Golf V 2.0TDI, tyyppivikoja (+ vakkarin jälkiasennus?)?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V 2.0TDI, tyyppivikoja (+ vakkarin jälkiasennus?)?
Moro,
En haulla löytänyt (en osannut?) tuosta viitoskoppaisesta Golfista juurikaan infoa joten kysytään:
Kiikarissa olisi parikin kappaletta vm 2004-2006 2.0TDI Sportlinea, joista pitäisi seuraava auto valita. Perusvarusteiden lisäksi olen pistänyt ehdottomaksi vaatimukseksi automaatti-ilmastoinnin ja vakionopeussäätimen. Nyt olisi sportlineja katseltu ja päällisin puolinhan ne ovat vallan hienoja, eivät pahemmin kulu vielä 150 tkm matkalla.
Onko noissa jotain semmoista, joka olisi hyvä tarkistaa ennen kuin ostaa? Perushommelit osaan tsekata, mutta jotain mikä on mahdollisesti kallis hajoava osa, jonka voisi tarkistaa ennen ostoa?
Käsittääkseni tuo 2.0 TDI kuluttaa öljyä "normaalista" enemmän, onko näin?
Onko autoissa muutoksia 2004-2006-välillä kuinka paljon vai onko automalli säilynyt samana koko korimallin iän?
Ja sitten bonuskyssäri: tuli koeajettua hieno yksilö tänään, jonka ainoa miinus oli melkeinpä tuo vakionopeussäätimen puute. Olen kuullut juttua että asennushomma on niinkin helppo että vaihdetaan vilkkuviiksi + konffataan vakkari päälle? Maksaa tietenkin aivan törkeitä(?), mutta olisko jollain parempaa tietoa hinnasta?
En haulla löytänyt (en osannut?) tuosta viitoskoppaisesta Golfista juurikaan infoa joten kysytään:
Kiikarissa olisi parikin kappaletta vm 2004-2006 2.0TDI Sportlinea, joista pitäisi seuraava auto valita. Perusvarusteiden lisäksi olen pistänyt ehdottomaksi vaatimukseksi automaatti-ilmastoinnin ja vakionopeussäätimen. Nyt olisi sportlineja katseltu ja päällisin puolinhan ne ovat vallan hienoja, eivät pahemmin kulu vielä 150 tkm matkalla.
Onko noissa jotain semmoista, joka olisi hyvä tarkistaa ennen kuin ostaa? Perushommelit osaan tsekata, mutta jotain mikä on mahdollisesti kallis hajoava osa, jonka voisi tarkistaa ennen ostoa?
Käsittääkseni tuo 2.0 TDI kuluttaa öljyä "normaalista" enemmän, onko näin?
Onko autoissa muutoksia 2004-2006-välillä kuinka paljon vai onko automalli säilynyt samana koko korimallin iän?
Ja sitten bonuskyssäri: tuli koeajettua hieno yksilö tänään, jonka ainoa miinus oli melkeinpä tuo vakionopeussäätimen puute. Olen kuullut juttua että asennushomma on niinkin helppo että vaihdetaan vilkkuviiksi + konffataan vakkari päälle? Maksaa tietenkin aivan törkeitä(?), mutta olisko jollain parempaa tietoa hinnasta?
Ahtimen vihellys kannattaa kuunnella tarkkaan. Noissahan kuulemma jotain tyyppivikoja ahtimien kanssa.
Nimimerkillä (2*ahdinta/60tkm) Eikä ole ajotavasta. Itsellä tuossa ollut myös aika kivasti vikoja muutenkin (onneksi ei vielä kalliita/omasta pussista) tosin taitaa olla vähän maanantai kappale tuo oma.
Tuon vakkarin asennus riippuu ihan liikkeestä. Toiseen auton sitä aikoinaan kysyin niin, jos en väärin muista turun vw:llä 600e, helsingissä 400e ja lms:llä 250e.
Nimimerkillä (2*ahdinta/60tkm) Eikä ole ajotavasta. Itsellä tuossa ollut myös aika kivasti vikoja muutenkin (onneksi ei vielä kalliita/omasta pussista) tosin taitaa olla vähän maanantai kappale tuo oma.
Tuon vakkarin asennus riippuu ihan liikkeestä. Toiseen auton sitä aikoinaan kysyin niin, jos en väärin muista turun vw:llä 600e, helsingissä 400e ja lms:llä 250e.
Löytyi \o/
Noni,
ei tarvi enää murehtia vakkarin jälkiasennustakaan kun tuli hommattua alle kulkine jossa on vakkari valmiina. :)
Ensmäiset liki 100 km takana, polttoainetta ei ole tankista haihtunut juuri lainkaan ja - ah - kyllä turbon vääntö tuntuu sitte hyvältä :D
DSG-lootasta piti tingata kun ei sopivata löytynyt mutta ei se mitään, eipä noita vaihteita tarvi paljon ajossa vekslailla.
ei tarvi enää murehtia vakkarin jälkiasennustakaan kun tuli hommattua alle kulkine jossa on vakkari valmiina. :)
Ensmäiset liki 100 km takana, polttoainetta ei ole tankista haihtunut juuri lainkaan ja - ah - kyllä turbon vääntö tuntuu sitte hyvältä :D
DSG-lootasta piti tingata kun ei sopivata löytynyt mutta ei se mitään, eipä noita vaihteita tarvi paljon ajossa vekslailla.
Tuos itsekkin moista kulkinetta hankkimassa, nelivedolla.
Autosta oli kytkin pärähtäny ja korjattu takuuseen, sekä turbo oli menny hieman takuun jälkeen.
Lisäksi moottoriohjelmisto on päivitetty 170 heppaiseksi.
Kilometrejä autossa on ~130tkm ja on -05 vuodelta peräisin.
Kai tuohon voi luottaa;) yhtä hyvin ku tähän nykyseen neloskoppaan?
Edit: moottori on BKD, luultavimmin upsuluten tekemä softa.
Haulla näkyy löytyvän vaikka mitä.
Autosta oli kytkin pärähtäny ja korjattu takuuseen, sekä turbo oli menny hieman takuun jälkeen.
Lisäksi moottoriohjelmisto on päivitetty 170 heppaiseksi.
Kilometrejä autossa on ~130tkm ja on -05 vuodelta peräisin.
Kai tuohon voi luottaa;) yhtä hyvin ku tähän nykyseen neloskoppaan?
Edit: moottori on BKD, luultavimmin upsuluten tekemä softa.
Haulla näkyy löytyvän vaikka mitä.
Viimeksi muokannut tos, 28.12.2007 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli aikoinaan 2.0tdi dsg monesti kun laitto pakin päälle niin auto sammu samoiten kun laitto d:n päälle niin auto sammu koskaan löytynyt vikaa.
Lämmityslaitteen säädin meni rikki ja etuikkunoissa oli paskat tiivisteet.
ja öljyä piti lisätä n.5000km välein. autolla oli ajettu 36tkm ku pistin sen pois
Lämmityslaitteen säädin meni rikki ja etuikkunoissa oli paskat tiivisteet.
ja öljyä piti lisätä n.5000km välein. autolla oli ajettu 36tkm ku pistin sen pois
Tuo 5000 km:n välein lisääminen on aivan normaalia 2,0 TDI:ssä long life öljyllä.. Kun valo syttyy, puolella litralla pääsee taas ylärajaan.
Jep, näin on. Mulla meni ekalle 10tkm tasan 1 litra löröä. Nyt 16tkm ajettu, eikä vielä ole lisää pyytänyt..jospa se kulutus pienenisi vielä.
Jos ohjekirjaa vilaisee, niin tälläiset öljynkulutuslukemat on hyvin pieniä. Muistaakseni siellä sanotaan, että "on normaalia(?)" jos öljyä kuluu 1L / 1000km tjsp, ainakin uudella autolla.
No nyt sitten sain myyjältä ne cruisen osat...
Ja ohje on liian epäselvä.
Mukana on uus ohjausboksi, mitenköhä toi ees aktivoidaan. Edelliseen olikin liian helppo.
Oma vag-com ei yhdistä kuin moottorin eculle.
Apuva;)
edit: jos toi ohjainlaite onkin valmiiks koodattu.. et vakkarin päällekytkentä pitääki tehä vain noihin toisiin.. huomenna testin.
Ja ohje on liian epäselvä.
Mukana on uus ohjausboksi, mitenköhä toi ees aktivoidaan. Edelliseen olikin liian helppo.
Oma vag-com ei yhdistä kuin moottorin eculle.
Apuva;)
edit: jos toi ohjainlaite onkin valmiiks koodattu.. et vakkarin päällekytkentä pitääki tehä vain noihin toisiin.. huomenna testin.
311-2 ja 409
edit: tuo piuha ei oo can yhteensopiva
edit: tuo piuha ei oo can yhteensopiva
Viimeksi muokannut tos, 5.1.2008 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaahille..
Ei muuten taida toimia tuo kaapeli. Mielestäni vitosgolffi tarvii nimenomaan CAN -väyläisen adapterin ja tuo em. USB-malli ei tue CAN-väylää.
Tämä on CAN-väylään ja pelittää VAG-COMin kanssa:
Pitkä linkki
Ei muuten taida toimia tuo kaapeli. Mielestäni vitosgolffi tarvii nimenomaan CAN -väyläisen adapterin ja tuo em. USB-malli ei tue CAN-väylää.
Tämä on CAN-väylään ja pelittää VAG-COMin kanssa:
Pitkä linkki
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa