Laitetaan nyt tänne hiukan juttua tuosta omasta jetasta joka valmistuis tälle kesälle. Ostin auton ihan vakiokuntoisena muutama vuosi sitten, Jetta oli väriltään calypso green ja moottorina on 1.8 yksipiste ruisku. tuollaisena käväisin sillä viime vuoden boxer speed dayssä:

Tuossa vaiheessa oli autoon jo asennettu:
-weitecin coiloverit
-gti:n taka-akseli ja siihen powerflexin puslat
-g60 etusatulat ja 280mm levyt
-2,5" rosteri putki kahdella ulostulolla ja 4-2-1 kiinan rosteripakosarja
-16" bbs rs 764/rx2 6,5 leveinä ja päällä oli 195/40 toyot
No kun syksy saapui niin purettiin jetta atomeiksi maalausta varten. Muutaman reijän juoduin paikkaamaan , mutta suht pienellä pääsin.
Ja muutamat ruudut pohjatöistä:


Merkit hitsasin takaa umpeen.

Etulokasuojasta hitsasin antennin paikan umpeen ja vaihdoin antennin ikkunamalliin.
Myös muovikaarien alta rälläköitiin ylimääräiset pellit pois edestä ja takaa.

Ja pohjavärissä

Ei se näimmä onnistu tehtaallakaan kovinkaan ihmeellisesti tuo saumakitin laitto. ;)

Ja uunituore kuva uudesta väristä, joka on siis montana green volkkarin omasta värikartasta.

Kaikki himmentyneet muoviosat maalattiin struktuurivärillä yli. Etupuskurista poistettiin samalla pesurit. tilasin eteen myös uudet g60 kaaret ja ne maalattiin myös yli että vältyttäisiiin sävyeroilta.

Välikelin ja katsastusvanteiksi ostin 17" koseit koossa 17*7 ja niihin kietaistiin 185/35/17 nankangit päälle. Vanteet oli tosi huonossa hapessa kun ne minulle tuli. Käytin ne oikaisussa ja ne maalattiin kiiltävällä valkoisella.

Etupäähän laittelin flofexin uretaanipuslat ja uudet alatukivarret. Ei tullu vaan otettua yhtään kuvaa valmiista tukivarsista.

Lukot hinkkailin hiukan siedettävämpään kuntoon.

Ennen ja jälkeen kuva, jonkin asteista eroa havaittavissa.

Kaikki jarrut maalattiin korin kanssa samalla sävyllä.

Viime syksynä tuli hiukan kiire kun pakoputkea laittelin että se vuosi sitten vähän joka liitoksesta, joten päätin että tehdään se sitten kokonaan uusiksi. Liitokset tein v-pannoilla ja lisäsin siihen yhden läpivirtaavan pöntön lisää.

Ja autossa paikoillaan.

Ebaysta tilailin oem gti merkit listoihin, jos tulevaisuudessa saisi merkeille hieman vastinetta ;)

Ebaysta tarttui myös jotain muutakin rompetta.

Tuollaisena se käytiin sitten katsastamassa.

Deadline piti tällä kertaa ja auto oli valmis tämän vuoden vw-openiin. Sinne ruuvattiin alustaa jonkin verran alaspäin ja laitettiinn bbs rt 077 alle. Bebsit ovat 17*7,5 ja ne on kasattu face mounttina ja päällä on 185/35 nankangit.

Seuraava tapahtuma missä kävin oli cdlc:n big meet jämijärvellä. Sinne laitoin 20mm lisää spaceria eteen, koska vanteen jäivät järkyttävän sisälle noihin g60 kaariin. Vieläkin saisivat olla ulompana. Tällä hetkellä takana on 35mm lätty ja edessä 40mm.

Siitä se ajatus väriin sitten lähti.
Laitetaan tähän loppuun vielä hiukan speksejä.
Jetta mk2 vm90.
moottori:
1.8 yksipiste ruisku.
-4-2-1 rosteripakosarja
-2,5" rosteri puskisto kahdella läpivirtaavalla vaimentimella ( melkoinen pörinä siitä vieläkin lähtee...)
alusta:
-g60 etujarrut ja navat
-280mm etujarrulevyt
-gti:n taka-akseli , 36mm satuloilla
-Kaikki puslat vaihdettu uretaanipusliin.
-weitecin coiloverit
-Kaikki nivelet vaihdettu uusiin.
korimuutokset:
-g60 muovikaaret edessä.
-Etupuskurista poistettu pesurit.
-Antenni poistettu.
-Takamerkit poistettu.
-Peilit maalattu korin väriin.
-Takavalot lakattu kirkaslakalla, etuvalot ja vilkut uusittu.
Vanteet:
-bbs rt 077 17*7,5
-Kehät kiillotettu
-Keskiöt maalattu porschen vihertävän harmaalla
-Pultit ja mutterit vaihdettu uusiin
-Kasattu face mount tyyliin, jolloin et on tooosi iso.
-renkaat nankang 185/35/17
Tallista löytyy vielä aika liuta muitakin vanteita tähän.
Kaikenlaisia parannusjuttuja pyörii itsellä jo mielessä tuohon ja laitetaan niistä sitten kuvia kun saadaan toteutettua.
Tuolta löytyy loputkin kuvat jetasta:
http://s346.photobucket.com/user/Tapio_Kallioinen/story