Ford Galaxie 500 1966 & Saab 96L = aakasin kalustoa

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

aakasi
-
Viestit: 158
Liittynyt: 12.11.2007 10:21
Viesti:

Ford Galaxie 500 1966 & Saab 96L = aakasin kalustoa

ViestiKirjoittaja aakasi » 20.3.2012 14:29

Täällä kun saa ilmeisesti esitellä myös muita kun VW konsernin tuotteita niin ajattelin että voisi esitellä nou varsinaiset harrasteautot...

FORD GALAXIE 500 CONVERTIBLE


Galaxie on ollut minulla vuodesta 1996 ja kuluneena aikana on tehty yhtä jos toista autolle. Tällä on mukava päästellä kesähelteillä.

Moottori:
Ford V8 289 cid (4.73 l)
282 asteen nokka, rullekeinut, Edelbrock performer imusarja, Edelbrock 600 cfm kaasari, Hedman Headers lyhyet peltisarjat, vapaavirtasuodatin, Mallory:n kärjetön virranjakaja. Kaikki apulaitteet vaihdettu uusiin.
Voimansiirto:
C4 automatti, shiftkit asennettu, täysin läpikäyty ja korjattu -04.
Alusta:
Alkuperäinen, läpikäyty
Vanteet ja renkaat:
Boyd Coddington J5R vanteet 8"x17"
Goodride 225/55 ja 235/55
Korimuutokset:
Kylkilistat poistettu. Maalattu nykyisen väriseksi keväällä 2000.
Sisustamuutokset:
Penkit verhoiltu vihreällä keinonahalla
tuck n´roll tyyliin.
Popit:
Kasettisoitin ja 6 cd:n vaihtaja. JBL:n 2x 50 watin vahvistin. 6,5" 2-tie kaijuttimet etuovissa.
Varusteet:
Sähköllä aukeava rättikatto.

Pari kuvatusta:


Kuva

Kuva

Kuva

SAAB 96 TURBO 1976

Saabin hommasin tammikuussa 2002 ja sen olen läpikäynyt kahdesti.
Kaikki korimuutkoset on pellistä itse tehty. Ulkopuolisia en ole päästänyt auton kimppuun ollenkaan vaan kaikki on itsetehtyä, oppiminen mielessä. Paljon on opittu ja tehy usempaan kertaan tarvittaessa =)

Moottori:
-Ford V4 1.5L
-Garret GT17 ahdin
-Volvo 240 jäähdytin + 40 cm sähköflekti, -Weber 32DAT kaasari
-Saab 900 Turbo bensapumppu + malpssi -Vahvistettu alakerta
-Vapaavirtasuodatin
-Lyhennetyt vaihdevälit
ym...
Voimansiirto:
4 - vaihteinen manuaali
Vapaakytkin ja lyhennetyt vaihdevälit.
Alusta:
Madallettu 65/40 mm ja jäykistetty.
Eteen lisätty kallistuksenvakaaja.
Jarrut:
Alkuperäiset, kunnostetut.
Levyt edessä ja rummut takana.
Vanteet ja renkaat:
7"X17" Cartec vanteet
Goodride 205/45 renkaat
Korimutokset:
-Maski vaihdettu -68 mallin pyöreälamppuiseen
-Puskurit poistettu
-Etulokasuojista vilkun reijät hitsattu umpeen
-Listat poistettu
-Takaluukku tasoitettu
-Bensakorkki mallia lentokone
-Taakse lokasuojanlevikkeet 45 mm puoli
-Eteen pyöreät pyöränaukot, levittävät
15 mm puoli
-Etuspoileri pellistä
-Helmalevikkeet pellistä
-Takahelma pellistä
-Takalokasuojat muotoiltiin uusiksi ja uudet pyöreät valot on upotettu takalokasuojiin.
-Takaspoileri (mallia Porsche) itsetehty
-Uusi pakoputkisto kahdella ulostulolla kummallekin sivulle
-Konepellissä scoop ja ilmanpistoaukot
-Kaikki lokasuojat on hitsattu kiinni koriin.
-Kyljet tasoitettu
-Vain auton katto on alkuperäinen!
Sisustamuutokset:
Vanhan -60-luvun 2-tahti Saabin kojelauta jossa AutoGage:n mittarit. Lisämittaristo kojelaudan alla. OTR:n Sporttipenkit. Päävirtakytkin ja starttinappula kojelaudassa. Ralliratti. Takapenkki maalattu mustaksi.
Popit:
MP3-soitin
6,5" erillissarja edessä
Dragster 10" subi.
Pari vahvaria.
Varusteet:
Veivattavat ikkunat ja lämmityslaite.

Muutama kuva:

Kuva

Kuva


Noista ja muista autoista on runsaasta kvia ja juttu amun omilla nettisivuilla:
http://www.tonikoskinen.com/index.html

Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa