Moi
Olen aikeissa vaihtaa toista passattia vähän uudempaan.Alkaa olla sellainen mielikuva pikkuhiljaa noista 2 litran tdi koneista ja etenkin dsg vaihteistoista,että 200tkm on maksimi mitä uskaltaa pitää ja sit on kiireesti vaihdettava.olenkohan ihan väärässä?mulla nuo vanhemman polven pasatit on kestäny hyvin sen reilu 400tkm.2 litran koneissa tuntuu monessa olevan nokka akselissa sanomista,johtuu varmaan 30tkm öljynvaihtoväleistä.onko noissa automaattisesti longlife öljynvaihtoväli,vai onko se ollu asiakkaan valittavissa?dsg vaihteistoissa on monella ollu vikaa tällä foorumilla,mut onko ne oikeasti ihan paskoja??hiton mukavia ne on kyllä ajella.ja voimaakin on kivasti.1.9 tdi on tietty toinen vaihtoehto,mut laiskahan se on,mut onko se kestävämpi kuin 2litranen??
t:mika
kestääkö uudemmat tdi passatit enää kilometrejä???
Valvoja: ffp jäsenet
Tossa on anopilla ollu taksissa noita DSG vaihteistollisia autoja.. ja niillä on päästetty 350-400tkm.... ei ikinä mitään ongelmaa vaihteiston kanssa... 2.0tdi:n kanssa kyllä sitäkin enemmän. Ainut laatikko mikä on hajonnut, johtui siitä että moottori leikkasi kiinni ja äkkipysäys vaudissa katkaisi kytkinakselin..silloin meni koko laatikko pjaskaksi....Sanoisin kyllä että moottorien laatu on heikentynyt Vw:llä roimasti....
kaikki koeajamani autot työnti höyryä öljyntäyttö aukosta kun avasi koeajolenkin jälkeen auton ollessa käynnissä.oma 420tkm ajettu 1.9 130hp,työntää myös,eli pidin että moottori hieman väljä ja huohottaa,mutta että 200tkm ajetut puhaltaa jo kanssa,ei kai sentään..volvo 70 d5 ei puhaltanut yhtään,taidan vaihtaa merkkiä..kellään d5 volvoa ollu??
juu miekii oon pitäny,et öljyt vaihdettava siinä reilussa kymppitonnissa.mut et reilu 30tkm ja lyhyttä ajoa.ei kiitos.yhessä passatissa oli huoltokirjaan merkittty et nokassa kulumaa.ol huomattu suuttimen vaihdon yhteydessä.mielenkiinto lakastu siihen.pumppusuutin koneissa nuo nokat on ilmeisen kovilla.MISSÄ vaiheessa tuli commonrail koneet??ne ilmeisesti parempia.paljonkohan mahtaa maksaa nokkaremontti...
Vw passat 3c koneet: BKP ja BMP koneissa näitä suutin huolia?
Malli Moottori Iskutilavuus Teho Vääntö
1.6 TDI 1598 cm3 77 kW (105 hv)
1.9 TDI BKC / BXE / BLS 1896 cm3 77 kW (105 hv)
2.0 TDI BKP 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI DPF CBDC 1968 cm3 81 kW (110 hv)
2.0 TDI DPF BMP 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI DPF CBAB 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI 4motion BKP 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI 4motion DPF BMP 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI 4motion DPF CBAB 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 BlueTDI DPF 1968 cm3 105 kW (143 hv)
2.0 TDI DPF BMR / CBBB 1968 cm3 125 kW (170 hv)
Ilmeisesti CBDC, CBAB, ja CBBB näistä CR-koneita
vw golf koneet -03-08
Dieselmoottorit (ilmesesti pumppareita kaikki)
Malli Moottori Iskutilavuus Teho Vääntö
2.0 SDI BDK 1968 cm3 55 kW (75 hv)
1.9 TDI BRU / BXF / BXJ 1896 cm3 66 kW
1.9 TDI BJB / BKC / BXE / BLS 1896 cm3 77 kW (105 hv)
2.0 TDI AZV 1968 cm3 100 kW (136 hv)
2.0 TDI BKD / BMM 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI BMN 1968 cm3 125 kW (170 hv)
vw golf koneet -08> (CR-koneita)
Malli Moottori Iskutilavuus Teho Vääntö
1.6 TDI 1598 cm3 66 kW (90 hv)
1.6 TDI BlueMotion CAYA 1598 cm3 77 kW (105 hv) @ 1500–2500 r/min
2.0 TDI CBDC 1968 cm3 81 kW (110 hv)
2.0 TDI CBAA / CBAB 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI CBBB 1968 cm3 125 kW (170 hv)
2010 VI sukupolvessa
"dieselmoottoreina on suoraruiskutteiset common rail -moottorit teholtaan 81 ja 103 kW sekä GTD-mallissa oleva 2,0 litrainen 125 kW:n moottori."
Lähde:
www.autowiki.fi
Malli Moottori Iskutilavuus Teho Vääntö
1.6 TDI 1598 cm3 77 kW (105 hv)
1.9 TDI BKC / BXE / BLS 1896 cm3 77 kW (105 hv)
2.0 TDI BKP 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI DPF CBDC 1968 cm3 81 kW (110 hv)
2.0 TDI DPF BMP 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI DPF CBAB 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI 4motion BKP 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI 4motion DPF BMP 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI 4motion DPF CBAB 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 BlueTDI DPF 1968 cm3 105 kW (143 hv)
2.0 TDI DPF BMR / CBBB 1968 cm3 125 kW (170 hv)
Ilmeisesti CBDC, CBAB, ja CBBB näistä CR-koneita
vw golf koneet -03-08
Dieselmoottorit (ilmesesti pumppareita kaikki)
Malli Moottori Iskutilavuus Teho Vääntö
2.0 SDI BDK 1968 cm3 55 kW (75 hv)
1.9 TDI BRU / BXF / BXJ 1896 cm3 66 kW
1.9 TDI BJB / BKC / BXE / BLS 1896 cm3 77 kW (105 hv)
2.0 TDI AZV 1968 cm3 100 kW (136 hv)
2.0 TDI BKD / BMM 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI BMN 1968 cm3 125 kW (170 hv)
vw golf koneet -08> (CR-koneita)
Malli Moottori Iskutilavuus Teho Vääntö
1.6 TDI 1598 cm3 66 kW (90 hv)
1.6 TDI BlueMotion CAYA 1598 cm3 77 kW (105 hv) @ 1500–2500 r/min
2.0 TDI CBDC 1968 cm3 81 kW (110 hv)
2.0 TDI CBAA / CBAB 1968 cm3 103 kW (140 hv)
2.0 TDI CBBB 1968 cm3 125 kW (170 hv)
2010 VI sukupolvessa
"dieselmoottoreina on suoraruiskutteiset common rail -moottorit teholtaan 81 ja 103 kW sekä GTD-mallissa oleva 2,0 litrainen 125 kW:n moottori."
Lähde:
www.autowiki.fi
yhessä passatissa oli huoltokirjaan merkittty et nokassa kulumaa.ol huomattu suuttimen vaihdon yhteydessä.mielenkiinto lakastu siihen.
Täysin normaalia etenkin pitkällä öljynvaihtovälillä parin sadan tuhannen kilsan jälkeen. Osien vaihtotyö noin 2 tuntia jotenka ei ihan hirveästi aiheuta harmaita hiuksia.
Re: kestääkö uudemmat tdi passatit enää kilometrejä???
Minkäverran ajettuja 2.0 tdi cr:riä porukalla on nykypäivänä?
Olisi yksi 431tkm ajettu kohtuuhintaan tarjolla. Tottakai vauhtipyörä, turbo jne. "perushommiin" olen varautunut... Eikä sinäänsä remontti pelota, muuta kuin rahallisesti. :D
Olisi yksi 431tkm ajettu kohtuuhintaan tarjolla. Tottakai vauhtipyörä, turbo jne. "perushommiin" olen varautunut... Eikä sinäänsä remontti pelota, muuta kuin rahallisesti. :D
Re: kestääkö uudemmat tdi passatit enää kilometrejä???
s4mU kirjoitti:Minkäverran ajettuja 2.0 tdi cr:riä porukalla on nykypäivänä?
Olisi yksi 431tkm ajettu kohtuuhintaan tarjolla. Tottakai vauhtipyörä, turbo jne. "perushommiin" olen varautunut... Eikä sinäänsä remontti pelota, muuta kuin rahallisesti. :D
Mulla on -09 Passat 2.0 Tdi CR 350tkm ajettu. Isoimmat rempat mitä tolle autolle tehty, on kaksoismassavauhtipyörän vaihto 299tkm kohdalla. Auto on vieläpä DSG-laatikolla ja kaikki pelaa niinkun pitääkin :-) hyviä pelejä noi on, kun muistaa huoltaa ajallaan. Huoltovälin oon pudottanu 30tkm -> 15tkm..
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa