettei tää yleensä anna noi montaa kertaa kokeilla päästöjä. No, sitten se konttorin ympäriajo ja kun nous autosta kysyi onko lastutettu kun tuntui pirteältä. Siihen minä etten myönnä mitään ja saatte tutkia. Mies sitten vaan ettei heitä sinänsä kiinnosta asia kun niitä on nykyään niin helppo lastuttaa, eikä ole aikaa alkaa selvittämään. Jos olisin myöntänyt niin sanoi, että olisi sitten pitänyt toimittaa teholaput ym..

Ei muutakuin leima lappuun ja taas oli vuodeksi ajoaikaa..


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa