G3 Cabriolet 1.8 -97

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

G3 Cabriolet 1.8 -97

ViestiKirjoittaja Heksi » 19.4.2008 20:23

No niin! Pikaisen harkinnan ja autokuumeilun seurauksena vaihtoi keltainen Cabrioletti omistajaa.

Kyseessä on nyt keväällä Saksasta laivattu 1.8 (55kW) Joker-malli. Kunto on orkkis aluvanteita ja mankkaa myöten. 11 vuotta ja 173tkm (oletettavasti) ovat jättäneet jälkeensä normaaleja käytön jälkiä sekä hieman huonosti maalaillun kuskin puolen kyljen. Yksi ominaisuus on että kello ja trippimittari nollautuu aina kun virrat käyttää pois, mistähän lienee kyse?

Ensimmäisinä hommina tulisi huollattaa auto isomman kaavan kautta, sekä muutenkin putsata ja petsata sisus, katto ja ulkokuori kuntoon... Muita ulkoasuun liittyviä seikkojakin saa ehdottaa! Nyt vaan aurinkoisia kelejä odotellessa. :)

1
2
3
4
5
6

(edit: paremmat kuvat lisätty)

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

ViestiKirjoittaja Raimssi » 21.4.2008 11:12

No tietty uudet vanteet ja säädettävä alusta.
ehkä vähä uusia valoja, ja vaik vr6 lippa.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 21.4.2008 11:32

Kunnon madallus kehiin ekaks ,sit vanteet mut ajeehan noillakin onhan noi bbs:ät =)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.4.2008 11:54

Juu, vähän hassun näköinenhän se on, kun helmalinja tulee noin paljon etulipan alapuolelle.
Eli VR6 lippa taitaa olla jo tilattu? Kuten myös coiloverit ja leveät vanteet? ;)

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 22.4.2008 14:51

Säädettävyys saa alustasta jäädä, meinasin esim. tällaista satsia. En halua mitään älytöntä "tontitusta" jotta käyttöominaisuudet pysyy siedettävinä. Pidän tuota siis ympärivuotisena käyttöautona. Oliskohan kellään kuvia miltä tuollainen 40mm madallus näyttää?

Ens viikolla auto menee isoon huoltoon kun aikaisemmista töistä ei ole oikein tietoa. Joku kiva kaveri oli viime yönä hajoittanut kuskin sivupelinkin, että tattista vaan.. Onneksi ei tullut muita vaurioita.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 22.4.2008 18:12

Miksi et osta juurikin säädettävää alustaa jos haluat auton pitää käyttöominaisuuksiltaan hyvänä? Itsellä Cabriossa tollainen FK:n Edition Plus säädettävä ja erittäin tyytyväinen oon ollu. Hintakaan ei ollu kun muistaakseni 550 euroa. Kuitenkin löytyy korkeus- ja jäykkyys-säädöt.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 22.4.2008 21:56

Meinasin lähinnä tuon hinnan vuoksi. En tosiaan ole asiaan perehtynyt, mutta jos niitä tohon (550) hintaan saa niin kiinnostaahan se sitten. Kunhan nyt sais tuon entisen Audin myytyä ja finanssit tasapainoon niin näkee sitten mikä on tuunausbudjetti tälle vuodelle.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 22.4.2008 21:57

Käytännöllisen jos haluaa niin ilma-alusta kehiin .Maksaa tosin mutta saa aika matalaksi ja käytännöllisyys jää. Omassa cabrioon laitoin viime keväänä ja 10tkm tullut mittariin ilman murheita. Talvikäyttöön tosin ei taida käydä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 22.4.2008 22:26

Itse kanssa sen säädettävän kannalla, kumminkin vaihtelet vanteita, aikomus ajaa talvella jne.. pystyy aina passaamaan korkeuden tilanteen mukaan. Tosin hitaampaahan se on kun ilma-alustalla :)

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 22.4.2008 22:27

kumminkin vaihtelet vanteita, aikomus ajaa talvella jne.. pystyy aina passaamaan korkeuden tilanteen mukaan.


OK, hyvä pointti

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 9.9.2008 17:16

Pistetään hieman päivitystä auton tilaan. Hommasin eBaysta autosta puuttuneen katon suojapeitteen. Päissä olevat kaksi nepparia oli kuitenkin eri kokoa kun autossa olleet vastineet, joten ilmeisesti jotain vuosimallivaihtelua noissakin on. Täytyy vielä hommata sopivat, vaikka suoja pysyykin paikoillaan ilman niitä. Katosta oli toiselta puolelta ruostunut poikki reunan kiristävä vaijeri. Slamitilta löytyi kätevästi uusi ja vaihtotyössä auttoi erinomaiset ohjeet, joista erityiskiitokset "Ikelle".

Etulokasuojista kaivelin hieman scheissea, kun olin täältä lukenut kolmoskoristen keräävän sitä tuohon kohtaan.

Myös etuvaloja on päivitetty / tuunattu keltamustaan teemaan paremmin istuviksi. Alusta-asiat hoidettiin kuntoon JOM:in coilovereilla, joten auton ryhti näyttää nyt suurin piirtein tältä, tältä ja tältä. Madallusta on tällä hetkellä edessä suunnilleen 55 mm, ja takana 35 mm. Vanteet ja renkaatkin on jo hyvän aikaa odotelleet alle ruuvausta. Homma jumittaa adaptereihin, joita olen odotellut saapuviksi jo kuukauden päivät...

Kaiken kaikkiaan olen ollut autoon kovin tyytyväinen. :) Kampiakselin stefasta tai jostain sieltä suunnalta vuotaa öljyä ja imusarjan päältä pitäisi uusia kumilaippa. Katon tiiveyden ja lämpöisyyden perään kyselijöitä on riittänyt. :)

edit: Ekassa viestissä mainitsemani kello ja trippi korjaantui uusimalla sisävalojen(!) palanut sulake. Samalla sulakkeiden ja lukon boksia käpistellessä rupesi keskuslukkokin toimimaan. Which was nice.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 9.9.2008 17:28

Peräpään kun ruuvaat vielä samalle tasalle keulan kanssa (kunhan olet eka ruuvannut keulan tappiin asti...;), niin alkaa olemaan bueno.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 10.9.2008 8:41

Ruuvailen alustan kohdilleen jahka saan uudet pyörät alle. Pieni pettymys täytyy kuitenkin tuottaa, sillä meinasin selvitä ilman rälläköintejä ja sisälokarin modauksia. :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 10.9.2008 15:05

Etulokasuojista kaivelin hieman scheissea, kun olin täältä lukenut kolmoskoristen keräävän sitä tuohon kohtaan.


Katsoppa sinne sen helman sisään... :P

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 10.9.2008 16:57

Tuohon keltamustaan teemaan sopisi ehkä tällainen pikku modifikaatio?:
Kuva

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 10.9.2008 19:25

Hitto että piti pitkään rumplata edes takaisin kuvia että älysin mitä olit tehnyt... :D

Oma mielipide:
Katto kiinni näyttää "hyvältä" mutta katto auki ei.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 10.9.2008 21:13

Mäkin hetken aikaa kattelin kuvia, että mitäs eroa näissä muka on. :) Ei hullumpi ajatus sinänsä, ja ihan looginen kun koko yläosa on musta. Tuskin tulee kuitenkaan tehtyä. Audi (80) Cabrioleteissa toi kehys on tehtaalta kiillotettu tms. mutta ei se yllättäen pistä silmään.

Soittelin tänään Matkahuoltoon ja siellähän ne adapterit on lojuneet viime viikosta lähtien...että sillä lailla. Ei ole viesti kulkenut mulle saakka. Noh, huomenna pääsee sovittelemaan (tusina)vanteita alle. :) Jos joku tarttee noi nykyiset 195/50 R15 renkaat muutamaa kymppiä vastaan, niin laittakoon viestiä. Pintaa on jäljellä keskimäärin 3,5 milliä.

Katsoppa sinne sen helman sisään... :P

Koteloon vai minne? Täytyy joskus kaivella :D

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 11.9.2008 9:10

kepukka kirjoitti:Hitto että piti pitkään rumplata edes takaisin kuvia että älysin mitä olit tehnyt... :D

Heksi kirjoitti:Mäkin hetken aikaa kattelin kuvia, että mitäs eroa näissä muka on. :)

Eikös tuo vaan todista että modi on onnistunut kun se ei ensimmäisenä pistä kuvista silmään ;D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.9.2008 9:28

Helman sisälle ei ihan niin helposti pääse isompi jäte, jos helma ei ole rikki. Helmahan on niitattu edestä kiinni lokasuojaan ja päällyslistassa on kumitiiviste. Jos helman irrottaa, voi olla vaikea saada sitä enää yhtä tiiviisti takaisin. Eturoiskeläpät ehkä rumentavat, mutta suojaavat aika hyvin koteloita.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 12.9.2008 17:04

Nyt näyttää sitten tältä. Olen ihan tyytyväinen, paitsi että täytyy vielä pikkaisen ruuvata autoa alas.

Kuva

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 12.9.2008 17:09

Kappas, tusinavanteet tosiaan :D Näähän näkyy olevan suosittua kamaa cabrion alla ;)

Muttajoo, madallustahan tuo kaipaa, ja ehkä sen vr6-lipan. Muuten varsin näpäkän näköinen laite.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 12.9.2008 17:15

Noi lähti kepukan Cabrion alta, eli vanteiden määrä sinänsä ei ole lisääntynyt, ne vaan vaihtoi autoa. :) Eipä noita silti tule joka auton alla vastaan, vaikka näitä foorumeilla ehkä pyöriikin... onneksi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.9.2008 18:13

Niin, itselläkin nuo on käsissä pyörineet, vaikka ei cabriota olekaan, joten aika moni noihin vanteisiin on sekaantunut.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 12.9.2008 18:27

Ahaa, oliko 911:ssa? Jossain vaiheessa noi on olleet mustat. Tusina-kiertopalkinnot joka tapauksessa, hehe.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 13.9.2008 8:32

Multa noi D90:t siirtyi jokin aika sitten kepukalle. Kaksi oli mustaa ja kaksi perusväristä. Piti laittaa corradoon, mutta auto meni ja vanteet jäi... Sopii kyllä mainiosti cabrioon :)

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 21.9.2008 19:17


snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 21.9.2008 19:45

Hienot on vanteet, mutta meinaatko kiillottaa noita lisää? Kyllähän noista hieman kiiltoa vielä uupuu ;)
Tusivanteita tosiaan :) Onhan noita myyntiosastollakin, jos joku muu kiinnostuu.
vink vink...

margo
-
Viestit: 107
Liittynyt: 11.2.2004 11:29

ViestiKirjoittaja margo » 23.9.2008 10:26

Noi kun vielä kiilottas niin oispa hienot..... ja ehkä tuumaa leveempänä takaset

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 23.9.2008 20:11

Kattoo nyt jaksaako niitä hinkata. En toisaalta mitään peilikiiltoa kaipaakaan. Ai niin, orkkisrengas (195/55 R15 BBS:llä) painaa 15,4 kg. D90 renkaineen on 17,4 kg + adapteri 1 kg. Ja alusta tietysti muutti auton epämukavammaksi ja tuplasi korin natinat. Oikeaa antituunausta, oikein turhuuksien turhuutta :D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.9.2008 9:37

Vaikuttaa painavalta noin henkilöauton renkaaksi.
Itse jaksoin viikon ajaa pakulla 17" A8 replicoilla ja Maxxisin 225/50 renkailla, kunnes totaalisesti kyllästyin, kun auto ei todellakaan enää kiihtynyt. Eikä ihme, sillä yksi rengas vanteineen painoi 25 kg!
Vaikka LI lukemalla 100 varustettu 215/65R15 rengas on pakostikin raskastekoinen, jää massa 7.5 kg vanteen kanssa 15 kiloon, mikä huomattavasti herkistää pakun liikkuvuutta.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 9.12.2008 22:25

Kattoa on testattu arktisissa olosuhteissa. Tuntuu pitävän lämpöä erittäin hyvin. Parinkymmenen asteen pakkasessa kabiini lämpenee yllättävän nopeasti ja reserviä jää käyttöön. :) Tässä kuva Leviltä.

Kuva

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 4.6.2009 17:54

Myyty pois, ketjun Saabi lukita.

Talvirenkaat vanteineen, alkuperäiset iskaritolpat/jouset sekä vilkut jäi yli, saa tehdä tarjouksia privaviestillä...


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa