Golf V 2.0TDI, tyyppivikoja (+ vakkarin jälkiasennus?)?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Suttu
-
Viestit: 29
Liittynyt: 24.7.2003 15:18

Golf V 2.0TDI, tyyppivikoja (+ vakkarin jälkiasennus?)?

ViestiKirjoittaja Suttu » 24.9.2007 21:21

Moro,
En haulla löytänyt (en osannut?) tuosta viitoskoppaisesta Golfista juurikaan infoa joten kysytään:
Kiikarissa olisi parikin kappaletta vm 2004-2006 2.0TDI Sportlinea, joista pitäisi seuraava auto valita. Perusvarusteiden lisäksi olen pistänyt ehdottomaksi vaatimukseksi automaatti-ilmastoinnin ja vakionopeussäätimen. Nyt olisi sportlineja katseltu ja päällisin puolinhan ne ovat vallan hienoja, eivät pahemmin kulu vielä 150 tkm matkalla.

Onko noissa jotain semmoista, joka olisi hyvä tarkistaa ennen kuin ostaa? Perushommelit osaan tsekata, mutta jotain mikä on mahdollisesti kallis hajoava osa, jonka voisi tarkistaa ennen ostoa?
Käsittääkseni tuo 2.0 TDI kuluttaa öljyä "normaalista" enemmän, onko näin?

Onko autoissa muutoksia 2004-2006-välillä kuinka paljon vai onko automalli säilynyt samana koko korimallin iän?

Ja sitten bonuskyssäri: tuli koeajettua hieno yksilö tänään, jonka ainoa miinus oli melkeinpä tuo vakionopeussäätimen puute. Olen kuullut juttua että asennushomma on niinkin helppo että vaihdetaan vilkkuviiksi + konffataan vakkari päälle? Maksaa tietenkin aivan törkeitä(?), mutta olisko jollain parempaa tietoa hinnasta?

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 25.9.2007 11:06

Osa maksaa ajotietokoneen versiosta riippuen 85..185eur. Klik

Launonen
-
Viestit: 46
Liittynyt: 19.4.2006 14:21

ViestiKirjoittaja Launonen » 25.9.2007 15:53

Käsittääkseni tuo 2.0 TDI kuluttaa öljyä "normaalista" enemmän, onko näin?

Tuo kannattaa ainakin kysyä ennen ostopätöstä edelliseltä omistajalta kun jotkut ei syö öljyä kun alle litran vaihtoväliin (n.30000km) kun taas jotkut voi hörpätä sen litran parin tonnin välein.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 25.9.2007 23:51

Ahtimen vihellys kannattaa kuunnella tarkkaan. Noissahan kuulemma jotain tyyppivikoja ahtimien kanssa.

Nimimerkillä (2*ahdinta/60tkm) Eikä ole ajotavasta. Itsellä tuossa ollut myös aika kivasti vikoja muutenkin (onneksi ei vielä kalliita/omasta pussista) tosin taitaa olla vähän maanantai kappale tuo oma.

Tuon vakkarin asennus riippuu ihan liikkeestä. Toiseen auton sitä aikoinaan kysyin niin, jos en väärin muista turun vw:llä 600e, helsingissä 400e ja lms:llä 250e.

Suttu
-
Viestit: 29
Liittynyt: 24.7.2003 15:18

Löytyi \o/

ViestiKirjoittaja Suttu » 29.9.2007 17:06

Noni,
ei tarvi enää murehtia vakkarin jälkiasennustakaan kun tuli hommattua alle kulkine jossa on vakkari valmiina. :)

Ensmäiset liki 100 km takana, polttoainetta ei ole tankista haihtunut juuri lainkaan ja - ah - kyllä turbon vääntö tuntuu sitte hyvältä :D

DSG-lootasta piti tingata kun ei sopivata löytynyt mutta ei se mitään, eipä noita vaihteita tarvi paljon ajossa vekslailla.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.12.2007 9:53

Tuos itsekkin moista kulkinetta hankkimassa, nelivedolla.

Autosta oli kytkin pärähtäny ja korjattu takuuseen, sekä turbo oli menny hieman takuun jälkeen.
Lisäksi moottoriohjelmisto on päivitetty 170 heppaiseksi.
Kilometrejä autossa on ~130tkm ja on -05 vuodelta peräisin.


Kai tuohon voi luottaa;) yhtä hyvin ku tähän nykyseen neloskoppaan?


Edit: moottori on BKD, luultavimmin upsuluten tekemä softa.
Haulla näkyy löytyvän vaikka mitä.
Viimeksi muokannut tos, 28.12.2007 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 27.12.2007 21:20

Tuo ahtimen hajoaminen vs. Upsoluten lastu- yhteys olisi kyllä hauska tietää. Aika monta turssivaurioista Upsolute-peliä tiedän olevan olemassa..

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 27.12.2007 22:10

Tainnut noita turboja mennä aika paljon ihan vakioistakin autoista..
Mutta tietysti jos viri-ohjelma pyytää ahtoja turhan paljon, niin
helpommin se sieltä kyllä hajoaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.12.2007 8:41

Ohjelmisto oli väitteen mukaan laitettu vasta turbon pärähdyksen jälkeen...
No ajattelin kyl poistattaa moisen samantein.

edit: Nyt en oo enää yhtään niin varma tuostakaan autosta... vaikeaa on,
Toisessa vaihtoehdossa olis vain climatic mut ajettu 70 tuhatta vähemmän

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.12.2007 15:33

Noniin kaupat tuli tuosta vähemmän ajetusta...
Vakkarin osat kaupanpäälle.

Sit xenonia, navia ja votexia.

Rpnt
-
Viestit: 23
Liittynyt: 29.10.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Rpnt » 29.12.2007 15:22

Mulla oli aikoinaan 2.0tdi dsg monesti kun laitto pakin päälle niin auto sammu samoiten kun laitto d:n päälle niin auto sammu koskaan löytynyt vikaa.
Lämmityslaitteen säädin meni rikki ja etuikkunoissa oli paskat tiivisteet.

ja öljyä piti lisätä n.5000km välein. autolla oli ajettu 36tkm ku pistin sen pois

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.12.2007 9:09

^Tuo sammuminen on tainnu korjaantua jollain päivityksellä.

Pitää ny olettaa ettei syö paljoa öljyä, naftaa tuntuu tietokoneen mukaan menevän litra enemmän ku tossa vanhassa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 30.12.2007 23:44

Tuo 5000 km:n välein lisääminen on aivan normaalia 2,0 TDI:ssä long life öljyllä.. Kun valo syttyy, puolella litralla pääsee taas ylärajaan.

Jarkkis
-
Viestit: 135
Liittynyt: 30.3.2005 11:50

ViestiKirjoittaja Jarkkis » 4.1.2008 9:20

Tuo 5000 km:n välein lisääminen on aivan normaalia 2,0 TDI:ssä long life öljyllä.. Kun valo syttyy, puolella litralla pääsee taas ylärajaan.

Jep, näin on. Mulla meni ekalle 10tkm tasan 1 litra löröä. Nyt 16tkm ajettu, eikä vielä ole lisää pyytänyt..jospa se kulutus pienenisi vielä.

Jos ohjekirjaa vilaisee, niin tälläiset öljynkulutuslukemat on hyvin pieniä. Muistaakseni siellä sanotaan, että "on normaalia(?)" jos öljyä kuluu 1L / 1000km tjsp, ainakin uudella autolla.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.1.2008 12:19

jos öljyä kuluu 1L / 1000km tjsp


Tuo ohjekirjan tieto on ollut käytössä (ainakin) vuodesta -92 ;) eikä oo siittä mihinkään muuttunu.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 4.1.2008 14:53

^Tuo on kyllä aika huimaa, kun 30tkm öljynvaihtovälillä öljyä saa kulua lähes 30 litraa ja se on vielä ihan normaalia. Eli 4 litran kannuja saa kaata yli 7 kappaletta! No tämä on näin lähes kaikilla merkeillä ja tällä tehdas saa kätevästi pestyä kätensä ylimääräisiltä moottorin vaihdoilta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 5.1.2008 18:12

No nyt sitten sain myyjältä ne cruisen osat...
Ja ohje on liian epäselvä.

Mukana on uus ohjausboksi, mitenköhä toi ees aktivoidaan. Edelliseen olikin liian helppo.
Oma vag-com ei yhdistä kuin moottorin eculle.

Apuva;)

edit: jos toi ohjainlaite onkin valmiiks koodattu.. et vakkarin päällekytkentä pitääki tehä vain noihin toisiin.. huomenna testin.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 5.1.2008 19:00

Mikä versio sinulla löytyy VAG-COM:sta?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 5.1.2008 19:18

311-2 ja 409
edit: tuo piuha ei oo can yhteensopiva
Viimeksi muokannut tos, 5.1.2008 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 5.1.2008 19:22

Minkäslainen piuha? HEX-USB/COM vai HEX-USB/COM+CAN?

Edit: Eli käsittääkseni tarvitset tuon HEX-USB+CAN:n jotta pääset väylään kiinni. Itselläni on sama operaatio edessä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 5.1.2008 19:24


tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 5.1.2008 19:26

Pitää kai käydä aktivoittamassa se liikkeessä.
Ohjeessa varoiteltiin jotain esp:n ohjauskulma anturin basic settingistä...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.1.2008 9:34

Äh... uus usb kaapeli tilaukseen :D

Käyttöä kyllä löytyy.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.1.2008 21:40

Viiksi ja ohjausboksi vaihdettu...
Ohjaustehostin pois päältä ja näyttää keltaista, sekä esp OFF...

Nyt ku se piuha tulis pian heh, lähimpään vag liikkeeseen on yli 100km

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.1.2008 8:40

Pakko oli käyttää liikkeessä. Piuha oli hieman vajaatoiminen. ks. vag-com keskustelu.

HoGaN
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.2.2004 10:37

ViestiKirjoittaja HoGaN » 11.1.2008 18:16

Jaahille..

Ei muuten taida toimia tuo kaapeli. Mielestäni vitosgolffi tarvii nimenomaan CAN -väyläisen adapterin ja tuo em. USB-malli ei tue CAN-väylää.

Tämä on CAN-väylään ja pelittää VAG-COMin kanssa:

Pitkä linkki

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 11.1.2008 22:23

^Tuota olin ostamas mut kauppasivat samasta firmasta sen vag checker pron...
Ettei tuo piuha toimi?


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa