Golf IV GTI
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV GTI
Terce ja hei! Olen tässä ajetellut seuraavaksi autoksi tollasta Golffia ja kiinnostais tietää hyviä ja huonoja puoli kyseisestä autosta, searchilla tuli jo jotain kateltua, mut ei millään jaksais kahlata kaikkia topiceja läpi! On tullu ajeltua Toyotalla, Nissanilla, Bemarilla ja muutamalla muulla merkillä, joista bemari oli kyllä kevyesti paras auto. Ikinä en VW:tä ole omistanu ja nyt olis sitten tarkoitus VW laittaa! Kiitos, jos joku jaksaa vaivautua tähän vastaamaan!
kyllä mä silti melkeen suosittelisin kahlaamaan topicceja läpi kun kerran niistä löytyy mitä luultavimmin sama info kuin mitä tähän vastauksena saat
esim: Apua Golf IV 1.8t:n ostoon
esim: Apua Golf IV 1.8t:n ostoon
-
- -
-
- -
-
- -
Mulla on tämän näköiset säätimet Climatronicissa eli automaatti-ilmastoinnissa.
Golfin hyviä puolia:
+Helppo
+Mukava
+Suht varmatoiminen
+Suhteellisen ruostevapaita
+Potentiaalinen
+Recarot
+Joissain tapauksissa hyvin varusteltuja
+Edulliset varaosat
+Ei erotu massasta (jonkun mielestä tämä on plussa)
Huonoja puolia
-Muutamia tyyppivikoja (MAF, sytytysosat, N75, lämpöanturivikoja, lasinnostimien vikoja yms pientä esiintyy jonkinverran)
-Vakiona _armottoman_ laiska "GTI"-luokan autoksi
-Etuveto
-Ei erotu massasta (jonkun mielestä tämä on miinus)
Että en sitten tiedä, itse ainakin olen löytänyt omastani enemmän hyviä, kuin huonoja puolia? Onko toi mun rakkine sitten joku yksilö vai? :D
Lähinnä moottori. 00-> about kaikki on sähkökaasullisia. Ja onhan noita 1.8 20VT koneita muutenkin se miljoona eri mallia. Joissakin eroja enemmän, joissakin vähemmän. Ennen 99/00-vuodenvaihdetta taitaa liki kaikki olla AGU-moottorilla? Muutamia muitakin uudistuksia tuli ainakin -03? (lukkojen jäätymisongelma korjattiin ja lasinnostimet uusittiin kestävämmiksi?)
+Helppo
+Mukava
+Suht varmatoiminen
+Suhteellisen ruostevapaita
+Potentiaalinen
+Recarot
+Joissain tapauksissa hyvin varusteltuja
+Edulliset varaosat
+Ei erotu massasta (jonkun mielestä tämä on plussa)
Huonoja puolia
-Muutamia tyyppivikoja (MAF, sytytysosat, N75, lämpöanturivikoja, lasinnostimien vikoja yms pientä esiintyy jonkinverran)
-Vakiona _armottoman_ laiska "GTI"-luokan autoksi
-Etuveto
-Ei erotu massasta (jonkun mielestä tämä on miinus)
Että en sitten tiedä, itse ainakin olen löytänyt omastani enemmän hyviä, kuin huonoja puolia? Onko toi mun rakkine sitten joku yksilö vai? :D
onko noissa neloskoppasissa sitten paljonkin eroja eri vuosimalleissa? Eikös niitä ole nehty noin 1998-2004.
Lähinnä moottori. 00-> about kaikki on sähkökaasullisia. Ja onhan noita 1.8 20VT koneita muutenkin se miljoona eri mallia. Joissakin eroja enemmän, joissakin vähemmän. Ennen 99/00-vuodenvaihdetta taitaa liki kaikki olla AGU-moottorilla? Muutamia muitakin uudistuksia tuli ainakin -03? (lukkojen jäätymisongelma korjattiin ja lasinnostimet uusittiin kestävämmiksi?)
-
- -
Muutamia muitakin uudistuksia tuli ainakin -03? (lukkojen jäätymisongelma korjattiin ja lasinnostimet uusittiin kestävämmiksi?)
Pari kuukautta sitten tippui kuskinpuoleinen ikkuna oven sisään, juurikin se muovinen kannake petti mikä on korjaussarjassa metallia. Eli ei ainakaan tässä -03 mallissa ole vielä kestävämpiä osia käytetty.
On kyllä VW ihmeen hitaasti reagoinut tuohon ongelmaan jos ei 03-vuosimallisesta löydy vielä parannettua mallia noista nostajista. Tainneet vaan käyttää vanhat varastot loppuun ja tarjoavat sitten hyvällä omallatunnolla noita korjaussarjoja kun ikkunat on oven sisässä. Puhumattakaan jos viitosessa on sama suo taas noiden muovisten kans. :)
Onhan IV GTI:stä olemassa ihan "perusmalliakin" 180hp padalla. Ei siis 25J malli, vaan ihan perus GTI punaisella I-kirjaimella takaluukussa.
Eikä noita punaisen I:n GTI:tä taidettu kovin suurta erää edes tehdä ja sekin erä mallisarjan loppupuolella.
Näille leveysasteille ei ainakaan tietääkseni ole montaa punaisen I:n yksilöä eksynyt.
Eikä noita punaisen I:n GTI:tä taidettu kovin suurta erää edes tehdä ja sekin erä mallisarjan loppupuolella.
Näille leveysasteille ei ainakaan tietääkseni ole montaa punaisen I:n yksilöä eksynyt.
-
- -
- Viesti:
Eri tehoversioissa on eri turbot. K03 -> 150hv, K03s -> 180hv ja K04 -> 225hv. Toki muitakin eroja voi olla mutta tuo nyt se tehojen kannalta oleellisin.
Itse päästellyt kohta viis vuotta ja vajaan 100tkm IV GTi:llä ja on kyllä ollut huoleton peli. Harmikseni joudun siitä nyt keväällä perheenlisäyksen vauhdittamana luopumaan.
Tuo GTi on myös siitä mukava peli että siihen saa jos jonkinlaista lisäpalikkaa ihan konsernin alkuperäisosista kuten nuo yllä olevat isommat turbot, jarrupäivitykset ja muut kilkkeet. Ja jos nuo eivät riitä niin 1.8T on saatavilla myös paljon mielenkiintoista viripalikkaa monelta valmistajalta.
Itse päästellyt kohta viis vuotta ja vajaan 100tkm IV GTi:llä ja on kyllä ollut huoleton peli. Harmikseni joudun siitä nyt keväällä perheenlisäyksen vauhdittamana luopumaan.
Tuo GTi on myös siitä mukava peli että siihen saa jos jonkinlaista lisäpalikkaa ihan konsernin alkuperäisosista kuten nuo yllä olevat isommat turbot, jarrupäivitykset ja muut kilkkeet. Ja jos nuo eivät riitä niin 1.8T on saatavilla myös paljon mielenkiintoista viripalikkaa monelta valmistajalta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”