G3 Cabriolet 1.8 -97
Valvoja: ffp jäsenet
G3 Cabriolet 1.8 -97
No niin! Pikaisen harkinnan ja autokuumeilun seurauksena vaihtoi keltainen Cabrioletti omistajaa.
Kyseessä on nyt keväällä Saksasta laivattu 1.8 (55kW) Joker-malli. Kunto on orkkis aluvanteita ja mankkaa myöten. 11 vuotta ja 173tkm (oletettavasti) ovat jättäneet jälkeensä normaaleja käytön jälkiä sekä hieman huonosti maalaillun kuskin puolen kyljen. Yksi ominaisuus on että kello ja trippimittari nollautuu aina kun virrat käyttää pois, mistähän lienee kyse?
Ensimmäisinä hommina tulisi huollattaa auto isomman kaavan kautta, sekä muutenkin putsata ja petsata sisus, katto ja ulkokuori kuntoon... Muita ulkoasuun liittyviä seikkojakin saa ehdottaa! Nyt vaan aurinkoisia kelejä odotellessa. :)
1
2
3
4
5
6
(edit: paremmat kuvat lisätty)
Kyseessä on nyt keväällä Saksasta laivattu 1.8 (55kW) Joker-malli. Kunto on orkkis aluvanteita ja mankkaa myöten. 11 vuotta ja 173tkm (oletettavasti) ovat jättäneet jälkeensä normaaleja käytön jälkiä sekä hieman huonosti maalaillun kuskin puolen kyljen. Yksi ominaisuus on että kello ja trippimittari nollautuu aina kun virrat käyttää pois, mistähän lienee kyse?
Ensimmäisinä hommina tulisi huollattaa auto isomman kaavan kautta, sekä muutenkin putsata ja petsata sisus, katto ja ulkokuori kuntoon... Muita ulkoasuun liittyviä seikkojakin saa ehdottaa! Nyt vaan aurinkoisia kelejä odotellessa. :)
1
2
3
4
5
6
(edit: paremmat kuvat lisätty)
Säädettävyys saa alustasta jäädä, meinasin esim. tällaista satsia. En halua mitään älytöntä "tontitusta" jotta käyttöominaisuudet pysyy siedettävinä. Pidän tuota siis ympärivuotisena käyttöautona. Oliskohan kellään kuvia miltä tuollainen 40mm madallus näyttää?
Ens viikolla auto menee isoon huoltoon kun aikaisemmista töistä ei ole oikein tietoa. Joku kiva kaveri oli viime yönä hajoittanut kuskin sivupelinkin, että tattista vaan.. Onneksi ei tullut muita vaurioita.
Ens viikolla auto menee isoon huoltoon kun aikaisemmista töistä ei ole oikein tietoa. Joku kiva kaveri oli viime yönä hajoittanut kuskin sivupelinkin, että tattista vaan.. Onneksi ei tullut muita vaurioita.
Pistetään hieman päivitystä auton tilaan. Hommasin eBaysta autosta puuttuneen katon suojapeitteen. Päissä olevat kaksi nepparia oli kuitenkin eri kokoa kun autossa olleet vastineet, joten ilmeisesti jotain vuosimallivaihtelua noissakin on. Täytyy vielä hommata sopivat, vaikka suoja pysyykin paikoillaan ilman niitä. Katosta oli toiselta puolelta ruostunut poikki reunan kiristävä vaijeri. Slamitilta löytyi kätevästi uusi ja vaihtotyössä auttoi erinomaiset ohjeet, joista erityiskiitokset "Ikelle".
Etulokasuojista kaivelin hieman scheissea, kun olin täältä lukenut kolmoskoristen keräävän sitä tuohon kohtaan.
Myös etuvaloja on päivitetty / tuunattu keltamustaan teemaan paremmin istuviksi. Alusta-asiat hoidettiin kuntoon JOM:in coilovereilla, joten auton ryhti näyttää nyt suurin piirtein tältä, tältä ja tältä. Madallusta on tällä hetkellä edessä suunnilleen 55 mm, ja takana 35 mm. Vanteet ja renkaatkin on jo hyvän aikaa odotelleet alle ruuvausta. Homma jumittaa adaptereihin, joita olen odotellut saapuviksi jo kuukauden päivät...
Kaiken kaikkiaan olen ollut autoon kovin tyytyväinen. :) Kampiakselin stefasta tai jostain sieltä suunnalta vuotaa öljyä ja imusarjan päältä pitäisi uusia kumilaippa. Katon tiiveyden ja lämpöisyyden perään kyselijöitä on riittänyt. :)
edit: Ekassa viestissä mainitsemani kello ja trippi korjaantui uusimalla sisävalojen(!) palanut sulake. Samalla sulakkeiden ja lukon boksia käpistellessä rupesi keskuslukkokin toimimaan. Which was nice.
Etulokasuojista kaivelin hieman scheissea, kun olin täältä lukenut kolmoskoristen keräävän sitä tuohon kohtaan.
Myös etuvaloja on päivitetty / tuunattu keltamustaan teemaan paremmin istuviksi. Alusta-asiat hoidettiin kuntoon JOM:in coilovereilla, joten auton ryhti näyttää nyt suurin piirtein tältä, tältä ja tältä. Madallusta on tällä hetkellä edessä suunnilleen 55 mm, ja takana 35 mm. Vanteet ja renkaatkin on jo hyvän aikaa odotelleet alle ruuvausta. Homma jumittaa adaptereihin, joita olen odotellut saapuviksi jo kuukauden päivät...
Kaiken kaikkiaan olen ollut autoon kovin tyytyväinen. :) Kampiakselin stefasta tai jostain sieltä suunnalta vuotaa öljyä ja imusarjan päältä pitäisi uusia kumilaippa. Katon tiiveyden ja lämpöisyyden perään kyselijöitä on riittänyt. :)
edit: Ekassa viestissä mainitsemani kello ja trippi korjaantui uusimalla sisävalojen(!) palanut sulake. Samalla sulakkeiden ja lukon boksia käpistellessä rupesi keskuslukkokin toimimaan. Which was nice.
Mäkin hetken aikaa kattelin kuvia, että mitäs eroa näissä muka on. :) Ei hullumpi ajatus sinänsä, ja ihan looginen kun koko yläosa on musta. Tuskin tulee kuitenkaan tehtyä. Audi (80) Cabrioleteissa toi kehys on tehtaalta kiillotettu tms. mutta ei se yllättäen pistä silmään.
Soittelin tänään Matkahuoltoon ja siellähän ne adapterit on lojuneet viime viikosta lähtien...että sillä lailla. Ei ole viesti kulkenut mulle saakka. Noh, huomenna pääsee sovittelemaan (tusina)vanteita alle. :) Jos joku tarttee noi nykyiset 195/50 R15 renkaat muutamaa kymppiä vastaan, niin laittakoon viestiä. Pintaa on jäljellä keskimäärin 3,5 milliä.
Koteloon vai minne? Täytyy joskus kaivella :D
Soittelin tänään Matkahuoltoon ja siellähän ne adapterit on lojuneet viime viikosta lähtien...että sillä lailla. Ei ole viesti kulkenut mulle saakka. Noh, huomenna pääsee sovittelemaan (tusina)vanteita alle. :) Jos joku tarttee noi nykyiset 195/50 R15 renkaat muutamaa kymppiä vastaan, niin laittakoon viestiä. Pintaa on jäljellä keskimäärin 3,5 milliä.
Katsoppa sinne sen helman sisään... :P
Koteloon vai minne? Täytyy joskus kaivella :D
Helman sisälle ei ihan niin helposti pääse isompi jäte, jos helma ei ole rikki. Helmahan on niitattu edestä kiinni lokasuojaan ja päällyslistassa on kumitiiviste. Jos helman irrottaa, voi olla vaikea saada sitä enää yhtä tiiviisti takaisin. Eturoiskeläpät ehkä rumentavat, mutta suojaavat aika hyvin koteloita.
Kattoo nyt jaksaako niitä hinkata. En toisaalta mitään peilikiiltoa kaipaakaan. Ai niin, orkkisrengas (195/55 R15 BBS:llä) painaa 15,4 kg. D90 renkaineen on 17,4 kg + adapteri 1 kg. Ja alusta tietysti muutti auton epämukavammaksi ja tuplasi korin natinat. Oikeaa antituunausta, oikein turhuuksien turhuutta :D
Vaikuttaa painavalta noin henkilöauton renkaaksi.
Itse jaksoin viikon ajaa pakulla 17" A8 replicoilla ja Maxxisin 225/50 renkailla, kunnes totaalisesti kyllästyin, kun auto ei todellakaan enää kiihtynyt. Eikä ihme, sillä yksi rengas vanteineen painoi 25 kg!
Vaikka LI lukemalla 100 varustettu 215/65R15 rengas on pakostikin raskastekoinen, jää massa 7.5 kg vanteen kanssa 15 kiloon, mikä huomattavasti herkistää pakun liikkuvuutta.
Itse jaksoin viikon ajaa pakulla 17" A8 replicoilla ja Maxxisin 225/50 renkailla, kunnes totaalisesti kyllästyin, kun auto ei todellakaan enää kiihtynyt. Eikä ihme, sillä yksi rengas vanteineen painoi 25 kg!
Vaikka LI lukemalla 100 varustettu 215/65R15 rengas on pakostikin raskastekoinen, jää massa 7.5 kg vanteen kanssa 15 kiloon, mikä huomattavasti herkistää pakun liikkuvuutta.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa