Golf IV GTI

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Juipelo
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.9.2007 19:43

Golf IV GTI

ViestiKirjoittaja Juipelo » 10.9.2007 19:58

Terce ja hei! Olen tässä ajetellut seuraavaksi autoksi tollasta Golffia ja kiinnostais tietää hyviä ja huonoja puoli kyseisestä autosta, searchilla tuli jo jotain kateltua, mut ei millään jaksais kahlata kaikkia topiceja läpi! On tullu ajeltua Toyotalla, Nissanilla, Bemarilla ja muutamalla muulla merkillä, joista bemari oli kyllä kevyesti paras auto. Ikinä en VW:tä ole omistanu ja nyt olis sitten tarkoitus VW laittaa! Kiitos, jos joku jaksaa vaivautua tähän vastaamaan!

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 10.9.2007 20:03

Minkäs ikäistä Golfia olet ajatellut?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.9.2007 20:10

onko noissa neloskoppasissa sitten paljonkin eroja eri vuosimalleissa? Eikös niitä ole nehty noin 1998-2004.

Katoitko tämän jo?

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 11.9.2007 0:37

kyllä mä silti melkeen suosittelisin kahlaamaan topicceja läpi kun kerran niistä löytyy mitä luultavimmin sama info kuin mitä tähän vastauksena saat

esim: Apua Golf IV 1.8t:n ostoon

Juipelo
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.9.2007 19:43

ViestiKirjoittaja Juipelo » 11.9.2007 20:25

Joo, kiitos näistä! Noista varmaan löytyy juurikin aikalailla se kaikki mitä haluaisin tietää=)

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 9.2.2008 12:48


Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.2.2008 16:39

^VR6 GTI neloskuppainen?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 9.2.2008 16:46

^VR6 GTI neloskuppainen?


Näyttäisi olevan jenkki-versio. Siellä tuota on saanut VR6 -moottorilla.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 9.2.2008 18:00

Toi konehan on varmaan sama mikä V6 malleista löytyy, mutta hieman tehokkaampana. Ja taitaa olla vain etuvetoinen...

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 9.2.2008 18:41

Liekkö tuon golffin sisustasta nuo kuvat... ilmotuksen mukaan automaattinen ilmastointi, eikä tuo paneeli siltä hirveesti näytä.

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 13.2.2008 17:29

joo ei näytä tutulta tuo paneeli.. meinaa omas autos on automaatti ilmastointi niin siinä ei oo noita vipuja.. ja on kans 03 mallii.. tollaset asiat kannattaa selvittää kun ne myyjät ei aina tiedä mitä ne myy..

nico...
-
Viestit: 107
Liittynyt: 25.9.2003 11:28

ViestiKirjoittaja nico... » 13.2.2008 19:01

^ootko ihan tosissas ettei automaati-ilmastoinnissa oo noita vipuja? ;D

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 13.2.2008 20:20

Mikäs automaatti se on, jos joutuu vivuista säätämään lämpötilan?

Automaatti-ilmastoinnissa on näyttö ja nappulat joista laitetaan mieluinen lämpötila.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 13.2.2008 20:23

^^Ei ole climatronicissa pyöritettäviä säätimiä. Ainakaan tuon ikäsissä.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 14.2.2008 8:25

Mulla on tämän näköiset säätimet Climatronicissa eli automaatti-ilmastoinnissa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.2.2008 9:08

Golfin hyviä puolia:

+Helppo
+Mukava
+Suht varmatoiminen
+Suhteellisen ruostevapaita
+Potentiaalinen
+Recarot
+Joissain tapauksissa hyvin varusteltuja
+Edulliset varaosat
+Ei erotu massasta (jonkun mielestä tämä on plussa)

Huonoja puolia

-Muutamia tyyppivikoja (MAF, sytytysosat, N75, lämpöanturivikoja, lasinnostimien vikoja yms pientä esiintyy jonkinverran)
-Vakiona _armottoman_ laiska "GTI"-luokan autoksi
-Etuveto
-Ei erotu massasta (jonkun mielestä tämä on miinus)

Että en sitten tiedä, itse ainakin olen löytänyt omastani enemmän hyviä, kuin huonoja puolia? Onko toi mun rakkine sitten joku yksilö vai? :D

onko noissa neloskoppasissa sitten paljonkin eroja eri vuosimalleissa? Eikös niitä ole nehty noin 1998-2004.


Lähinnä moottori. 00-> about kaikki on sähkökaasullisia. Ja onhan noita 1.8 20VT koneita muutenkin se miljoona eri mallia. Joissakin eroja enemmän, joissakin vähemmän. Ennen 99/00-vuodenvaihdetta taitaa liki kaikki olla AGU-moottorilla? Muutamia muitakin uudistuksia tuli ainakin -03? (lukkojen jäätymisongelma korjattiin ja lasinnostimet uusittiin kestävämmiksi?)

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 14.2.2008 19:46

^¨^ hyvä tietää noista kun itellään on just tollanen 03

eikä mitään ihmeellistä viellä ollu.. pitää koputtaa puuta

Jarppa
-
Viestit: 142
Liittynyt: 6.9.2003 23:59

ViestiKirjoittaja Jarppa » 14.2.2008 20:56

Muutamia muitakin uudistuksia tuli ainakin -03? (lukkojen jäätymisongelma korjattiin ja lasinnostimet uusittiin kestävämmiksi?)


Pari kuukautta sitten tippui kuskinpuoleinen ikkuna oven sisään, juurikin se muovinen kannake petti mikä on korjaussarjassa metallia. Eli ei ainakaan tässä -03 mallissa ole vielä kestävämpiä osia käytetty.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.2.2008 22:31

Niin siitä en muista, korjattiinko ne jo -03 malleihin, vai tuliko korjaus vasta -04-mallisiin nelosiin, eli alkaen 2003 loppuvuodesta liikkeelle laskettuihin?

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 15.2.2008 4:41

OT: Aika erikoista sekin, että vitosgolffissa nuo on samanlaiset ja kannake taas muovia.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.2.2008 12:41

Heh, enpä oo vitosiin perehtynytkään. Rahastuksen makua hieman? :D

Aika hauskaa joo, viimeisimmissä mk4:ssä tosiaan oli jo sellaiset metalliset liukupalat, millaiset korjaussarjassakin on.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 15.2.2008 14:39

On kyllä VW ihmeen hitaasti reagoinut tuohon ongelmaan jos ei 03-vuosimallisesta löydy vielä parannettua mallia noista nostajista. Tainneet vaan käyttää vanhat varastot loppuun ja tarjoavat sitten hyvällä omallatunnolla noita korjaussarjoja kun ikkunat on oven sisässä. Puhumattakaan jos viitosessa on sama suo taas noiden muovisten kans. :)

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 19.2.2008 21:36

Minkälaisia eroja tuossa 25th mallin moottorissa on verrattuna esim. vanhaan AGU moottoriin. Mistä tuo 30hv lisää ? Ja eikös jossain samaan vuosimallikategoriaan kuluvassa Audi TT:ssä ollut myöskin 1.8T koneessa 180hv? mahtaako olla sama moottori eri suuntaisesti?

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 19.2.2008 21:42

TT:ssä on moottori kyllä ihan samoin päin kuin neloskoppaisessa Golfissakin. Vastaavaa 180hv tehoversiota on ollut juhlamallin ja TT:n lisäksi käytössä ainakin A3:ssa, Leonissa, Octaviassa ja jenkkilässä neloskoppaisessa Jetassa.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 19.2.2008 21:43

sama moottori eri suuntaisesti?


Miten nii eri suuntaisesti, poikittain se on molemmissa sekä samantehoinen ja tuossahan ne käyttökohteet jo tulikin

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.2.2008 16:20

Onhan IV GTI:stä olemassa ihan "perusmalliakin" 180hp padalla. Ei siis 25J malli, vaan ihan perus GTI punaisella I-kirjaimella takaluukussa.
Eikä noita punaisen I:n GTI:tä taidettu kovin suurta erää edes tehdä ja sekin erä mallisarjan loppupuolella.
Näille leveysasteille ei ainakaan tietääkseni ole montaa punaisen I:n yksilöä eksynyt.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 20.2.2008 19:26

Eri tehoversioissa on eri turbot. K03 -> 150hv, K03s -> 180hv ja K04 -> 225hv. Toki muitakin eroja voi olla mutta tuo nyt se tehojen kannalta oleellisin.

Itse päästellyt kohta viis vuotta ja vajaan 100tkm IV GTi:llä ja on kyllä ollut huoleton peli. Harmikseni joudun siitä nyt keväällä perheenlisäyksen vauhdittamana luopumaan.

Tuo GTi on myös siitä mukava peli että siihen saa jos jonkinlaista lisäpalikkaa ihan konsernin alkuperäisosista kuten nuo yllä olevat isommat turbot, jarrupäivitykset ja muut kilkkeet. Ja jos nuo eivät riitä niin 1.8T on saatavilla myös paljon mielenkiintoista viripalikkaa monelta valmistajalta.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa