Kävin tuossa katsastamassa Passattini ja hylkyhän sieltä tuli neljän korjauskehoituksen perusteella.
Eli:
-kuskinpuolen ajovalon kuviota ei löytynyt (eli ilmeisesti poltin ei kunnolla paikoillaan)
-apparinpuolen ajovalon korkeussäätö ei toimi
-sininen sivuvilkun kuori(!) joka vilkkuu kirkkaan, eli ei sinisenä (inssi ei ollut edes varma mut sano että jos on EU-hyväksytty, niin se on ok. Silti laittoi siitä korjauskehoituksen)
-valkoiset sivuvilkut (tietääkseni kyseiset vilkut on EU-hyväksytyt myös.)
Eli näiden perusteella haiskahtaisi vaan ja ainoastaan rahastukselta. Mitä mieltä olette?
Onko ajovalojen korkeussäätö hankala homma korjata ja mitä kannattais ensimmäsenä yrittää?
Vm -97 Passat ja katsastus
Valvoja: ffp jäsenet
Ja kaikki viat kannattaa korjata pois tai muuten tulee merkintä otteeseen. Ikävä kun otteen lopussa lukee vaikka sinisistä vilkuista niin ratsiassa saa helpolla sitten niistä sakot :/
Samoin jos tulee korjauskehoitus etulasista, saat merkinnän otteeseen. Korjaat lasin ja sattuu taas lentää kivi sopivasti ja lasi halki. Poliisit toppaa ja sanoo että on annettu kk aikaa vaihtaa lasi mutta et oo vaihtanut. Ei taida selitykset auttaa että kyllä mä sen vaihoin mutta meni rikki uudestaan.
Samoin jos tulee korjauskehoitus etulasista, saat merkinnän otteeseen. Korjaat lasin ja sattuu taas lentää kivi sopivasti ja lasi halki. Poliisit toppaa ja sanoo että on annettu kk aikaa vaihtaa lasi mutta et oo vaihtanut. Ei taida selitykset auttaa että kyllä mä sen vaihoin mutta meni rikki uudestaan.
Samoin jos tulee korjauskehoitus etulasista, saat merkinnän otteeseen. Korjaat lasin ja sattuu taas lentää kivi sopivasti ja lasi halki. Poliisit toppaa ja sanoo että on annettu kk aikaa vaihtaa lasi mutta et oo vaihtanut. Ei taida selitykset auttaa että kyllä mä sen vaihoin mutta meni rikki uudestaan.
Kannattaa varmaan säilyttää kuitti siitä lasin vaihdosta, niin ei ole paskalakeilla varaa alkaa narisemaan asiasta. ;)
Mites se nyt menee? Eikös vilkun pidä palaessaan kuitenkin olla jonkin muun värinen kuin kirkas? Eli jos vilkun kuori onkin E-hyväksytty kirkas, niin siellä pitää olla keltaiset polttimot.
Ymmärsin siis että kyseisessä tapauksessa vilkut ovat "antaneet" valkoista väriä. Kun taas lain mukaan suuntavilkku ei saa näin toimia. Joten sen vuoksi nuo huomautukset ovat tulleet.
Ymmärsin siis että kyseisessä tapauksessa vilkut ovat "antaneet" valkoista väriä. Kun taas lain mukaan suuntavilkku ei saa näin toimia. Joten sen vuoksi nuo huomautukset ovat tulleet.
Viimeksi muokannut Eemeli, 29.1.2008 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Senkun laitat asianmukaiset polttimot sivuvilkkuihin ja katot edestä valokuviot kuntoon. Melkosen simppeliä eikö?
Ainoo etäisesti pahempi on tuo korkeudensäätö, mutta sekin saattaa korjaantua liittimien yms putsailulla.
Ainahan se hylky vituttaa, varsinkin kun se johtuu tolleen omasta viitseliäisyyden puutteesta. Itse tullut otettua tavaksi tarkistaa tollaset helpot vielä kerran ennen konttorille menoa. (Valot, vilkut, vuotaako putki tms...)
Työtään nekin piruparat tekee ja tietty määrä pitää hylätä. Tsemppiä uusintaan :D
Ainoo etäisesti pahempi on tuo korkeudensäätö, mutta sekin saattaa korjaantua liittimien yms putsailulla.
Ainahan se hylky vituttaa, varsinkin kun se johtuu tolleen omasta viitseliäisyyden puutteesta. Itse tullut otettua tavaksi tarkistaa tollaset helpot vielä kerran ennen konttorille menoa. (Valot, vilkut, vuotaako putki tms...)
Työtään nekin piruparat tekee ja tietty määrä pitää hylätä. Tsemppiä uusintaan :D
Itteasiassa ainakin ite tästälähtien koitan saada hylsyn ja korjaan sitten kaikki korjauskehoitukset/ muut viat pois. Niin ei tule rekisteriotteen loppuun mitään ylimääräisiä korjauskehoituksia jäämään. Sillä aina joku vika vanhemmissa autoissa on...
Ilkeä myydä autoa, jos jokin vika lukee jo rekisteriotteessa, vaikka se olisikin asian mukaisesti korjattu.
Ilkeä myydä autoa, jos jokin vika lukee jo rekisteriotteessa, vaikka se olisikin asian mukaisesti korjattu.
Ilkeä myydä autoa, jos jokin vika lukee jo rekisteriotteessa, vaikka se olisikin asian mukaisesti korjattu.
Juuri tuon takia pyysin katsastusmieheltä hylkyä kun Ducatossa oli tuulilasi
ja ajovaloumpiot vaihdontarpeessa.
Olisi mennyt korjauskehoituksella rek. otteessa, mutta auto oli tarkoitus myydä ja halusin siksi katsastuksesta puhtaat paperit. Katsastusmies kertoikin että autoliikkeillä normaalikäytäntö että tulevat mielummin uusintaan kuin ottavat vikalistan rek. otteelle.
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
Mulla oli ex VW Polo Coupessa samantyyppiset mustat sivuvilkut ja kävin niillä pari kertaa Espoossa katsastamassa autoa eikä ollut mitään ongelmia. Vaihdoin asemaa stadin puolelle niin sieltä tulikin korjauskehotusta vilkuista. Vitutti niin paljon etten kyl vaihtanu niitä pois, tosin myin kyllä auton katsastuksen jälkeen suht nopeesti pois.
Niinkuin tuossa ylempänä on todettu niin kyllä ne kannattaa laittaa takas, koska se on ikävää jos sinitakit pysäyttää tiellä ja kyselee otetta...=(
Niinkuin tuossa ylempänä on todettu niin kyllä ne kannattaa laittaa takas, koska se on ikävää jos sinitakit pysäyttää tiellä ja kyselee otetta...=(
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa