Ajattelinpa aikani kuluksi, sekä pienimuotoiseksi muistinvirkistykseksi rustata tarinaa.
Paljon tulee tekstiä, hyvä jos jaksat kokonaan lukea. Kuviakin tuli jonkun verran että jos se avittaisi sitä jaksamista :)
Jotkut muistaa varmaan ensimmäisen harrastelelun, kohtuu matalan Boran. (2014)


Bora tulikin palauteltua lähestulkoon vakiokuntoon ja vaihdoin sen tähän topikin aiheena olevaan Audiin.
Audin hankin toimittamaan silloin talviauton virkaa, kun ostin uudeksi harrasteluaihioksi mk3 golf cabrion


Golfista kerkesin nauttia reilun vuoden verran, kun tuli sitten myytyä se pois, joka kyllä jälkeenpäin jäi harmittamaan.
Sitten Audin pariin.
Ajatus nelivetoisesta autosta oli kytenyt takaraivossa hyvän tovin, niin ei siinä muu auttanut kun moinen hankkia. Auton bongasin Nettiautosta yksityiseltä myynnistä, tarjosin Boraa vaihdossa ja se kelpasi.
Audia ei kyllä oltu mitenkään niin hyvin pidetty kuin itse pidän autoja, mutta ei kuitenkaan nii huonossa kunnossa ollut etteikö vaihtoa olisi tapahtunut. Autossa paloi ABS valo, pakoputki vuoti ja pyöränlaakeri jurisi. Mutta mitäs pienistä, Audin keula kohti Kuopioo.
Eka talvi menikin paskoilla kitkoilla ajellessa ja pientä luisuntynkää reenatessa. Myös nuo viat tuli heti alkuun laitettua kuntoon. Toki sitten jakopää vaihdettiin kanssa kun ei mitään dokumenttia ollut edellisestä vaihdosta. Ex omistajan mukaan joku 50tkm olisi ajettu edellisestä vaihdosta.
Tuota luisuntynkää reenatessa kävin tutustumassa jäiseen hiekkapenkkaan -> puskurin oikea reuna täynnä syvää naarmua ja kuori irtosi kahtia. (tästä lisää alempana).
Perheenlisäystä kun siunaantui syksylle 2015 niin Audi alkoi toimittaa perhekäyttiksen virkaa ja alkujaan ei ollut mitään suunnitelmia alkaa hifistelemään Audia millään lailla.
Toisin kuitenkin kävi ja ensimmäisenä ostin old RS6 vanteet(repsut :E) spekseillä 18x8,5" et30, kunto ei ollut mikään paras joten pienen fiksauksen jälkeen niistä tuli ihan OK. (kevät 2016)


Pari sovituskuvaa (dippasin yhen vanteen kokeilumielessä valkoiseksi)


Ihan hyvälle näytti ja sitten vaan renkaat tilaukseen. StarPerformance UHP 215/40R18 nakit tuli.
Catback putkiston ostin parempien V6 murinoiden saattelemiseksi. Facelift umpiot myös, tietenkin.
Alustasarjaksi tähän vehkeeseen oli asennettu TA Technicsin coilit ja niillä mennään edelleen.
Ja tässä jatkoa tuolle rikkinäisen puskurin vaihdolle.
Lapinlahdelta kävin sitten kesällä 2016 hakemassa purkuautosta uuden ja se maalattiin Motonetin halpisruiskulla, jolla sai kyllä ihan hyvää jälkeä aikaan (tuota puskurin alalipan pintaa ei tarvitse mainita, ihan tarkoituksella jätin tuollaiseksi kun ei jaksanut alkaa tasoittelemaan).



Myös pientä huoltoa suoritettu, ilmastoinnin flektin vaihto. Just ja just tuli tuosta välistä (joo olis varmaa helpottanut ottamalla suodatinkotelon pois edestä mutta laiskotti :)).

Perusteelliset pesut ja vaha (tais olla Dodo Juice Reinforest Rub) pintaan niin kyllä siitä ihan hyvä tuli. Myllytystä se kyllä silti kaipaa.

Kesän vaihtuessa syksyksi alkoi mielessä pyöriä etten enää noita 16" vanteita talvelle laita vaan nuo "kesävanteet".

No juu, ei hyvää ellei jotain huonoakin. Joulukuun 2016 alkuun alkoi pienen luisun heiton jälkeen jumalaton tärinä ja jumputus vedättäessä. Heti iski pelko että kaksoismassa on finito mutta mitään kolinaa sieltä suunnalta ei kuulunut. Tallille tutkimaan mistä moinen niin "helpotuksena" selvisi että perän etukannake on rikki. Alkuperäistä kyselin eri paikoista mutta mistään ei enää saatavilla. Ei auttanut muu kuin tilata sitten AK Motorsportin polyuretaani versio. Joka ei muuten huono sijoitus ollut ollenkaan.
Kannakekumi halki

Vanha ja uusi

Siellä lepää. Hieman kettumainen vaihtaa jos ei ota pakoputkea pois tieltä kun pari perän kannakkeen pulttia on pakoputken "alla" mutta sain kuitenkin pienen taistelun saattelemana ne irti ja paikalleen

Sitten siirrytään vuodelle 2017
Paisuntasäiliö on ollut pitkään vaihtolistalla ja nyt senkin sai aikaiseksi. Myös nuo moottorin suojamuovit puuttui aikanaan ja nekin nyt hommattu. Myös tuo akkukaukalon muovisuoja tuli laitettua siistimään konehuoneen ilmettä.

Tämmöstä täälläpäin puuhailtu. Kovasti on pyöritelty ensi kesän vanteistusta mielessä, jotain leveämpää 18" tai 19" kuiteskin. Jos ei mitään kivaa löydy nii nuo talvivanteet pyörii sit kesälläkin alla. Sit kahtoo myös ton madalluksen kuntoon.
Tästä on hyvä jatkaa, päivittelen kun jotain uutta tapahtuu.
E; kuvat laitettu taas näkyväksi