Vannesarja Eurooppaan -millä kuljetuksella?
Valvoja: ffp jäsenet
Vannesarja Eurooppaan -millä kuljetuksella?
Pitäisi lähettää aluvannesarja (4x8 kg)Eurooppaan. Olen yrittänyt etsiä edullista kuljetusmuotoa, mutta melkein ainoa, joka antaa eksaktia tietoa, on Itella ja senkin taksa on aika tyly: rahti Suomesta Eurooppaan on melkein tuplahintainen vastakkaisen suunnan rahtiin verrattuna. Mitä raati suosittelee?
DHL on tuonut paljon tavaraa tähän suuntaan ja on melkein ainoa kuriiri, joka ei ole onnistunut rikkomaan mitään.
Sen ainakin tiedän, että lähettäjän tulee pakata lähetys HUOLELLISESTI ja HYVIN, niin vuoriot voidaan minimoida!!
Sillä aikoinaan olin ajamassa erään suuren firman lähetyksiä ja ikävä kyllä ne paketit saa kovaa kohtelua erivaiheessa kuljetusta :( Oli muuten aika karua katsottavaa!
Niin, mutta miksiköhän noille lähetyksille (lähes poikkeuksetta) otetaan täysarvovakuutus kuljetusta varten, mikäli se ei korvaa tavaran vaurioitumista.
Viime vuoden puolella lähetin yhden parinkymmenen kilon paketin Ranskaan. Postin pakettien lähetyskohtelusta aiemmin karvaasti oppineena otin toki vakuutuksen ja huolellisesta pakkaamisesta huolimatta sisältö vaurioitui korjauskelvottomaksi. Lähetysvakuutus korvasi tuotteen täydestä arvosta.
Viime vuoden puolella lähetin yhden parinkymmenen kilon paketin Ranskaan. Postin pakettien lähetyskohtelusta aiemmin karvaasti oppineena otin toki vakuutuksen ja huolellisesta pakkaamisesta huolimatta sisältö vaurioitui korjauskelvottomaksi. Lähetysvakuutus korvasi tuotteen täydestä arvosta.
Entisenä Schekerin lastarina voin kertoa, että paketti menee varmiten ehjänä perille jos teet seuraavasti: Laita vanteet päällekkäin ja pehmustetta (Superloni tai kumimatto) vanteiden väliin, tämänjälkeen kahdella nylonvanteella puolilavaan kiinni. Kannattaa vielä lisäksi laittaa, että särkyvää ja ei päällelastausta tarrat. Kun menettelet näin, lastaaja näkee mitä on lastaamassa. Asiaa parantaa vielä jos vanteissa on renkaat suojana. Vie tavara itse terminaaliin ja jos mahdollista vie tavara terminaaliin jossa paketti lastataan suoraan eurooppaan menevään kuormatilaan (Esim Schenker D-terminaali Metsälä, Helsinki). Tällöin lähetykselle tulee minimimäärä käsittelyä täällä kotimaassa ja virheiden mahdollisuus pienenee.
^Tulee kohtuu hinnakas vannekuljetus, jos pitää lavametreinä alkaa maksamaan. Ihme ja kumma, ettei ne saksalaiset rahtifirmat saa tavaraa rikottua, vaikka vanteet tulee ihan pahvilaatikossa paukkumuoviin käärittynä. Ja mitä itselläni on kokemusta Kiitolinjalla työskentelystä, niin kyllä kaikki paketit ainakin itselleni oli täysin samanarvoisia, oli siinä särkyvää tai ei tarroja. Eli ei niitä viskelty Ace Ventura tyyliin.
Joo samallalailla mä jokaista pakettia käsittelin, oli tarroja tai ei. Halvin tuo puolilavalla lähettäminen ei varmasti ole, mutta sillä se todennäköisesti menee ehjänä perille. Jos etsii halpaa tapaa viedä kannattaa laittaa jonkun tutun kuskin mukana menemään kohti saksaa. Ei maksa 20 e enempää ja ostaja voi käydä hakemassa tavaran mistä tahansa kuskin reitin varrelta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa