Pohjapanssarin askartelin itse, 6mm alumiinista.
Apurunkoon kiinni niittimuttereilla sekä 6mm kuusiokoloruuveilla ja runkopalkeista askartelin toisen päädyn kiinnikeraudan. 20x20mm, 30x30mm neliöprofiilista sekä 30x5mm lattaraudasta.
Työtunteja kiinnikeraudan parissa meni kyllä tarpeeksi. Sain kuitenkin edullisesti tämänkin tehtyä!
Tälle kesälle suunnitelmat intin ohella oli saada vanteet uuteen uskoon. Samaten maalipinta.
Vanteista hioin pahimmat kiveniskut pois. Tämän jälkeen lähti puhallutuksen kautta pulverimaalaukseen.
Ensimmäiseksi mielessä oli tummanharmaa metallinkiilto ihan ruiskulla maalaten. Kyselin sitten tarjouksia 100km sätellä olevista pulverimaalaamoista.. Pulveri kuitenkin kestää huomattavasti paremmin kiveniskuja.
Sopiva hinta sovittiin ja värivaihtoehdot kutistuivat kahteen, mustaan tai valkoiseen. Normaali harmaa ilman metallinhohtoa ei ollut omaan mieleen yhtään.
Päädyin sitten kaikista kirkkaimpaan valkoiseen. Musta olisi ollut liian tummanpuhuva tämän väriseen autoon.
Venttiilit hain paikallisesta rengaskorjaamosta. Viime kesänä heittivät samanlaiset kun kävin siellä renkaat laitattamassa. Metallikaulaiset, joihin suihkin valkoista kilikolia. Uudet keskilätkät tulivat Ebaysta ja jäivät hopeisiksi. Väri oli mielestäni sopiva. maalaillaan jos ja kun rupeaa kyllästyttämään.
Renkaat pyöräytin itse tutun luona vanteille ja tasapainoitin.
Renkaat tilasin rengas-onlinesta. Listalta löytyi Nankangia viimekesäisien hyvien kokemusten perusteella. 215/40r18 oli kapein saatavilla oleva. Budjetti kun oli pieni, ei raaskinut 205/40 Falkeneita ostaa..
Se oli virhe näin jälkeenpäin. Olisi pitänyt viimekesän mukaisesti 35-profiilin kumit hankkia että olisi auton kunnolla matalaksi saanut..
Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä maalailin samalla jarrusatulat, huolsin jarrut sekä jarrunesteetkin tuli vaihdettua!
Maalatuista ja kasatuista jarruista ei löytynyt esittelykelposta kuvaa. Postaillaan se aikanaan!
Noh, keväällä sitten sain tutulta jonkun halvan puleerauskoneen lainaan. Siihen hankkisin uuden kiillotus-sienen ja aineen.
Tein kevyen puleerauksen.
Maalipinta on kuitenkin niin täynnä syvempiäkin naarmuja, että kaikkia en todellakaan saanut poistettua käytössä olevilla välineillä.
Tuli pinnasta kuitenkin parempi. Tämän jälkeen pintaan hinkkasin vielä Colliniten 476S -vahan.
Kuva on Vagfinin Varsinais-Suomen avausmiitistä.
Tämän jälkeen oli vielä yksi asia minkä halunnut heti R32-puskurin hommaamisen jälkeen.
Omasta mielestä puskuri saa vähän ilmettä asentamalla siihen vielä lippa. Cupran lippa oli harkinnassa, mutta tuo alkaa olla jo massaa. Niimpä netin syövereistä eteen tuli hieman erilainen lippa :)
Samana viikonloppuna kun auton sain tuohon kuntoon, tuli mukava yllätys eteen.. Turbo, jolla ajettu 10v ja ~150tkm puhalsi viimeiset ilmat.
Siipien välinen akseli poikki ja imupuolen siivesta pala irronnut. En ymmärrä miten tuo tapahtui..
Noh, uutta tilalle. Fin-Turbon toimittamana, paremmalla laakeroinnilla :)
Asennuksen tein itse, kuten kaiken muunkin tähän autoon. Poislukien uusi avain ja pyörien suuntaus.
Asennuksessa oli muutama kaveri apuna, aikaa koko vaihtoruljanssiin meni varmaan 40 tuntia, jos riittääkään. Olihan siinä tosiaan hommaa..
Auto saatiin taas liikkumaan!
Ongelmaakin kyllä sitten tuli. Vikakoodia pukkasi:
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached
N75-venttiilin testailin läpi.. Ei vikaa. Sitten painetestiä. Piti hieman soveltaa.. :D
Tätä kautta löytyi vikaa! Imusarjan alta lähtevä huohotinletku oli halki..
Merkkitiskiltä kysyin tämän hintaa.
63€ !
Saman pikkuletkun tilasin ebaysta, maksoin vaille seitsemän euroa posteineen.
Nyt tilalla toimii hieno väliaikaisratkaisu. Paineilmaletkua, joka on viisi kertaa pidempi kun kiertää lenkin jottei painu lyttyyn..
Ahtoja pitäisi kuitenkin ohjelman perusteella kerätä 1.15bar. Tällä hetkellä (mikäli mittariin on luottaminen) kuitenkin kerää vain baarin. Voiko hukkaportin kellon säädöllä vaikuttaa asiaan?
Ohjeita ja vinkkejä otetaan vastaan, tässä ketju jossa tämä ja toinenkin vika on selitetty..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=204866
Loppuun vielä fiilistelykuva!
Sisätilasta löytyy siis joka paikasta ledit paitsi meikkipeilien valoista. Parkeissa sekä rekisterikilven valoissakin ledit löytyy!
Toivon mukaan joku osaa ongelmissa auttaa!
Postaillaan taas lisää juttua kun sitä tulee!