VW Passat 3BG 4Motion

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Hannnu
-

VW Passat 3BG 4Motion

ViestiKirjoittaja Hannnu » 26.4.2013 14:31

Tehään tästä omastakin rotiskosta jotain tekstiä.

Kyseessähän on siis 2001 vuoden 3BG Passatti, saksasta tuotu aikoinaan. Olen auton 3 omistaja suomessa.

Varustelultansa Highline, todella hyvillä lisävarusteilla mm. MFD Navi soitin, Kattoluukku aurinko kennolla yms.

Mittarissa tällä hetkellä 339Tkm. Koneena 2.5TDI V6, jonka perässä Tiptronic ja 4 vetävää pyörää. Kaverit pelotteli käyttökustannuksista, kun on nokka ongelmaa ja tippilootat hajoaa. Noh autoilu ei ilmaista ole, ja molempiin varauduttu.
Itse olen ajellut noin 20tkm, pääasiassa työmatkaa ja viime kesänä norjan reissu. Aivan loistavaa ja tasaista kyytiä antaa.

Kuva
Kuva
Tämän kesän muutos listaa:
-Audi A8 Flat Fives vanteet, koossa 18 x 8,5"
-Jenkkimallin äärivalot + listat.
-Coiloverit, tällä hetkellä weitecin madallusjouset.
-Mahdollisesti nokkaremontti, ihan vain oman mielenrauhan säästämiseksi.
-Tiptronicci käytetään mahdollisesti myös remontissa, Recro.eu hoitaa järkevään hintaan vrt. suomalais puljut.
+Kaikkea muuta mitä nyt matkan varrella mieleen juolahtaa :D

Vanteitakin tuli soviteltua
Kuva

Pertti K
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pertti K » 26.4.2013 17:29

Hyvältä näyttää, minulla oli Kasissa alkuperäiset tuollaiset vanteet ja oma mielipide on, että eleettömässä tyylikkyydessään niistä on vaikea paremmaksi pistää. Jaa että flat five on niitten nimi - hmm, mistähän se tulee... ;-)

Mikäs tuo musta juttu keulassa on?

Hannnu
-

ViestiKirjoittaja Hannnu » 26.4.2013 18:18

Tuolla nimityksellä ainakin rapakon takana tunnetaan :) Parabolithan nuo ei ole, ne taitaa olla 17" aina?

Toi musta juttu on maalattu puskuriin edellisten omistajien toimesta, syytä en tiedä miksi. Maalautetaan jossain vaiheessa uudestaan.

Hannnu
-

ViestiKirjoittaja Hannnu » 26.4.2013 18:19

Tuolla nimityksellä ainakin rapakon takana tunnetaan :) Parabolithan nuo ei ole, ne taitaa olla 17" aina?

Toi musta juttu on maalattu puskuriin edellisten omistajien toimesta, syytä en tiedä miksi. Maalautetaan jossain vaiheessa uudestaan.

Pertti K
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pertti K » 26.4.2013 19:11

Nojoo tosiaan 17" ne minulla oli. Noista (oletetuista) käyttö/ylläpitokustannuksista: ne yleensä kompensoituu hankintahinnassa (no toki myös myyntihinnassa) ja tulee niitä kalliita vikoja joskus niihin "arvostetumpiinkin" Avansiksiin yms.

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 26.4.2013 21:58

Autoon ku autoon tulee vikoja. Toisiin halvempia, toisiin kalliimpia. Pääasia on, että on tietoinen tyyppivioista ja niiden hinnoista autoa ostaessa, niin ei tule monen tonnin ylläriä, kun odottaa satasen laskua.

Itse autosta: Ton maskin/puskurin mustan osan näkisin itse korin värisenä ennemmin. Vanteet passaa alle varmasti kivasti, itsekin olen näiden "simppelimpien" vanteiden ystävä. :)

Hannnu
-

ViestiKirjoittaja Hannnu » 26.4.2013 23:10

Kyllä kaikki mahdolliset keskustelut noista nokkavioista ja tippilootista luettiin läpi. Ebaystä saa nokkasatseja järkeviin hintoihin, ja kotona onnistuu vaihto toimenpide. Jos 1.8T onnistui nokkien välisen ketjun ja sen kiristäjän vaihtokin, niin miksei toikin. Purettavaa aavistuksen enemmän.

Tosiaan syöttöpumppuhan tähän oli vaihdettu vähän ennen mulle tuloa, sehän se melkein kallein homma on.

En kyllä tiedä mikä idea tossa mustassa "viivassa" on :D varmaan jotain audimaista keula ilmettä haettu, tosin audin näköistähän tosta ei millään saa...

Vanteet miellyttää omaakin silmää kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ja varmasti kestävemmät kuin yhdetkään replica vanteet. BBS LM pyöri ekana mielessä, tarjonta heikko ja hinnat ihan eri luokkaakin sitten. Nää oli vähä niinkun kompromissi.
Viimeksi muokannut Hannnu, 26.4.2013 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

OskuA
-

ViestiKirjoittaja OskuA » 26.4.2013 23:11

Jes, Passatteja lissää! Muuten Ika simppeli noinkin. Keulaan vaan väri ja kunnon vahaus niin paljoa muuta tarvi :-) Lempparivärejä tää Fresco ;-)

^^BeBe
-

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.4.2013 1:55

Ei tuo musta rantu keulassa paha ole :)
Miltähän näyttäs ilman kromihilpakkeita ?

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.4.2013 2:31

Miltähän näyttäs ilman kromihilpakkeita ?

Karvalakkimallilta.

Pertti K
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pertti K » 27.4.2013 7:28

En kyllä tiedä mikä idea tossa mustassa "viivassa" on :D varmaan jotain audimaista keula ilmettä haettu, tosin audin näköistähän tosta ei millään saa...

Voi olla, noita "uniframe"-virityksiä on tullut nähtyä monenlaisia (tämä kyllä ensimmäinen Volkkarissa), mutta ei vielä yhtään onnistunutta. En tiedä miksi sitä pitää tavoitella kun ei se minun mielestä edes tehtaan toteuttamana kovin hyvännäköinen ole. No makunsa kullakin.

Hannnu
-

ViestiKirjoittaja Hannnu » 12.6.2013 2:12

Kirjotellaas tännekin välillä!

Suuria muutoksia ei ole tapahtunut. Cupra R:n lippa laitettiin, toi omasta mielestäni kivasti ilmettä keulaan.
Slamitilta tuli konehuoneeseen vähän lisää muovia, sekä Solisto Pro kadonneen CD-vaihtajan tilalle.
Alustaa en ole kerennyt tilaamaan, budjetti kusas lisähankintojen takia :D Ehkäpä joskus sitten :)
Ajotietokoneen näyttö tuli vaihdatettua eräällä audiclubilaisella, taas näkee mitä se kertoo! Jos jollakulla pikseli vikaa niin suosittelen lämpimästi kyseisen kaverin palvelua! Hinta vähintäänkin erinomainen, näyttö + työ yhteensä 160€
Lippa varmasti halkoo mielipiteitä.
Eilen töistä tullesta, päätti joku itsetuhoinen rusakko haluta passatin puskurin sisään, joten keskimmäinen ritilä ja kuskinpuoleinen useasta kohtaa halki... Taas saa tilailla uusia muoveja :(
Kuva

AVK:lla käytiin shoppailemassa, mukaan tarttui saman ikäinen vetovammanen 2.5TDi V6:n Tiptronicilla ja
mustalla nahkaalcantra sisustalla. Mielessä pyörinyt sisustan vaihto, poislukien penkit. Varaosa kärrystä vähän hoivaa tarvisivat ainakin ovipahvit, kun joku tökännyt reiät takimmaisten nahkaosiin, sekä jalopuu jäljitelmät halki.
Kone ainakin otetaan omaan talteen, kun on ajettu 120tkm vähemmän, eikä päästä sinistä savuverhoa.
Viikonloppuna tarkoitus apuvoimien kanssa purkaa osiksi, jotta saa korin kierrätykseen :D
Kuva

Hannnu
-

ViestiKirjoittaja Hannnu » 20.8.2013 7:49

Kirjotellaas taas tännekin jotain.

Passatilla ajettu paljon edellisestä postauksesta, melkein 10tkm tullut tällä välillä mittariin. Keskikulutus pyörii 8l/100km tienoilla, 50/50 seka ajossa.
Auto tuli myllytettyäkin ihan onnistunein tuloksin, ei vaan ennen/jälkeen kuvaa tullut otettua...

Vihdosta viimein sain tilattua sen Vogtlandin alusta sarjan, no se sujahti samontein alle. Ja on hyvä! Voin vain suositella, hintaa Saksasta 613€ + 24,00€ Postikuluja. Asentaessa tuli huomattua tosin, että toinen takapyörä on sisempänä?! Eli varmaan saanut kunnon iskun jostain? Toivottavasti selviäisi tukivarren vaihdolla, ettei takakelkka ole saanut osumaa...

Pistetään vielä yksi kuva, harjoittelen vielä järkkärin käyttöä, joten antakaa anteeksi :D

Kuva

OskuA
-

ViestiKirjoittaja OskuA » 20.8.2013 10:24

Mulla on oikean puolen renkaat 5mm ulompana molemmat wtf, alkup. maalipinta oli ennen kuin menin raapasee kylkeä. Ja vauriot oli nii kevyet että että ei se sitä aiheuttanut. Autolla kolme omistajaa mua ennen ja kaikille soitellut. En tajua.

Komja Passatti, millanen alusta on ajell? Onko siinä jäykkyyden ja korkeudensäätö erikseen? Itellä Jomit ja ne on sikamaisen pintakovat mutta silti niin löysät etten voi autoa laittaa kunnon tonttiin kun porukalla kaaret raapii renkaissa ja etulokarit solmussa.

Hannnu
-

ViestiKirjoittaja Hannnu » 20.8.2013 20:34

Alusta on kyllä ihana, verrattuna pikkuveljen B4:sen jomeihin. Tää on pelkkä korkeussäädettävä, kalliimpi ois ollu vissiin jäykkyys säädettäväkin.

Mulla on sama homma, kuskin puolen takapyörä on sisempänä :D Etuset on iha ok.

OskuA
-

ViestiKirjoittaja OskuA » 20.8.2013 22:17

Voikohan toi johtua jostain puslista, pitää aelvittää onko puslassa just for bolt kiinnikkeet vai sellaset pitkulaisey reiät. Se selittäis vian. Mulla voi edessä 5mm kaaretkin heittää kun on mankeloitu.

Komja passatti kyllä, onko sisustalle mitään suunnitelmia?

Jagii
-

ViestiKirjoittaja Jagii » 21.8.2013 1:03

Asiallinen farkku! Itse myös suunnitellut omaan farkkuun tuota vogtlandia yhtenä vaihtoehtona. Kw variante1 toisena vaihtoehtona ollut kun edellisessäkin tuollainen oli. Mutta tullu luettua kyllä tuosta vogosta sen verran ny jo positiivista palautetta että päätyiskö siihen ja laittais senkin muutaman satkun johki muuhun kivaan mitä jää kun ei hommais kw:ta :)

Jagii
-

ViestiKirjoittaja Jagii » 21.8.2013 1:04

Asiallinen farkku! Itse myös suunnitellut omaan farkkuun tuota vogtlandia yhtenä vaihtoehtona. Kw variante1 toisena vaihtoehtona ollut kun edellisessäkin tuollainen oli. Mutta tullu luettua kyllä tuosta vogosta sen verran ny jo positiivista palautetta että päätyiskö siihen ja laittais senkin muutaman satkun johki muuhun kivaan mitä jää kun ei hommais kw:ta :)

Hannnu
-

ViestiKirjoittaja Hannnu » 21.8.2013 2:59

Suosittelen Vogtlandia! Ehdoton kompromissi Halpiksien ja KW:n välillä!

Sisusta himottaisi vaihtaa mustaan, poislukien sähköpenkkejä. Ja penkit himottaisi maalata
malliin tämä -> http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/LOWR1D3Rpt.III/sisusta+ja+ledivalaistus/IMG_6195copy.jpg
On niin karkkia ^^

OskuA
-

ViestiKirjoittaja OskuA » 21.8.2013 7:15

Hommiin vaan, ite vaihdoin just hiljattain mustan sisustan, yhden ehtoon homma maton vaihtoineen päivineen. Voin auttaa etsimään palikat järkevään hintaan jos ei tahdo mistään löytyä sopivasti :)

Hannnu
-

ViestiKirjoittaja Hannnu » 21.8.2013 16:12

Toi varaosa raato on mustalla sisustalla, ja niillä sinimustilla nahkaalcantra penkeillä :)

Vaatisi sen kojelaudan vaihdonkin, kun on se alareuna harmaa. Näyttää vaan niin tolkuttomalta hommalta :D

OskuA
-

ViestiKirjoittaja OskuA » 21.8.2013 18:24

Noni sulta löytyy valmiinakin jo. Kojelauta vaihtuu suunnilleen tunnissa kun oikee huhtoo, ekalla kertaa pikkuhiljaa värkätessä 2-3h. Kysele multa apuja jos tulee tenkkapoo vastaan! Alkuuns tuntuu kauheelta hommalta mutta ei ol, nokka vaan kohti ulappaa ja uusiin kokemuksiin!

OskuA
-

ViestiKirjoittaja OskuA » 28.8.2013 16:19

Höööö, miksi penkit myynnissä? :D

Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”