Kysymys liikennevaloista
Valvoja: ffp jäsenet
Kysymys liikennevaloista
MItähän merkitystä liikennevaloissa olevalla pienellä vilkkuvalla valolla on? Täällä Tampereella semmoinen löytyy kun laskeudutaan Lempääläntietä ja tullaan Lahdesjärventien valoristeykseen. Niissä valoissa on semmoinen pieni vilkkuva vihreä tai sininen valo.
Viimeksi muokannut Tomi L., 3.2.2008 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Voin tarkistaa asian vielä jostain.. Tämä on tullut vastaan logistiikkaa opiskellessa, mutta en ole aivan sata varma tästä. Joten jos jollain on parempaa tietoa, niin korjatkaa!
Eli nämä risteykset ovat joukkoliikenteelle etuajo-oikeutettuja risteyksiä. Linja-autossa on lähetin, jonka tuon kyseisen risteyksen liikennevalojärjestelmä tunnistaa. Kun linja-auto lähestyy risteystä, niin valot vaihtuvat sille vihreiksi. Tämä pieni valo muistaakseni kertoo tästä saapuvasta linja-autosta ja/tai kertoo, että tässä risteyksessä on joukkoliikenne-etuisuus.
Tämä siis jostain muistin kätköistä, joten jos olen täysin väärässä, niin korjatkaa..
Hidas olen, mutta ei ilmeisesti tarvitse korjata :)
Eli nämä risteykset ovat joukkoliikenteelle etuajo-oikeutettuja risteyksiä. Linja-autossa on lähetin, jonka tuon kyseisen risteyksen liikennevalojärjestelmä tunnistaa. Kun linja-auto lähestyy risteystä, niin valot vaihtuvat sille vihreiksi. Tämä pieni valo muistaakseni kertoo tästä saapuvasta linja-autosta ja/tai kertoo, että tässä risteyksessä on joukkoliikenne-etuisuus.
Tämä siis jostain muistin kätköistä, joten jos olen täysin väärässä, niin korjatkaa..
Hidas olen, mutta ei ilmeisesti tarvitse korjata :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”